Gamereactor Norge. Gamereactor er Nordens største gaming site. Vi står altid klar med de seneste nyheder og anmeldelser af de nyeste spil. Blogs og brugeranmeldelser er også en stor del af siden, og så har vi nturligvis Danmarks bedste gaming forum. Gamereactor bruker cookies slik at du kan browse nettsiden vår best mulig. Hvis du fortsetter antar vi at du er fornøyd med vår cookies policy.

Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Dark Souls ~ Offisiell tråd ~

Er på BF nr 2. Det fog gaten etter det jeg ikke klarer å komme meg til
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Er på BF nr 2. Det fog gaten etter det jeg ikke klarer å komme meg til

Ok, husker siste biten der var tricky ja.. Du greier ikke å vasse forbi de siste med et egnet skjold og inn foggaten?
  • 0
Siterer Jokernord:
Ok, husker siste biten der var tricky ja.. Du greier ikke å vasse forbi de siste med et egnet skjold og inn foggaten?

Tror ikke det. De er for raske, og jeg må uansett ta ut de som kaster spells først. Får prøve igjen i morgen...
  • 0
Endelig er jeg ferdig med Shrine of Amana! Fantastisk følelse!
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Endelig er jeg ferdig med Shrine of Amana! Fantastisk følelse!

Nice
  • 0
Nå skal jeg straks igang med siste boss i DS2 tror jeg! Skal bli deilig å endelig bli ferdig
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Nå skal jeg straks igang med siste boss i DS2 tror jeg! Skal bli deilig å endelig bli ferdig

Da har du vært effektiv det siste døgnet
  • 0
Sånn! Ferdig!

Siterer Jokernord:
Da har du vært effektiv det siste døgnet

Indeed! Greit å ha litt tålmodighet når man først setter seg ned med et sånt spill.
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Sånn! Ferdig!

Nice! Noen tanker nå som du er helt ferdig? Har du fullført alle utvidelsene også?
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Siterer dark samus nemesis:
Nice! Noen tanker nå som du er helt ferdig? Har du fullført alle utvidelsene også?

Vel, jeg syns ikke spillet er like bra som Demons Souls eller Dark Souls (1) men det er helt klart et veldig bra spill! Jeg har spillet til PS3 og har ikke kjøpt noen av DLC-ene, men jeg vurderer å kjøpe Scholar of the first sin til PC på neste salg. Har hørt mye bra om DLCene!

Hva syns du om spillet?
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Vel, jeg syns ikke spillet er like bra som Demons Souls eller Dark Souls (1) men det er helt klart et veldig bra spill! Jeg har spillet til PS3 og har ikke kjøpt noen av DLC-ene, men jeg vurderer å kjøpe Scholar of the first sin til PC på neste salg. Har hørt mye bra om DLCene!

Det høres ut til at du likte det ganske godt, og det er kjekt. Greit å høre noe annet enn bare slakt egentlig, som jeg stort sett kommer over når jeg forhører meg om hva folk tenker om DS2.

Siterer Crazy Kraken:
Hva syns du om spillet?

Det vet jeg egentlig ikke enda, siden jeg bare har kommet meg til Majula og utforsket litt av området rundt. DS2 ligger fortsatt i bakloggen, men det er vel snart på tide jeg gyver løs på det. Har Scholar of the first sin utgaven også, så jeg har hele pakka DS1 har jeg fullført da, så det kan jeg med trygghet si at jeg elsker!
  • 0
Det høres ut til at du likte det ganske godt, og det er kjekt. Greit å høre noe annet enn bare slakt egentlig, som jeg stort sett kommer over når jeg forhører meg om hva folk tenker om DS2.

Ja altså jeg tror det blir litt sånn at "hvis det er litt dårligere enn 1ern, så er det dårlig!" men det stemmer ikke. Mange av områdene er gode, grafikken er flott osv. Det er mye å like, men det er må mange måter veldig forskjellig. Feks så ser jeg at veldig mange går med en eller annen form for magi/nærkamp combo på karakterene sine. Dette er fordi fiendene ofte kommer i grupper og da gjelder det å gjøre mye skade raskt sånn at man kan slåss 1v1 i nærkamp når fienden kommer frem. Dette gjøre at bue eller ren nærkamp ikke fungerer like godt i spillet. Blocking er også viktigere enn dodging (pga mer animation tracking hos fiendene når de angriper), med mindre man levler opp adaptability (?) som gir høyere agility som igjen gir flere invincibility frames, som gjør det lettere å dodge (tror jeg). Det er også større fokus på coop i forhold til enemy placements og leveldesign. Så på mange måter er det ikke en ren oppfølger, fordi mye er veldig forskjellig. Jeg liker DS1 bedre, for det passer min spillestil og mine preferanser bedre.

