Gamereactor Norge. Gamereactor er Nordens største gaming site. Vi står altid klar med de seneste nyheder og anmeldelser af de nyeste spil. Blogs og brugeranmeldelser er også en stor del af siden, og så har vi nturligvis Danmarks bedste gaming forum. Gamereactor bruker cookies slik at du kan browse nettsiden vår best mulig. Hvis du fortsetter antar vi at du er fornøyd med vår cookies policy.

Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Dark Souls ~ Offisiell tråd ~

Siterer Grallen:
Har folk planer om å delta på dette eller?

https://www.reddit.com/r/darksouls/comments/4mgpom/100000_subscribers_and_dark_souls_1_global/

Blir sikkert en økt på PC-utgaven i morgen, om nettet hjemme tillater det.

Skulle gjerne gjort det selv men DS1 crasher på min maskin. Etter hva jeg har lest på nettet har det noe med bildeoppdatering å gjøre. Har også hatt problemer med DS2 (dog ingen crash, det nekter bare å kjøre i fullscreen) med denne laptopen men det ordnet jeg med å sette ned oppdateringen til 60 eller hva det nå var.
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Siterer Lt Mactawish:
Skulle gjerne gjort det selv men DS1 crasher på min maskin.

Kjører ikke helt optimalt på laptopen min heller, men det får greie seg.

Siterer Lt Mactawish:
Etter hva jeg har lest på nettet har det noe med bildeoppdatering å gjøre.

Bruker du DSFix? Mener å ha lest at det kan bli funky om man setter FPS-cappen høyere enn 60.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Grallen:
Siterer Lt Mactawish kulle gjerne gjort det selv men DS1 crasher på min maskin.

Kjører ikke helt optimalt på laptopen min heller, men det får greie seg.

Siterer Lt Mactawish:Etter hva jeg har lest på nettet har det noe med bildeoppdatering å gjøre.

Bruker du DSFix? Mener å ha lest at det kan bli funky om man setter FPS-cappen høyere enn 60.

Nei det var vanilla, jeg tenkte jeg skulle komme meg gjennom Undead Burg før jeg begynte å pøse på med diverse (kosmetiske) mods. Kom ikke lenger enn menyen, spillet krasjet så snart jeg gikk på options eller new game. Så at andre hadde samme problem i en steam-tråd og etter å ha prøvd diverse løsninger fant jeg ut at siden jeg kunne spille DS2 fikk det holde som hype-fuel opp til DS3 lanseringen.
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Noen tanker eller ønsker om hva fremtidig DLC/Expansions kan dreie seg om da? Selv håper jeg egentlig litt på noe Londor basert, siden det er et sted vi ikke vet sånn veldig mye om. Bloodborne utvidelsen for meg hadde noen av spillets beste bosser, så jeg håper DS3 utvidelsene leverer på den fronten i det minste.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Det har nå kommet en ganske solid patch som i det minste har gjort mye for å fikse faith-builds.
http://fextralife.com/forums/t57065/new-patch-105--108-detailed-changes/
Det er også diverse andre balance greier, med tregere thrusting swords og mer stamina drain på dark sword osv.

Tror faktisk jeg skal spille videre på min miracle build som jeg forlot rett etter å ha startet NG+

Siterer dark samus nemesis:
Noen tanker eller ønsker om hva fremtidig DLC/Expansions kan dreie seg om da?

Håper de kommer med noe nytt og friskt, begynner å bli litt sliten av å utforske gamle borger. Er ikke helt sikker selv på hvor de kan ta det men vi har hatt borger i lava, i snø, i regn, om natten, om dagen, mot kvelden, borger for kjempr og borger for mennesker.

Det kunne vært interessant med en vinterskog setting der de spiller mer på frykten for at noe er rundt hjørnet eller plutselig kommer bakfra men at det er relativt få fiender (ihvertfall i starten).

Jeg tror ikke vi har hatt en ørken i DS (det er riktignok hovedsaklig inspirert av europeisk middelalder, men vi har hatt en borg som flyter på lava som på et eller annet vis er over nok en borg så det ville ikke vært SÅ absurd) og tror det kunne vært en interessant setting.

Håper også at ingen av DLC-bossene er gimmick bosser men heller bosser som er morsomme å spille mot. Men det er vel bortimot garantert at det kommer til å være noen fantastiske bosser så er ikke veldig bekymret.

Ellers håper jeg på noe magi som bryter normen litt, nye farger og bruksomårder ikke bare en litt større blå ball, mange mindre små baller osv.

(Litt rotete skrevet, men det er 2 på natta og jeg prøver å samle de rotete restene av tankene mine)
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Siterer Lt Mactawish:
Det har nå kommet en ganske solid patch som i det minste har gjort mye for å fikse faith-builds.

