Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Dark Souls ~ Offisiell tråd ~


BB ville kommet på en god andreplass bak DS1 hvis vi tok med det. Var faktisk interessert i settingen og Yharnam. Combaten var også et friskt pust. Den føltes kjent, men nok nytt til å skille seg ut fra andre soulsborne spill.

DeS vet jeg ikke helt, har ikke spilt det like mye som de andre (faktisk aldri fullført det helt #shame)
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Nå er jeg igang med en ny playthrough! Prøver meg på noe faith greier.

Bruker denne som practice til SL1 forsøket, haha!
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Om jeg skulle rangert dem så hadde det nok blitt noe sånt:

Bloodborne
Dark Souls
Dark Souls 3
Demon's Souls
Dark Souls 2.

Jeg syns Bloodborne leverer den beste totalpakka, og det er det spillet som har kulest lore av alle spilla.
Let the voice of love take you higher
Jøss, Bloodborne på toppen altså?? Spillet er jo fantastisk bra, men det er noe med leveldesignet i DS1 med hvordan alt henger så bra sammen, spesielt med tanke på firelink at jeg syns det er vanskelig å sette BB over. BB har liksom to ulike hubs, og jeg vet ikke helt hva jeg syns om det. Men verdenen er fantastisk og BB er nok min nr2.

3 og 4 er nesten like vanskelig. Følte lenge at DeS var nr3, men nå som jeg spiller DS3 på nytt så ser jeg hvor bra det faktisk er. DeS har den fordelen at det føles litt mer unikt og eksperimentelt. DS3 har for meg noen problemer om virker litt som en "tribute" til hele serien, der både våpen, bosser, konsepter osv dukker opp på nytt. Hadde vært gøy om de kunne gjort noe litt mer unikt. Fremdeles et knallbra spill tho. Jeg lader nå opp til en SL1 run, begynner å få en god plan.

Raw Astora straight sword var visst det beste, men har blitt nerfet så da går jeg for Raw longsword eller Raw Broadsword tror jeg. Pyromancy burde fungere fint, og Sorcery for å buffe sverdet eller skjoldet. Ser for meg at det burde gå bra frem til Pontiff.

Nå holder jeg på med litt faith greier, men herreud, det virker jo helt elendig? Angrer på at jeg ikke gikk pyro ellerno istedenfor.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Nå holder jeg på med litt faith greier, men herreud, det virker jo helt elendig? Angrer på at jeg ikke gikk pyro ellerno istedenfor.

Faith er ikke særlig bra til offensive greier, spesielt ikke som en hybrid build. Pyro er vel den mest cost-effective magisaken.

Magi (alle 3) i DS3 er utrolig elendig i starten og blir først decent med masse (40-60) stat points.
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Siterer Lt Mactawish:
Faith er ikke særlig bra til offensive greier, spesielt ikke som en hybrid build.


Merker det! Lightning spear var helt utrolig dårlig! Mye mer effektivt i DS1...

Siterer Lt Mactawish:
Pyro er vel den mest cost-effective magisaken.


Jepp! Så det er det jeg bruker litt nå. Mengden skade i forhold til mengden mana det krever er ikke så veldig ille.

Siterer Lt Mactawish:
Magi (alle 3) i DS3 er utrolig elendig i starten og blir først decent med masse (40-60) stat points.


Så trist! Det var ikke spesielt bra å bruke bue heller. Lite å velge mellom, gjør for lite skade og ubrukelig i mange situasjoner med tanke på hvor aggressive fiendene er.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Jøss, Bloodborne på toppen altså?? Spillet er jo fantastisk bra, men det er noe med leveldesignet i DS1 med hvordan alt henger så bra sammen, spesielt med tanke på firelink at jeg syns det er vanskelig å sette BB over.


Ja, level/worlddesignet i DaS1 er fantastisk, godt mulig det beste i hele serien. Men Bloodborne gjør mye av det samme med selve Yharnam, og selv om det ikke er like bra som Lordan, så syns jeg fortsatt at det er veldig bra. Også syns jeg at combaten er tightere, loren er mer interessant og BB har flere minneverdige bosser enn det DaS1 har. Det eneste jeg syns DaS1 gjør mye bedre enn BB er at det er muligheten for flere varierte builds.

