LIVE
HQ
logo hd live | No Rest for the Wicked
See in hd icon

Chat

X
      😁 😂 😃 😄 😅 😆 😇 😈 😉 😊 😋 😌 😍 😏 😐 😑 😒 😓 😔 😕 😖 😗 😘 😙 😚 😛 😜 😝 😞 😟 😠 😡 😢 😣 😤 😥 😦 😧 😨 😩 😪 😫 😬 😭 😮 😯 😰 😱 😲 😳 😴 😵 😶 😷 😸 😹 😺 😻 😼 😽 😾 😿 🙀 🙁 🙂 🙃 🙄
      Norsk
      Nyeste
      Atrás

      Spill

      Stedet for generell spilldiskusjon

      PS3: Hva anbefaler dere?


      Hei Gamereactor, etter en altfor lang pause er jeg tilbake! Noen av dere husker muligens bloggen jeg ga ut for et par år siden hvor jeg trengte deres hjelp med å finne Playstation 2 spill. Der fikk jeg mange gode råd, og vil derfor gjerne gjøre det samme igjen siden det funket så bra sist gang. Som dere sikkert har gjettet har jeg nå kjøpt meg en Playstation 3, hvor spillet L.A Noire medfølget. Jeg vil gjerne vite hvilke titler dere anbefaler til konsollen, og det er ingen grunn til å begrense forslagene her!

      Men før vi begynner vil jeg gjerne still alle dere PS3 eiere et par spørsmål:

      1. Er Playstation 3 sonefri?
      2. Går det ann å spille Playstation 1 & 2 spill på den?
      3. Hvor mye koster det å gå på nettet med den?
      4. Omtrent hvor mye koster det å laste ned et spill fra konsollen?
      5. Er det enkelte grunnregler alle Playsation 3 eier burde kunne?

      Setter stor pris på det hvis noen orker å svare på disse spørsmålene.


      Og dermed er det bare å komme med forslag! Men la meg først bare gjøre ting litt lettere for dere ved å fortelle litt hva jeg ser etter i et spill.

      Sjangre jeg liker:
      - Action (Eksempel: Bayonetta)
      - Adventure (Heavy Rain)
      - Action Adventure (Batman: Arkham Asylum)
      - RPG (Eternal Sonata)
      - Action RPG (Mass Effect 2)
      - Plattform (Ratchet & Clank)
      - Fighting (Soul Calibur IV)

      Sjangre jeg IKKE liker:
      - MMORPG (DC Universe Online)
      - Racing (Burnout Paradise)
      - Krigsspill (Call of Duty)
      - Partyspill (Rock Band)
      - Sportsspill (Fifa)


      En viktig ting å huske på er at jeg kjenner ikke så mange PS3, så spill hvor du MÅ spille sammen med andre (For eksempel Call of Duty) for å ha det gøy er jeg IKKE interessert i.

      Og med det er det bare å komme med forslag! Jeg setter stor pris på alle forslag dere kommer med, og jeg lover å skjekke ut alle spill dere nevner.

      For å gjøre ting enda litt lettere for dere vil jeg i tillegg skrive ned spill jeg allerede vet jeg skal få meg, så dere vet hva jeg bestemmer meg for å kjøpe.

      - L.A Noire (Eneste spillet jeg allerede eier)
      - Bayonetta
      - Soul Calibur IV
      - Bioshock 1 & 2
      - Devil May Cry 4
      - Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction
      - Eternal Sonata
      - Mass Effect 2
      - Batman: Arkham Asylum
      - Heavy Rain
      - Tales of Graces (Kommer 2012)
      - Red Dead Redemption
      - Portal 1 & 2
      - Uncharted 1 & 2
      - Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots
      - Elder Scrolls IV: Oblivion
      - Fallout 3 & New Vegas
      - Demon's Souls
      - Valkyria Chronicles
      - Disgaea 3
      - Asssassins Creed 2 & Brotherhood
      - Atelier Rorona: The Alchemist of Arland
      - Resonance of Fate
      - Infamous 1 & 2
      - Dragon Age 1 & 2
      - God of War III
      - The Orange Box
      - Darksiders
      - Ar Tonelico Qoga: Knell of Ar Ciel
      - Resident Evil 5
      - Brutal Legend
      - Grand Theft Auto IV