De patchet Jailer robe glitchen. Skuffa. Men ellers veldig mange andre bra ting, som 600 piler i lager og slike ting. Settes pris på.

Siterer Lt Mactawish:
Jeg tror ikke vi har hatt en ørken i DS (det er riktignok hovedsaklig inspirert av europeisk middelalder, men vi har hatt en borg som flyter på lava som på et eller annet vis er over nok en borg så det ville ikke vært SÅ absurd) og tror det kunne vært en interessant setting.

Vel, med tanke på at hele greia med Lothric er "Lands of the lords converge". Så skulle man vel egentlig tro at alt, eller det meste er mulig. Så hvem vet?

Ellers veldig enig med vinterskog utsagnet ditt, liker veldig godt områder med vinter i disse spillene.

Siterer Lt Mactawish:
Håper også at ingen av DLC-bossene er gimmick bosser men heller bosser som er morsomme å spille mot. Men det er vel bortimot garantert at det kommer til å være noen fantastiske bosser så er ikke veldig bekymret.

Helt enig. Føler DS3 har i overkant mange slike bosser, som er en av grunnene til at Abyss Watchers er en av favorittene mine i hele spillet. Satser på de går fullt ut i DLCet.
Har holdt på en del med PVP i det siste. Ganske gøy når man får dreisen på det. Hadde en noe merkelig invader i dag da. Skulle gjennom Undead Settlement i NG+5, så blir jeg invadert helt på starten av området av en fyr i full Solaire rustning. Han bytter fort til Untrue Dark ring, slik at han får vanlig farge. Etter en liten stund gir han meg et Seed of a Giant tree, slik at han også kan angripe fiendene. Etter det går vi gjennom hele greia, med bare nevene.

Tror vi holdt på i omtrent en halvtime. Har aldri hatt det så gøy i DS3 før. Kanskje en av de beste invader opplevelsene mine i hele serien. Tok opp deler av det på PS4, men fikk ikke med meg alt siden det bare tar opp i 15 minutter.
  • 0
Jeg har kommet meg litt videre i 3ern! Banket opp Curse-Rotted Greatwood i går. Er veien videre under det tårnet like ved?
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Jeg har kommet meg litt videre i 3ern! Banket opp Curse-Rotted Greatwood i går. Er veien videre under det tårnet like ved?

Du går over den broen med alle de steroid-monstrene med sag til det tårnet og tar heisen ned(så du har nok mye rett i din antagelse).

. Han bytter fort til Untrue Dark ring, slik at han får vanlig farge. Etter en liten stund gir han meg et Seed of a Giant tree, slik at han også kan angripe fiendene. Etter det går vi gjennom hele greia, med bare nevene.

Alltid morsomt med de som gjør noe artig ut av invasions, blir fort litt mye av det samme (spesielt når alle hiver seg på det mest trendy "OP-våpenet". Blir fort ensformig med PvP når alle bruker Estoc eller Dark Sword (hørt de har blitt balansert litt nå, er en stund siden jeg har spilt selv) siden man ikke trenger noen ny strategi.
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Siterer Lt Mactawish:
Du går over den broen med alle de steroid-monstrene med sag til det tårnet og tar heisen ned(så du har nok mye rett i din antagelse).

Da er jeg på rett vei! Kom til et kjipt sump området, men der hadde jeg ikke så lyst til å leke så jeg dro raskt videre og banket opp Crystal Sage bossen. Fantastisk spill altså!

Kan noen forklare hvordan summon og invade systemet fungerer i DS3? Foreløpig har jeg ikke blitt invaded og det er veldig lenge siden jeg har funnet summoning marks. Er det ingen som spiller spillet lenger?
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Kan noen forklare hvordan summon og invade systemet fungerer i DS3? Foreløpig har jeg ikke blitt invaded og det er veldig lenge siden jeg har funnet summoning marks. Er det ingen som spiller spillet lenger?

Invaderinger prioriterer folk som spiller coop (hvis du går inn på steamforumet er det alltid 2-3 topcs om hvor urettferdig det er).

Summoning er vel rundt din egen level så jeg går ut fra at du kommer til å se flere når du nærmer deg 60+, er vel ikke så mange som holder seg lav lvl og de fleste som slenger ned summoninggreia gjør det på bosser som folk generelt har problemer med

Hvis du sitter deg fast kan du vel alltids spørre her inne siden man kan summone med passord (hvis de som blir summonet er høyere level blir de nedskalert) og det er sikkert noen som kan/vil hjelpe
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Jeg hadde visst gjort noe rart med settings-ene. Så fort jeg fikset på det så ble jeg invadert av to stk. og de gjorde kort prosess på meg.
Siterer Lt Mactawish:
Alltid morsomt med de som gjør noe artig ut av invasions, blir fort litt mye av det samme (spesielt når alle hiver seg på det mest trendy "OP-våpenet". Blir fort ensformig med PvP når alle bruker Estoc eller Dark Sword (hørt de har blitt balansert litt nå, er en stund siden jeg har spilt selv) siden man ikke trenger noen ny strategi.

