Gamereactor Norge. Gamereactor er Nordens største gaming site. Vi står altid klar med de seneste nyheder og anmeldelser af de nyeste spil. Blogs og brugeranmeldelser er også en stor del af siden, og så har vi nturligvis Danmarks bedste gaming forum. Gamereactor bruker cookies slik at du kan browse nettsiden vår best mulig. Hvis du fortsetter antar vi at du er fornøyd med vår cookies policy.

Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Ni No Kuni ~ Offisiell tråd ~

Jeg kan ikke si at opplevelsen har vært dårlig på japansk, jeg har bare hørt at Drippy er legendarisk på engelsk. han var på shortlisten av video game characters of the year hos Giant Bomb
Sic Parvis Magna - Greatness from small beginnings
  • 0
Siterer AndyLonn:
Jeg kan ikke si at opplevelsen har vært dårlig på japansk, jeg har bare hørt at Drippy er legendarisk på engelsk. han var på shortlisten av video game characters of the year hos Giant Bomb

Drippy er en artig skrue ja, men jeg synes forsåvidt alle stemmene i spillet er gode på engelsk. Jeg foretrekker i grunn alltid å spille japanske rollespill med engelske stemmer, hvor snålt det enn kan høres ut >)
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
What a bug. Spoiler:Så jeg slet en del med Kong Tom bossen. I det han reiser seg opp på to bein og spiller kjipt med itchy scratshy angrepet. Plutselig en runde så reise han seg ikke opp når jeg hadde "drept" han. Men derimot så sto den helt stille til jeg drepte den. Ganske kjipt at den første bossen jeg sliter med på mange timer er bugget. (Tok alle formene av Shadar på første forsøk for eksempel.)
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Siterer gnyg:
What a bug.

Akkurat det samme skjedde med meg også
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Siterer Glorfindel988:
Akkurat det samme skjedde med meg også

Det skjedde igjen i Hamelin..
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Siterer gnyg:
Det skjedde igjen i Hamelin..

Hahaha! Skjedde bare en gang for meg.
Men den bossen i Hamelin er svak mot lyn, så den var den letteste bossen i hele spillet for min del.
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Siterer Glorfindel988:
Hahaha! Skjedde bare en gang for meg.
Men den bossen i Hamelin er svak mot lyn, så den var den letteste bossen i hele spillet for min del.

The black Djinn er jo milevis forran Queen Lowlah.. Hamelin tok jeg åpenbart på første forsøk pga buggen.

Finnes det egentlig en trylleformel som gjør den feite kua der tung? Drippy snakker om det men vet ikke om noe..
  • 0
Siterer gnyg:
Finnes det egentlig en trylleformel som gjør den feite kua der tung? Drippy snakker om det men vet ikke om noe..

Ja, Burden.
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Siterer Glorfindel988:
Siterer gnyg:Finnes det egentlig en trylleformel som gjør den feite kua der tung? Drippy snakker om det men vet ikke om noe..

Ja, Burden.

Den funket ikke no særlig bra. Men jeg tok hu nå,
  • 0
Kom over samme bug under bossfighten mot King Tom.
If You're Good At Something, Never Do It For Free.
  • 0
Spillet kom i posten idag og det blir spennende og se hvordan det blir.
"Be carefull out there! we dont want to see you go holowed" -Andrew of Astora
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Jeg har banket Galius og nå om en halvtime skal jeg gi tittelbossen juling. Håper jeg. :p
  • 0
Siterer gnyg:
Jeg har banket Galius og nå om en halvtime skal jeg gi tittelbossen juling. Håper jeg. :p

#hype

Siterer thosol01:
Spillet kom i posten idag og det blir spennende og se hvordan det blir.

Kom gjerne med tilbakemeldinger i tråden når du har fått prøvd litt
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Siterer Glorfindel988:
#hype

http://www.youtube.com/watch?v=SPH-lqXttyg

Fra 0.50 og fram til 1.00 :3
  • 0
Siterer gnyg:
Fra 0.50 og fram til 1.00 :3

Get ready to rrrruuuuummmbleeeee.
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Hmmm, laget mitt er åpenbart veldig bra siden jeg tok Spoiler:the white witch på første forsøk.