Siterer Crazy Kraken:
3 og 4 er nesten like vanskelig.


Tredjeplassen er lett for min del. For jeg syns DaS3 gjør mye rett, og det har kanskje de feteste bosskampene i hele serien. Og selv om worlddesignet ikke er helt på høyde med DaS1 og BB, så syns jeg fortsatt at designet på en del av enkeltbanene er veldig bra. Hvorfor DeS kommer på 4. kan jeg ikke helt forklare, jeg liker det bare mindre enn DaS1, DaS3 og BB, men mer enn DaS2.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Grallen:
Det eneste jeg syns DaS1 gjør mye bedre enn BB er at det er muligheten for flere varierte builds.


Dette kan man nok ikke diskutere på. Selv er jeg også veldig glad i BB, men en ting jeg ikke likte var healing systemet. Estus opplegget er rett og slett mye bedre, og det er virkelig ikke kult å grinde healing items hvis man feiler på en boss mange ganger. Kanskje du er mye bedre enn meg, men jeg måtte ihvertfall farme og det syns jeg er unødvendig. I tillegg er loading tidene dritlange og det er irriterende at man ikke kan heale på lampene, uten å teleportere til the hunters dream. Det er nok disse tingene som gjør at BB blir nr2 på min liste. Loren i BB er utrolig kryptisk, men veldig kul når man begynner å forstå litt.

Siterer Grallen:
Hvorfor DeS kommer på 4. kan jeg ikke helt forklare, jeg liker det bare mindre enn DaS1, DaS3 og BB, men mer enn DaS2.


Skjønner. DS2 er nok på bunnen hos de fleste tror jeg. DeS er for meg en liten perle. Jeg spilte det etter at jeg spilte DS1, og jeg ble utrolig overrasket over hvor godt jeg likte det. Jeg forventet vel en prototype av souls formelen (noe det teknisk sett er) men jeg syns det er så mange kule ideer, områder, kul lore, osv. Med DeS prøvde de helt nye ting og tok sjanser. Mange bosser og konsepter føles veldig unike og det er tross alt det jeg savnet litt i DS3. DS3 er uten tvil et bedre spill, men det føles også mindre originalt for meg.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Selv er jeg også veldig glad i BB, men en ting jeg ikke likte var healing systemet. Estus opplegget er rett og slett mye bedre, og det er virkelig ikke kult å grinde healing items hvis man feiler på en boss mange ganger.


Haha, det hadde jeg helt glemt, men jeg er helt enig med deg. Selv om det ikke var noe problem på de gjennomgangene jeg har hatt av spillet i senere tid, så ble det en god del farming av blood vials på første gjennomspilling her også.

Siterer Crazy Kraken:
DeS er for meg en liten perle. Jeg spilte det etter at jeg spilte DS1, og jeg ble utrolig overrasket over hvor godt jeg likte det.


Spilte det etter DaS1 sjæl, men jeg føler det ble litt 'seigt' i forhold. Det har et av de feteste områdene i hele serien da, Tower of Latria. De andre områdene i serien når ikke ToL opp til knærne engang når det kommer til atmosfære. Jeg burde nok egentlig spille igjennom DeS igjen, for jeg cheesa en del av bossene de gangene jeg har spilt igjennom det.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Grallen:
Haha, det hadde jeg helt glemt, men jeg er helt enig med deg. Selv om det ikke var noe problem på de gjennomgangene jeg har hatt av spillet i senere tid, så ble det en god del farming av blood vials på første gjennomspilling her også.


Godt det ikke bare er meg altså

Siterer Grallen:
Det har et av de feteste områdene i hele serien da, Tower of Latria.


Enig! Men jeg likte noen av de andre områdene også! Valley of Defilement har spennende lore og en fantastisk siste boss, og jeg syns Boletaria var et veldig bra område også. En veldig god prototype på de tidlige områdene i DS1.

Maiden Astraea musikken er også en flott avslutting på denne delen av spillet (Valley of defilement): https://www.youtube.com/watch?v=9piElENpvmMhttps://www.youtube.com/watch?v=9piElENpvmM

Siterer Grallen:
Jeg burde nok egentlig spille igjennom DeS igjen, for jeg cheesa en del av bossene de gangene jeg har spilt igjennom det.


