Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Dark Souls ~ Offisiell tråd ~

Siterer Lt Mactawish:
DEX/STR er bare nødvendig hvis du spiller hybrid for å gjøre dmg med vanlige våpen, ellers er det ikke nødvendig. DEX har en viss innvirkning på cast speed i DS3 men du kan bruke en ring slik at du ikke må investere for mye der hvis du går pure caster.

Skjønner! Så hvis man bruker en katana (dex) eller mace (str) så kan man putte resten i int eller faith.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Hadde en mildt sagt kort invasjon tidligere i dag...

(Viser et område du mest sansynlig ikke har besøkt enda Kraken, i tilfelle du ikke liker å få slikt spoilet, selv om det bare er snakk om 10 sekunder)
https://twitter.com/Alpha_Norwegium/status/764235894798811137
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Gikk til innkjøp av Scholar of the First Sin til PS4 nå. Ser frem til å teste det ut, se forskjellene fra PS3-utgaven, og endelig spille DLCene. Blir og spennende å se om inntrykket mitt av spillet forandrer seg. Føler at det har surnet litt over tid.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Hva tenker folk om lekkasjene angående DS3 DLC?
Husker i farten ikke noe om Ariandel i loren men er ærlig talt ikke noen loremaster. Er egentlig bare hyped for at det kommer DLC så får vi heller vente på hva/hvor/hvem/hvordan senere.

* Vil også minne om at Nioh (som visstnok er en DS-klone) har beta/demo på PSN fra og med i dag. Fikk ikke prøvd det selv sist gang da jeg fortsatt var i England men jeg er svakt håpefull og tenkte andre Souls-frelste også muligens ville være interesserte
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Jeg syns de kan vente til jeg har runna spillet, hehe
  • 0
Har ikke spilt DS3 selv, men to av kompisene mine rage-quite ca halvveis. Sikkert vanskeligere enn Bloodborne da vil jeg tro?
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0
Siterer Taktikkeren:
Har ikke spilt DS3 selv, men to av kompisene mine rage-quite ca halvveis. Sikkert vanskeligere enn Bloodborne da vil jeg tro?

Av det jeg har spilt så langt (av DS3) så er det ikke vanskeligere enn bloodborne.
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Av det jeg har spilt så langt (av DS3) så er det ikke vanskeligere enn bloodborne.

Oioioi.. Gleder meg til å høre hva du syntes senere etter en jævel av en boss. Døde 53 ganger på han, om det sier noe. Kan hende jeg bare var ræva, men han jævelen var den eneste bossen jeg følte var en skikkelig drittsekk.
The D' is silent.
  • 0
Har børstet støv av steam og startet min tredje karakter i DS3, tenkte jeg skulle ha en quality-build med UGS. Er litt spent på hvordan det blir med en UGS da en del fiender har bortimot uendelig poise og det da kan bli noe sketchy med så trege angrep men vi får se.

Mulig jeg lager en pure STR/DEX en gang, men det får bli en annen gang. Synes dog slike builder blir for enkle siden man ender opp med mye mer stamina/health enn man noen gang får bruk for.
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Ny DLC-trailer. https://youtu.be/KWCt6PVXCvQ

Inneholder footage av et par bosser, så sees på eget ansvar.

Ser uansett ut som at det kommer til å bli bra, gleder meg til å prøve den.
  • 0
Siterer Grallen:

Haha, dat reaction time though (helt i starten, tar 2 sekunder før han reagerer). Jeg går vel ut fra at dette er med viten siden det ikke ville hatt DS-"feelen" hvis vedkommende bare peisa på rett gjennom alt men jeg blir likevel noe frustrert.

Siterer Grallen:

Klarte ikke å holde meg men så vekk med en gang jeg hørte endring i musikken så så i det minste bare 1

Lagt til 2016-09-22 01:44:
Glemte helt å si at jeg synes det ser veldig lovende ut. Som jeg sa tidligere så håpte jeg på en vinterskog-aktig dlc (dette er dog mindre skog og mer et par trær her og der, but I'll take it)
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Siterer Grallen:

Jeg skal ikke se denne traileren, men jeg gleder meg! Temaet for området virker helt utrolig kult.
  • 0
Siterer Grallen:
Ny DLC-traile

Holder meg unna, som med den første traileren. Er jo ikke så veldig lenge til det kommer ut nå, så gir inn for å vite så lite som mulig når jeg setter meg ned med det
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Jeg skal ikke se denne traileren
Siterer dark samus nemesis:
Holder meg unna, som med den første traileren.

Wish I had your strength, mates...

Hadde vært konge å gått helt blind inn i en dlc og opplevd alt for første gang men jeg klarer rett og slett ikke å unngå trailerene...
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Siterer Lt Mactawish:

Det krever faktisk endel viljestyrke, hehe ;)

Siterer Lt Mactawish:
Hadde vært konge å gått helt blind inn i en dlc og opplevd alt for første gang men jeg klarer rett og slett ikke å unngå trailerene...

Tror du kommer til å kose deg uansett! Dark Souls er spill som må spilles selv for at skal få rett opplevelse så om man ser litt så er det sikkert ikke så farlig
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Dark Souls er spill som må spilles selv for at skal få rett opplevelse så om man ser litt så er det sikkert ikke så farlig

Sant det, men blir vanskelig å få den samme "wow"-faktoren som jeg hadde første gang jeg kom til Anor Londo siden en del trailere liker å ta med de panoramiske shottene over nye områder

I tillegg er det er litt kjipt å vite hvordan en boss ser ut på forhånd (også pga. at man kan tenke seg til hvordan movesettet er ut fra utseendet og da er litt mer forberedt og unngår den "oh shit, oh shit, oh shit"-følelsen vi alle elsker)
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Siterer Lt Mactawish:

Haha, ditto.