Haha, ja. Koser meg skikkelig når det blir mer tull enn alvor. Desverre har jeg stort sett møtt mest på ganks eller R1 spammere, med de mest trendy OP-våpenet, som du sier. De artige invasjonene skiller seg litt mer ut når de først skjer da, sånn sett. Har blitt mye bedre på parries da, så PVP har blitt litt artigere etter det.

Holder på med NG+5 nå. Tenkte jeg skulle teste å se hvor langt jeg kommer. Har hørt at scalinga slutter rundt NG+7 så blir artig å se om ting forandrer seg etter det.
Har noen noe tips for å bruke bue i DS3? Startet som Thief for å få tidlig tilgang på det våpenet, men har brukt buen mindre og mindre. Har liksom ikke funnet noen nye buer som virker overraskende bra heller. Hjelp?
Siterer Crazy Kraken:
Har noen noe tips for å bruke bue i DS3? Startet som Thief for å få tidlig tilgang på det våpenet, men har brukt buen mindre og mindre. Har liksom ikke funnet noen nye buer som virker overraskende bra heller. Hjelp?

Selv bruker jeg en bue som bygges på STR scaling, man finner den litt senere i spillet. Frem til da brukte jeg langbue, siden den har mer rekkevidde og skade enn kortbue. Kortbue er kul siden den skyter kjappere, men fungerer dårlig om man vil snipe eller trekke til seg èn etter èn fiende.

Om du ikke har funnet longbow enda, så ligger den på High Wall of Lothric, like ved den første bonfiren. Du må forbi noen hunder og en stor hollow som bruker halberd.

Jeg bruker generelt mindre bue enn jeg trodde jeg ville gjøre, men det er veldig greit å ha i noen tilfeller. Noen av bossene i den første gjennomgangen klarte jeg fordi jeg hadde bue, så det er jo en ting.
  • 0
Jeg har funnet langbuen, men ser på wiki siden at de scaler veldig dårlig med dex, selv når man oppgraderer dem. Ser på Wiki siden at det er en bue som heter Black Bow of Pharis og den får B i parameter bonus når man oppgraderer den litt. Ser ut som den er i nærheten, skal visst være i Farron Keep et sted, og jeg har kommet meg til det første bålet der.

Men jeg tenkte å jobbe meg litt videre ved katedralen først. Virket som det var smart, for der fant jeg en poison resist ring. Sikkert praktisk når jeg skal takle Farron Keep
Siterer Crazy Kraken:
Men jeg tenkte å jobbe meg litt videre ved katedralen først. Virket som det var smart, for der fant jeg en poison resist ring. Sikkert praktisk når jeg skal takle Farron Keep

Katedralen er ett av områdene jeg liker best i hele spillet egentlig. Liker hvordan området er knyttet så godt sammen. Veldig gøy med coop der også. Bruker å hjelpe folk gjennom området for noen raske sjeler i ny og né

Ellers holder jeg på å bli ferdig med NG+5 nå. Merker det går ekstremt fort. Sammarbeidet med en tilfeldig person jeg traff i katadral området, så vi hjalp hverandre gjennom strengt tatt halve spillet. Noen av bossene lager pudding av meg da, til tross for at jeg nå er level 235 på denne karakteren

Fant også ut at jeg foretrekker lettere våpen nå. De store våpenene er greie sånn sett, men timingen må liksom sitte som støpt med hvert angrep. Hadde nesten glemt at jeg foretrekker kjapt inn med noen slag, for så å trekke meg ut og se etter neste åpning.
  • 0
Katedralen er ett av områdene jeg liker best i hele spillet egentlig. Liker hvordan området er knyttet så godt sammen.

Jeg syns det er litt tricky der! Ønsker veldig å finne en snarvei tilbake til bålet inne i den kirken, for nå begynner det å bli et stykke å løpe for å komme seg tilbake når man dør

Lagt til 2016-08-06 12:38:
Fant også ut at jeg foretrekker lettere våpen nå. De store våpenene er greie sånn sett, men timingen må liksom sitte som støpt med hvert angrep. Hadde nesten glemt at jeg foretrekker kjapt inn med noen slag, for så å trekke meg ut og se etter neste åpning.

