Gamereactor Norge. Gamereactor er Nordens største gaming site. Vi står altid klar med de seneste nyheder og anmeldelser af de nyeste spil. Blogs og brugeranmeldelser er også en stor del af siden, og så har vi nturligvis Danmarks bedste gaming forum. Gamereactor bruker cookies slik at du kan browse nettsiden vår best mulig. Hvis du fortsetter antar vi at du er fornøyd med vår cookies policy.

Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Dark Souls ~ Offisiell tråd ~

Siterer Crazy Kraken:
Denne videoen er veldig kul og viser hvor mye arbeid FromSoftware har lagt ned i leveldesignet til Dark Souls 1!

Stilig! Postet en lignende video i Bloodborne tråden. Slike ting er alltid gøyale å se. Flott å se at de putter så mye arbeid inn i spillene vi er så glade i
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Hei GR venner, jeg trenger help! Har kommet med til Orphan of Kos i Bloodborne og sliter helt utrolig mye. Merker at jeg begynner å bli litt lei av DLCen nå. Ikke missforstå, den er flott, men for meg blir det i overkant brutalt.

Har noen her mulighet til å hjelpe meg med denne bossfighten?
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
Siterer Crazy Kraken:
Hei GR venner, jeg trenger help! Har kommet med til Orphan of Kos i Bloodborne og sliter helt utrolig mye. Merker at jeg begynner å bli litt lei av DLCen nå. Ikke missforstå, den er flott, men for meg blir det i overkant brutalt.

hvis jeg hadde hatt dlc og kommet ditt så hadde jeg hjulpet deg
Så jeg håper noen andre kan hjelpe deg, beklager.
  • 0
Siterer Crazy Kraken:

Would've loved to bruh, buuut....

Har dessverre ikke PS4 her. Har du prøvd å få det til med randoms, selv om mange er udugelige så er det ofte nok med at bossen får noen andre å voldta mens du går for en snedig liten heal.
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Siterer Crazy Kraken:

Kan se hva jeg har tid til i kveld. Antar at jeg er hjemme fra skolen ved 6-7 tiden, om du har tid da.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Lt Mactawish:
Would've loved to bruh, buuut....

Har dessverre ikke PS4 her. Har du prøvd å få det til med randoms, selv om mange er udugelige så er det ofte nok med at bossen får noen andre å voldta mens du går for en snedig liten heal.

Fikk ingen inn i gamet mitt i går. Enten så matcher ikke min level med andre spillere (?) eller så var det veldig få som spilte i går. Prøvde også å se om noen trengte hjelp med Lady Maria slik at jeg kunne hjelpe dem frem til Orphan, men ingen trengte hjelp heller.

Siterer Grallen:
Kan se hva jeg har tid til i kveld. Antar at jeg er hjemme fra skolen ved 6-7 tiden, om du har tid da.

Flott! Jeg skal prøve igjen et par ganger før i kveld og se hva jeg får til, men jeg tar imot all hjelpen jeg kan få om jeg ikke får det til før i kveld.
  • 0
SÃ¥nn! NÃ¥ har jeg runna Bloodborne!
Og nå er jeg endelig igang med Dark Souls 3 igjen! Har glemt endel merker jeg, men jeg driver nå å utforsker Cathedral of the Deep med mitt +1 Hollowslayer Greatsword. Yay!
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Kom meg til Yhorm the Giant før jeg måtte gi tilbake PS4-en jeg lånte. Tok han nesten på normal måte. Digger spillet og gleder meg til jeg får kjøpt egen maskin og spilt litt.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Siterer gnyg:
Kom meg til Yhorm the Giant før....

Han må være den enkleste bossen i spillet, men fantastisk spill! Min favoritt i souls serien.
The D' is silent.
  • 0
Jeg fant etterhvert ut av buen min ikke hadde nok "punch", så jeg satset på å prøve litt pyromancy i DS3. Fungerer overraskende bra selv med lave stats i faith og int! Har ikke lekt så mye meg magi i DS serien før, men dette kan jeg like!
Siterer Crazy Kraken:
Jeg fant etterhvert ut av buen min ikke hadde nok "punch", så jeg satset på å prøve litt pyromancy i DS3. Fungerer overraskende bra selv med lave stats i faith og int! Har ikke lekt så mye meg magi i DS serien før, men dette kan jeg like!