Men nei, jeg er så gira på mer innhold nå at jeg ikke greier å styre meg. Får satse på at det fortsatt er mye de ikke har vist.
Siterer Lt Mactawish:

Har gått mer eller mindre blind inn i alt av Dark Souls så langt, så der anser jeg meg selv som heldig. Jeg merker jeg ser mindre og mindre trailere, siden jeg føler det ødelegger for meg mer enn det fyller meg med hype. Selvsagt blir jeg gira av en trailer, men når jeg samtidig vet at det kommer til å svekke opplevelsen når jeg spiller det selv, så har jeg valgt å bare styre helt unna. Det samme gjelder forsåvidt trailere til film, som jeg mener er enda verre på å vise viktig innhold.

Det skal sies at jeg gleder meg skadelig mye til DLCet nå da, så tiden har gått noe tregt i det siste, til tross for at jeg har annet å fordrive tiden med
  • 0
Er veldig ny til Dark Souls serien. Kan noen si hva som er så bra med det? Og hvorfor det er veldig likt Bloodborne?
Rainbow Mushroom
  • 0
Siterer Akres:
Er veldig ny til Dark Souls serien. Kan noen si hva som er så bra med det? Og hvorfor det er veldig likt Bloodborne?

Du har altså spilt Bloodborne?

De er veldig like fordi de har lik filosofi når det kommer til design av områder og utfordringer. Med andre ord, så er leveldesignet spennende og godt laget, og spillene er vanskelige men sjeldens urettferdige. Kort fortalt altså.

Dark Souls har mer fokus på "rollespill" delen med mer variasjon i utstyr og loot, klasser og builds osv. Å mestre dodging er viktig i Dark Souls, men der kan man blocke med skjold. I Bloodborne kan man ikke blocke og dodging er derfor helt nødvendig. Kampene er også enda raskere i Bloodborne og kan minne om mer flashy spill som Bayonetta (selv om de tilgjengelige comboene er veldig begrenset).

Hvis du har spilt og likte Bloodborne så vil du garantert like (feks) Dark Souls 3, spesielt fordi kampsystemet er litt raskere enn i de andre Dark Souls spillene.

Besvarte dette spørsmålet?
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Du har altså spilt Bloodborne?

Nei. Har bare sett en venn spilt det. Så gøyt ut. Men litt merkeligt...

Siterer Crazy Kraken:
Besvarte dette spørsmålet?

Ja. Sånn ca. Virket som gode spill begge, men av en eller annen grunn ser Dark Souls 3 bedre ut, pga Bloodborne har litt merkelig story. Men det har vel DS3 også.
Rainbow Mushroom
  • 0
Faen altså, der skrev jeg et godt svar også kræsja hele dritten. Ugh!

Prøver igjen

Siterer Akres:
Nei. Har bare sett en venn spilt det. Så gøyt ut. Men litt merkeligt...

Soulsborne spille er relativt unike (få spill likner på disse spillene, muligens bortsett fra lords of the fallen) så det er ikke så rart om du syns det ser litt rart ut.

Siterer Akres:
Ja. Sånn ca. Virket som gode spill begge, men av en eller annen grunn ser Dark Souls 3 bedre ut, pga Bloodborne har litt merkelig story. Men det har vel DS3 også.

Det er ikke et overdrevent fokus på story i disse spillene, og ihvertfall ikke i sammenlikning med andre RPG-er som Dragon Age og Mass Effect der man får presentert og fortalt story og lore nesten hele tiden. Soulsborne spillene handler om gameplayet og mestringsfølelsen man får når man skjønner layoutet til et spennende område eller tar en boss. Det ER en veldig kul historie i Soulsborne spillene (Bloodborne sin er nok endel "rarere") men du må selv jobbe for å finne ut av den, feks ved å snakke med NPC-er, lese item descriptions osv. Du vil nok bli overrasket over hvor gjennomført storyen og loren er i Soulsborne spillene, men den er aldri "in your face". Du kan altså spille gjennom hele spillet uten å forstå en dritt, men det er også litt av sjarmen.
  • 0
For å legge litt til på CKs svar:

Siterer Crazy Kraken:
Det er ikke et overdrevent fokus på story i disse spillene

Dette er en av mine favorittting med DS, det handler mer om atmosfæren enn at man får stappet mye eksposisjon ned i gapet med en gang man setter en fot inn i Lordran.

Det er også veldig flotte omgivelser og interessante fiender som får deg til å lure på hva?, hvem?, hvor? og dette kan man alltid finne små hint til her og der.

Det som egentlig er en av de beste tingene med From-spill er world-building (med unntak av DS2 som bryter litt fra normen men likevel er et underholdende spill).

I tillegg har du kampene som alltid føles veldig rettferdige. I spill er det en hårfin balanse mellom vanskelighetsgrad som er underholdende og noe som rett og slett føles urettferdig. Soulsborne spill føles sjelden urettferdig og mangfoldet av builder og spillestiler gjør at alle kan finne noe som passer for dem.
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Siterer Lt Mactawish:
Dette er en av mine favorittting med DS, det handler mer om atmosfæren enn at man får stappet mye eksposisjon ned i gapet med en gang man setter en fot inn i Lordran.

Helt enig! Spill er generelt dårlige på å emulere film og kan derfor sjeldent fortelle historier på samme måten. Historier i spill fungerer oftest best når historien er enkel, samtidig som det oppleves som et episk og stort eventyr. Feks hvis har hatt 3-4 fantastiske dager i telt på fjellet, sa er det veldig lite "historie", men "opplevelsen" kan være helt enorm. Spill som Journey, ICO og Shadow of the Colossus har forstått dette feks.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!