Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Dark Souls ~ Offisiell tråd ~


Siterer Grallen:
Nå er det en stund siden jeg har spilt det originale Dark Souls, men jeg syns fargene var bra og ganske sterke. Det var også litt bloom og godrays, men jeg troooooor godrayene er litt forandret.


Det er godt å høre! DigitalFoundry på Youtube lager nok en video om spillet når det kommer ut, så får man se hva de sier også.

Siterer dark samus nemesis:
Så lenge man kan bevege seg greit i Blight town, og ser noe i det hele tatt, så sier jeg meg fornøyd egentlig


Nja, jo... Altså, for meg er grafikken og grafikkstilen viktig i den forstand at den er med på å formidle den stemningen spillet skal ha. Da de viste frem DS:R de første gangene så så ikke spillet skikkelig "mørkt" ut. Den store kontrasten mellom lys og skygger var liksom ikke der, og da blir spillet litt "mindre" dark souls for min del. Men 60fps og 1080p er selvfølgelig helt nydelig.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Tingen er at Blight Town var for mørkt. Altfor mørkt. Nesten på grensen til latterlig.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Siterer dark samus nemesis:
Tingen er at Blight Town var for mørkt. Altfor mørkt. Nesten på grensen til latterlig.


Skal bli veldig spennende å se hvordan Blight Town ser ut i DS:R! Selv håper jeg fremdeles det er mørkt, men at de nye faklene lyser opp veien på en litt bedre måte.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Problemet mitt var ikke mørket i det hele tatt, tvert imot. Ta det mørkere for min del. Men frameraten var jo heeelt forjævlig, og DEN må de fikse.
The D' is silent.
Nå når du sier det, kanskje jeg tenkte feil mellom Tomb of Giants og Blight Town. Ikke at Tomb of Giants bør bli lysere, men frame raten i Blight Town var virkelig ikke noe å ha hæla i taket etter. Er en stund siden jeg spillte det sist merker jeg.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
Tenkte å "varme opp" til Dark Souls: Rekindled, med å spille Scholar of the First Sin. Å gå tilbake til DS2 igjen etter å ha spilt Bloodborne ... ehh...

Føler meg hollowed.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Tenkte å "varme opp" til Dark Souls: Rekindled, med å spille Scholar of the First Sin. Å gå tilbake til DS2 igjen etter å ha spilt Bloodborne ... ehh...

Føler meg hollowed.


DS2 er nok det spillet i serien jeg aldri kommer til å gå tilbake til. Jeg har nesten runna det 1.7 ganger (eller noe sånt) og det holder for meg. Spillet er ikke dårlig, men det blekner i forhold til de andre spillene i serien, spesielt Bloodborne.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Jeg burde gå tilbake og spille DLCene til 2, som var hovedgrunnen til at jeg kjøpte Scholar of the First Sin. Men det endte opp med at jeg fullførte hovedspillet, så gadd jeg ikke mer.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Grallen:
Jeg burde gå tilbake og spille DLCene til 2, som var hovedgrunnen til at jeg kjøpte Scholar of the First Sin. Men det endte opp med at jeg fullførte hovedspillet, så gadd jeg ikke mer.


Jeg har spilt ferdig 2 av dem, og litt av den siste. De gjør DS2 til et langt bedre spill, men jeg syns ikke de er så gode som folk skal ha det til. De har etter min mening mange av de samme problemene som hovedspillet, men vinner selvfølgelig litt på å ha en god del bedre leveldesign.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
Siterer Finalfantasyfrelst:
Problemet mitt var ikke mørket i det hele tatt, tvert imot. Ta det mørkere for min del. Men frameraten var jo heeelt forjævlig, og DEN må de fikse

https://www.youtube.com/watch?v=EyRzpUQTIGA
Dette høres lovende ut
Veni, Vidi, Dormivi
Siterer Lt Mactawish:
Siterer Finalfantasyfrelst roblemet mitt var ikke mørket i det hele tatt, tvert imot. Ta det mørkere for min del. Men frameraten var jo heeelt forjævlig, og DEN må de fikse
https://www.youtube.com/watch?v=EyRzpUQTIGA
Dette høres lovende ut


Grossly incandescent.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
Har noen gått til innkjøp av Remastered enda?
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Grallen:
Har noen gått til innkjøp av Remastered enda?

