Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

DayZ (ArmA II) ~ Offisiell tråd ~


  • 192
  • 192
Siterer Los:
Akuratt nå har jeg funnet en øks som er fantastisk å bruke til beskyttelse, men jeg mangel drikke og stort sett alt annet.


Spilt dette spillet litt for mye de siste dagene, sykt underholdende når du får dreisen på det, og spesielt med en venn eller to. Øksen mener jeg er et av de beste våpnene, jeg føler meg i alle fall veldig trygg med den (mye på grunn av at den er stille og du har så godt som evig slag). Å finne det du trenger er egentlig ikke vanskelig, bare å gå til en av storbyene, og finne et sykehus, brannstasjon og et supermarked. Der burde du finne alt du trenger.

Oversiktlige kart finner du overalt på nettet, det bruker i alle fall jeg mye.
Get ready for a better you
  • 0
  • Los
  • Los
Faen som jeg hater folk i dette spillet! Alle skyter alle bare de ser deg... Hvordan får jeg skrevet "friendly" på chaten? Må få avklart slikt på forhånd om jeg vil leve
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Ikke stol på noen selv om de skriver at de er friendly.

Det er mye lettere å skyte folk, enn å ta sjansen på at de ikke skyter deg. Dessverre...
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
  • Smæ
  • Smæ
Skal nok spille Day Z så fort jeg faktisk får lastet ned ARMA II og Operation Arrowhead. Synd at Steams sommersalg går på bekostning av nedlastingsfarten.
  • 0
  • Los
  • Los
Spillet er veldig gøy ! Jeg gikk meg vill akkurat, og mangelen på drikke og mat begynte å bli stor.. Jeg løp og løp, og alt var bare skog. Pluteslig fant jeg en gård, og fikk tak i en brus og en øks.

I det jeg gikk videre snublet jeg over en litt stor landsby, som jeg begynte å utforske. Men jeg hørte skudd, hørtes ut som flere som skøyt, så jeg trakk meg ut i skogen og logget av. På tide å sove litt. Men gleder meg til å spille videre!

Kompass, øks, bandasjer, alt bra.. Men mangler fortsatt mat
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
  • 192
  • 192
Hadde bil, med alt av våpen og ammo, medisinsk utstyr og så å si evig med mat og drikke inni. Hva skjer? Spillet klikker og jeg spawner laaangt unna. Heldigvis fikk jeg beholdt det jeg hadde på meg.

Irriterende når slikt skjer, men det hindrer ikke dette ifra å være noe av det mest geniale jeg har vært borti. Spilt flere titalls timer bare de to siste dagene.

Siterer Los:
Hvordan får jeg skrevet "friendly" på chaten


Med vanlig tastatur er det "-", altså bindestrek. Og trykk . helt til du får "Direct communication".

Siterer RockFuzzEleven:
Ikke stol på noen selv om de skriver at de er friendly.


Syns det er en dårlig holdning. Alle som har skrevet friendly har jeg latt leve og kanskje til og med spilt med, og har kun gode erfaringer. Men hold dere unna de amerikanske serverne, der er det nesten bare idioter.
Get ready for a better you
  • 0
Siterer KamikazeKnut:
Ok, jeg har egentlig ikke hørt om så mange bugger, jeg bare vet om den svømmebuggen fordi jeg har opplevd den selv


Det er ikke en bug, det er en feature som ble lagt inn for å gjøre svømming med masse ting mer realistisk. Du kan skru den av i console, just google it.
"Objection!"
  • 0
  • Los
  • Los
Siterer 192:
Citerer RockFuzzEleven:
Ikke stol på noen selv om de skriver at de er friendly.


Syns det er en dårlig holdning. Alle som har skrevet friendly har jeg latt leve og kanskje til og med spilt med, og har kun gode erfaringer. Men hold dere unna de amerikanske serverne, der er det nesten bare idioter.


