Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Fire Emblem ~ Offisiell tråd ~


Med Fire Emblem:Awakening som kommer ut i Usa 4.Februar til 3DS synes jeg at det var velfortjent og gi Fire Emblem Spill serien en egen tråd her inne på Gamereactor da jeg regner med at det er flere her inne som gleder seg til dette spillet kommer ut.Foreløpig kan det se ut som om Awakening får en April realese her i Europa men det har ikke kommet en offisiell dato enda.

Awakening Historie:
"The story focuses on the trials of Chrom, the prince of the Halidom of Ylisse, and his companions during a turbulent era. When the neighbouring nation of Plegia starts acting suspiciously, Chrom commands his band of soldiers--the Shepherds--to keep his country at peace. Soon, he encounters an unholy force plaguing the lands and a masked swordsman claiming to be Marth, the Hero-King of legend."

Informasjon om spilleren i spillet:
"Awakening allows the player to create and customize their own playable character and characters, while battling together, have the ability to develop emotional ties to one another, some characters are even able to pair up and have children. The player-created Avatar is able to pair up and marry any opposite gendered character, and children are eventually able to be used in battle as well."

Og til slutt,den japanske traileren med engelske subtitles:
http://www.youtube.com/watch?v=2g02vd83yqU

Awakening vil også være det første spillet i Fire Emblem serien som vil gi ut DCL i form av nye kart/oppdrag og flere spillbare figurer til spillet,inkludert tidligere Fire Emblem figurer.

Og ikke glem crossover spillet som er avslørt til Wii U konsollen:
Shin-Megami Tensei X Fire Emblem

http://www.youtube.com/watch?v=OK5-EIzDtKo
Under Nintendo Direct-sendingen 23.Januar så ble denne korte teaser traileren lagt ut og som en stor fan av både Shin Megami Tensei og Fire Emblem serien så gleder jeg meg virkelig til det kommer mer info om dette spillet.

Eller hvis du vil sjekke ut de tidligere spilla som er kommet ut i Fire Emblem serien så har du en liste over de som her gitt ut utenfor Japan her:
-Fire Emblem. (GBA)
-Fire Emblem: The Sacred Stones. (GBA)
-Fire Emblem: Path of Radiance. (NGC)
-Fire Emblem: Radiant Dawn. (Wii)
-Fire Emblem: Shadow Dragon. (NDS)
"Living My Life In A Japanese Garden of Dreams"
  • 0
Det at man kan ta av permadeath i Awakening, er noe som definitivt kan få meg til å skaffe spillet på lansering. Bare synd det kommer senere i Europa.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Siterer sonic og link:
Det at man kan ta av permadeath i Awakening, er noe som definitivt kan få meg til å skaffe spillet på lansering. Bare synd det kommer senere i Europa.

Ja,Permadeath har vært både en utfordring og irritasjon i Fire Emblem spillene og spesielt når jeg er midt i en større kamp og plutselig får en fiende inn ett critical hit og vips,jeg mister en av figurene mine og må restarte hele kampen på nytt.

Ser ut som Europa alltid trekker det korteste strået når det kommer til spill utgivelser så kan ikke si at jeg er overrasket over dette,dessverre.
"Living My Life In A Japanese Garden of Dreams"
  • 0
Har ikke noe stort forhold til Fire Emblem-serien, men har en kamerat som liker det veldig. Lastet ned det gratise GBA-spillet på 3DS da det var mulig. Har spilt det litt og likte det veldig.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Da har jeg endelig fått prøvd Fire Emblem: Awakening og førsteinntrykket er veldig bra,jeg kan ikke spille med 3D da jeg fikk vondt i hodet av og se på skjermen men spillet fungerer utmerket uten,du får veldig mye frihet med hvordan du vil at Avataren (deg) skal se ut og det nye tillegget til kampsystemet hvor du får bonus når du kjemper side ved side fungerer utrolig bra.
Så langt er jeg veldig fornøyd så skal bli gøy og se hvilken karakter spillet får fra Gamereactor når det kommer ut her i Norge,bare og glede dere folkens!
"Living My Life In A Japanese Garden of Dreams"
  • 0
For de av dere med 3DS i norge som er interessert i Fire Emblem: Awakening så kan du nå laste ned demoen av spillet! Anbefaler alle RPG interesserte 3DS eiere til og prøve spillet.
"Living My Life In A Japanese Garden of Dreams"
  • 0
Skal laste ned demoen, når jeg får tid, har mine forventninger.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Jeg ble fort interessert i spillet da jeg så all den gode kritikken fra diverse amerikanske nettsider. Lastet ned demoen i går, men gameplayet falt ikke helt i smak for min del.. Det var litt dumt, for jeg håpet virkelig at jeg skulle like dette spillet!
  • 0
Siterer Animorpher:
For de av dere med 3DS i norge som er interessert i Fire Emblem: Awakening så kan du nå laste ned demoen av spillet! Anbefaler alle RPG interesserte 3DS eiere til og prøve spillet.


Har lastet ned demoen nå! Skal prøve det snart.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Har lastet ned demoen nå! Skal prøve det snart.


Har ikke prøvd demoen selv, hvordan var den?
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Siterer sonic og link:
Har ikke prøvd demoen selv, hvordan var den?