Ikke ennå men blir nok et kjøp snart. Prøvde nok en gang å få originalen til å kjøre på denne pcen men det krasjer med en gang jeg prøver å starte en new game eller går på pc settings.

Er visstnok et problem med at spillet er veldig sensitivt til refresh rate, prøvde noen workarounds men det beste jeg klarte var å få det til å fryse i stedet for å krasje....

Jeg kunne eventuelt prøvd å bytte refresh rate på skjermen men mener at det var rimelig stress å tulle med på laptop spesielt bare for et spill. Så blir nok et kjøp for meg
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
  • Los
  • Los
Jepp veldig gøy!

Første gangen jeg spilte gjennom DS var offline, fordi jeg ikke hadde Xbox Live. Så nå har jeg hatt det litt gøy med at så mange er online og fått litt "hjelp". Spillet blir for lett når man er to

Spillet er ikke veldig forrandret, men de små endringene gjør godt. Og jeg betaler gledelig litt for å få spille Dark Souls igjen (pcen er gåen og 360en er solgt)
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Blighttown. Hehehehehehehe-hoi hoi hoi.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Endte med å prøve det, men valgte å gå for refund med en gang etterpå siden Remasteren har den samme gamle crash to desktop buggen for visse skjermer.

Det finnes som sagt måter å få spillet til å funke men sliter med å finne argument på hvorfor jeg skal kjøpe spillet på nytt og være nødt til å fikse den samme gamle feilen som har vært der i årevis.

Greit nok at de ikke har oppdatert grafikken men er skuffet over at de ikke gidder å fikse bugs som har vært der siden release.
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Siterer Glorfindel:
Blighttown. Hehehehehehehe-hoi hoi hoi.


Kriger meg nedover der nå, og det er utrolig hva 60FPS gjør med opplevelsen.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Har dere råd til en uerfaren spiller? Jeg er ganske bad at this.
"Når det regner, så er da jeg koser meg mest: Inne og spiller "
  • 0
Siterer Madzen:
Har dere råd til en uerfaren spiller? Jeg er ganske bad at this.


Jeg har ikke kjøpt DS: Remastered, men har ellers runna alle spillene i serien, så jeg skal gjøre så godt jeg kan for å hjelpe deg! Først og fremst, er det noe spesielt du trenger hjelp med? Og hvor langt har du kommet? Og hvilken klasse spiller du?

Sånn generelt vil jeg si at du burde ta deg god tid. Husk at du ikke kan gjøre noe feil i Dark Souls. Om du dør, så lærer du av det og blir bedre, noe som er poenget i spillet. Hvis du vil dø mindre så må du gå roligere frem og spille forsiktig. Parry kan være litt vrient for en ny spiller, men du kommer langt med bare block og dogde. I starten kan du blocke de fleste vanlige fiender, mens bosser burde dodges.

Angående lvl systemet, så burde du fokusere på å putte poeng inn i ferdigheter du trenger for å bruke de våpnene du ønsker å bruke. Du får ikke merkbart mye mer damage fra å levle opp i seg selv, så da er det lurere å oppgradere våpenet ditt istedenfor. Dette kan du gjøre hos den første smeden du finner.

Fortell litt om din erfaring så langt, så hjelper jeg deg gjerne videre.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
CK sa egentlig det meste, men spesielt det med å ta det smooth og rolig tar deg veldig langt i Dark Souls. Mesteparten av dødsfall er fordi du løper rett inn i en felle du kunne sett hvis du tok det rolig eller om du prøver å presse inn et eller to slag til på en boss før du trekker deg unna.

