Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Final Fantasy ~ Offisiell tråd ~

Siterer Ole:
10'ern har også bra historie. Mange klager over bossene (som RDB nevnte), men det er ikke så vanskelig som folk skal ha det til. Bare oppgradér karakterene, så løser det meste seg.

Jeg skjønner heller ikke hvorfor så mange klager over bossene. Det gikk bare så enkelt for meg. Slet ikke med noen(unntatt en gang mot Seymour i Mount Gagazet).

Den lettestemetoden mot siste boss, er å bruke Jujimbo med Zannamato. Ta noen kamper og få han i Overdrive. Så slåss mot siste boss og betal alle pengene dine. Så er han død.

Hvem blir med på en konk om hvem som runner FFXII først? Se hvem som spiller mest og best?
1337 er ut, 1227 er inn! http://1227.com/
  • 0
  • RDB
  • RDB
Siterer Neivler:
Hvem blir med på en konk om hvem som runner FFXII først? Se hvem som spiller mest og best?

Jeg skal nyte spillet skikkelig. Men det vil ikke si at jeg skal bruke overdrevent lang tid. Jeg skal si ifra når jeg har kommet igjennom det, og hvor lang tid jeg brukte.

Ganske leit at det kommer nesten rett etter vinterferien!
  • 0
Siterer RDB:
Ganske leit at det kommer nesten rett etter vinterferien!

enig, det burde komme før så vi kan spille hele ferien
I come upon a silver, striped mushroom and I fa la la la ly la ly.
  • 0
Siterer Neivler:

Hva med, hvem greier å ta Zodiark først. Å runde ett FF spill har ikke vært store bragden siden FF6 ( med mindre du driver med noe low lv. greier) Det er alle de ekstra bossene som har vært en utfordring.
This is great banter, it really is.
  • 0
Noen som har lagt merke til Final Fantasy Fables: Chocobo Tales?

http://www.gamespot.com/ds/rpg/fffchocobotales/index.html?q=ch
ocobo

Jeg tror dette spillet kommer til å bli knallbra. Spillet består av en masse mini-games, men bossene slåss du mot med FF-kort. Skal visstnok være en online-del hvor man kan spille sånne kortkamper mot hverandre. Noen som har en europeisk release dato?
  • 0
Siterer lettmc:
8 var elendig og burde aldrig ha fått lov til å bære navnet Final fantasy

Det blir som å kalle en Fiat Punto for Fiat 911 eller noe

I FF 10 fjerna de verdenskartet....det var veldig trist.....men 10ern var spennende men ikke som de gode gamle som 5,6,7 og 9......herav sistnevnte er det beste jeg har spillt......musikken er heeeelt strålende......Nobuo uematsu er kansje nøkkelen til suksessen...historien hadde aldrig blitt så varm, følelsesfull, trist, "får lyst til å denge noen bosser" og tenkende uten den brilliant passende musikken, men historien er så vellskreven.......Historien på FF 7 er så dyp att du ikke kan se bunnen, og må tenke ut noen svar selv...eller vente til resten av spillene rundt det blir ferdige......Historien i FF9 er den som får meg i mest spillhumør, den er ikke så dyp og tenkende som i 7ern, men bare helt extremt vellskrivd å fått fram på en brilliant måte under spillet......9ern ble bare bedre og bedre...og hvordan hver av personen oppfører seg ender så EXTREMT bra på slutten av CD3!!!! Masse gåsehud

Lagt til 2007-01-06 12:55:
De som aldrig har prøvd noe Final Fantasy spill.....skaff dere soundtracken fra Final Fantasy 9....skal vedde på att du blir hekta bare du hører musikken