Jeg liker også lette våpen sånn egentlig, men nå bruker jeg Hollowslayer Greatswordet. Følte at jeg trengte å gjøre mer skade per slag, men ønsker å finne meg et lettere våpen igjen snart.
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Jeg syns det er litt tricky der! Ønsker veldig å finne en snarvei tilbake til bålet inne i den kirken, for nå begynner det å bli et stykke å løpe for å komme seg tilbake når man dør

Den skjønner jeg. Det blir fort mye lettere når man finner en eller flere av snarveiene da Det hjelper vel for min del at jeg har løpt gjennom området veldig mange ganger, både på mine egne karakterer og når jeg hjelper andre. Jeg vil påstå at jeg kjenner området ganske godt nå

Siterer Crazy Kraken:
Jeg liker også lette våpen sånn egentlig, men nå bruker jeg Hollowslayer Greatswordet. Følte at jeg trengte å gjøre mer skade per slag, men ønsker å finne meg et lettere våpen igjen snart.

Føler det fungerer veldig fint å veksle omtrent når man vil gjennom hele spillet egentlig. Det er såpass mye forskjellig Titanite i spillet, så oppgradering er aldri noe problem egentlig. Jeg brukte store våpen fordi jeg ville gjøre mye skade fortere jeg også, men fant ut at jeg rett og slett fungerer bedre med lettere våpen. Setter man riktige infusions på de riktige våpnene kan man fort gjøre veldig mye skade. Jeg har et sverd med med en Chaos Gem på et vanlig langsverd, på en karakter hvor jeg har mye Intelligence og Faith, siden det øker skaden per level med "B" skala på både INT og FTH, gjør litt over 500 base damage med et vanlig sverd liksom
  • 0
Setter man riktige infusions på de riktige våpnene kan man fort gjøre veldig mye skade. Jeg har et sverd med med en Chaos Gem på et vanlig langsverd, på en karakter hvor jeg har mye Intelligence og Faith, siden det øker skaden per level med "B" skala på både INT og FTH, gjør litt over 500 base damage med et vanlig sverd liksom

Shit! Det var imponerende!

Har noen her mulighet til å hjelpe meg med Shrine of Amana i DS2 til PS3? Er i lvl 106, men de magifolka gjør livet surt. Og jeg har så mye magic resist som jeg kan ha i forhold til hva jeg har funnet av utstyr. Finner ingen summon marks, men det er kanskje ikke så rart. Det er tross alt en stund siden spillet kom ut.
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Har noen her mulighet til å hjelpe meg med Shrine of Amana i DS2 til PS3? Er i lvl 106, men de magifolka gjør livet surt. Og jeg har så mye magic resist som jeg kan ha i forhold til hva jeg har funnet av utstyr. Finner ingen summon marks, men det er kanskje ikke så rart. Det er tross alt en stund siden spillet kom ut.

Hvis du ikke får hjelp kan du vel alltids finne en bue og en 2-300 piler og bare fyre løs. Kan ta litt tid hvis du ikke har en build til buer but it gets the job done.
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Siterer Lt Mactawish:
Hvis du ikke får hjelp kan du vel alltids finne en bue og en 2-300 piler og bare fyre løs. Kan ta litt tid hvis du ikke har en build til buer but it gets the job done.

Joda, har masse dex, men merker at jeg ønsker å gjøre meg ferdig med spillet nå.
  • 0
Siterer Lt Mactawish:

Jeg har nå holdt på med starten av Shrine of Amana i hele dag og jeg får det faen meg ikke til! Til slutt skaffet jeg meg dragon rider buen, som regnes for å være en ganske god bue og kjøpte gode piler til den og prøvde det isteden. Jeg gjør nesten ikke damage. Og når jeg nærmer meg fog gaten så klarer jeg ikke trekke en av soldatene til meg om gangen og jeg klarer ikke ta to av dem på en gang. Faen altså. Er litt lei nå merker jeg.
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Siterer Lt Mactawish:Hvis du ikke får hjelp kan du vel alltids finne en bue og en 2-300 piler og bare fyre løs. Kan ta litt tid hvis du ikke har en build til buer but it gets the job done.

Jeg har nå holdt på med starten av Shrine of Amana i hele dag og jeg får det faen meg ikke til! Til slutt skaffet jeg meg dragon rider buen, som regnes for å være en ganske god bue og kjøpte gode piler til den og prøvde det isteden. Jeg gjør nesten ikke damage. Og når jeg nærmer meg fog gaten så klarer jeg ikke trekke en av soldatene til meg om gangen og jeg klarer ikke ta to av dem på en gang. Faen altså. Er litt lei nå merker jeg.

Er du ved den første bf hvor du må løpe ned de trappene for å komme til havet, eller den neste?
Hvis du er ved den første Spoiler poiler: Kan du løpe forbi alle fiender og komme til neste bf, for så og ta fiendene du har løpt forbi med utgspkt fra den bf, det syntes iallefall jeg var enklere
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!