Gamereactor Norge. Gamereactor er Nordens største gaming site. Vi står altid klar med de seneste nyheder og anmeldelser af de nyeste spil. Blogs og brugeranmeldelser er også en stor del af siden, og så har vi nturligvis Danmarks bedste gaming forum. Gamereactor bruker cookies slik at du kan browse nettsiden vår best mulig. Hvis du fortsetter antar vi at du er fornøyd med vår cookies policy.

Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

halo3 36gb stort, hd-dvd obligatorisk?

HALO 3 blir sånn ca 36gb stort har jeg hørt

da må man kjøpe hd-dvd
hd-dvd KOMMER til og bli nødvendig
siden hvis de skal lage et spill, til 360 og ps3
så f,eks lager de først ps3 versjonen. så lager de ann f.x 38 gb stort
så må de etterpå korte det ned, når de skal lage 360 versjonen
da blir d bare mye dårligere

Lagt til 2006-10-21 16:15:
da bør de lage nye 360 pakker.
http://www.gamereactor.no/forum/?forum=4&thread=446
  • 0
*kremt* Hvis Halo 3 hadde blitt 36gb stort, hadde det ikke fått plass på en DVD cd, som xbox 360 bruker, det er heller ingen spill som tar så stor plass...
Og en ting til Microsoft skal heller ikke bruke HD-DVDen sin til å spille av spill, den kommer BARE til å vise filmer...
FIFA=Shit. NFS=Shit. EA Sports=Shit. Så da er EA i seg selv: BULLSHIT!
  • 0
  • Ole
  • Ole
Feil subforum, flytta over til spill.
The Fun Machine Took A Shit And Died.
  • 0
har microsoft, utalt d??
da må isåfall halo 3 vær på en mill dvder
  • 0
Si meg fredrik, hvem har sagt at Halo 3 blir 36 GB? Microsoft, Bungie eller en galning på internett?

Hvem tror du på?
Respect my AUTHORITAH!
  • 0
Å jeg vet det, galnigen på internettet som er SYKT xbox360 og halo fanboy
Laos
  • 0
vet ikke
MEN får og sitere meg selv:
"så f,eks lager de først ps3 versjonen. så lager de ann f.x 38 gb stort siden den har blueray
da blir d bare mye dårligere"
  • 0
Hva har det med Halo 3 å gjøre?!?!

Kommer Halo 3 til PS3? Aldri i livet!
Respect my AUTHORITAH!
  • 0
nei sånn generelt
vet jo d da
men vanlie spill som for exempel call of duty 4
et framtidig nfs spill..........

Lagt til 2006-10-21 19:35:
for exempel
  • 0
Ikke tenk på det du. Utviklerne tar seg av den jobben.
Respect my AUTHORITAH!
  • 0
jamen jamen
nå har de jo en hd-dvd spiller de kan bruke

Lagt til 2006-10-21 19:58:
og da blir d dårligere hvis ikke
pluss INGEN gidder og kjøpe en spiller till 1500 når du nesten kan kjøpe skikelig spiller til en tusing eller 2 til
så ms pønsker på noe kansje ellers er hd-dvden til 360 en stor gedigen bom
  • 0
kanskje du mener 3.6 gb siden det mener sannsynligvis
"Sticks and stones may break my bones, but words wont hurt me" "F***"
  • 0
nei så på en eller aen spill side får lenge siden att
snakk om hd-dvd spilleren blabla siden halo var 36-38 ett eller aent
men iallefal
på generelle spill

"så f,eks lager de først ps3 versjonen. så lager de ann f.x 38 gb stort siden den har blueray
da blir d bare mye dårligere"
  • 0
HD-DVD-spilleren kan brukes til å se på HD-DVD-filmer.

DVD-spillern som er i Xboxen brukes til å spille Halo 3 og alle andre spill som kommer til 360. (utenom de arkadespilla du laster ned).
Respect my AUTHORITAH!
  • 0
Det som ofte tar mye plass i spill er ikke selve koden som gjør at spillet kjører glatt, eller at fysikken fungerer skikkelig, eller at spillet er langt. Det som tar plass er variasjon. Før pepret man kuler i fiender som så identiske ut, mens nå skal man helst ikke skyte samme personen to ganger. Ikke skal veggene se like ut, og aller helst skal skytelydene variere - ikke bare mellom forskjellige våpen. Musikk bør hele tiden kjøre, og man skal gjerne ha noen timer med musikk slik at man ikke går lei av musikken.

Så det er variasjonen som vil forsvinne først dersom lagringsplassen forsvinner. Men jeg tror nok utviklerne håndterer dette på et vis.
Richard Imenes
  • 0
jeg er bare nødt til å quote meg selv her.

Siterer fredrik_s:

HALO 3 blir sånn ca 36gb stort har jeg hørt

da må man kjøpe hd-dvd
hd-dvd KOMMER til og bli nødvendig
siden hvis de skal lage et spill, til 360 og ps3
så f,eks lager de først ps3 versjonen. så lager de ann f.x 38 gb stort
da blir d bare mye dårligere

..........

