Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Dark Souls ~ Offisiell tråd ~


Siterer Lt Mactawish:
Mener ikke at jeg har hatt utrolig store problemer med den, bare at jeg føler jeg har tatt en del unødvendige hits når jeg bruker den.


Føler alle hitsa jeg har tatt er min egen skyld, fordi jeg er for grådig og går etter flere slag enn jeg burde. Men etter jeg begynte å bli litt mer defensiv så fungerte den som en drøm. Men funderer på om jeg skal bytte ut uchi med chaos.
The D' is silent.
  • 0
Merker jeg en anelse av "git gud" fra kommentaren din?
Siktet vel mest på de Cathedral Knights med greatsword før Oceiros siden de har så lite recovery mellom angrepene og at de er såpass raske at det nesten var umulig å treffe dem uten å bli truffet selv. De begynner et angrep midt i slagsanimasjonen min og siden de er bortimot umulige å få en poise break på så blir jeg truffet og mister halvparten av livet mitt.
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Takker for tips gentlefolks. Klarte ham to forsøk etter at jeg hørte etter tips her, var taktikker jeg hadde prøvd fra før av, men det hjelper å vite at andre gjør det samme, setter liksom alt jeg har i å faktisk gjøre det da

Fin bonus på slutten av broen også. Reminiscent of Lightning...
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
Siterer Lt Mactawish:
Merker jeg en anelse av "git gud" fra kommentaren din?
Siktet vel mest på de Cathedral Knights med greatsword før Oceiros siden de har så lite recovery mellom angrepene og at de er såpass raske at det nesten var umulig å treffe dem uten å bli truffet selv. De begynner et angrep midt i slagsanimasjonen min og siden de er bortimot umulige å få en poise break på så blir jeg truffet og mister halvparten av livet mitt.


De sirkulerte jeg bare rundt, ikke noe git gud her. Jeg trenger å ta nameless king.. Men det jævla kamera altså. Sliter på han, fordi ser ikke angrepene komme mot meg. Har bare kommet til 80% liv på akt 2.
The D' is silent.
  • 0
Siterer Finalfantasyfrelst:
Sliter på han, fordi ser ikke angrepene komme mot meg. Har bare kommet til 80% liv på akt 2.

Ja fase 1 kan være litt frustrerende siden kamera går alle veier. Jeg valgte å spille unlocked og dodget mest basert på magefølelse. Fase 2 er mer oversiktlig og man må bare lære seg movesettet hans.

Siterer Finalfantasyfrelst:
De sirkulerte jeg bare rundt, ikke noe git gud her.

Haha, selv slet jeg flaut mye med dem, heldigvis er bossen etterpå enkel så jeg trengte ikke å dra gjennom der flere ganger.
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Siterer Lt Mactawish:
Haha, selv slet jeg flaut mye med dem, heldigvis er bossen etterpå enkel så jeg trengte ikke å dra gjennom der flere ganger.


Ah.. vet hvor du mener nå, bare løpte forbi dem rett til bossen. Sirkulerte mellom sjelene som var der, og når jeg hadde tatt opp de løpte jeg rett til bossen. Var jo helt kaos.
The D' is silent.
  • 0
Har begynt en ny buld nå. STR/FTH med halberd. Begynner virkelig å få sansen for glaive, men vi får se hvordan det går når vi kommer til noen av de litt mer mobile bossene.
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Vel, da startet jeg på NG+ mangler bare to ringer, så da prøver jeg vel å få tak i de før jeg starter noen ny karakter/build.

Og angående den siste Lord of Cinder kampen. Spoiler:Lorian, Elder Prince/Lorian, Younger Prince var en skikkelig gøyal kamp. Musikken er kanskje en av de jeg liker best i hele spillet. Lords of Cinder kampene er helt klart noen av favorittene mine i hele spillet.

Siterer Lt Mactawish:
Har begynt en ny buld nå. STR/FTH med halberd. Begynner virkelig å få sansen for glaive, men vi får se hvordan det går når vi kommer til noen av de litt mer mobile bossene.


