Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Dark Souls ~ Offisiell tråd ~

Angående sistebossen spoilerspoilerspoilerspoilerspoilerspoilerspoilerspoilerspoilerspoiler:

Spoiler poiler:Fy faen han er tanky, jeg trenger MINST 30-40 tohåndsslag med uchigatanaen (buffed) for å ta han i fase 2. Det kombinert med at jeg må dodge hele tiden siden karakteren min er så squishy gjør det hele lite gøy. Det går faktisk over grensen der jeg jeg føler at bossen bare er slitsom og kjedelig.

Men men, ferdig nå. Er vel på tide med karakter nr 2 (lesing til eksamen kan man vel alltids utsette?)
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Er det slik at hvis man ikke er sterk nok til å bruke et skjold, så er det poise det går utover?

Ingen som vet noe om dette?
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Er det slik at hvis man ikke er sterk nok til å bruke et skjold, så er det poise det går utover?

Vet desverre ikke noe om dette. Jeg bruker bare medium skjold, siden greatshield blir litt i største laget. Kan tenke meg at poise og stamina drain er det man merker det mest på.

Ellers har jeg tatt en hel drøss bosser i dag. Har tatt ut tre Lords of Cinder, så det er snakk om dem og bosser litt etterpå.

Spoiler:Dancer of the Boreal Valley kom som et slag i ansiktet, like etter at jeg hadde tatt Aldricht. Rakk å bruke et homeward bone ut derfra, slik at jeg kunne bruke sjelene mine først. Ellers ble jeg veldig fornøyd med at jeg hadde fullført Siegward's historie. Kampen mot Yhorm ble helt latterlig episk, og enkel.

Ellers klarte jeg Dancer of the Boreal Valley på første forsøk. Null Estus igjen, under halve livet igjen. Endte opp med å sirkle rommet og skyte med bue de siste to minuttene. Lenge siden jeg har ristet så mye etter en bossfight. Elsker den følelsen. Den siste pilen var latterlig nervepirrende. Bossen tålte en pil, og jeg ville tålt ett slag av sverdene, nesten uansett angrep. Kan tro jeg var livredd da.

Og en viss øgle, Spoiler:Oceiros, The Consumed King...For en kamp. Klarte ham på første forsøk, men hadde bare èn Estus igjen. Musikken er bare helt upåklagelig. Yuka Kitamura har lett den beste musikken i dette spillet, IMO
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Siterer dark samus nemesis:
Vet desverre ikke noe om dette. Jeg bruker bare medium skjold, siden greatshield blir litt i største laget. Kan tenke meg at poise og stamina drain er det man merker det mest på.

Skjønner. Skjoldet til den første knighten i spillet droppet skjønner du, og det virket som at det var et veldig bra skjold. Men jeg trenger 18 i str tror jeg og har foreløpig 12.
  • 0
Siterer Crazy Kraken:

Kan sjekke når jeg kommer hjem fra skolen i dag, fant ut at det fortsatt finnes et skjold som er for tungt for meg (har 40 i strength), og det er ikke så vanskelig å få tak i.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Tok meg en tur innom Archdragon Peak og fikk en liten overraskelse:

Spoiler: På den første bossen så så jeg mange meldinger på bakken om å rushe og bruke plunge attack og etter å ha hakket litt på foten dens og sett hvor latterlig lite skade jeg gjorde tok jeg turen inn i tårnene. Brukte dog litt mye tid (like å sjekke hver eneste krok etter loot). Kanskje litt for mye, siden bossen tydeligvis tok selvmord. Vet ikke hva som skjedde men mens jeg ruslet rundt fikk jeg plutselig tonnevis med sjeler og en achievment...
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Siterer Grallen:
Kan sjekke når jeg kommer hjem fra skolen i dag, fant ut at det fortsatt finnes et skjold som er for tungt for meg (har 40 i strength), og det er ikke så vanskelig å få tak i.

Etter litt kort testing så tror jeg det eneste det går utover er staminaforbruken. Brukte et greatshield med 77 i stability, men som jeg ikke hadde nok strength til å bruke. Med det så gikk staminabaren tom på tredje slaget fra fienden. Med det skjoldet jeg vanligvis bruker, som har 67 i stability kunne jeg stå og tanke hits kjempelenge før staminabaren gikk tom. Begge skjoldene hadde 100% fysisk forsvar.
  • 0
Siterer Grallen:
Etter litt kort testing så tror jeg det eneste det går utover er staminaforbruken. Brukte et greatshield med 77 i stability, men som jeg ikke hadde nok strength til å bruke. Med det så gikk staminabaren tom på tredje slaget fra fienden. Med det skjoldet jeg vanligvis bruker, som har 67 i stability kunne jeg stå og tanke hits kjempelenge før staminabaren gikk tom. Begge skjoldene hadde 100% fysisk forsvar.

