Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Final Fantasy ~ Offisiell tråd ~

Siterer SirThomas:
Innleggene til Klima er bare ren provokasjon.

Skaper han dårlig klima her inne?
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
Siterer Klima:
Spill som Final Fantasy 3, Final Fantasy 1 eller alt av Squaresoft 1-6, Chrono Trigger og Pokemon er bare homsete.

Har du prøvd noen av de kanskje? En ganske drøy uttalelse av deg.

Siterer Klima:
Uansett, de som liker kjedelige pokemon spill og Squaresoft spill på super nintendo eraen, er sikkert de samme som er som denne fyren... Så trist.
https://www.youtube.com/watch?v=_Jz0x5SDGFM

Nesten like trist som de som sitter å disser dem på nett.

Siterer Klima:
Jeg mener, folk som liker slike spill er folk som ikke får nok luft, hater å være lag med folk å spille fotball.

What.. Dette gir ingen mening og hva har dette med saken å gjøre? Du liker å å skjære alle over én kam du, "folk som liker slike spill" er automatisk negative for deg, hva er greia med det?
Vi ser her at klimaet blir drastisk varmere, som følge av at Quinzel slipper ut klimainnlegg, som forverrer drivhuseffekten i Final Fantasy ~ Offisiell tråd ~.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer Klima:
Final Fantasy 7 og Final Fantasy 13 og Lightning Returns eier hardt!!!

Trodde aldri jeg skulle utsette blekemiddel-shotte-konkurransen lenge nok til å oppleve noen forsvare Lightning-trilogien eller i si at det er bra. Hvis det er noen som er innestengt i denne verdenen og liker de spillene er det Fritzl-familien og Klima.
Siterer onkelcleo:
Trodde aldri jeg skulle utsette blekemiddel-shotte-konkurransen lenge nok til å oppleve noen forsvare Lightning-trilogien eller i si at det er bra.

Synes ikke XIII-trilogien er direkte ræva, det er deler av den som er godkjent. Lightning Returns synes jeg faktisk er ganske bra.

Men å sette den over spillene som ble nevnt.... No, no, no, no, no.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
Det er fordi Lightning eier hardt!!!

FF1-FF6 er like kult som å se Star Trek eller Star Wars. Altså... nerdete og ganske drøyt. Final Fantasy 7 og utover bare gjorde alt rått bare, sånn YEEEah! følelse. Det hjelper heller ikke at NES versjonen som jeg prøvde på Wii har en sånn 1-8 raskhet. Nå tenk deg om du overtenker det litt? Hva om du vil spille på 1..2..3. challenge og laste slik opp på youtube? For å si det slik, den eneste kule sauen i serien er 7ern..

Nå jeg har ikke giddet å fatisk prøve utover. Fordi om Crash Bandicoot eller Spyro har hatt noe nerdete som Turn based SPYRO RPG eller noe, sånn 9 av slikt som er uffatelig kjedelige. Også kommer Spyro the dragon, altså da har jeg ikke giddet å engang prøve Spyro utover. Det samme er med 7ern som er rått.

Det blir som å gå ifra Youjo Senki animen tilbake til Star Trek eller Star Wars nerdfest.. Altså.. hele morroa med å fortsette bare går.. Nope... Cant.
  • 0
Siterer Klima:

Fantastisk begrunnet. Perfect 5/7.

Siterer Klima:
FF1-FF6 er like kult som å se Star Trek eller Star Wars. Altså... nerdete og ganske drøyt
Siterer Klima:
Det blir som å gå ifra Youjo Senki animen tilbake til Star Trek eller Star Wars nerdfest.. Altså.. hele morroa med å fortsette bare går.. Nope... Cant.

https://media.tenor.co/images/298f5ac8d2e5cd450a88707b517e8c0f/tenor.gif
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
Siterer Klima:

For å eie hardt er det samme som å ha karakter.

Siterer Klima:
FF1-FF6 er like kult som å se Star Trek eller Star Wars. Altså... nerdete og ganske drøyt. Final Fantasy 7 og utover bare gjorde alt rått bare, sånn YEEEah! følelse. Det hjelper heller ikke at NES versjonen som jeg prøvde på Wii har en sånn 1-8 raskhet. Nå tenk deg om du overtenker det litt? Hva om du vil spille på 1..2..3. challenge og laste slik opp på youtube? For å si det slik, den eneste kule sauen i serien er 7ern..

Det er noe med den videre resonneringen din som får meg til å tro at dine overtalende evner kunne vært best egnet til å forhandle frem en ny våpenhvile i midtøsten.

Siterer Glorfindel:
Lightning Returns synes jeg faktisk er ganske bra..

Hvordan da? Mekanisk? Historiemessig?
  • 0
Siterer onkelcleo:
Hvordan da? Mekanisk? Historiemessig?

