Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Final Fantasy ~ Offisiell tråd ~


Siterer Klima:
Så du er med andre ord en poser. Vel hvorfor ikke.


Faen, kan jeg ikke være nerd hvis jeg ikke er interessert i Final Fantasy? Får finne noe annet jeg kan være nerdete om da.

Siterer Klima:
Star Wars

Siterer Klima:
pokemon


Found it.

Siterer Klima:
Vel utenom 7ern og 13 og LR selvfølgelig. De var gøy.


https://www.youtube.com/watch?v=IRsPheErBj8
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
Siterer Glorfindel:
Siterer Klima:Vel jeg synes cosplay er litt bortkastet for meg. Men om folk liker det så. Uansett er sikkert fordi de bare liker de spilla, er jo ikke akkurat slik at jeg assosierer med slike folk til hverdagen. Men sikkert folk som kler seg ut som andre karakterer også. Er irrelevant for meg.

På hvilken måte besvarer dette spørsmålet mitt om hvorfor du absolutt mener at FF 1-6 er så mye mer nerdete enn de andre spillene?

Snakk om å røre i grøten.


FOOOur WARRRIORS OF LIGHT. DEFEATING THE EMPEROR!!! A CLOWN IN FF6. MANCLOWN JOKER BATMAN. OH wow,, so interesting.

Den er ikke kul. FF7 eier fordi du er militærkledd men har anti gravity metal hair!!!

Altså. Det er ingenting med FF7s design som ikke er kult!!! Det er 100% inspirert av awesomeness. Hvordan kan man ikke tenke de før er mindre kule? Vel en sabla klovn som skurk. Oh wow, fordi Batman er ikke ille nok med å ha en retarda klovn som en skurk, på samme måte som folk liker den wannabe One Piece serien der det delvis er rip off fra Tom Sawyer karakteren som jeg ikke engang har lest, å bare blander inn mye teit. Eneste grunnen jeg liker 4kids er fordi jeg føler de gjør mer narr av folk som liker slikt et godt eksempel . Uansett hater den serien bare for å si det slik.

ikke gadd å inkludere deg pga måten du oppfører deg på når det kommer til hva andre liker... Så siden de ikke liker deg så liker ikke du WoW eller noen andre som spiller det heller. Så enkelt er det for deg virker det som.

Hvordan tror du jeg ble med i WOW i første omgang. Jeg ble ganske inkludert, men hadde bedre venner på grunnskolen. Uansett om folk ikke tåler så får de bare gå til WOW verdenene da : 3
  • 0
Siterer Klima:
et godt eksempel


Du mener det ja. Du har vel enda til gode å komme med et spør du meg...

Det er greit at du misliker noe, men å kalle andre for nerder, homser og fandens oldemor, blir bare alt for usaklig. I hvert fall når du ikke er i stand til å backe-up noe av det du spyr rundt deg.

One Piece er en rip-off fra Tom Sawyer som du ikke engang har lest? Ser du ikke selv hvor vanvittig dumt det høres ut?
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
Siterer Glorfindel:
Siterer Klima:et godt eksempel

One Piece er en rip-off fra Tom Sawyer som du ikke engang har lest? Ser du ikke selv hvor vanvittig dumt det høres ut?


Vel jeg har ikke lest. Men har jo sett illustrasjoner om en fyr i en stråhatt som er Tom Sawyer. Det er jo ganske åpenbart. Men uansett jeg bare liker det ikke fordi det er randomness dumt.

Tom
https://lh5.ggpht.com/h4BweR4dqYc1_CF_Iu2AmaAzFDsBC10QcFs6u5xyjjAOdqv9JvdoxTU9B-ioEh6FWg=w300

Luffy
https://vignette3.wikia.nocookie.net/onepiece/images/e/e5/Monkey_D._Luffy_Anime_Pre_Timeskip_Infobox.png/revision/latest?cb=20151110155156
  • 0
Siterer Klima:
Men uansett jeg bare liker det ikke fordi det er randomness dumt.


Akkurat som dine argumenter og kommentarer.
Siterer Klima:
Den er ikke kul. FF7 eier fordi du er militærkledd men har anti gravity metal hair!!!


Sannelig. Faktisk eier det så mye at de var nødt å gjenta åpningssekvensen i FFXIII.
Stopp meg hvis dette høres kjent ut. Du er en tidligere soldat som sammen med din svarte kompanjong kjører tog for å slåss mot en ond stormakt av vag beskrivelse.
Siterer onkelcleo:
Siterer Klima en er ikke kul. FF7 eier fordi du er militærkledd men har anti gravity metal hair!!!

Sannelig. Faktisk eier det så mye at de var nødt å gjenta åpningssekvensen i FFXIII.
Stopp meg hvis dette høres kjent ut. Du er en tidligere soldat som sammen med din svarte kompanjong kjører tog for å slåss mot en ond stormakt av vag beskrivelse.


