Gamereactor Norge. Gamereactor er Nordens største gaming site. Vi står altid klar med de seneste nyheder og anmeldelser af de nyeste spil. Blogs og brugeranmeldelser er også en stor del af siden, og så har vi nturligvis Danmarks bedste gaming forum. Gamereactor bruker cookies slik at du kan browse nettsiden vår best mulig. Hvis du fortsetter antar vi at du er fornøyd med vår cookies policy.

Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Playstation Vita-tråden

Kjøpte et 32GB minnekort. Har følgende spill til VITA'en som skiller seg spesielt ut for min del.

Wipeout 2048 er kanskje det spillet som er best laget til PSVITA. Utrolig bra kontroller, fantastisk grafikk og gameplay. Har spilt Wipeout HD og Fury til PS3, men 2048 er bedre en begge disse i mine øyne.

Gravity Rush er et utrolig bra spill. Et bra konsept hvor karakterens evner egner seg godt til å utforske den unike steampunk verdenen som en blir kastet inn i, samt denge løs på de utallige fiendene i spillet.

Rayman Origins fungerer utrolig bra på PSVITA. Kontrollene passer bra, utrolig bra grafikk kombinert med et utfordrende samt underholdende gameplay.

Dungeon Hunters Alliance er ikke et spill som jeg ville gitt en toppkarakter, men er samtidig et spill jeg ikke klarer å legge fra meg. Spillet har et solid gameplay, en balansert vanskelighetsgrad, ok grafikk, og en intenst jag etter bedre utstyr som minner om Bordelands og Diablo.

Uncharted Golden Abyss, Escape Plan og Super Stardust Delta er også gode spill, men personlig så ville jeg valgt de som er nevnt ovenfor over disse. Har ikke prøvd andre spill en de som er nevnt nå, så ikke ta meg for å si at MGS HD ikke er bra for jeg ønsker å kjøpe dette til VITA (har aldri prøvd et MGS spill før).

Etter å ha prøvd BETA'en til LBP VITA så må jeg informere alle som har en VITA at dette spillet burde kjøpes!
"We all make choices in life, but in the end our choices make us" -Andrew Ryan
  • 0
Et spill jeg vil anbefale er Mortal Kombat til PS Vita. Et herlig spill som jeg liker svært godt

Ellers liker jeg også både Vipeout 2048 og Rayman Origins hvor sistnevnte er kongebra
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Noen andre som har opplevd at vitaen har ligget til lading, og når den er full, nekter den å gå ut av stand-by? Deretter slokner den helt, og jeg må legge den til lading helt fra bunnen av igjen, og så funker den fint. Har ikke spurt i butikken, siden det bare har skjedd noen få ganger.

I tillegg får jeg av og til feilmeldinger, men det fikser som regel seg selv. Om jeg restarter programmet/konsollen går det bra igjen.
  • 0
Siterer Duckislate:
Noen andre som har opplevd at vitaen har ligget til lading, og når den er full, nekter den å gå ut av stand-by? Deretter slokner den helt, og jeg må legge den til lading helt fra bunnen av igjen, og så funker den fint. Har ikke spurt i butikken, siden det bare har skjedd noen få ganger.

I tillegg får jeg av og til feilmeldinger, men det fikser som regel seg selv. Om jeg restarter programmet/konsollen går det bra igjen.

Utenom at maskinen min har hengt seg opp ett par ganger så har det ikke skjedd noe galt, eller merkelig med den.
Du må lade den opp to ganger? Hmm.......merkelig
"Better to remain silent and be thought a fool than to speak out and remove all doubt." Abraham Lincoln
  • 0
Ja den nekter å gå ut av stand-by første gang den er full, og så slokner lyset som indikerer at den er på. Om jeg plugger i laderen da viser det seg at den plutselig var helt utlada igjen, og må lades på nytt...
  • 0
Siterer Duckislate:
Ja den nekter å gå ut av stand-by første gang den er full, og så slokner lyset som indikerer at den er på. Om jeg plugger i laderen da viser det seg at den plutselig var helt utlada igjen, og må lades på nytt...