Virket bra! Men grafikken var litt all over the place. Jeg har ikke noe imot sprite basert grafikk, men når de blander anime, 3D og 2D så fikk spillet en litt rar feeling.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Kan si meg enig i det, skjønner ikke hvorfor det er 2D på slagmarken, 3DS-en er vel kraftig nok til 3D, slik som Fire Emblem til GC.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Fire Emblem er genialt, særlig de tidligere spillene i serien hvor mulighetene var nesten ubegrenset.
  • 0
Har bare spilt Path of Radiance of Radiant Dawn, men sistnevnte spilte jeg gjennom tre ganger, og elsket det. Startet en liten kjærlighet for turbaserte strategi-spill som jeg fortsatt har. I tillegg til å være både og ekstremt men også ekstremt tilfredsstillende når alt gikk din vei var det de små tingene i Radiant Dawn som gjorde en forskjell, og spillet ville belønne deg for å bruke tid mellom kamper på å gjøre de minste endringene i laget ditt. Definitivt et av de bedre spillene jeg har på Wii.
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Veldig vellaget tråd. Jeg har dessverre ikke noe forhold til denne serien utover å ha lest mye bra om den.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
For de som ikke har spilt Fire Emblem er serien "den med Marth og Ike fra Super Smash", mens for de av oss som faktisk har spilt det, er det nok Nintendos best bevarte hemmelighet.
Nintendo Network ID: HylianGameboy 3DS Friendcode: 3437 - 3366 - 9899
  • 0
Kjøpte Awakening på fredag, spilt det i fem timer og liker det veldig godt. Det eneste jeg misliker er at det ikke er noe tegn på hvor sterke fiender man vil møte på side missionsa, noe som gjorde at jeg til tider gikk inn blind og endte med å miste folk, noe som er synd med tanke på permadeath. Fant senere ut at jeg kunne se levelet til fienden før en kamp ved å sjekke kartet, og avslutte kampen før jeg begynner, om fienden hadde for høyt level.

Level systemet virker generelt ganske fucked up til å begynne med. Det sier ingenting om hvor sterk karakteren faktisk er.
  • 0
Zyrocz: Det er egentlig bare sånt du venner deg til ganske fort i spillet. Og når du først har skjønt hvordan det fungerer, så er det for det meste det samme som gjelder for alle Fire Emblem-spill. Synes likevel det er artig å se hvor langt serien faktisk har kommet fra det første spillet, eller bare fra remaken av det første, Shadow Dragon.
Nintendo Network ID: HylianGameboy 3DS Friendcode: 3437 - 3366 - 9899
  • 0
Er definitivt et spill jeg liker, til tross for de små punktene.
  • 0
Ble nettopp ferdig med historien på Awakening for første gang (Hard, permadeath), noe jeg brukte 62 timer på. Kommer til å spille gjennom på normal noen ganger nå (fremdeles med permadeath, det er ikke Fire Emblem uten), bare for å unlocke flere supports, men regner med å bruke vesentlig mindre tid på normal. Når jeg etter hvert starter på lunatic forventer jeg nok å bruke cirka like lang tid, eller litt lengre.
Nintendo Network ID: HylianGameboy 3DS Friendcode: 3437 - 3366 - 9899
  • 0
Siterer Jompapa:
For de som ikke har spilt Fire Emblem er serien "den med Marth og Ike fra Super Smash", mens for de av oss som faktisk har spilt det, er det nok Nintendos best bevarte hemmelighet.
Tja, serien er jo ganske stori Japan, så vil ikke kalle det en hemmelighet der, akkurat. Men Dragon Quest var jo en "hemmelighet" her i vesten også ganske lenge, og den er jo blitt ganske populær nå. Ikke populær nok til å få egne vertshus der de ansatte er kledd ut som folk fra Dragon Quest, og som spiller DQ-musikk hele tiden, men det kommer vel til vesten også, håper jeg.
  • 0
Har spilt Awakening en god stund nå, og må si jeg liker alle de nye funksjonene. Har selv en skikkelig sterk Grandmaster, med 65HP og ca 44 i Mag.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Siterer sonic og link:
Har spilt Awakening en god stund nå, og må si jeg liker alle de nye funksjonene. Har selv en skikkelig sterk Grandmaster, med 65HP og ca 44 i Mag.


Haha, akkurat samme stats som meg. Er nødt til å trene ham opp litt så jeg har et sterkt Streetpass-lag. Husker ikke hvor mye han vanligvis hadde da jeg hadde maks i Grandmaster-klassen tidligere, men skifta over til Dark Knight ei stund for å få litt stat increase fra den klassen også, men det resulterte selvfølgelig i at jeg hadde litt mindre i Grandmaster enn tidligere da jeg skifta tilbake. Heldigvis får man starte på nytt fra level 1 i klassen etter at man har vært innom en annen.

Lagt til 2013-05-05 15:33:
Forresten: Er det noen andre som tror at den første exalten de nevner flere ganger er Marth? Vet at Marth var konge for Altea, men liker å tro at Altea etter hvert utvikla seg til Ylisse, og at Medeus utvikla seg til å bli Grima.
Nintendo Network ID: HylianGameboy 3DS Friendcode: 3437 - 3366 - 9899
  • 0
Siterer Jompapa:
Haha, akkurat samme stats som meg.


Det flotte er jo at man kan skifte fra GM level 20 til GM level 1, uten å miste noen stats, slik at man kan bli sterkere og sterkere.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Hm, det prøvde jeg aldri. Uansett får du litt annen stat increase om du endrer til annen klasse. Selvfølgelig får du ikke bonus i like relevante stats, så din metode er nok den beste uansett.
Nintendo Network ID: HylianGameboy 3DS Friendcode: 3437 - 3366 - 9899
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!