Kampsystemet. Et av de beste i serien, lett.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
Siterer Glorfindel:
Siterer onkelcleo:Hvordan da? Mekanisk? Historiemessig?

Kampsystemet. Et av de beste i serien, lett.

Nå er det ikke like friskt i minnet mitt lenger, men fortell gjerne. Fant du rytme i det? Mener å huske at å skifte siktet fra en fiende til en annen var å hive seg i skjebnens uberegnelige maskineri hvis flere av dem var tilstede.
  • 0
Siterer onkelcleo:
Nå er det ikke like friskt i minnet mitt lenger, men fortell gjerne. Fant du rytme i det? Mener å huske at å skifte siktet fra en fiende til en annen var å hive seg i skjebnens uberegnelige maskineri hvis flere av dem var tilstede.

Du lager egne oppsett ut ifra kostymene du bruker og skifter mellom dem. 3 ulike "klasser" om du vil. Ganske mange evner du kan velge mellom og det er sanntidsbasert slik at du også må være bevisst på å "dodge" motangrep. Jeg kan ikke huske at det var særlig vrient å skife sikte mellom fiender.
Siterer Glorfindel:
Du lager egne oppsett ut ifra kostymene du velger, og skifter mellom dem. 3 ulike "klasser" om du vil. Ganske mange evner du kan velge mellom og det er sanntidsbasert slik at du også må være bevisst på å "dodge" motangrep. Jeg kan ikke huske at det var særlig vrient å skife sikte mellom fiender.

Nå ble jeg nysgjerrig. Laster det ned igjen og gir det enda et forsøk.

Edit: Etter systemvareoppdateringen.
For å oppsumere med et forståelig språk i tonen av en sang.

Dette er hvordan det føles når jeg spiller FF7, FF13 og Lightning Returns.
https://www.youtube.com/watch?v=DgTZAYgHuGg

Dette derimot er FF1-6
https://www.youtube.com/watch?v=I5n28hpMFBE

For å eie hardt er det samme som å ha karakter.
Hu er ei realist og tøff. Derfor liker jeg henne, og er generelt ikke falsk person som er opptatt av sensasjonalisme. Om du ikke vet hva det er så google det opp.
1:15 - 1:45
https://www.youtube.com/watch?v=sGT7om4YOl0
  • 0
Siterer Klima:
For å oppsumere med et forståelig språk i tonen av en sang.

Dette derimot er FF1-6

Takk, det gjorde jo det hele klart som dagen...

Jeg antar at det du (på en relativt innviklet måte) prøver å si, er at eldre spill i 2D/fugleperspektiv, ikke er noe for deg.
Siterer Glorfindel:
Siterer Klima:For å oppsumere med et forståelig språk i tonen av en sang.

Dette derimot er FF1-6

Takk, det gjorde jo det hele klart som dagen...

Jeg antar at det du (på en relativt innviklet måte) prøver å si, er at eldre spill i 2D/fugleperspektiv, ikke er noe for deg.

Emm nei. Jeg liker heller ikke World of Warcraft. Grafikk har ikke noe med det å gjøre. Det er bare når ting blir for nerdete.

Jeg pleide å synes Warcraft 3 var gøy selv om jeg likte 2ern litt bedre. Faktisk tok det litt tid å venne meg til det men det var kult. Men så møtte jeg Wow gjengen på videregående. Himmel og hav for en gjeng no lifere, var så irriterendes hvordan de måtte prate om handlingen til noe så kjedelig. Jeg brydde meg overhodet ikke om det engang i warcraft 3, på samme måte når jeg spiller spill som red alert eller age of empires 2, handling er min minste tanke.
  • 0
Til å klage på at andre er nerdete så kan denne Klima merkverdig mye om Final Fantasy-spillene.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
Siterer The Cookiemonster:
Til å klage på at andre er nerdete så kan denne Klima merkverdig mye om Final Fantasy-spillene.

Vel jeg prøvde bare å sette meg inn i det, på samme måte som WOW. Det betyr ikke at jeg liker det . Vel utenom 7ern og 13 og LR selvfølgelig. De var gøy.
  • 0
Siterer Klima:
Hu er ei realist og tøff.

... og akkurat som Mads Mikkelsens Hannibal; sandblåst for karisma og personlighet.
Har du prøvd noen av de kanskje? En ganske drøy uttalelse av deg.
FF1 NES Wii, Fikk flamme orb/krystal, kunne gått til ice cavern å få den floatern men spillet var uffatelig kjedelig at jeg ga opp. Prøvde også en stund FF origins på PS2, hadde ikke wii da. Kom meg til Chaos aka siste boss slottet. Var level 37, og kom meg til tiamut minboss dragen i kjellern eller noe.. men det var sol ute. Så jeg tenkte.... søren heller. Slettet spill filen, solgte det. Beste valget jeg gjorde.