Nettopp! Det må gå an å stole på noen når zombiene tar over.. Det er jo mye gøyere sammen enn det er å gå rundt alene å skyte alle du ser.
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Vis du er sulten/skadet ovs. Går personen din tregere? Eller går litt sånn sjanglete? Slik at du ser at han er skadet?
Kan du gå inni alle bygningene?
Vil kjøretøyene gå tom for bensin?
Lagres det du gjør på en server, så vis du blir DC. så kan du bare hoppe rett inn der du var med de samme tingene.


Har ganske lyst på dette spillet! Så skal nok kjøpe det når jeg kommer hjem!
"Et kult sitat jeg ikke har funnet på selv" - Et fancy navn
  • 0
Zombiene er jo ikke farlige, bare irriterende.

Siterer 192:
Syns det er en dårlig holdning. Alle som har skrevet friendly har jeg latt leve og kanskje til og med spilt med, og har kun gode erfaringer. Men hold dere unna de amerikanske serverne, der er det nesten bare idioter.


Jeg hadde en annen holdning i starten, men jeg oppdaget fort at selv de som later som de er vennlige skyter meg.
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
  • Los
  • Los
Siterer simidude:
Vis du er sulten/skadet ovs. Går personen din tregere? Eller går litt sånn sjanglete? Slik at du ser at han er skadet?
Kan du gå inni alle bygningene?
Vil kjøretøyene gå tom for bensin?
Lagres det du gjør på en server, så vis du blir DC. så kan du bare hoppe rett inn der du var med de samme tingene.


1: Vet faktisk ikke.. har død før det har blitt et problem.
2: Om du er skadet, aka blør, så ser du blodet og det blinker et symbol. Og da må du ha bandasje for å ikke dø.
3: Nei, du kan ikke gå inn i alle bygg. Man kan faktisk gå inn i ganske få bygg, noe som er synd. Men der i mot når du finnet et åpent bygg eller en samling med åpne bygg er gleden der etter.
4: Vet ikke.. Man må bygge/finne en bil, og det har jeg ikke gjordt enda.
5: I teorien ja, men der er en del bugs. Det lagres også over alle serverene, så du kan logge på hvor du vil
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
  • 192
  • 192
Siterer simidude:
Vis du er sulten/skadet ovs. Går personen din tregere? Eller går litt sånn sjanglete? Slik at du ser at han er skadet?
Kan du gå inni alle bygningene?
Vil kjøretøyene gå tom for bensin?
Lagres det du gjør på en server, så vis du blir DC. så kan du bare hoppe rett inn der du var med de samme tingene.


Har ganske lyst på dette spillet! Så skal nok kjøpe det når jeg kommer hjem!


2. Nei
3. Ja, men du kan få bensin fra både kanner og sånne gråe gasstanker.
4. Ja
Get ready for a better you
  • 0
  • Los
  • Los
Jeg har et spørsmål.. Om jeg dør av en zombie, også starter opp igjen på samme server, kan jeg finne meg selv og dermed utstyet jeg hadde?
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Siterer Los:
Jeg har et spørsmål.. Om jeg dør av en zombie, også starter opp igjen på samme server, kan jeg finne meg selv og dermed utstyet jeg hadde?


Det skal være fullt mulig. Er usikker på despawn-raten på lik, men har funnet meg selv 5 min etter at jeg døde og like etterpå forsvant liket. Dette gjelder også hvis du blir drept av en player.

Siterer simidude:
Lagres det du gjør på en server, så vis du blir DC. så kan du bare hoppe rett inn der du var med de samme tingene.


Mer eller mindre ja, men det er en liten delay mellom hver gang serveren lagrer. Så hvis du plukker opp en boks med mat og så dc'er et halvt sekund etter, er det ikke sikkert den boksen er i inventoryen din når du logger på igjen.
"Objection!"
  • 0
Siterer simidude:
Vis du er sulten/skadet ovs. Går personen din tregere? Eller går litt sånn sjanglete? Slik at du ser at han er skadet?
Kan du gå inni alle bygningene?
Vil kjøretøyene gå tom for bensin?
Lagres det du gjør på en server, så vis du blir DC. så kan du bare hoppe rett inn der du var med de samme tingene.