Men hun hadde ikke så mye angst problemer tror jeg som Cloud som slet med Level 3 mako poisoning eller noe som gjorde han mer dement og led mye av personlighetsforvikling. Til Tifa bare måtte snappe han ut av det slik at han kunne komme ut av det og gå videre og redde verden.

Uansett bare en tilfeldighet bare. Spillet er konge uansett
  • 0
Siterer Klima:
Men hun hadde ikke så mye angst problemer tror jeg som Cloud som slet med Level 3 mako poisoning eller noe som gjorde han mer dement og led mye av personlighetsforvikling. Til Tifa bare måtte snappe han ut av det slik at han kunne komme ut av det og gå videre og redde verden.


Korriger meg hvis jeg tar feil nå, for jeg kom meg kun til tredje disk i FF13 før jeg ga meg, men er ikke det der nøyaktig det samme forholdet mellom Lightning og Snow? Eller kanskje det er urettferdig. Nærmest hvert innslag i Final Fantasy har hatt en sippende karakter som blir curb-stompet tilbake til virkeligheten på en eller annen måte.
  • 0
Siterer onkelcleo:
Siterer Klima:Men hun hadde ikke så mye angst problemer tror jeg som Cloud som slet med Level 3 mako poisoning eller noe som gjorde han mer dement og led mye av personlighetsforvikling. Til Tifa bare måtte snappe han ut av det slik at han kunne komme ut av det og gå videre og redde verden.

Korriger meg hvis jeg tar feil nå, for jeg kom meg kun til tredje disk i FF13 før jeg ga meg, men er ikke det der nøyaktig det samme forholdet mellom Lightning og Snow? Eller kanskje det er urettferdig. Nærmest hvert innslag i Final Fantasy har hatt en sippende karakter som blir curb-stompet tilbake til virkeligheten på en eller annen måte.


Emm nei. Tifa og Cloud hadde et vennskapelig forhold, men han var en show off i begynnelsen som trodde han var bedre enn andre før han fant sin sanne identitet så han hadde litt loner personlighet.

Lightning derimot bare rent hater Snow. Stor forskjell : 3
  • 0
Siterer Klima:
Vel jeg har ikke lest. Men har jo sett illustrasjoner om en fyr i en stråhatt som er Tom Sawyer. Det er jo ganske åpenbart. Men uansett jeg bare liker det ikke fordi det er randomness dumt.


Så at begge bruker stråhatt gjør det til en ripoff? Er Lightning en ripoff av artisten Pink da, fordi begge har rosa hår?
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
Siterer Glorfindel:
Siterer Klima:Vel jeg har ikke lest. Men har jo sett illustrasjoner om en fyr i en stråhatt som er Tom Sawyer. Det er jo ganske åpenbart. Men uansett jeg bare liker det ikke fordi det er randomness dumt.

Så at begge bruker stråhatt gjør det til en ripoff? Er Lightning en ripoff av artisten Pink da, fordi begge har rosa hår?


Hårstil og hårfarge kan ikke sammenlignes med åpenbare sammenlignelser. Uansett jeg bryr meg virkelig ikke. Jeg bare synes One Piece er lame bare.
  • 0
Siterer Klima:
Hårstil og hårfarge kan ikke sammenlignes med åpenbare sammenlignelse


Hvilke andre åpenbare sammenligninger? Matchende personlighet? Handlingen i serien? Det kan vel i så fall ikke du vite, da du ikke har lest Tom Sawyer? Ei tydeligvis heller sett mye One Piece.

Siterer Klima:
Uansett jeg bryr meg virkelig ikke.


Hadde du ikke brydd deg, hadde du ikke dratt det opp i utgangspunktet.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
Siterer Klima:
Hårstil og hårfarge kan ikke sammenlignes med åpenbare sammenlignelser.


Dagens gullkorn!
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
Siterer Klima:
Emm nei. Tifa og Cloud hadde et vennskapelig forhold, men han var en show off i begynnelsen som trodde han var bedre enn andre før han fant sin sanne identitet så han hadde litt loner personlighet.

Lightning derimot bare rent hater Snow. Stor forskjell : 3
Siterer Klima:
Men hun hadde ikke så mye angst problemer tror jeg som Cloud som slet med Level 3 mako poisoning eller noe som gjorde han mer dement og led mye av personlighetsforvikling. Til Tifa bare måtte snappe han ut av det slik at han kunne komme ut av det og gå videre og redde verden.


https://www.youtube.com/watch?v=8iO5-ic0Ug4
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
Vet du, Klima, til å være så fordømmende mot et stykke kultur er du forbausende informert. Ikke nødvendigvis til din fordel som denne diskusjonen viser. Må finne ut hva jeg kan merke deg som før det rakner for meg og fotballgutta ikke inviterer meg med på fest lengre.
Siterer onkelcleo:
Vet du, Klima, til å være så fordømmende mot et stykke kultur er du forbausende informert. Ikke nødvendigvis til din fordel som denne diskusjonen viser. Må finne ut hva jeg kan merke deg som før det rakner for meg og fotballgutta ikke inviterer meg med på fest lengre.