Pyromancy I DS3 er egentlig veldig gøy, siden man tidlig merker at man får givende resultater av å levle faith og int. Hvilke pyromancies bruker du?

Startet en ny karakter på PC i dag, hvor jeg satser på en Strength/Faith build. Må bare finne ut hvilke våpen jeg skal gå for
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Siterer dark samus nemesis:
Pyromancy I DS3 er egentlig veldig gøy, siden man tidlig merker at man får givende resultater av å levle faith og int. Hvilke pyromancies bruker du?

Hadde ikke planlagt å levle faith og int så mye, men jeg syns det er ganske bra uansett! Bruker mye Fire orb og skal prøve fire surge og great combustion. Kan dessverre ikke bruke Carthus flame arc på det sverdet jeg har nå...

Kom meg til Boreal Valley nå! Herregud så pent! Fikk litt bloodborne vibber også, utrolig kult!
  • 0
Jeg er litt gira på å prøve Dark Souls 3, problemet er bare at jeg ikke eier tålmodighet lenger...
Ga tross alt opp Bloodborne ganske fort.

Noen innspill? Føler det er litt synd å gå glipp av det som tydeligvis ser ut til å være noe av det bedre som er å oppdrive blant nyere rollespill.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Jeg er litt gira på å prøve Dark Souls 3, problemet er bare at jeg ikke eier tålmodighet lenger...
Ga tross alt opp Bloodborne ganske fort.

Noen innspill? Føler det er litt synd å gå glipp av det som tydeligvis ser ut til å være noe av det bedre som er å oppdrive blant nyere rollespill.

Jeg har litt samme problem som deg, når det gjelder tålmodighet. Det er derfor jeg ikke tør å starte på Skyrim og The Witcher 3 (som er utrolig synd).

Både Bloodborne og Dark Souls 3 blir derimot noe helt annet for meg. Jeg har kanskje ikke vært flink til å runne spillene kort tid etter at de har kommet ut (men det gjelder alle spill for meg for tiden) men jeg føler aldri at tålmodighet er et problem når jeg spiller Soulsborne spillene.

Jeg tror det er viktig å se litt på hvorfor du gav opp Bloodborne, og hvor langt du kom (hvor mange bosser du tok). Dette er fordi Bloodborne er ganske forskjellig fra Dark Souls 3, selv om de deler design filosofi. Dark Souls 3 har i likhet med de andre Dark Souls spillene laaangt større frihet når det kommer til character builds. Du kan være en skikkelig tank, smidig og rask, bruke mange ulike former for magi osv. Det er derfor lettere å spille med en tryggere spillestil i DS3 sammenliknet med Bloodborne.

Personlig syns jeg du burde gi DS3 en sjanse! Husk at det er fint mulig å spille mye i coop, hvis du har en kompis du vil dere opplevelsen med.
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Dark Souls 3 har i likhet med de andre Dark Souls spillene laaangt større frihet når det kommer til character builds. Du kan være en skikkelig tank, smidig og rask, bruke mange ulike former for magi osv. Det er derfor lettere å spille med en tryggere spillestil i DS3 sammenliknet med Bloodborne.

Ja, det er også noe av grunnen til at jeg synes D3 ser litt mer interessant ut, selv om jeg forsåvidt likte det kjappe og responsive kampsystemet i Bloodborne. Jeg kom nok ikke så langt fordi jeg i all hovedsak lånte bort spillet til en kompis som er litt større fan av disse spillene enn meg. Og jeg kom jo på nå at jeg har glemt å spørre om å få det tilbake
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Ja, det er også noe av grunnen til at jeg synes D3 ser litt mer interessant ut, selv om jeg forsåvidt likte det kjappe og responsive kampsystemet i Bloodborne. Jeg kom nok ikke så langt fordi jeg i all hovedsak lånte bort spillet til en kompis som er litt større fan av disse spillene enn meg. Og jeg kom jo på nå at jeg har glemt å spørre om å få det tilbake

Da er det ikke så rart du ikke kommer videre! Jeg syns DS3 er utrolig bra så langt, så det burde ihvertfall testes! Jeg syns kanskje Bloodborne er bittelitt bedre, men skjønner godt at DS3 kan passe bedre for mange.
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Både Bloodborne og Dark Souls 3 blir derimot noe helt annet for meg. Jeg har kanskje ikke vært flink til å runne spillene kort tid etter at de har kommet ut (men det gjelder alle spill for meg for tiden) men jeg føler aldri at tålmodighet er et problem når jeg spiller Soulsborne spillene.