Spill konservativt og lær deg fiendene og spillet blir med en gang 10 ganger lettere. Slow is smooth, smooth is fast. Hvis du tar det rolig og kontrollert kommer du deg generelt raskere gjennom enn å bare stange hodet mot veggen til du er heldig.

Vent med a sprinte gjennom spillet naken med et broken straight sword til du har runnet det noen ganger.
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Når jeg spiller gjennom Remastered nå så merker jeg godt at det er lenge siden jeg har spilt igjennom det. Er utrolig mange småting jeg ikke husker i det hele tatt. Også sleit jeg utrolig mye med Queelag, en boss som jeg alltid har tatt på første eller andre forsøk før.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Thank Bois!!! Jeg prøvde på nytt med en knight og det gikk som smør på brød. Jeg døde av et skjellet 1,5 timer in i spillet!
"Når det regner, så er da jeg koser meg mest: Inne og spiller "
  • 0
Siterer Madzen:
Thank Bois!!! Jeg prøvde på nytt med en knight og det gikk som smør på brød. Jeg døde av et skjellet 1,5 timer in i spillet!


Da vil jeg nesten si du har spilt litt vel lenge, før du (endelig) døde!

Knight er en kjempefin klasse å starte med! Da slipper du å bry deg om Attunement, Intelligence og Faith! Husk at du ikke trenger noe særlig mer Strength enn det du må ha for å bruke våpenet ditt! Putt heller poeng i Vitality og Endurance! Og husk å oppgradere våpenet ditt, når du har funnet deg noe du liker.

Jeg vil også anbefale å putte noen poeng i Dexterity (evt mange poeng i Dexterity om du vil bruke et Dex våpen med høye krav) for å kunne bruke en bue. Short bow trenger bare 12 dex og kan kjøpes tidlig i spillet. En bue kan være veldig greit å ha med seg sånn at du kan tiltrekke deg fiender på avstand! Kjøp en haug med billige piler og bruk den for å trekke fiender til deg istedenfor å løpe inn som en hodeløs kylling! ;)
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
Siterer Crazy Kraken:
Siterer Madzen:Thank Bois!!! Jeg prøvde på nytt med en knight og det gikk som smør på brød. Jeg døde av et skjellet 1,5 timer in i spillet!

Da vil jeg nesten si du har spilt litt vel lenge, før du (endelig) døde!

Knight er en kjempefin klasse å starte med! Da slipper du å bry deg om Attunement, Intelligence og Faith! Husk at du ikke trenger noe særlig mer Strength enn det du må ha for å bruke våpenet ditt! Putt heller poeng i Vitality og Endurance! Og husk å oppgradere våpenet ditt, når du har funnet deg noe du liker.

Jeg vil også anbefale å putte noen poeng i Dexterity (evt mange poeng i Dexterity om du vil bruke et Dex våpen med høye krav) for å kunne bruke en bue. Short bow trenger bare 12 dex og kan kjøpes tidlig i spillet. En bue kan være veldig greit å ha med seg sånn at du kan tiltrekke deg fiender på avstand! Kjøp en haug med billige piler og bruk den for å trekke fiender til deg istedenfor å løpe inn som en hodeløs kylling! ;)

Takk, jeg økte faktisk dexterity og jeg fant tilfeldig en bue. Min bror oppdaget at jeg prøvde DS:R og hjalp meg veldig lite i spillet men han forklarte meg veldig mye, det var litt sent da jeg summoned ham. Han har spilt siden Demon`souls, så han anbefalte meg denne siden her: https://darksouls.wiki.fextralife.com/Dark+Souls+Wiki
Han ble kjempe glad for att jeg prøver DS.
"Når det regner, så er da jeg koser meg mest: Inne og spiller "
  • 0
  • Los
  • Los
Som STOR Lego og Dark Souls-fan er dette noe av det kuleste jeg har sett:

https://youtu.be/a8Q5aSz4ohM
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!