Det vet jeg egentlig ikke enda, siden jeg bare har kommet meg til Majula og utforsket litt av området rundt. DS2 ligger fortsatt i bakloggen, men det er vel snart på tide jeg gyver løs på det. Har Scholar of the first sin utgaven også, så jeg har hele pakka

Da er det bare å kose seg! Starten på spillet er gjort bra syns jeg. Hvilken klasse spiller du, og hvilken plattform har du spillet til? PC?

DS1 har jeg fullført da, så det kan jeg med trygghet si at jeg elsker!

Det frister veldig å spille det på nytt igjen! Fantastisk spill!
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Jeg liker DS1 bedre, for det passer min spillestil og mine preferanser bedre.

Jeg får inntrykk av at folk hater så mye på DS2 rett og slett fordi Miyazaki ikke var involvert til like stor grad som i DS1 og de andre spillene. Heldigvis liker jeg å forme egne meninger om det meste, så jeg tar alt med en klype salt til jeg faktisk har fått prøvd det ut selv.

Siterer Crazy Kraken:
Da er det bare å kose seg! Starten på spillet er gjort bra syns jeg. Hvilken klasse spiller du, og hvilken plattform har du spillet til? PC?

Husker egentlig ikke, startet en karakter for godt over ett år siden, så jeg starter sikkert bare på nytt, avhengig av hvor langt jeg har kommet meg Har det på PS3.

Siterer Crazy Kraken:
Det frister veldig å spille det på nytt igjen! Fantastisk spill!

Det gjør sikkert jeg også før eller siden. At jeg klarte Ornstein & Smough på første forsøk står fortsatt som ett av de stolteste øyeblikkene mine i noe spill til dags dato

Startet meg en ny karakter i DS3 for noen dager siden da, mest på gøy. Bruker bare samme klær og våpen som fiendene som heter thralls. De små blå karene som kryper på bakken og har på seg samme hette som Greirat, tyven man hjelper på High Wall of Lothric. Har laget til hudfargen for å matche også, så det er gøy å se reaksjonene til folk når jeg blir invadert og lignende, haha.

Det har gått ganske bra til nå faktisk, men merker det er noe vanskelig å ikke bruke skjold til tider.

Hvor langt har du kommet deg i DS3 nå Kraken?
  • 0
Jeg får inntrykk av at folk hater så mye på DS2 rett og slett fordi Miyazaki ikke var involvert til like stor grad som i DS1 og de andre spillene. Heldigvis liker jeg å forme egne meninger om det meste, så jeg tar alt med en klype salt til jeg faktisk har fått prøvd det ut selv.

Selv liker jeg DS2 godt, men det er flere ting som gjør at jeg mener det er det svakeste souls-spillet:
(relativt)Dårlig leveldesign (for ikke å snakke om hvor ulogisk "banene" er satt opp, iron keep anyone?), (relativt)mange uinspirerte fiender, (relativt)stor overvekt av kjedelige bosser, mangler på en måte litt sjel (vet ikke helt hvordan jeg skal forklare)

Likevel er det et souls-spill som automatisk gjør det til mye morsommere å spille enn andre spill. Vil for all del anbefale at det skal prøves ut og vil på ingen måte si at det er sykt dårligere enn DS1, det er bare litt dårligere.

DS2 har da også en del forbedringer over DS1:
kamper som føles noe smoothere og mye mer interessant magi (forbidden sun, soul greatsword, etc.), bedre grafikk osv.
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0

Bra instilling! Men som sagt så vil jeg anbefale å bruke en magi+nærkamp kombo nettopp fordi spillets leveldesign og fiendedesign er veldig forskjellig fra DS1 osv...

Husker egentlig ikke, startet en karakter for godt over ett år siden, så jeg starter sikkert bare på nytt, avhengig av hvor langt jeg har kommet meg Har det på PS3.

Da er det bare å starte på nytt! Jeg vurderer som sagt å kjøpe det til PC på neste steam salg for å få med meg DLCene. Det er ikke så mange som spiller det på PS3 lenger (jeg møtte ingen da jeg spilte ferdig spillet denne uken) og jeg vil også spille det litt mer i coop. Så om du vil spille det i coop osv så er det kanskje lurt å plukke det opp til PS4 eller PC tror jeg.

At jeg klarte Ornstein & Smough på første forsøk står fortsatt som ett av de stolteste øyeblikkene mine i noe spill til dags dato

For meg høres det helt sykt ut! Det regnes for å være en av de vanskeligste bossene i spillet og jeg brukte mange forsøk på den. Hva slags build og class hadde du? Gikk du full tank?