Lagt til 2014-01-29 17:29:
Hva? DET ER MER?
  • 0
Siterer gnyg:
Hva? DET ER MER?

Oh yes it is.
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Jeg hater de satelittjævlene.
  • 0
Det er enda mer etter Spoiler:White Witch, men det jeg har ikke giddet å grinde meg opp til.
  • 0
Siterer Glorfindel988:
Siterer thosol01 pillet kom i posten idag og det blir spennende og se hvordan det blir.

Kom gjerne med tilbakemeldinger i tråden når du har fått prøvd litt

Det skal jeg nok så fort jeg får mulighet til å sette meg ned med det #sakerpålørdag
"Be carefull out there! we dont want to see you go holowed" -Andrew of Astora
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Siterer LesMiserable:
Det er enda mer etter spoiler. men det jeg har ikke giddet å grinde meg opp til.

Jeg har runnet spillet nå etter 52 timer og 30 min. Nå har jeg blant annet fått 18 nye dusører og hente..
  • 0
Siterer gnyg:
Jeg har runnet spillet nå etter 52 timer og 30 min. Nå har jeg blant annet fått 18 nye dusører og hente..

Du tok deg veldig god tid. Men har du tenkt til å ta bossen etter Spoiler:White Witch?
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Siterer LesMiserable:
Du tok deg veldig god tid. Men har du tenkt til å ta bossen etter spoiler

Tenker det.

Jeg gjorde masse sideoppdrag og dusører. Ferdig med alt jeg kunne før slutten.
  • 0
Jeg spilte for ikke lenge siden dette spillet i noen timer, etter å kjøpe det i påskesalget. Jeg kom fram til at spillet var for tilsiktet barn for min smak, fortellings- og formidlingsmessig. Altså hovedsaklig de skrevne replikkene. Jeg er litt interessert i å høre hvilke aspekter folk setter pris på ved slike typer fortellinger. Når det gjelder det tekniske og gameplay-messig er jeg allerede inneforstått med at spillet er imponerende (eller kanskje ikke så veldig gameplay-messig..?), men hva med stemningen, uttrykksstilen til karakterene og slikt?

Er det slik at en ignorerer disse til en viss grad, eller er det vanlig å nyte også slike aspekter ved spillet? Jeg sier ikke at det er noe galt med å være glad i underholdning som er rettet mot barn, men at jeg er nysjerrig siden jeg selv ikke får mye ut av den type underholdning. Med noen innspill kan det hende jeg klarer å se det fra et annet perspektiv.

Når jeg spilte det selv, minnet det mye om følelsen av det å se en normal Disney-film nå til dags, for meg. Det faller meg ikke inn å se dem, men hvis jeg ender opp med å se dem, setter jeg ofte pris på det tekniske, men klarer ikke å sette pris på hele stemningen, en del karakterer og den generelle uttrykksmessige stilen i filmene. Jeg får ingenting ut av det, annet enn at det noen ganger bare er litt koselig og morsomt.
  • 0
Siterer IranianNosebone:
For eksempel om du synes det har spesiell dybde, minneverdige uttrykk, interessante karakterer eller noe sånt? Eller er det mest det tekniske og gameplay? Eller har du skrevet en anmeldelse, kanskje? Spør bare for å få i gang litt diskusjon på forumet, kanskje andre har innspill? Og kanskje det egentlig ikke skal diskuteres i denne tråden..?

Jeg har skrevet en anmeldelse ja, hvis du er interessert kan du lese den her

Kan forsåvidt gi en kort oppsummering uansett:

Jeg synes ikke gameplayet var det helt store, fordi jeg har spilt mer omfattende JRPG's før. Kampsystemet fungerte greit og er i hvertfall bedre enn mange av de turbaserte jeg har borti. (FFX....)

Karakterene likte jeg godt. Det er vanskelig å ikke like Oliver og Esther. Mr. Drippy var også ganske festlig, men ikke like kul som Teepo i Tales of Xillia eller Mieu i Tales of Abyss. Swain synes jeg dog var...meh.

Historien var ikke voldsomt dyp, men den utviklet seg til å bli relativt interessant etterhvert. Det visuelle var rent godteri og mye av musikken var også storslagen. Noe av det jeg likte best faktisk.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!