FF3 Remake som er det første som har jobs som betyr du kan levle opp class som du liker. Uansett runnet det av på steam. Det var også gørr kjedelig.

Det er ingenting i de spillene som får meg til å tenke fantastisk.

... og akkurat som Mads Mikkelsens Hannibal; sandblåst for karisma og personlighet.

Er fordi du ikke liker å bli inspirert bare.
  • 0
Siterer Klima:
Grafikk har ikke noe med det å gjøre. Det er bare når ting blir for nerdete.

Da lurer jeg jaggu på hva du mener gjør FF 1-6 så mye mer nerdete enn eksempelvis 7 og 13. Det er fra de nyere spillene folk cosplayer karakterer, det lages diverse samleobjekter, animerte serier osv. Så om noe, burde vel det strengt talt vært omvendt.

Siterer Klima:
handling er min minste tanke.

Det får være ditt problem, men: reality check: folk er forskjellige. Om man absolutt må være nerd for å interessere seg i historien til et spill, ja da er jeg i så fall en av de største nolife-nerdene jeg vet om.
Nå er ikke jeg interessert i FF, men jeg kan fint meldes inn i nerdegjengen uansett.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
Siterer Klima:
Er fordi du ikke liker å bli inspirert bare.

Rimelig vanskelig å bli inspirert til å slåss for livet mitt mot en skyggeregjering og død gud av en karakter med omtrent like mye emosjonell varme og dybde som et glass vann.

Du sier at ting blir "nerdete" hele tiden, som får deg til å virke som et enda større vandrende paradoks. Er det spillet/filmen/kildemateriale du ikke liker eller er det alt rundt det? Hvis ting er for nerdete for deg har du enten kommet feil plass ellers så projiserer du så hardt at man kunne pekt deg mot en vegg og vist frem powerpoint-presentasjoner.
Siterer Glorfindel:
Siterer Klima:Grafikk har ikke noe med det å gjøre. Det er bare når ting blir for nerdete.

Da lurer jeg jaggu på hva du mener gjør FF 1-6 så mye mer nerdete enn eksempelvis 7 og 13. Det er fra de nyere spillene folk cosplayer karakterer, det lages diverse samleobjekter, animerte serier osv. Så om noe, burde vel det strengt talt vært omvendt.

Siterer Klima:handling er min minste tanke.

Det får være ditt problem, men: reality check: folk er forskjellige. Om man absolutt må være nerd for å interessere seg i historien til et spill, ja da er jeg i så fall en av de største nolife-nerdene jeg vet om.

Vel jeg synes cosplay er litt bortkastet for meg. Men om folk liker det så. Uansett er sikkert fordi de bare liker de spilla, er jo ikke akkurat slik at jeg assosierer med slike folk til hverdagen. Men sikkert folk som kler seg ut som andre karakterer også. Er irrelevant for meg.
Nå er ikke jeg interessert i FF, men jeg kan fint meldes inn i nerdegjengen uansett.
Så du er med andre ord en poser. Vel hvorfor ikke.
  • 0
Siterer Klima:
Vel jeg synes cosplay er litt bortkastet for meg. Men om folk liker det så. Uansett er sikkert fordi de bare liker de spilla, er jo ikke akkurat slik at jeg assosierer med slike folk til hverdagen. Men sikkert folk som kler seg ut som andre karakterer også. Er irrelevant for meg.

På hvilken måte besvarer dette spørsmålet mitt om hvorfor du absolutt mener at FF 1-6 er så mye mer nerdete enn de andre spillene?

Snakk om å røre i grøten.
Siterer Klima:
Det er bare når ting blir for nerdete.

Åååå, så liksom når ting blir for "nerdete", altså har en dyp mening/historie og folk engasjerer seg i veldig noe fordi det ofte er meget bra, så liker du det bare ikke? Rart du liker FF7 så godt da, mange som "nerder" det. Men det er liksom greit for deg det da? Hvorfor er ikke det for nerdete da?

Siterer Klima:
Men så møtte jeg Wow gjengen på videregående. Himmel og hav for en gjeng no lifere, var så irriterendes hvordan de måtte prate om handlingen til noe så kjedelig

.... Seriøst... Bare fordi andre interesserer seg for noe du ikke liker så betyr ikke det at de "ikke har noe liv". Det er ganske trangsynt og dømmende av deg å skrive, og eksempelvis kan dette også ha noe med hvordan denne WoW-gjengen på vgs ikke gadd å inkludere deg pga måten du oppfører deg på når det kommer til hva andre liker... Så siden de ikke liker deg så liker ikke du WoW eller noen andre som spiller det heller. Så enkelt er det for deg virker det som.

Hvor gammel er du, Klima? Må si jeg lurer veldig på det..

Siterer The Cookiemonster:

Overraskende mye, litt av en nerd han der Klima.

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!