Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Dark Souls ~ Offisiell tråd ~

Siterer Lt Mactawish:
Har noen funnet noen skjulte rom enda?

Funker sånn som i eneren. Du må slå/rulle inn i veggen.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Det ligger en gratis Dynamic Theme på PS Store, om man er PS Plus medlem. Har musikk i seg også, samme som i hovedmenyen til spillet, med noen få endringer. Fortsatt stas å høre den episke musikken ute i PS4 menyen da
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Siterer dark samus nemesis:
Det ligger en gratis Dynamic Theme på PS Store, om man er PS Plus medlem. Har musikk i seg også, samme som i hovedmenyen til spillet, med noen få endringer. Fortsatt stas å høre den episke musikken ute i PS4 menyen da

Den må jeg laste ned!

Plukket opp spillet på Platekompaniet. De hadde "bare" normal pris, men helt klart verdt det. Nå må jeg bare gjøre ferdig Bloodborne
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Har noen prøvd PvP enda? Har ikke invadet noen uten at det endte med at det ble 3 mot 1. FROM har muligens gjort det slik at det er større sjanse for å invade folk som spiller coop. Når de da i tillegg summoner en Blue shade så blir det litt voldsomt etter min mening.
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Har ikke prøvd PvP enda, men kommer med tiden.

MEN, tok akkurat 4 boss. Første motherfuckern jeg sleit med. Tok meg 7 forsøk før jeg klarte han. Akt 2 var voldsom.
The D' is silent.
  • 0
Skulle egentlig ta turen innom Elkjøp idag, men det gikk rett i glemmeboken... Jaja, ny dag i morgen..
-Kill -Loot -Return.
  • 0
Spoiler fra området Irithyll of the Boreal Valley, ganske langt inne. Spoiler poiler:Motherfuckings Anor Londo. De sparer ikke på referansene til eneren altså. Møtte min første vegg også, sliter som faen med bossen her. Er verdt å merke seg ikke bare ligner bossen på Gwyndolyn fra det første spillet, soundtracket er også det samme som under bossfighten med Gwyndolyn. Er vel en grunn til at bossen har undertittelen Devourer of Gods
  • 0
Liker ikke bossen som er før det, nesten alle angrepene hans oneshotter meg og før eller siden gjør jeg en feil. High Lord ettellerannet.
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Satte nettopp personlig rekord og mistet 16k sjeler til Cardinal Knight, blasta han med forbidden sun (noe som gjorde at jeg ikke så noe som helst) og så tok han en aldri så liten frekk 1-2 punch med greatswordet.
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Abyss Watchers er hvor jeg er nå..
Spoiler:Akt 1 var mer sånn: Så lett?
Mens akt 2 var: Holy fuck. Så har dødd 3 ganger til nå da.
The D' is silent.
  • 0
Abyss Watchers er hvor jeg er nå..
Spoiler:Akt 1 var mer sånn: Så lett?
Mens akt 2 var: Holy fuck. Så har død 3 ganger til nå da.

Edit: Død 22 ganger til nå, og brukt alt av Ember. Koselig dette, nekter å bruke summons btw.

Lagt til 2016-04-13 21:10:
Da er omsider første lorden drept, uten magi, ember og summon. Tok meg 32 forsøk, og var min femte boss.
The D' is silent.
  • 0
Siterer Grallen:
Spoiler

Slet mye med den bossen jeg og.
Spoiler:Det pilregnet i fase 2 av fighten tok meg mer enn en gang, man fokuserer på pilregnet så plutselig kommer det et annet angrep og så er det over.

Jeg synes pyromancy er utrolig morsomt å bruke nå, ingenting som en å se en Silver knight fly gjennom luften etter at den ble truffet av en flame swathe 2.0. Funker dog relativt dårlig til bosser siden det tar så lang tid og med mindre bossen er svak mot flamme så har du mer dps med å bare hakke løs (ihvertfall på min build, fokuserer mest på dex med litt pyro ved siden av).
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Er folk fornøyde med spillet så langt? Bedre enn 2ern?
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Er folk fornøyde med spillet så langt? Bedre enn 2ern?

Jeg er veldig fornøyd med det sålangt. Har spilt det i 22 timer siden mandag, så det burde si sitt. Jeg liker det bedre enn toeren, hele pakka føles så mye tightere, alt fra combaten til designet.

Siterer Lt Mactawish:
Slet mye med den bossen jeg og.

Spoiler:Det angrepet var så bullshit. Er sikker på at jeg ble drept av en magisk missil jeg ikke så fordi jeg var opptatt av å løpe fra pilene 75% av gangene jeg døde.
  • Los
  • Los
Er det bare jeg som ender opp med en testkarrakter i vært Souls-spill?

Jeg har spilt i 4 timer på den første karrakteren min nå, og i dag når jeg kommer hjem fra jobb blir han skrapet.

Jeg ender alltid opp med å prøve de første timene av et nytt Souls spill, finne ut nye mekanismer og stats, hvordan spillet føles, også må jeg tilbake til start for å lage en karrakter jeg blir fornøyd med i spillet. Bare jeg?
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Siterer Los:

Jeg er av typen som planlegger builden min rimelig detaljert før jeg i det hele starter spillet. Har 3-4 builds som jeg skal lage etterhvert, men holder meg til DEX/pyro builden for øyeblikket.