Ja ok! Takk.

Det skjoldet man starter med som Thief er liksom ikke spesielt bra, så jeg kunne tenkt meg å bytte det ut etterhvert
  • 0
Har et spm, når man tar siste boss, starter man automatisk på NG+ da, som i DS1?
The D' is silent.
  • 0
Siterer Finalfantasyfrelst:
Har et spm, når man tar siste boss, starter man automatisk på NG+ da, som i DS1?

Nei, man får et ja/nei spørsmål etter cutscenen. Jeg har tatt siste bossen og jeg driver å rusler rundt i de valgfrie områdene nå.
Veni, Vidi, Dormivi
Bossene jeg har tatt til nå, og Deaths på dem ( 13 bosser ):
Spoiler:
Ludex Gundyr: 0
Vordt of the boreal valley: 2
Curse - rotted greatwood: 1
Crystal Sage: 6
LORD - Abyss Watchers: 31
Deacons of the deep: 0
High lord Wolnir: 2
Pontiff Sulyvahn: 16
Old demon king: 2
LORD - Aldrich, Devourer of gods: 7
LORD - Yhorm the Giant: 2
Dancer of Boreal Valley: 13
Oceiros - The consumed king: 0
The D' is silent.
  • 0
Har brukt kvelden til å farme nok Vertebra Shackle til å komme opp i høyeste Mound Maker - rank. Siden det er så mange som er desperate etter summon til den andre bossen i Spoiler:Archdragon Peak, så benyttet jeg sjansen til å plassere summon signet mitt der. Tydligvis mange som ikke vet forskjellen på hvite og lilla summon signs, for jeg tok en god del på senga.
Siterer Grallen:
Tydligvis mange som ikke vet forskjellen på hvite og lilla summon signs, for jeg tok en god del på senga.

Du kan jo alltids bruke den ringen som gjør at du ser ut som et white phantom for å gjøre det hele mer komplett...
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Noen som kan svare meg noe angående Archdragon Peak?

Spoiler:Om jeg ringer bjellen som er på slutten av området, forsvinner alle fiendene da? Notisen som er forran bjellen indikerer jo dette, så har ikke gjort noe med det enda.
  • 0
Noen som kan svare meg noe angående Archdragon Peak?

Var der for en time siden, og lurte på det samme. Men nei. Kos deg med det som skjer.
The D' is silent.
  • 0
Hvilke våpen har dere brukt opp til nå?

Brukte Uchien gjennom hele spillet, men har omsider lagt den på hylla og angrer absolutt ikke. Recovery time er alt for lang etter hvert angrep så nå bruker jeg en combo av Tailbone spear og Pontiff Knight Curved Sword (i hvertfall for PvP). Sverdet sin weapon art er gull verdt når folk panikkruller for å heale siden den har overraskende lang rekkevidde.

Har gjort som Grallen og farmet Vertebra Shackle for å få Spoiler: warmth så jeg kan få achievmenten for alle pyromancies. Jeg synes nesten synd på de som tror jeg er der for co-op men de lærer fort etter en liten backstab. Dueller har jeg prøvd lite av siden det er så mye ganking på gang men har hatt et par morsomme med noen i Archdragon Peak.
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Siterer Lt Mactawish:
Du kan jo alltids bruke den ringen som gjør at du ser ut som et white phantom for å gjøre det hele mer komplett...

Var inne på tanken, men av visse årsaker så kan jeg ikke få tak i den på denne gjennomspillingen.

Siterer Lt Mactawish:

Brukte Broadsword første halvdelen av spillet, og Butcher's Knife den andre halvdelen. Nå surrer jeg rundt med Heavy Dark Sword. Hadde ganske begrenset utvalg, siden jeg kun levlet strength denne gjennomspillingen.

Begynte å farme for mine 30 Proof of Concord Kept i dag, men det kommer nok til å bli en lang prosess. Blir jo ikke summona som Darkmoon, og de fiendene som dropper de har jo elendig droprate på det, selv om jeg presser item discoveryen min opp i 357. Jeg mener at drop raten økte i NG+ i de tidligere spillene, noen som vet om det stemmer her?
  • 0
Siterer Grallen:
Brukte Broadsword første halvdelen av spillet, og Butcher's Knife den andre halvdelen. Nå surrer jeg rundt med Heavy Dark Sword. Hadde ganske begrenset utvalg, siden jeg kun levlet strength denne gjennomspillingen.