Har ganske lyst på dette spillet! Så skal nok kjøpe det når jeg kommer hjem!


Når du blir skadet mister du blod, når du blør blinker et lite kors på det dråpeformede symbolet i HUD'en. Symbolet blir gradvis rødere jo mindre blod du har. I tillegg mister du fargesynet med lite blod. Blod kan du forresten få tilbake med å spise mat, hermetikk gir litt blod (200?), mens stekt kjøtt gir en del mer. Det beste er riktignok en "bloodbag" som krever at en annen spiller bruker den på deg, da får du alt blodet tilbake

Resten av spørsmålene er vel godt nok svart på av andre.
http://www.youtube.com/watch?v=0hRQ3vFkh_c&feature=plcp
Denne skal vel gi deg litt grei info, selv om du ikke lenger spawner med det samme utstyret som før ;)
Big man, pig man, ha ha charade you are.
  • 0
Siterer KamikazeKnut:
Blod kan du forresten få tilbake med å spise mat, hermetikk gir litt blod (200?), mens stekt kjøtt gir en del mer.


Hermetikk gir 200 blod, stekt kjøtt gir 800.

For mer detaljrik info kan jeg anbefale http://www.dayzwiki.com/wiki/index.php?title=Main_Page. Oppdateres stadig og er oversiktlig.
"Objection!"
  • 0
Siterer Hehemann:
og like etterpå forsvant liket.


Lik forsvinner hvis du tar all looten. (ikke zombier)
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
  • Los
  • Los
Jeg hadde sykt flaks i sted! Jeg døde selvfølgelig (ble skutt) men en karakter som hadde både kompass og kart, pistol, øks, masse mat og drikke, samt en større sekk. Brukte kartet for å finne en litt større by, fordi jeg trengte blod, og ble skutt like utenfor. Når jeg startet opp igjen fant jeg med en gang en pistol, men jeg klarte å begynne å blø uten bandasjer igjen og døde. Jeg ble selvfølgelig oppgitt og hadde tenkt å gi meg, men startet en gang til. Det første jeg snublet over i første byen jeg kom til var en død player som hadde pistol, brekkjern, mat, drikke, blod, smertestillende, morfin og en del sånne glow-sticks! SCORE!

Det er rart hvor nervøs jeg blir av å ha masse bra utstyr.. Vil ikke dø og er redd for at folk skal skyte meg hehe. Genial mod!
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Siterer RockFuzzEleven:
Citerer Hehemann:og like etterpå forsvant liket.

Lik forsvinner hvis du tar all looten. (ikke zombier)


Men jeg tok ikke all looten. Og jeg trykte heller ikke på "Hide Body".
"Objection!"
  • 0
  • 192
  • 192
Siterer Los:
Det er rart hvor nervøs jeg blir av å ha masse bra utstyr.. Vil ikke dø og er redd for at folk skal skyte meg hehe. Genial mod!


Det er en av grunnene til at dette spillet er så bra. En av de viktigste og.

er det noen som vet hva man faktisk kan gjøre med et brekkjern?
Get ready for a better you
  • 0
  • Los
  • Los
Siterer 192:
er det noen som vet hva man faktisk kan gjøre med et brekkjern?


Drepe zombier
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
  • 192
  • 192
Så du kan slå med dem? Det kunne ikke jeg gjøre sist gang jeg hadde en.
Get ready for a better you
  • 0
Siterer 192:
Så du kan slå med dem? Det kunne ikke jeg gjøre sist gang jeg hadde en.


Foreløpig kan det kun brukes som et primitivt slag våpen, mulig de legger til andre funksjoner senere. I motsetning til øksa krever brekkjernet evig mange slag før zombiene dør aka 3-5 tror jeg.
"Objection!"
  • 0
  • 192
  • 192
Da var det sikkert bare en glitch. Gått noen dager uten tilgang til DayZ... Wanna play!!!
Get ready for a better you
  • 0
Brekkjernet er ubrukelig. 5 slag er for mye.

Trikset er å alltid holde seg i bevegelse. Zombiene er lett å kvitte seg med, bare man vet hvordan.
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!