Man kan vel alltids respecce hvis man har gjort noe voldsomt galt (har lest at det skal være i 3eren, men aner ikke hvor eller hvordan)
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Siterer Grallen:
Jeg er veldig fornøyd med det sålangt. Har spilt det i 22 timer siden mandag, så det burde si sitt. Jeg liker det bedre enn toeren, hele pakka føles så mye tightere, alt fra combaten til designet.

Sweet! Så leveldesignet er litt mer som i Dark Souls 1?

Siterer Los:

Jeg har ikke startet på DS3 enda men har aldri lagt en testkarrakter i DS, DS1, DS2 og BB. Syns litt av morroa er å prøve seg frem.
  • 0
Siterer Crazy Kraken:

Jeg synes fortsatt at 1eren føltes mer som en egen verden man ble sluppet i, 3eren er et sted mellom 2eren og 1eren IMO. (Når det gjelder leveldesign)
Jeg synes også at de kanskje har hentet litt vel mye inspirasjon fra de to tidligere spillene, men men.
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Siterer Lt Mactawish:
Man kan vel alltids respecce hvis man har gjort noe voldsomt galt (har lest at det skal være i 3eren, men aner ikke hvor eller hvordan)

Det finnes ja. Cathedral of the Deep.

Siterer Crazy Kraken:

Ikke i samme grad som at alle stedene snurper seg sammen, silk som i eneren, men det hele føles mer som en samenhengende verden, i forhold til toeren.
  • 0
ARGH, tror aldri jeg har hatt så mye problemer med kameraet i noe Souls-spill. En blanding av at det store flertall av bosser og mange andre beveger seg raskere og at når man har lock-on på en stor fiende så elsker kameraet å grave seg opp i baken på figuren min.

Det i tillegg til at noen bossarenaer har benker og lignende som blokkerer alt utsyn når jeg inntar froskeperspektivet. Skulle virkelig ønske at de hadde gjort det slik at ting i bakgrunnen ble usynlig hvis det blokkerer alt utsyn.

Mye av irritasjonen stammer nok av at jeg gjør mange feil pga. trøtthet (prøver å snu døgnrytmen til normalen igjen), men et anselig antall dødsfall til bosser kommer av at kameraet gjør et eller annet uventet. Gjør det ikke bedre at min karakter er ganske squishy siden jeg har fokusert på pyromancy og dex så jeg tåler i beste fall to angrep fra en boss.
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Siterer Los:
Jeg ender alltid opp med å prøve de første timene av et nytt Souls spill, finne ut nye mekanismer og stats, hvordan spillet føles, også må jeg tilbake til start for å lage en karrakter jeg blir fornøyd med i spillet. Bare jeg?

Heh, er vel litt mer spontan av meg. Husker ikke hvordan mine første Dark Souls playthroughs gikk for seg, men i DS2 endte jeg som en super tanky faen med et skjold som ingen former for physical damage kunne komme gjennom. I DS3 starta jeg som en knight og jobber for øyeblikket med å pumpe opp strength og dexterity, mens jeg setter noen poeng i vigor, endurance og vitality hvis jeg begynner å slite med å dø for mye i et område. Fungerer imponerende bra så langt.
What is best in life? To crush your enemies, see them driven before you, and hear the lamentations of their women. That is good.
  • 0
Er på bossen dere preka om nå, død 9 ganger til nå, og bare kommet til fase 2, 2 ganger. Problemet mitt med bossen her er angrepene hans, jeg rekker aldri å få inn 2 slag uten å bli slått back. Fader altså, ruller som gal.
The D' is silent.
  • 0
Har noen prøvd seg på Oceiros btw?
Spoiler:Ble overrasket når han faktisk pratet, både i cutscenen og fighten. Vanligvis pleier bossen bare å se surt på deg før stikker deg ned, men han var direkte pratsom
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Etter 10 forsøk på bossen i Irithyll of the Boreal Valley så tok jeg meg en pause fra snøen og dro til helvete. Demon Ruins. Etter 2 forsøk på bossen her, Spoiler:Old Demon King så var han tatt. MYE lettere enn han i Irithyll of the Boreal Valley.

Lagt til 2016-04-14 18:51:
Hvor mange estus flasker har dere egentlig?
Jeg er som sagt i Irithyll of the Boreal Valley og har 9 + 5. Fordi bruker ikke Ash estus at all. Mest fordi jeg ikke vet hvordan jeg bruker et tredje angrep lol.

Lagt til 2016-04-14 19:29:
Der slo jeg bossen i Irthyll. Tok meg 17 forsøk, 16 deaths.

Deaths på mine 9 første bosser:
Boss 1: 0
Boss 2: 2
Boss 3: 1
Boss 4: 6
Boss 5: 31
Boss 6: 0
Boss 7: 2
Boss 8: 16
Boss 9: 2
The D' is silent.
  • 0
Synes dere spillet er vanskligere eller lettere enn Bloodborne?
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!