Har stort sett levlet DEX selv men fant få våpen jeg likte før rimelig sent i spillet. Tailbone Spear lå vel i lageret mitt i evigheter før jeg testet movesettet på alle våpenene jeg hadde.

Siterer Grallen:
Blir jo ikke summona som Darkmoon, og de fiendene som dropper de har jo elendig droprate på det, selv om jeg presser item discoveryen min opp i 357. Jeg mener at drop raten økte i NG+ i de tidligere spillene, noen som vet om det stemmer her?

Jeg leste et sted at folk har problemer med å bli summona før de begynner på NG+ når de er endgame pga. levler eller noe sånt. Kan dessverre ikke bekrefte det eller om drop raten øker da jeg nesten ikke har spilt med den covenanten.
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Siterer Lt Mactawish:
Jeg leste et sted at folk har problemer med å bli summona før de begynner på NG+ når de er endgame pga. levler eller noe sånt. Kan dessverre ikke bekrefte det eller om drop raten øker da jeg nesten ikke har spilt med den covenanten.

Alright. Kanskje like greit å gjøre meg ferdig med NG snart, og fortsette farmingen på NG+.
  • 0
Bruker Uchigatana selvfølgelig. Elsker det.
The D' is silent.
  • 0
Siterer Lt Mactawish:

Har for det meste brukt Flamberge. Har en middels tung build, så føler det passer meg godt. Får se hva jeg tar i andre gjennomgang da. Tenker å prøve en DEX build eller noe. Vurderte Zweihander, men så fant jeg Flamberge først, og da ble det bare slik. Brukte vel Broadsword til jeg fikk tak i Flamberge sverdet.

Ellers lurer jeg på om noen har tips til bossen i Archdragon Peak, snakker da om Spoiler:Nameless King. Har fått ham ned til omtrent 20-15% liv, men da går jeg stort sett tom for estus, eller rekker ikke å bruke det. Bossen har jo strengt tatt to livbarer, istedenfor å gå over i en annen fase når han har igjen omtrent 55% liv. Det som tar meg mest er de forbaskede flammene til dragen/dyret han rir på. Så om noen har tips til hvordan jeg ungår det, så settes det stor pris på.
  • 0
Ellers lurer jeg på om noen har tips til bossen i Archdragon Peak, snakker da om

SpoilerSpoilerSpoilerSpoilerSpoilerSpoiler poiler:Dragen telegraferer det verste flammeangrepet ganske godt ved at den reiser seg liksom opp før den begynner å sprute ild. Da er det bare å løpe under og forbi den. Men det er ikke bare bare å få med seg det, ettersom kameraet i den delen av kampen er et helvete uten like. Har ikke noen konkrete tips for flammeangrepet den gjør på bakken, men det er jo generelt lettere å unngå. Også en flott mulighet til å klaske løs på hodet til dragen om du havner på rett side av ilden.
  • 0
Bruker Uchigatana selvfølgelig. Elsker det.

Bruker alltid Uchi på min første build men i DS3 følte jeg at den var ganske treg noe som førte til litt frustrasjon mot vanlige fiender. (Cathedral Knights, I'm looking at you) Vet ikke om du hadde de samme erfaringene. Bruker den fortsatt her og der, men mest til bosser (mulig jeg bytter til chaos blade for S-scaling)

Ellers lurer jeg på om noen har tips til bossen i Archdragon Peak, snakker da om

Spoiler poiler:Flammeangrepet er det verste med den bossen etter min mening, mitt eneste råd er å finne ut fortest mulig om han flyr i en sirkel eller henger i luften. Hvis han henger i luften løp som ****, og hvis du blir truffet så går det an å bruke i-frames fra rullingen for å unngå en hit nr 2 (jeg ble 2-hittet av det så det reddet meg mer enn en gang).

For fase 2 vil jeg foreslå rulling og å ikke bli for grådig, bruk gjerne en ring eller noe armor med høy lyn resistans.

Ellers vil jeg legge til at hvis du slår dragen/fuglen nok i hodet så kan du gjøre et critical attack ala riposte som ofte tar den siste resten av livet dens.
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Går fint med uchi og mobs for meg, ikke noe særlige problemer. Men angående denne bossen vi snakker om, han er den eneste jeg mangler nå. Og jeg blir så sykt irritert av hvor dårlig kamera er på bossen her, eneste stedet i spillet kamera irriterer meg. Ser jo faen meg ikke en drit.
The D' is silent.
  • 0
Går fint med uchi og mobs for meg, ikke noe særlige problemer.

Mener ikke at jeg har hatt utrolig store problemer med den, bare at jeg føler jeg har tatt en del unødvendige hits når jeg bruker den.
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!