      ... Puh! Det ble mange flere enn jeg først hadde trodd! Sier på forhånd takk til alle dere som kommer med forslag, eller meninger om de spillene jeg ønsker meg. Men nå skal jeg ikke ta opp mer av tiden deres. Peace out!
      Unfortunately, the atmosphere was a facade. Not once did my own daughter looked me in the eye. Oh, the food? Tasted like blood...
      • 0
      Unchated-serien
      LittleBigPlanet-serien
      inFamous-serien
      Batman: Arkham Asylum

      Spørsmål:
      1. Ja
      2. Nei.
      3. Det er gratis.
      4. Husker ikke, men over 200 tror jeg..
      5. Ja egentlig.

      Har PS3 selv og det anbefales! Mange gode spill + en fantastisk konsoll. Du kan også se Blu-Ray på den. Gatis demoer, PS+ osv.
      "Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
      • 0
      En tittel som kan anbefales varmt, og som i mine øyne er en sterkt undervurdert PS3-eksklusiv tittel, er Valkyria Chronicles. Jeg ser du har ført den opp på lista, men jeg vil bare forsikre deg om at det er et solid og nydelig spill.
      Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk agh burzumishi krimpatul
      • 0
      Anbefaler mesteparten av spillene du nevnte i den listen.

      Du bør forresten legge til Assassins Creed serien, Crysis 2, og BF serien.
      • 0
      Park: Han sa eksplisitt at han hater FPS og skytespill generelt.

      Kjøp Demon's Souls (som du har listet opp ) Det er det beste PS3 spillet som finnes, og et av forrige tiårs beste RPG. Ingen diskusjon.

      Screw oblivion, morrowind, mass effect, wow osv.
      "Det er lame å sitere seg selv" - littsnill
      • 0
      God of War er definitivt obligatorisk i enhver slik spilldiskusjon.
      Når du skriver Portal 1, rekner jeg med at du mener The Orange Box? Det er et kupp.
      Det som han noe snille fyren over nevner om Demon`s souls, stemmer på en prikk...

      Ps; Gratulerer med din Ps3
      -Kill -Loot -Return.
      • 0
      De som du har ført opp ser ut som solide kjøp, men sleng med God of War serien og Assassin`s Creed: Brotherhood.

      Så ikke noe om sportsspill, men jeg anbefaler Fifa 11 hvis du liker fotball.
      • 0
      Jeg hadde kjøpt lord of the rings conquest hvis det er til ps3 da.
      i7 2700k | 32g Ram 1600 mhz | Corsair H100 | Cooler Master Silent Pro 1200w | 3x EVGA Geforce Gtx 680 2gb | Corsair Obsidian 800D | 2x 3TB Seagate Barracuda | 2x Intel SSD 320 Series 120gb
      • 0
      • Play
      • Play
      Sprsm. 4: Kommer helt ann på om du e +-medlem eller ikke. Om du snakker om spill du får i butikken, så e de alltid dyrere på PS Store.

      Du har satt opp Demon's Souls, men det burde ikke hindre deg i å skaffe deg Dark Souls når det kommer ut; den spirituelle etterfølgeren av DS. It's looks awesomesauce! <3 Men nå e det sikkert snakk om spill som allerede e ute..

      - Assassins Creed: Brotherhood.
      - Infamous-serien
      - Dirt 3
      - Dragon Age
      - Just Cause 2
      - Enslaved
      • 0
      Alle R&C-spilla og inFamous 1 og 2 er et must! Andre spill som må vurderest er Sly Trilogy, Enslaved og Darksiders.
      Let the voice of love take you higher
      • 0
      1. Er Playstation 3 sonefri?
      Ja, du kan spille spill fra verden over.

      2. Går det ann å spille Playstation 1 & 2 spill på den?
      På enkelte modeller kan du det.

      3. Hvor mye koster det å gå på nettet med den?
      Playstation Network er gratis, vil du bli Plus medlem (betaer, tilbud og slikt) kan du betale.