Jeg må bare si at jeg er helt enig med så og si alt! 8'ern var ikke FF'aktig i det hele tatt. Jeg syntes historien var tynn og kampsystemet var så dørgande kjedelig at jeg kunne surfe på nettet mens GF'ene holdt på som værst! 9'ern er fantastisk!!! Jeg bare elsker karakterene og stedene og for ikke å glemme musikken!!! FFVII kan ha Cloud og Sephiroth så mye de vil, men de slår ikke FFIX! For 7'ern kommer på andre plass i min hylle
Lord Hood: Master Chief. Can you explain what you are doing on that ship? MC: Sir, creating a pointless cliffhanger that will result in millions buying Halo3 upon it's release!
  • 0
ok, nå har ikke jeg lest alle de 8 sidene, så jeg vet ikke om dette er blitt sagt, men nå MÅ jeg ha et svar!
Heter "The flower girl" fra FFVII Aeris eller Aerith? Det har irritert meg leeeeeeeeenge! Jeg har lest walkthroughs og sett FFVII: advent children, og i de fleste walkthroughs og FAQs så blir hun omtalt som Aerith. Men i min verson av FFVII, så heter hun Aeris.

Og jeg liker FFVII og FFX best av alle... FFVII er etter min mening det beste spillet i verden! FFVIII var ikke genialt, men det var jo bra! FFX-2 skaffet jeg meg bare fordi jeg ville vite om
spoiler
Tidus kom tilbake. Kan noen fortelle meg det? Jeg sitter fast i det, og det er trakisk idiotisk dårlig, så jeg gidder ikke å spille det... KOMMER TIDUS TILBAKE!?!? JEG ER DESPERAT TIL Å VITE DETTE! PLZ NOEN!
  • 0
jeg kjøpte ff12 på fredag. er på det stedet man leter etter dokumentene som beviser att ashe er opprinelig arver av riket. noen som har kommet lengre :
nå har riktignok ikke jeg vært hardcore har løpt rundt å tatt alt av side quester jag kan finne må si jeg virkerlig nyter dette spillet , ett tips til alle sett kampsystemet på full fart da blir kampene mere engasjerende og fartsfulle, spillte på default fart i starten da gikk det ca halvparten så fort som maks fart det var døft.

edit svar på spørsmål ovenfor tidus kommer ikke tilbake men vis du har vært flink gutt å tatt alt av side questerabsolutt alt får du ett par bonus filmer , den ene inkluderer att en slags spøkelses utgave av tidus gir juna en klem ikke noe særlig egentlig: og noen små ord. den andre inholder att tidus å juna hva kan jeg si nærmest leker seg i zarakhan ruins eller noe sånt og prater litt. du går med andre ord ikke glipp av noe : det å runde spillet tok meg ca 20 timer det å skaffe 100% tok meg ca 120 timer hehe

SPOILER:
dette er ending man får når man har 100%

http://www.youtube.com/watch?v=FDHRaGsrFfc

dobbelt EDIT tok meg friheten til å poste en film til uten å dobbel poste ;)

http://www.youtube.com/watch?v=RsDUay4yXp0&NR
  • 0
Siterer Coeurlregina:
Citerer lettmc:8 var elendig og burde aldrig ha fått lov til å bære navnet Final fantasy

Det blir som å kalle en Fiat Punto for Fiat 911 eller noe

I FF 10 fjerna de verdenskartet....det var veldig trist.....men 10ern var spennende men ikke som de gode gamle som 5,6,7 og 9......herav sistnevnte er det beste jeg har spillt......musikken er heeeelt strålende......Nobuo uematsu er kansje nøkkelen til suksessen...historien hadde aldrig blitt så varm, følelsesfull, trist, "får lyst til å denge noen bosser" og tenkende uten den brilliant passende musikken, men historien er så vellskreven.......Historien på FF 7 er så dyp att du ikke kan se bunnen, og må tenke ut noen svar selv...eller vente til resten av spillene rundt det blir ferdige......Historien i FF9 er den som får meg i mest spillhumør, den er ikke så dyp og tenkende som i 7ern, men bare helt extremt vellskrivd å fått fram på en brilliant måte under spillet......9ern ble bare bedre og bedre...og hvordan hver av personen oppfører seg ender så EXTREMT bra på slutten av CD3!!!! Masse gåsehud