Nå er ikke ekspert på dette, men det kan hende at det er noe galt med laderen?
"Better to remain silent and be thought a fool than to speak out and remove all doubt." Abraham Lincoln
  • 0
Minnekortene er alt for dyre. I tillegg så er det feil informasjon, jeg får kun brukt 14 gb av de "16 gb" jeg kjøpte. Noen som har peilig på dette og hvorfor de er så ekstremt dyre?
I'll shove that bat up your ass and turn you into a popsicle
  • 0
Soul Sacrifice-demoen er awesome. Den er sjitlang, og man til og med prøve flere av brettene online!
  • 0
Vurderer Vita, venter helst til PS4 sin lansering, sikkert noe tilbud for begge i en pakke.
  • 0
Håper Remote Play fungerer bra med PS4.
  • 0
Funker sikkert fint viss man blir vant til å ha L2 og R2 på touch padden på baksiden og viss man har bra latency og upload hastighet.
  • 0
Sly Trilogy blir awesome. Blir digg å kunne spille de gamle klassikerne igjen, spesielt nå som det er håndholdt. Skal nok også ha Jak and Daxter når det dukker opp i juni.
  • 0
Vitaen får en haug med indiespill de neste månedene. Gleder meg spesielt til Binding of Isaac.
  • 0
Har ikke brukt PS Vitaen på snart et år! Spilte bare på den når det var lite som skjedde på jobb, fikk aldri satt meg skikkelig inn i den.
Kanskje jeg burde gi den en ny sjanse?
Penger er verdiløse inntil du bruker dem.
  • 0
Vita-porten av R&C: QForce er helt forferdelig dårlig. Menyene er åpenbart hentet rett fra PS3-utgaven og passer overhodet ikke på den lille skjermen, grafikken er rett og slett svak og oppløsningen er verre enn på enkelte PSP-spill tilgjengelige på maskinen. Declassified er fantastisk sammenlignet med dette tullet.

Gameplayet er fortsatt gøy da. Dessuten får man med den ti ganger bedre PS3-utgaven på kjøpet.
  • 0
Kjøpte QForce i går, og må være enig med deg. Vita versjonen har forferdelig FPS, noe som gjør at det nesten ikke er mulig å spille det. Kommer definitivt til å laste ned PS3 versjonen istedenfor.
  • 0
Noen som vet når den nye Vitaen som ble annonsert (forskjellige farger, redusert pris osv.) kommer ut?
I'm planning on living forever.. So far, so good!
  • 0
Kjøpte Vita for en stund siden.
If You're Good At Something, Never Do It For Free.
  • 0
Kommer den nye Vitaen til å erstatte den vi har nå (med OLED skjerm), eller kommer de til å bli som 3DS og 3DS XL??

Vita frister stadig mer og mer, selv med Pokemon til 3DS rett rundt hjørnet, men nå føler jeg meg presset til å kjøpe en Vita før den forsvinner og den nye havner i butikkene...
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Ingen Vita fans på forumet her eller?
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Ingen Vita fans på forumet her eller?

Joda.
Spiller Killzone: Mercenery for tiden. Anbefales.
-Kill -Loot -Return.
  • 0
Siterer bent_a:
Joda.

Refererte til det jeg skrev over.

Siterer Crazy Kraken:
Kommer den nye Vitaen til å erstatte den vi har nå (med OLED skjerm), eller kommer de til å bli som 3DS og 3DS XL??

Vita frister stadig mer og mer, selv med Pokemon til 3DS rett rundt hjørnet, men nå føler jeg meg presset til å kjøpe en Vita før den forsvinner og den nye havner i butikkene...
  • 0
Hei,
Mulig jeg er noen år på etterskudd her. Men jeg tenkte litt på å skaffe en ps vita.
Det ser ikke ut som den selges noen steder lenger. Fant bare på cdon til en ganske stiv pris.
Er det noen grunn til at jeg ikke finner den noen andre steder?
MGS4 FTW =)
  • 0
Siterer the king:
Hei,
Mulig jeg er noen år på etterskudd her. Men jeg tenkte litt på å skaffe en ps vita.
Det ser ikke ut som den selges noen steder lenger. Fant bare på cdon til en ganske stiv pris.

Hei! Jeg kjøpte PS Vita rett før sommerferien og da kostet den 1800kr. Veldig synd at de har satt opp prisen så mye. Skjønner ikke helt hvorfor de har gjort dette. Du får trøste deg med at spill til PS Vita er veldig billige digitalt, men da burde du også ha et større minnekort enn det som følger med, med mindre du ikke har noe problem med å slette spill du er ferdig med før du installerer nye.

Personlig vil jeg anbefale PS Vita. Jeg syns det er en flott konsoll og den har mange gode spill. Dessuten er det en fryd å spille PS1 og PSP spill på den!
  • 0
Siterer the king:

Er usikker på om Sony har sluttet å produsere Vita ennå, men det har nok mye å gjøre med at Vitaen ikke ble noen suksess og forhandlere tar bare inn ting som selger.

En løsning (som jeg benyttet meg av når jeg kjøpte min) er å kjøpe den brukt, tok en kjapp tur innom Finn.no og så en for 800kr
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!