I approve
I går startet jeg på FFX remaken til PS4. FFX er et av mine favoritt FF spill, og det er utrolig mange flott forbedringer i PS4 utgaven! ...bortsett fra ansiktene. Herregud Square Enix, hva har dere gjort?! Dere har gjort grafikken bedre på alle mulige måter, men ansiktene har dere endret til noen stive porselensdukker? Usj, merker jeg blir veldig irritert av sånt. Ironisk nok er det også værst på de to viktigste karakterene; Tidus og Yuna.

https://i.ytimg.com/vi/9qKKCtK6bu0/maxresdefault.jpg
https://static.gamespot.com/uploads/screen_kubrick/1533/15333573/2422851-ffx_comparison_1_222.jpg
https://i.ytimg.com/vi/mPGH1VT2bmg/maxresdefault.jpg

Er det bare jeg som irriterer meg over sånt? Nå likner de også enda mindre på seg selv i de vakre CGI videoene som er i spillet. Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor de har gjort disse endringene.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Er det bare jeg som irriterer meg over sånt? Nå likner de også enda mindre på seg selv i de vakre CGI videoene som er i spillet. Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor de har gjort disse endringene.


Det er ikke akkurat en "remaster done right". I tillegg til grafikken, synes jeg også de har forverret mye av musikken...
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Det er ikke akkurat en "remaster done right".


Det har du helt rett i! Jeg ble så irritert over ansiktene at jeg koblet opp PS2en min for å sjekke hvordan spillet faktisk ser ut. Jeg er veldig glad i FFX, men jeg spilte spillet for første gang i 2012, så det er tross alt ikke så lenge siden, og jeg kan ikke huske at karakterene så så merkelige ut og at animasjonene var så utrolig stive. Herregud hva har de gjort med dette spillet?! PS2 utgaven er jo nydelig! Ansiktene og animasjonene er jo milevis over det vi ser i PS4 utgaven! Det er jo en tragedie! Er glad i jeg har en (ehem, to) PS2, sånn at jeg faktisk kan spille spillene sånn som de var da de kom ut. Ihvertfall når de får en så dårlig HD behandling. Grøss!

Heldigvis ser det ut som det har gjort en langt bedre jobb med XII HD!

Siterer Glorfindel:
I tillegg til grafikken, synes jeg også de har forverret mye av musikken...


Ja, lydmiksen er også ikke spesielt bra. Dialogen er ekstremt høy i forhold til musikken, noe som også er helt forskjellig fra PS2 utgaven. Men man kan heldigvis velge å bruke det originale soundtracket i PS4 utgaven. Det var ganske mange som klagde på at dette ikke var med i PS3 utgaven, og jeg skjønner det godt. Men at ikke flere har reagert på ansiktene er utrolig rart syns jeg. Ingen anmeldelser jeg har sett har nevnt dette.

Forresten, vet du om PC utgaven av FFVIII og FFIX er på vei til PS4? Hører rykter om at det skal komme en fysisk utgave med 7-9 til PS4, men tror ikke noe er bekreftet?
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
Siterer Crazy Kraken:
Forresten, vet du om PC utgaven av FFVIII og FFIX er på vei til PS4? Hører rykter om at det skal komme en fysisk utgave med 7-9 til PS4, men tror ikke noe er bekreftet?


Ikke annet enn det du nevner: rykter. Jeg lengter veldig etter det selv, men.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
Siterer Glorfindel:
Ikke annet enn det du nevner: rykter. Jeg lengter veldig etter det selv, men.


Det er ikke så greit å vite hva SE driver med. Før vi vet ordet av det så får vi vel en FFXIII trilogy pack til PS4, uten noen nyheter om FF7-9. Er det ikke også på tide at noen flere FFXV DLCer kommer ut? Men de holder vel kanskje på med Kingdom Hearts 3 samtidig. Veldig mye på en gang.

Skal du ha FFXII HD, Glorf?
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
Siterer Crazy Kraken:
Er det ikke også på tide at noen flere FFXV DLCer kommer ut?


Jo, Episode Prompto skal komme ut denne måneden.

Siterer Crazy Kraken:
Skal du ha FFXII HD, Glorf?


Så klart.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
Siterer Glorfindel:
Så klart.


Sweet! Jeg er klar for å gi FFXII en ny sjanse, og da vet jeg at hvis jeg står fast så kan jeg spørre deg eller Xtord.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
Siterer Crazy Kraken:
Sweet! Jeg er klar for å gi FFXII en ny sjanse, og da vet jeg at hvis jeg står fast så kan jeg spørre deg eller Xtord.


Ja, det spillet er i grunn jævlig vanskelig.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
Siterer Glorfindel:
Ja, det spillet er i grunn jævlig vanskelig.


Jepp! På PS2 er jeg heeelt stuck. Har sikkert ikke levlet opp nok og valgt noen idiotiske builds.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!