Gamereactor Norge. Gamereactor er Nordens største gaming site. Vi står altid klar med de seneste nyheder og anmeldelser af de nyeste spil. Blogs og brugeranmeldelser er også en stor del af siden, og så har vi nturligvis Danmarks bedste gaming forum. Gamereactor bruker cookies slik at du kan browse nettsiden vår best mulig. Hvis du fortsetter antar vi at du er fornøyd med vår cookies policy.

Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Dark Souls ~ Offisiell tråd ~

Nå tok jeg bossen dere mente var vansklig pga pilregnet osv i Spoiler:Anor Lando. Tok den på 7 forsøk, mye lettere enn forrige lorden Abyss Watchers etter min mening som tok meg 32 forsøk.
The D' is silent.
  • 0
Siterer Finalfantasyfrelst:
Tok den på 7 forsøk, mye lettere enn forrige lorden Abyss Watchers

Slikt har jo mye med builden du har og litt RNG. I tillegg så er det jo alltids litt forskjellig med hvilke bosser en sliter med
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Siterer Lt Mactawish:
Slikt har jo mye med builden du har og litt RNG. I tillegg så er det jo alltids litt forskjellig med hvilke bosser en sliter med

Truetrue ;)
The D' is silent.
  • 0
Siterer Taktikkeren:
Synes dere spillet er vanskligere eller lettere enn Bloodborne?

Mulig dette spørsmålet gikk dere hus forbi. Så spør igjen... 🍣
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0
Siterer Taktikkeren:
Mulig dette spørsmålet gikk dere hus forbi. Så spør igjen...

Så langt, en liten smule, ja. Slet mest i starten da, men merker helt klart at jeg må fokusere mye mer på diverse i DS3. Slippe knappen man bruker skjoldet med, for å lade opp stamina, samtidig som man må passe på å kunne rulle eller beskytte seg mot angrepene til fiender. Bare del av morroa egentlig.

Ellers tok jeg ut Abyss Watchers i dag. Klarte det på andre forsøk. For en herlig kamp egentlig. Musikken er så utrolig storslått og episk. Fikk litt følelse av at det var som Lady Maria i Bloodborne DLCet, kombinert med Artorias of The Abyss kampen i DS. (Spoiler fra Abyss Watchers kampen) Spoiler:Ikke så rart, med tanke på at en av Abyss Watcherene bruker sverdet til Artorias.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Siterer dark samus nemesis:
Ellers tok jeg ut Abyss Watchers i dag. Klarte det på andre forsøk. .

Dæven, det skal du ha. Selv om dette er min vanskligste boss i spillet til nå, så elsket jeg fighten. Går t.o.m i rustningen hans, den er så jævlig kul.
The D' is silent.
  • 0
Slippe knappen man bruker skjoldet med, for å lade opp stamina,

Har egentlig ikke brukt skjold på min build ennå, hvordan er stamina drain på bosser osv.?

Har funnet at å ha en glass cannon, rulle build kan være meget frustrerende på noen av de mindre forutsigbare bossene så jeg tenkte å gå litt mer tanky på min neste.
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Siterer Finalfantasyfrelst:
Dæven, det skal du ha. Selv om dette er min vanskligste boss i spillet til nå, så elsket jeg fighten. Går t.o.m i rustningen hans, den er så jævlig kul.

Haha, takk. Har brukt to forsøk på alle bossene så langt, bortsett fra den siste jeg tok, som er High Lord Wolnir, det store skjelettet. Røyken tok meg på senga den første gangen, andre gang kom jeg for nært uten å vite det. Klarte det tredje gang da. Har enda til gode å møte veggen min, men det er jo fortsatt plenty med bosser å gyve løs på.

Siterer Lt Mactawish:
Har egentlig ikke brukt skjold på min build ennå, hvordan er stamina drain på bosser osv.?

Har funnet at å ha en glass cannon, rulle build kan være meget frustrerende på noen av de mindre forutsigbare bossene så jeg tenkte å gå litt mer tanky på min neste.

Jeg føler jeg virkelig må ha timingen på plass, for å si det slik. Men samtidig merker jeg godt at det har reddet meg flere ganger også. Noen bosser tar drøyt mye stamina, så det blir mye rulling på meg også, men merker at skjoldet er godt å ha. Bruker et lite skjold da, Crest Shield tror jeg det var.
  • 0
Noen bosser tar drøyt mye stamina, så det blir mye rulling på meg også, men merker at skjoldet er godt å ha. Bruker et lite skjold da, Crest Shield tror jeg det var.

Tror jeg har det liggende i i lageret mitt et sted. Kan tenke meg at det blir mest rulling på bosser ja, spesielt med tanke på noen av de skumlere comboene noen bosser har. Man må vel nesten ha et greatshield hvis man bare skal blocke.

Hvor langt har folk kommet da? Jeg har kommet til "Grand Archives" og kjenner på magefølelsen at det nærmer seg slutten. Akkurat nå har jeg tatt meg en liten pause fra spillet siden jeg stort sett har vært klistret til skjermen siden release, men skal nok ta turen tilbake til Lothric ganske snart.
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Siterer Lt Mactawish:
Tror jeg har det liggende i i lageret mitt et sted. Kan tenke meg at det blir mest rulling på bosser ja, spesielt med tanke på noen av de skumlere comboene noen bosser har. Man må vel nesten ha et greatshield hvis man bare skal blocke.

Jepp. Heldigvis har Bloodborne skolert meg ganske godt i rulling, så jeg klarer meg ganske godt. Greatshield blir litt "for" tanky for min del, pluss at jeg føler jeg må legge unødvendige sjeler i Vitality for å i det hele tatt kunne bruke det.