Blir du liksom ikke lei av å dø om og om (og om?) igjen? Eller har spillet en helt unik evne til å dra deg videre? Det er liksom det jeg har fått inntrykk av og er interessert i å undersøke.
  • 0
Siterer Glorfindel:
Blir du liksom ikke lei av å dø om og om (og om?) igjen? Eller har spillet en helt unik evne til å dra deg videre? Det er liksom det jeg har fått inntrykk av og er interessert i å undersøke.

Jeg brukte fort 5-6-7 timer på sistebossen i DLCen til bloodborne, og jeg gikk fortsatt ikke lei. Må bare prøve en gang til, lærte stadig nye knep. Mot slutten så kunne jeg fase en av kampen flawlessly. Også var lykkerusen når jeg endelig tok knekken på den fuckings beistet helt ubeskrivelig.
Let the voice of love take you higher
Siterer Glorfindel:

I starten av Bloodborne ble jeg lei av å dø mye fordi jeg ikke forstod gameplayet. Det flyter på en helt annen måte enn Dark Souls 1. Men da jeg kom inn i det så syns jeg det var helt fantastisk. Det å dø ble en ren læringsprosess. Som Grallen sleit jeg veldig med noen av DLC bossene (DLCen er brutal!) og spesielt siste bossen. Her måtte jeg få hjelp til slutt, men jeg syns allikevel det var gøy å prøve. Bossene i hovedspillet er bedre balansert syns jeg.

Forskjellen på å dø i Bloodborne og mange andre spill er at spillet ofte er veldig tydelig på hva du gjør galt og at du kan bli bedre. Spillet tvinger deg til å bli bedre. Du lærer det nøyaktig hvor aggro du kan gå, om du skal dodge fremover og forbi fienden, eller bakover, osv. Det gjør at man hele tiden føler at man har en form for progresjon! Når man til slutt knekker koden så blir gameplayet en elegant dans. Kampen mot Lady Maria, en boss i DLCen som er en annen hunter (?), blir en av verdens tøffeste dueller i gaming.

Dark Souls gir deg mer frihet, og spillet tvinger deg ikke på samme måte til å bli god til en bestemt ting. Er du veldig tanky så er det ikke like viktig å dodge. I Bloodborne MÅ du dodge. Bloodborne er så fantastisk bra, at jeg sitter å tenker på hva jeg har lyst til å gjøre i min neste playthrough. Dette grubler jeg på samtidig som jeg spiller Dark Souls 3 og jeg er en person som nesten aldri runner et spill flere ganger (lenger).
  • 0
Jeg har nå gått til innkjøp av Dark Souls 3. Og dere skal vite det, at jeg kun døde 9 ganger på Vordt of the Boreal Valley. #damnitfeelsgoodtobeagangster.
Siterer Glorfindel:
Jeg har nå gått til innkjøp av Dark Souls 3. Og dere skal vite det, at jeg kun døde 9 ganger på Vordt of the Boreal Valley. #damnitfeelsgoodtobeagangster.

Jamen det er jo ikke så ille! Skal vedde på at du kommer til å ta meg igjen (med mindre jeg får rævva i gir!)
  • 0
Siterer Glorfindel:

Git gud scrub, I beat him on my first try with a blindfold playing a Rock Band guitar after amputating all my limbs.
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Siterer Lt Mactawish:
Git gud scrub, I beat him on my first try with a blindfold playing a Rock Band guitar after amputating all my limbs.

y u try to ødelegge Dark Souls noobens selvtillit?
Just joshing with ya m8. 9 forsøk er rimelig bra for noen som er ganske fersk for serien så det er ikke noe dårlig.

Bare si fra hvis det trengs noe hjelp med builds eller tips og triks, er alltid i humør til å prate Soulsborne.
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!