Vurderte faktisk å bruke glaive jeg også Er den veldig grei å bruke? Er mest vandt med litt trege, tunge våpen i disse spillene. Så det tror jeg skal passe meg bra.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Siterer dark samus nemesis:
Vurderte faktisk å bruke glaive jeg også Er den veldig grei å bruke?

Det har gått rimelig glatt frem til nå. Tok Abyss Watchers på første forsøk, men slet litt med Pontiff. Den skinner virkelig mot vanlige mobs siden den kan stunlocke mye mer enn katanaen min fra mitt første run. Du trenger faktisk ikke å treffe for å stunne noen mindre mobs siden det er en liten AOE stun effect rundt der du treffer når du du bruker 2 hender. Weapon arten er også rimelig kul og jeg har faktisk brukt den en del.

PvP derimot har jeg hatt litt større problemer med, men det har kanskje vært litt mer min egen feil. Føler dog at den er ganske lett å forutse så hvis du spiller mot noen som er gode til å dodge så er du i trøbbel. Derfor har jeg egentlig prøvd å unngå PvP mest mulig
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Siterer Lt Mactawish:
Det har gått rimelig glatt frem til nå. Tok Abyss Watchers på første forsøk, men slet litt med Pontiff. Den skinner virkelig mot vanlige mobs siden den kan stunlocke mye mer enn katanaen min fra mitt første run. Du trenger faktisk ikke å treffe for å stunne noen mindre mobs siden det er en liten AOE stun effect rundt der du treffer når du du bruker 2 hender. Weapon arten er også rimelig kul og jeg har faktisk brukt den en del.

PvP derimot har jeg hatt litt større problemer med, men det har kanskje vært litt mer min egen feil. Føler dog at den er ganske lett å forutse så hvis du spiller mot noen som er gode til å dodge så er du i trøbbel. Derfor har jeg egentlig prøvd å unngå PvP mest mulig


Skjønner. Liker at våpen har en viss stunlock, er vel stort sett derfor jeg går for de største jeg får tak i Får se hva det blir til i neste karakter, men tenker det blir en balansert DEX/STR med litt Faith på siden
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Jadda, her sitter jeg da.. Med nameless king. Jeg har jo telt deathsa mine på bosser, og vel.. Kom akkurat til 50. Sliter ikke med øgla/fuglen i det hele tatt lengre, går kanskje 2 estus. Men den jævla kongen da, sønnen av Spoiler:Gwyn.. Nekter som sagt å bruke summons/magi. Har dere noen tips til han?
The D' is silent.
  • 0
Når jeg tok han så dodget jeg til høyre for han, inn i den 2-3 slags - komboen hans og fikk inn et slag eller to etter hver kombo. Resten bare dodget jeg. Kan være litt tricky timing på lyn - angrepene, men det går greit etterhvert.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Har hatt det gøy med min faith-build frem til nå, men det er hovedsaklig siden jeg har fått sansen for halberd våpen. Jeg ble overrasket over hvor bortkastet investeringen i faith faktisk var.

Med 25 i faith treffer jeg for 80-120 med lightning spear og jeg merker ikke stort av buffene jeg har til nå. (Ja, jeg er klar over at faith ikke er ment som en til å brukes som offensiv magi, men slik det er nå kunne de like godt fjernet alle lyn miracles).

Ærlig talt ville jeg vært mye bedre tjent med å dytta alt jeg har i fth over i endurance eller vigor og bare kjørt en quality eller ren strength build. FROM vil tydeligvis ikke ha noe variasjon i builds siden det er så mye stress å ha en int eller faith build og selv hvis du kjører 100% magi så vil en quality build i de fleste tilfeller være mer effektiv.
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Siterer Lt Mactawish:
Har hatt det gøy med min faith-build frem til nå, men det er hovedsaklig siden jeg har fått sansen for halberd våpen. Jeg ble overrasket over hvor bortkastet investeringen i faith faktisk var.


Sitter sikkert igjen etter Dark Souls 2 - nerfen, for Faith var jo ekstremt kraftig der en periode.