Siterer Lt Mactawish:
Hvor langt har folk kommet da?

Har akkurat kommet meg til Boreal Valley, nydelig sted. Aner ikke hvor lenge det er igjen derfra, men vil helst ikke vite det heller. Forsvinner liksom litt av morroa når jeg vet hvor lenge jeg har igjen

Hvilken level er folket, btw? Ash-hole (klarte ikke å dy meg), karakteren min ligger på omtrent 50 nå tror jeg. Tror ikke jeg vil levle så mye mer nå. Tar vel kanskje noen levler når jeg har sjeler til overs og slikt da, som jeg stort sett har gjort de par siste levlene.
  • 0
Greatshield blir litt "for" tanky for min del, pluss at jeg føler jeg må legge unødvendige sjeler i Vitality for å i det hele tatt kunne bruke det.

Samme her, har faktisk aldri brukt et greatshield i souls-serien når jeg tenker meg om.
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Siterer Lt Mactawish:
Hvor langt har folk kommet da? Jeg har kommet til "Grand Archives" og kjenner på magefølelsen at det nærmer seg slutten. Akkurat nå har jeg tatt meg en liten pause fra spillet siden jeg stort sett har vært klistret til skjermen siden release, men skal nok ta turen tilbake til Lothric ganske snart.

Spoiler:Har akkurat tatt Dragonslayer Armour, men akkurat nå så surrer jeg med den andre bossen i Archdragon Peak. Nasty faen.

Hvilken level er folket, btw?
84.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Lt Mactawish:
Hvilken level er folket, btw?

Er vel rundt 70 tenker jeg, siste jeg husker å ha lagt merke til er 71 så er vel rundt 73-75 tenker jeg.

Siterer Grallen:
akkurat nå så surrer jeg med den andre bossen i Archdragon Peak. Nasty faen.

Archdragon peak? Er det et valgfritt område? Jeg har funnet Untended graves og Smouldering Lake men har ikke sett noe om det.

Lagt til 2016-04-16 17:01:
Btw, Grallen man kan se det som står i spoiler tagen fra hovedsiden

*edit on the edit:
man kan selvfølgelig ikke se det nå lenger siden jeg la til en kommentar
derpety derp
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Siterer Lt Mactawish:
Archdragon peak? Er det et valgfritt område?

Japp. Det er en ganske funky måte å komme dit på. Man er nødt til å Spoiler:bruke path of dragon - gesturen ved den statuen man finner dragon torso stone i Ithiryll Dungeon

Siterer Lt Mactawish:
Btw, Grallen man kan se det som står i spoiler tagen fra hovedsiden

Godt at du fikset det for meg da.
  • 0
Siterer Grallen:
Japp. Det er en ganske funky måte å komme dit på. Man er nødt til å Spoiler

Oi, det hadde jeg nok aldri funnet på egen hånd
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Akkurat nå er jeg "stuck" i Spoiler:Anor Lando fordi jeg ikke vet hvor veien er videre, trodde den var bak bossen men neidaså.. Vil ikke ha hjelp om hvor jeg skal gå btw, helt 100% blindrun.

Og lvl'et mitt er 54 atm.
The D' is silent.
  • 0
Siterer Lt Mactawish:
Oi, det hadde jeg nok aldri funnet på egen hånd

Det gjorde ikke jeg heller, fikk høre det av en kompis. Men lurer på hvordan i granskauen de første som fant det ut fant det jeg.
  • 0
Startet på DS3 nå og vet dere hva? Nå er jeg så vandt til Bloodborne at jeg har blitt helt elendig med vanlig DS gameplay! Jeg valgte den eneste klassen som starter med bue, men man starter ikke med spesielt bra utstyr, 4 levler under endel av de andre klassene og man finner den samme buen man starter med kjempetidlig. Errr... Vurderer nesten å starte på nytt som knight eller noe!

Men jeg må seriøst bare vente med DS3 og gjøre ferdig BB. Jeg blir så forvirret av å bytte frem og tilbake!
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Rekorden var 11k sjeler. Nå mistet jeg faen meg 78k sjeler pga selvmord. Fucking great.
The D' is silent.
  • 0
Spilt PvP 5-6 timer nå som invader, jævlig artig. Følelsen av å ta 2-3 vs 1 og vinne er helt fantastisk!
The D' is silent.
  • 0
Vel, da har jeg fullført spillet for første gang. Blir nok noen ganger til for å si det slik, skal sikkert ha platinatrofe og greier. Også må jeg jo eksperimentere med andre builds og sånt.

Spoiler om sistebossen. Spoiler:Fikk gåsehud når Soul of Cinder fikk movesettet til Gwyn, og deler av Gwyn-musikken spilte i bakgrunnen. Epic shit
  • 0
Siterer Grallen:
Vel, da har jeg fullført spillet for første gang.

Jøss, det gikk fort! Kan jeg gjette at du ikke har en masteroppgave du skal levere denne våren? ;)
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Jøss, det gikk fort! Kan jeg gjette at du ikke har en masteroppgave du skal levere denne våren? ;)

Stemmer bra det. Passet også på å være ferdig med mesteparten av skolearbeidet i forveien så jeg kunne dedikere så mye tid som mulig til spillet.
  • 0
Er det slik at hvis man ikke er sterk nok til å bruke et skjold, så er det poise det går utover?
  • 0
Godt inn i tredje playthrough. Begynte på nytt etter første playthrough, fordi jeg gikk glipp av masse og ikke likte karakteren min helt. NG+ på karakter 2 nå, prøver å gå for 100% uten guide. Misset en del npc quests, så satser på å få gjort dem nå. Mangler vel 8-9 achievements, hovedsaklig for å samle alt av spells and such.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!