Lagt til 2007-01-06 12:55:
De som aldrig har prøvd noe Final Fantasy spill.....skaff dere soundtracken fra Final Fantasy 9....skal vedde på att du blir hekta bare du hører musikken

Jeg må bare si at jeg er helt enig med så og si alt! 8'ern var ikke FF'aktig i det hele tatt. Jeg syntes historien var tynn og kampsystemet var så dørgande kjedelig at jeg kunne surfe på nettet mens GF'ene holdt på som værst! 9'ern er fantastisk!!! Jeg bare elsker karakterene og stedene og for ikke å glemme musikken!!! FFVII kan ha Cloud og Sephiroth så mye de vil, men de slår ikke FFIX! For 7'ern kommer på andre plass i min hylle

Err FFVII og FFVIII var de siste skikkelige FF-spillene. FFIX hadde vel det mest rævva persongalleriet noensinne, og FFX har jo ingen replay value.

Og FFVIII har, etter min mening, en helt utrolig bra historie. Kampsystemet er ganske krevende, men allikevel utrolig dypt. At du i hele tatt kan kritisere historien i FFVIII og rose FFIX samtidig er helt utrolig(hinter til sistebossen på FFIX, som har ikke en dritt med noenting å gjøre).

FFXII er sikkert gøy det, men jeg KLARER ikke å spille ett spill hvor hovedpersonen er så tungt homse som Vaan...
  • 0
har ffxii med overdrive?
har spilt i 4 timer nå uten tegn til overdrive eller limit break
Paint the man, cut the lines. Paint the man, cut the lines.
  • 0
Overdrive har blitt erstattet med det som kalles quickenings. Du må kjøpe quickenings på licencebord.
Veni vidi vici
  • 0
Siterer sverdfisken:
ok, nå har ikke jeg lest alle de 8 sidene, så jeg vet ikke om dette er blitt sagt, men nå MÅ jeg ha et svar!
Heter "The flower girl" fra FFVII Aeris eller Aerith? Det har irritert meg leeeeeeeeenge! Jeg har lest walkthroughs og sett FFVII: advent children, og i de fleste walkthroughs og FAQs så blir hun omtalt som Aerith. Men i min verson av FFVII, så heter hun Aeris.

Hun heter Aeris i FFVII (altså orginalt), men hun heter Aerith i KH og AC
Det at noen av dere sier at FFVIII ikke kan regnes med som et ordentlig FF spill er bare tull! Det er like mye FF spill som de andre. Det er bra selv om det kanskje ikke når opp til FFVII eller andre titler... Mye av synspunkter rundt forskjellige FF spill er smak og behag, men ikke si at de ikke er verdig FF... Jeg for eksempel var ikke så begeistret for IX, selv om det er mange andre som liker den (og i tillegg fått bra kritikk..)
Hvem bad deg lese dette?:P
  • 0
kan ikke si meg mer enig night.
Bygones
  • 0
Siterer blackrogue:
kan ikke si meg mer enig night.

Jupp. Sikkert noen som IKKE liker FFXII også, men det er fortsatt bra dog jeg ikke har skaffet meg det enda)

Så dere som har FFXII, hva syns dere? Er Licence Board (eller hva det heter) noe bra? Hva syns dere om det nye kampsystemet? Digger det, eller er good old FF style the way to go? Jeg for min del liker begge Det er bra med real time, det føles mer "ekte", men samtidig liker det turbaserte systemet også... Føler liksom at det er "en del" av FF serien Høres kanskje litt dumt men..
Hva syns dere om karakterene? Høres ut som om mange klager på Vaan som "homse"
  • 0
nah,, hvis han er det hva med cloud som sjenerer seg bord når han "dater" aeris" =P

han er j otil tider en pingle, , og se hvor bløtkake han er på last order...

men læl så er han en av de beste final fantasy heltene!
Bygones
  • 0
Hehe joa, men hører at mange klager på at Vaan ligner på en homse
Siterer blackrogue:
han er j otil tider en pingle, , og se hvor bløtkake han er på last order...