      4. Omtrent hvor mye koster det å laste ned et spill fra konsollen?
      Rundt 100-300 kroner.

      5. Er det enkelte grunnregler alle Playsation 3 eier burde kunne?
      Ingen jeg vet.
      Website: http://mationmac.com/
      • 0
      1. Er Playstation 3 sonefri?
      Ja
      2. Går det ann å spille Playstation 1 & 2 spill på den?
      I hvert fall PS1. Tror ikke PS2 fungerer.
      3. Hvor mye koster det å gå på nettet med den?
      Gratis, med mindre du skal ha Playstation Plus konto.
      4. Omtrent hvor mye koster det å laste ned et spill fra konsollen?
      Kommer litt an på, er som regel rundt 100 kroner og oppover.
      5. Er det enkelte grunnregler alle Playsation 3 eier burde kunne?
      Ikke som jeg kommer på.


      Spill jeg anbefaler:

      - Folklore (RPG/eventyr)
      - Nier (Action/JRPG)
      - Siren: Blood Curse (Action-eventyr/stealth/horror)
      - Front Mission Evolved (Mech/Action)
      - InFamous (Action)

      Ingen garanti for at du vil like dem. Jeg gjorde nå det, så jeg vet ikke.
      Det er intet problem som er så stort og vanskelig at du ikke kan løpe fra det!
      • 0
      Ser ut som en solid liste, men det er et herlig lite spill du har glemt; Braid. Så med mindre du allerede har dette på PC eller Xbox, anbefales det på det varmeste.
      I likhet med bent_a vil jeg også anbefale hele den oransje boksen.
      But there's no sense crying over every mistake. You just keep on trying till you run out of cake.
      • 0
      Ok, legger til noen av spillene dere nevnte, kan hende jeg legger til flere av dem når jeg har fått lest litt om dem.

      Vil nok en gang si tusen takk for alle forslag, setter stor pris på de!
      Unfortunately, the atmosphere was a facade. Not once did my own daughter looked me in the eye. Oh, the food? Tasted like blood...
      • 0
      Outland laster du ned for 75 kroner på PlaystationStore. Hører du? Det gjør du.

      Du kan spille PS1-spill på alle PS3-konsoller. PS2 kjører kun på den gamle "fete" PS3-versjonen med 60GB lagringsplass.

      Spillevarierer i pris. Store spill som Burnout og InFamous koster mellom 200 og 500... vanlig butikkpris (kanksje litt billigere), mens "småspill" som Outland (sidescrollereventyr), Costume Quest (barnetegning-ish eventyr-RPG) og Cuboid (puzzle), spill jeg herved også anbefaler, koster mellom... ja, skal vi si 30 og 75 kroner.

      Playstation Plus-medlemmer får rabatter på enkelte spill, men de må betale for medlemskapet. En hundrelapp i måneden eller så (for all del rett på meg hvis jeg tar feil her).

      Kan jo nevne at det er lett å sende videosignal og lydsignal separat. Video i HDMI og Lyd gjennom vanlig komponent-kabel, f.eks. inn i lydanlegget ditt som har AUX-inngang... Kjekt å vite, synes jeg i hvert fall. PS3 har forøvrig også optisk lydutgang.
      Bonkies - Apekatter, Tetris og avansert robotikk i skjønn forening
      • 0
      Hadde tenkt å anbefale Demon Souls, Disgea 3 og Valkyria Chronicles, men ser ut til at andre kom meg i forkjøpet. Definitivt spill man bør skaffe seg som en eier av en Playstation 3.
      http://markusgamesdesign.weebly.com/
      • 0
      Infamous 1&2
      Uncharted serien
      God of war serien
      SLY serien
      "Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
      • 0
      Grand Theft Auto 4!

      Assassins Creed!
      --- Half-Life 3 --- coming 13.13.13 --- still waiting ---
      • 0
      Infamous serien, Uncharted serien, rathcet & clank serien.
      What is dead may never die
      • 0
      Fallout: New vegas er bra hvis du liker action/RPG synes jeg
      • 0
      Kjøp The Elder Scrolls IV: Oblivion, mitt favorittspill.

      Andre titler du bør ha i samlingen din:
      Red Dead Redemption
      Fallout 3
      Uncharted: Drake's Fortune
      Uncharted 2: Among Thieves
      God of War Collection
      God of War III
      Batman: Arkham Asylum
      BioShock
      inFamous
      Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots
      Emma Watson er skikkelig digg.
      • 0

      For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!