Siterer dark samus nemesis:
Og angående den siste Lord of Cinder kampen


Helt enig. Tror den kampen er favorittkampen min i hele spillet. Har sunbro'a den ca 30 ganger, var fin måte å farme sunlight medals på.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Grallen:
Helt enig. Tror den kampen er favorittkampen min i hele spillet. Har sunbro'a den ca 30 ganger, var fin måte å farme sunlight medals på.


Sunbro'a den noen ganger jeg også før jeg gikk over i NG+ .Spoiler:Overgangen til den andre fasen var genuint rørende. Brukte vel tre forsøk, men kampen i seg selv er så gøyal at jeg ikke brydde meg om å måtte spille det på nytt.

Noen andre som har opplevd dette, btw? Hundene i dette spillet er helt bananas.
https://twitter.com/Alpha_Norwegium/status/724693561099345921
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Endte med at jeg respecca til en strength build og tok faith over i endurance og strength. Skal nok bytte tilbake når jeg har kommet til rundt 120 da en fyr jeg pratet med sa at faith/int først begynner å bli bra rundt 60+ Så litt på Dragonslayer Greataxe og ser ut som om man kan ha latterlig høy damage hvis man har 40-50+ i både faith og strength så mulig jeg tester den ut.

Bytter nå frem og tilbake mellom Black Knight Glaive og Gundyr's Halberd, liker movesettet til den første noe bedre så er mulig at jeg bygger builden min rundt den og buffer dex i stedet.

Ellers har jeg farmet sunlight medals på Dragonslayer Armor (aner ikke hvorfor men folk har tydeligvis problemer med han siden man blir summona med en gang) og fått tak i bortimot alle miracles.

Lagt til 2016-04-26 15:53:
Siterer dark samus nemesis:
Noen andre som har opplevd dette, btw? Hundene i dette spillet er helt bananas.
https://twitter.com/Alpha_Norwegium/status/724693561099345921


Har faktisk ikke opplevd en eneste glitch i alle timene jeg har spilt (bare diverse lag-problemer med coop og PvP)
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Tok endelig bossen, etter 3 dagers pause så tok jeg han på 4 forsøk i dag. Lettere sagt forsøk nr. 54, så det tok meg 53 deaths. Klarte forresten å unngå den flammekula til fuglen/dragen ganske lett, bare å løpe mot tv'en/skjermen.

Her er mine deaths på alle bossene i spillet etter rekkefølgen jeg møtte dem i:
Spoiler:Ludex Gundyr: 0
Vordt of the boreal valley: 2
Curse - rotted greatwood: 1
Crystal Sage: 6
LORD - Abyss Watchers: 31
Deacons of the deep: 0
High lord Wolnir: 2
Pontiff Sulyvahn: 16
Old demon king: 2
LORD - Aldrich, Devourer of gods: 7
LORD - Yhorm the Giant: 2
Dancer of Boreal Valley: 13
Oceiros - The Consumed king: 0
Ancient Wyern: 3
Nameless King: 53
Champion Gundyr: 7
Dragonslayer Armor: 1
LORD - Twin princes: 13
Soul of cinder: 27
The D' is silent.
  • 0
Siterer Lt Mactawish:
Har faktisk ikke opplevd en eneste glitch i alle timene jeg har spilt (bare diverse lag-problemer med coop og PvP)


Dette er vel den andre eller tredje merkbare jeg har fått. Så lenge de ikke ødelegger spillet sier jeg ikke stort på det da Er bare glad det var en hund som kom gjennom lufta på den måten, og ikke noe litt mer voldelig.

Siterer Finalfantasyfrelst:
Her er mine deaths på alle bossene i spillet etter rekkefølgen jeg møtte dem i:


Vurderte å ta en death count jeg også, men orket ikke. Du har en vilje av stål da, med tanke på antall ganger du har prøvd noen av bossene, det skal du ha.

Edit: Og der var Abyss Watchers i NG+ døde. Klarte det på første forsøk, så det var jo stas. Slet litt siden jeg nylig hadde byttet til et nytt våpen, men det gikk jo omsider. Liker veldig godt musikken i den andre fasen.