Men der er han litt sånn "noob" aktig
  • 0
Spiller Final Fantasy VII nå. Men jeg trenger litt hjelp. Hvor får jeg tak i "ultimat" våpnet til Vincent? Klikker snart hvis jeg ikke finner det ut.
Hvorfor leser du dette?
  • 0
Siterer Kennda J:
Spiller Final Fantasy VII nå. Men jeg trenger litt hjelp. Hvor får jeg tak i "ultimat" våpnet til Vincent? Klikker snart hvis jeg ikke finner det ut.

hva får jeg vis jeg åpner safen i nibelheim mansion
jeg skal slutte å game når: en stum mann, sier til en døv mann, at en blind mann, så en mann gå på vannet
  • 0
Odin materia og en sånn nøkkel til rommet der Vincent ligger...kanskje noe mere også, men det er ihvertfall det viktigste.

Siterer kokiri:

Husker nesten ikke jeg, men tror man fikk den i ett eller annet hemmelig sted man kun kunne nå ved å kjøre u-båten opp noen elver eller noe. Litt vanskelig og forklare men gamefaqs har masse guider om alt mulig, Like greit og gå der lol.
This is great banter, it really is.
  • 0
  • RDB
  • RDB
Uhm... u guyz.

Jeg må tilstå at selv om ELSKER Final Fantasy så har jeg av en eller annen grunn aldri fått spillt 8'ern.

Når spillene originalt kom ut så hadde jeg begrensa oversikt over slikt, iogmed at jeg var så liten.

Men nå vet jeg det, og har nå har jeg lysst til å spille det.

Problemet er selvfølgelig at nå er det littegranne vanskelig å skaffe.
Så jeg lurer på om dere vet om noen som er interessert i å selge det/et sted eg kan kjøpe det/en PC-versjon jeg kan... laste ned/En emulator og en versjon av spillet jeg kan laste ned?

Jeg har ikke noe intenst behov for å eige spillet. Men det hadde vært litt kjekt, det òg.
Men så lenge jeg får spillt det så er jeg fornøyd.
  • 0
hvor får jeg tak i yuffie?
jeg skal slutte å game når: en stum mann, sier til en døv mann, at en blind mann, så en mann gå på vannet
  • 0
Du finner henne ved og leite i spesielle skoger eller plasser, så dukker hun opp , så sloss du med henne (ganske enkel kamp egentlig) så skal du svare i en riktig rekkefølge i en slags "film" sekvens
Så joiner hun partyet ditt
Now! This is it! Now is the time to choose! Die and be free of pain or live and fight your sorrow!
  • 0
jeg har spillt final fantasy spill siden final fantasy 7.

men den BESTE er nummer 10.

nummer 12 sugde hardt! (ikke vondt ment for dere )
"A man without a past, fights for a world without a future"
  • 0
Hvis du mener at nummer 10 er best, så tror jeg ikke du har spilt nummer 7. FF VII er helt klart det beste FF-spillet. I mine øyne også det beste spillet noen gang laget.

12'ern var ikke dårlig. Historien var egentlig meget bra, kampsystemet var helt ok, mens man aldri helt ble så knyttet til personene. De var helt standard. Greit, det når ikke opp til FF VII og tidligere spill, men det suger heller ikke.
Veni vidi vici
  • 0
jeg digger FF, beste spilla i historien
eneste problemet er at jeg oppdaga serien alt for seint. første jeg spilte var ffx, og det var for et par år siden. men problemet; for meg er det nærmest umulig å få tak i FFVII
rett før jeg griner...
You ain't seen nothing yet
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!