Samme her! Spillet er ikke 100% balansert så det kan være litt lett å cheese det, men det er også litt av sjarmen syns jeg. Men jeg har lyst til å gå tilbake til det og prøve det ut uten cheesing.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Valley of Defilement har spennende lore og en fantastisk siste boss


Valley of Defilement syns jeg ikke noe om, spesielt ikke i 5-2, som jeg syns er alt for åpent. Og Loremessig så vet jeg alt for lite om loren i DeS generelt til å uttale meg om den. Men jeg er enig angående den siste bossen i området! Den står igjen som et av favoritt-øyeblikkene mine fra spillet.

Siterer Crazy Kraken:
og jeg syns Boletaria var et veldig bra område også.


Yeah, Boletaria er bra, selv om jeg ikke er så fan av 1-1. Men det kommer mest av at man ikke har muligheten til å levle første gangen man spiller banen, noe som alltid har irritert meg. Også er bossen ganske kjedelig.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Grallen:
Den står igjen som et av favoritt-øyeblikkene mine fra spillet.


Absolutt! Vil vel si at spillet har flere slike øyeblikk. Shrine of Storms er et område jeg ikke husker så mye fra, men det er noen gode bosser der og bruken av Stormruler på slutten er ganske tøff! Det er liksom det jeg liker så godt med DeS, det er ikke alt som fungerer men de øyeblikkene som funker er veldig minneverdige. Det var det første spillet i serien og de turte å ta noen sjanser. Den dragebossen fungerte kanskje ikke så bra, men de prøvde ihvertfall å gjøre den unik sammenliknet med de andre bossene.

Siterer Grallen:
Yeah, Boletaria er bra, selv om jeg ikke er så fan av 1-1. Men det kommer mest av at man ikke har muligheten til å levle første gangen man spiller banen, noe som alltid har irritert meg. Også er bossen ganske kjedelig.


Jeg liker 1-1, men er helt enig i at bossen kanskje ikke er så tøff. Syns 1-1 fungerer veldig bra som første område, men kanskje litt kjedelig når man må spille det på nytt.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Er folk her gira på Code Vein?
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
Siterer Crazy Kraken:
Er folk her gira på Code Vein?


Litt på kanten enda, men merker jeg tørster etter noe litt "souls-like" for tiden. Så kommer sikkert til å sjekke det ut. Man kan lage egne karakterer, så det holdet stort sett for min del...
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
Er ikke helt sikker selv enda, men det ser interessant ut! Men kan man virkelig lage en egen karakter? Trodde det var en fast hovedperson?
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
Siterer Crazy Kraken:
Er folk her gira på Code Vein?

Vel ikke enda , holder et litt øye med det. Hvis det er som Dark Samus Nemesis sier noe souls aktig så skal det nok virkelig vurderes. Men, ja ikke enda
  • 0
Siterer dark samus nemesis:
Usikker på hvor god den faktisk blir, men man har muligheten til det, ja.


Kult! Håper spillet blir bra ihvertfall, har ikke noe imot flere eventyrspill som kanskje likner litt på Dark Souls.

Og folkens? Praise the sun: https://www.youtube.com/watch?v=eHgNXBP_Jwc
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer dark samus nemesis:
Litt på kanten enda, men merker jeg tørster etter noe litt "souls-like" for tiden. Så kommer sikkert til å sjekke det ut.

I tillegg til Code Vein har vi jo "Sinner: Sacrifice for Redemption" som ser noeunlunde interessant ut:
https://www.youtube.com/watch?v=cacTXXFwIRk

I mitt tilfelle så venter jeg på Nioh til pc for å mette min sult etter souls-spill. Fikk aldri somlet meg til å kjøpe det på PS4
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
"Dark Souls Gets Loot Boxes" https://www.youtube.com/watch?v=YQj2tuL6HUs

Hahaha, for en fantastisk video


Ikke gi EA noen fikse idéer nå...
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Å fy faen jeg gleder meg!
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Fromsoftware vet hvordan de skal gjøre folk glade!
Har tenkt på å spille gjennom det igjen, men jeg skal klare å vente såpass.

Håper bare de har fikset Blight Town, haha.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Pres the søn.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!