Det er det serriøst mest uinformerte jeg har hørt.
jeg har også hørt litt uttalelser fra sony sin side om disse spillene, som f.eks resistance, som liksom skal ta over 20 gigabyte plass og derfor krever blu-ray...

men da spørr jeg deg... hvordan kan du vite, at ikke sony nok engang har hostet opp enda en blek løgn?

her har vi litt gylden informasjon jeg snappet opp fra Kengro's tastatur,
du vet... en av de informasjonsdråpene som svir seg rett på hjernen som uslåelige argumenter i senere diskusjoner.

Spill vil ikke overskredde DVD's 9 gigabyte grense de neste 5 årene til de neste konsollene kommer. hvorfor ikke?
Komprimeringsteknologi
spill nå, er omtrent på 3-5 gigabytes størrelse. kjempespillet oblivion tok 4 gigabyte for eksempel. og på grunn av komprimeringsteknologi, så kan man nå, om litt, kanskje, gjennskape oblivion, og sansyneligvis få en mye mindre størrelse.
rett og slett fordi teksturene og modellene nå kan bli komprimert bedre. dette vil også gi bedre ytelse, og man kan også lage bedre grafikk, nå som komprimeringen er bra nok til å produsere denne grafikken, uten at det skal kreve for mye.

microsoft hadde ikke produsert en konsoll, hvis de viste at 1 år etter at den var sluppet, så kunne ikke cd-formated den spilte av spill på, inneholde de største spillene.

correct me if I'm wrong.
Roses are red, violets are blue, I'll fuck you with a rake
  • 0
  • Missing Avatar
  • M
Har faktisk lest dette på Gamereactorsiden at dette spillet skal bli på ca. 36 GB og dermed dekke 5/6 DVD plater.

Sony kommer aldri til å få Halo 3 siden det er laget av Microsoft

Men når Oblivion er på 4GB, og at siden jeg leste dette på er fjernet, er det vanskelig å tro noe annet enn at dette er feilinformasjon. så sry, men tror det er feil som alle andre her
  • 0
hvem har sagt at sony skal lage halo?
sant d pekey sier.
men hvorfor i helvete lager de en extra spiller?

men INGEN gidder og kjøpe en boks som må kobles opp til en annen boks
når du kan kjøpe en egen hd-dvd spiller!!!
  • 0
Og hvis i såfall Halo 3 "skulle" bli 36GB, så er det uansett ikke det noe problem, man kan jo alltids lage spillet på flere DVD plater, som om det skulle bli en fortsettelse...
FIFA=Shit. NFS=Shit. EA Sports=Shit. Så da er EA i seg selv: BULLSHIT!
  • 0
Halo 3 blir aldri 36gb...
Av noen enkle grunner...
360 trenger ikke og legge spilldata på flere plasser på dvden, 360 er mye raskere enn ps3 til og loade så det er ingen nødvendighet. Det at de legger spilldata på flere plasser er det som gjør flere av ps3 spilla så store. Pluss at de ikke komprimerer.

Halo 2 tok opp 5 - 6 gb av en dvd, det øker ikke til 36. Det er omtrent så ulogisk som det kan bli. I værste tilfelle får vi singleplayer, coop og litt sånt på en disk og mulitplayer på en annen disk.

Se på MS flight sim X, nesten HELE verden er der for og fly på med en rimelig feit grafikk, det holder med 2 dvder der.

Bit ikke på Sony sin blueray hype, de skal rettferdig gjøre blueray på maskina. Noe som er nesten umulig om en ser på den viuktigeste delen... Overføringshastighet... Det er denne som sparer deg loadetider og lar maskinen streame data, det er litt rart at ikke sony nevner dette tallet. Ettersom det er det viktigeste på hele drevet
http://www.youtube.com/watch?v=rfc53xwEzUo
  • 0
ok så konklusjon?
de klarer og komprimere bedre nå?
ska vi gå for den?
da er sikket blueray unødvendig
hahaha sony
  • 0
Blueray er for tiden unødvendig. At blueray er i Ps3 har mere og gjøe med at Sony eier ett eller flere filmselskaper og at de får royalties når andre gir ut filmer på blueray.
Det har lite med SPILLMASKINEN Ps3 og gjøre
  • 0
Når man tenker på hvor store brettene var i Halo 1 og 2 og det var omtrent null loading når du gikk rundt i de enorme områdene, så klarer nok folka i Bungie å få til Halo 3 på en liknende måte.
Respect my AUTHORITAH!
  • 0
En fugl har hvisket meg at 360 utgaven av COD 3 ikke har loading, det er fordelen med raske drev
  • 0
En tolags HD-DVD er på 30 GB. Da må de lage trippellags HD-DVD-er. Men de må vel rett og slett gi spillet ut på mange tolags DVD-er.
Last ned Opera eller Firefox snarest!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!