Hvor langt har du kommet deg i DS3 nå Kraken?

Ikke noe lenger, dessverre. Holder på ved den store katedralen, men har ikke kommet meg inn der enda. Har også funnet det første bålet ved sumpen. Hva vil du anbefale å gjøre ferdig først?

Siterer Lt Mactawish:
Selv liker jeg DS2 godt, men det er flere ting som gjør at jeg mener det er det svakeste souls-spillet:
Siterer Lt Mactawish:
Likevel er det et souls-spill som automatisk gjør det til mye morsommere å spille enn andre spill. Vil for all del anbefale at det skal prøves ut og vil på ingen måte si at det er sykt dårligere enn DS1, det er bare litt dårligere.

Enig! Tror som sagt man vil oppleve mindre frustrasjon om man legger om spillestilen sin litt fra DS1 (feks).
  • 0
Siterer Lt Mactawish:

Ja, et dårligere Dark Souls betyr vel nødvendigvis ikke at det er et dårlig spill. Selv om det kanskje ikke når helt opp, så regner jeg med at jeg kommer til å underholdes i stor grad uansett.

Siterer Crazy Kraken:
Bra instilling! Men som sagt så vil jeg anbefale å bruke en magi+nærkamp kombo nettopp fordi spillets leveldesign og fiendedesign er veldig forskjellig fra DS1 osv...

Jeg skal huske det til jeg starter på nytt! Har brukt litt magi på siden i Dark Souls 3 også, og merker at det kommer godt med noen steder.

Siterer Crazy Kraken:
Da er det bare å starte på nytt! Jeg vurderer som sagt å kjøpe det til PC på neste steam salg for å få med meg DLCene. Det er ikke så mange som spiller det på PS3 lenger (jeg møtte ingen da jeg spilte ferdig spillet denne uken) og jeg vil også spille det litt mer i coop. Så om du vil spille det i coop osv så er det kanskje lurt å plukke det opp til PS4 eller PC tror jeg.

Kanskje jeg bare skal kjøpe det til PC under neste salg da, slik at jeg kanskje får bruke coop om jeg sitter fast noen steder

Siterer Crazy Kraken:
For meg høres det helt sykt ut! Det regnes for å være en av de vanskeligste bossene i spillet og jeg brukte mange forsøk på den. Hva slags build og class hadde du? Gikk du full tank?

Ja, det tok litt tid før det gikk opp for meg hva jeg akkurat hadde fått til. Jeg husker ikke statsa helt nøyaktig, men jeg brukte medium armor med claymore tror jeg. Jeg kunne ihvertfall rulle vanlig, og det kom veldig godt med. Istedenfor å bare rulle, brukte jeg også hopping noen ganger, og det så ut til å fungere godt det også.

Siterer Crazy Kraken:
Ikke noe lenger, dessverre. Holder på ved den store katedralen, men har ikke kommet meg inn der enda. Har også funnet det første bålet ved sumpen. Hva vil du anbefale å gjøre ferdig først?

Bare gjør deg ferdig i katedralen først. Du får tak i noe der som du vil trenge senere, uten at jeg skal nevne når du får bruk for det, eller hva det er.
  • 0
Har brukt litt magi på siden i Dark Souls 3 også, og merker at det kommer godt med noen steder.

Jeg pleier ikke å bruke magi i soulsborne spillene, men har lyst til å starte med det fremover. Har startet en cleric i DS1 nå og har blitt ferdig med bell gargoyles og sommerfugl bossen. Fantastisk spill

brukte medium armor med claymore tror jeg. Jeg kunne ihvertfall rulle vanlig, og det kom veldig godt med. Istedenfor å bare rulle, brukte jeg også hopping noen ganger, og det så ut til å fungere godt det også.

Så du dodget mer enn du blocket og tanket skade? Interessant!

Bare gjør deg ferdig i katedralen først. Du får tak i noe der som du vil trenge senere, uten at jeg skal nevne når du får bruk for det, eller hva det er.

Flott, da gjør jeg det. Spennende sted, men syns det er så langt unna et bonfire. Føler jeg mangler en snarvei, men den finner jeg sikkert om jeg utforsker litt.
  • 0
Har noen her lyst til å spille litt coop i DS1 til PC?
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Jeg pleier ikke å bruke magi i soulsborne spillene, men har lyst til å starte med det fremover. Har startet en cleric i DS1 nå og har blitt ferdig med bell gargoyles og sommerfugl bossen. Fantastisk spill

Ikke jeg heller, vanligvis. Men Dark Souls 3 hadde såpass mye å velge i at jeg ville gi det en sjangse. Ren magiker tror jeg ikke er noe for meg, men noen spell er veldig greie å ha på siden. Bruker mye Pyromancy på karakteren jeg er i NG+6 med.