Edit 2: Øh, enda en glitch. Denne gangen er det Abyss Watchers som får føle det. Det tok meg litt tid før jeg skjønte hva som skjedde.
https://www.youtube.com/watch?v=lXhEKWky9vE
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Sånn, endelig farmet fra meg alt jeg trenger for å ranke opp i diverse coventanter for å få ting til diverse trofeer. Å farme Proof of Concords Kept fra Silver Knights var et lite helvete, har nok Silver Knight armor til å utstyre en hel hær nå, men jaggu er det deilig å endelig bli ferdig. Nå burde det ikke ta lang tid før jeg får platina.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Grallen:
. Å farme Proof of Concords Kept fra Silver Knights var et lite helvete, har nok Silver Knight armor til å utstyre en hel hær nå, men jaggu er det deilig å endelig bli ferdig.

Holder på med det selv nå, men tror jeg stopper når jeg har 10 slik at jeg kan få Darkmoon ring. Jeg har knertet rundt 150 stykker men bare klart å få tak i 6 Concords Kept. Hvor mye item discovery hadde du?
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Siterer Lt Mactawish:
Hvor mye item discovery hadde du?


Hadde 474. Respecca så jeg fikk 99 i luck, Golden Covetous Serpent Ring +1, Crystal Sage Rapier, Symbol of Avarice og så poppa jeg en rusted coin før hver run.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Grallen:
Sånn, endelig farmet fra meg alt jeg trenger for å ranke opp i diverse coventanter for å få ting til diverse trofeer. Å farme Proof of Concords Kept fra Silver Knights var et lite helvete, har nok Silver Knight armor til å utstyre en hel hær nå, men jaggu er det deilig å endelig bli ferdig. Nå burde det ikke ta lang tid før jeg får platina.


Holder på å samle alle ringene selv, så jeg er i NG++ nå, hvor de siste ringene er. Samlet Proof of Concords Kept jeg også, et lite helvete er veldig mildt sagt hva det er. Føler det er litt vel vanskelig å få tak i de fleste covenant itemsa i DS3. Hvorfor kan vi ikke få Proof of concords Kept eller Wolf Sword Grass om vi hjelper folk i coop? Føler Sunlight Medals helt klart er det letteste å farme.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Noen tips til å farme covenant Items? Sunlight Medals og Human Dregs har jeg i boks, men må fortsatt ha 28 Vertebra Shackle og Proof of a Concord Kept. Pale Tongue er det relativt grei drop-rate på, men må vel ha noen av de også.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Siterer dark samus nemesis:
Noen tips til å farme covenant Items?


Når jeg farmet de så brukte jeg Golden Covetous Serpent Ring, Crystal Sage Rapier, Symbol of Avarice, pluss Rusted Coin. Fikk også merkbart bedre drop rate når jeg respecca til 99 i luck. For Proof of Concord kept så farmet jeg de to første Spoiler:Silver Knightene etter Anor Londo-bonfiret. Men selv med all den item discovery-boosten tok det en del timer før jeg fikk alle 30 jeg trengte. Vertebra Shackles farmet jeg gjennom PvP. Pleide å plassere summon signet mitt utenfor Spoiler:Nameless King, og ble summonet nesten med en gang. Fikk inntrykket av at nesten ingen der visste hva lilla phantoms var for noe, så det var lett å ta de på senga og bare drepe de.

Som du sier så har Pale Tounge ganske grei Drop Rate, jeg fikk ca 1 per fjerde Darkwraith uten særlig boost i item discovery.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Grallen:
Quote


Takker, skal prøve litt til.

Edit: 23.05.16
Da kan det se ut til at jeg fant en nogenlunde god måte å farme Proof of a Concord Kept. Jeg bruker alt som booster luck, selvsagt, og noe som ser ut til å øke drop-raten betraktelig, er om jeg bytter rustning for hvert øre jeg får tak i.

Drep til du får øre -> -> Bytt Rustning -> Repeat. Har fått ca. 14 i løpet av 1t 30m nå, har item discovery på 408.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!