Siterer Crazy Kraken:
Så du dodget mer enn du blocket og tanket skade? Interessant!

Jepp. Jeg tror det må ha noe med at jeg kom nogenlunde rett fra Bloodborne, som var mitt første møte med soulsborne serien, som også lærer deg at dodging og parrying er tingen fremfor tanking

Siterer Crazy Kraken:
Flott, da gjør jeg det. Spennende sted, men syns det er så langt unna et bonfire. Føler jeg mangler en snarvei, men den finner jeg sikkert om jeg utforsker litt.

Føler egentlig alle områdene i alle Souls spillene føles større første gangen man går gjennom dem. Det har vel mye med at man går veldig sakte for å ikke bli overlumpet av fiender. Man kjenner jo stedene bedre og bedre for hver gang, så man tar jo gjerne litt flere sjanser.
  • 0
Ikke jeg heller, vanligvis. Men Dark Souls 3 hadde såpass mye å velge i at jeg ville gi det en sjangse. Ren magiker tror jeg ikke er noe for meg, men noen spell er veldig greie å ha på siden. Bruker mye Pyromancy på karakteren jeg er i NG+6 med.

Fikk tak i mirakelet "lightning spear" i DS1 i dag. FY F for et kraftig spell! Går mest nærkamp, men det hjelper å ha noe ekstra healing og bra damage når ting blir vrient.

Jepp. Jeg tror det må ha noe med at jeg kom nogenlunde rett fra Bloodborne, som var mitt første møte med soulsborne serien, som også lærer deg at dodging og parrying er tingen fremfor tanking

Imponerende! Det skal visst være enklere å tanke bossen om man har bra nok skjold og rustning.

Føler egentlig alle områdene i alle Souls spillene føles større første gangen man går gjennom dem. Det har vel mye med at man går veldig sakte for å ikke bli overlumpet av fiender. Man kjenner jo stedene bedre og bedre for hver gang, så man tar jo gjerne litt flere sjanser.

Det er veldig sant! Men DS1 sitt leveldesign blir bare mer og mer imponerende jo mer jeg spiller det. Ting henger så utrolig bra sammen
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Fikk tak i mirakelet "lightning spear" i DS1 i dag. FY F for et kraftig spell! Går mest nærkamp, men det hjelper å ha noe ekstra healing og bra damage når ting blir vrient.

Lightning spear er veldig kult, ja. Ikke bare er det et bra mirakel, men bare det at karakteren kaster lyn ser egentlig ganske kult ut i seg selv

Siterer Crazy Kraken:
Imponerende! Det skal visst være enklere å tanke bossen om man har bra nok skjold og rustning.

Skjønner. Kanskje jeg skal prøve det neste gang da. Samtidig frister det mest å holde seg til metoder jeg er kjent med

Siterer Crazy Kraken:
Det er veldig sant! Men DS1 sitt leveldesign blir bare mer og mer imponerende jo mer jeg spiller det. Ting henger så utrolig bra sammen

Har bare fullført DS1 èn gang, men jeg er helt enig. Man vet liksom hvor man må gå for å komme seg dit man skal. Selv etter at man kan bruke bonfire warping foretrakk jeg å bare gå dit jeg skulle.
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Jeg pleier ikke å bruke magi i soulsborne spillene, men har lyst til å starte med det fremover.

Jeg pleier alltid å spille hybrid bare for å noe mer i verktøykassa som jeg kan leke meg med. På den positive siden har du plutselig tilgang til mye kult, på den negative siden så må du ta en hit til viktige stats så spillet kan bli vanskeligere hvis du spiller som meg og bruker mest nærkamp og bare har spells for funz and lolz. (Spesielt i DS3 må du ha ganske syke investeringer for at det i hele tatt skal være vits å spille hybrid, når du har 40 i DEX/STR og 50 i FTH blir det plutselig mindre å rutte med til andre stats. Det er i hovedsak en build for andre playthrough siden magi er ubrukelig uten solid investering)
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Men må man ha både høy Dex og Str hvis man har lyst til å bruke magi?
  • 0
Siterer Crazy Kraken:

Magi scaler vel med intelligence, så det trenger du ikke. dex har litt innvirkning på castingspeed i DaS1&3 tror jeg..
  • 0
Siterer Crazy Kraken:

DEX/STR er bare nødvendig hvis du spiller hybrid for å gjøre dmg med vanlige våpen, ellers er det ikke nødvendig. DEX har en viss innvirkning på cast speed i DS3 men du kan bruke en ring slik at du ikke må investere for mye der hvis du går pure caster.
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!