Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Football Manager 2013 ~ Offisiell tråd ~


Her kan det hittil nyeste tilskuddet i den kjente manager-serien Football Manager diskuteres. For de som ikke vet hva spillene innebærer skal jeg gi en kort intro.
Football Manager er som tittelen sier et spill der man inntar rollen som manager i en fotballklubb. Rollen din er å lede klubben du tar over til gull og grønne skoger.
"Lett, det har jeg jo gjort i FIFA" tenker sikkert enkelte da. Feil. I Football Manager er man kun i indirekte kontroll over hva som skjer på banen.

Det er spillerens ansvar å lage taktikker og implementere de i klubben, samt å få laget til å fungere. Her bestemmer man ikke ikke bare taktikk og spillerkjøp heller, for man er også ansvarlig for hva laget og enkeltspillere skal trene på, og man må også sørge for å opprettholde målene styret setter. Gir styret beskjed om å spille attraktiv og angripende fotball hjelper det ikke å se til Drillo for inspirasjon.

Man bestemmer også hvilke spillere som skal inn, og man kan også omstrukturere og endre i støtteapparatet, og mye, mye mer. Trolig det fyldigste spillet i sin klasse på markedet i dag.

Med denne tråden vil jeg at dere her på forumet som spiller FM 2013 skal poste hvilke lag de er manager, for hvordan de spiller (gjerne screenshots av taktikker), hvilke signeringer dere gjør, og andre ting dere gjør i karrierene deres. Kort sagt, fyr løs med alt om Football Manager 2013.

Hvordan å bruke tekstlinker, i tilfelle man vil linke til screenshots av spillere, taktikker og andre ting.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Et spill jeg alltid forsøker å gi en sjangs. Men som jeg aldri spiller fordi det suger og er rimelig kjedelig. Holder meg til Fifa, men kanskje neste år..
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Det suger? Hvorfor/hvordan?

Football Manager er nok for taktikere, så det passer ikke for alle.

Likeså kan jeg slenge med hva jeg har gjort så langt i karrieren jeg spiller på for tiden.

Jeg startet i juli 2012 med Liverpool. Etter en trøblete pre-season inkludert et tap mot Chicago Fire (1-0) begynte det å løsne. Jeg fikk inn en ny signering på lån i Raul Albiol, med en klausul på kjøp for £7m. I tillegg fikk jeg solgt Stewart Downing og Martin Skrtel for £7m og £9,5m. Det åpnet opp overgangsbudsjettet og lønnsbudsjettet kraftig.

I 3. kvalikkrunde i Europa League vant jeg henholdsvis 5-0 og 4-1 mot georgiske Dila FC. Første kamp i Premier League ble en stressende affære i en kamp der jeg vant 3-2 hjemme på Anfield. Jeg ledet hele kampet, etter et hattrick av Luis Suárez.

Nå er min neste kamp borte mot Metalist Kharkiv i 4. kvalikkrunde til Europa League. Samtidig håper jeg å få spikret kjøp av Tom Ince og Zakaria Bakkali i nærmeste fremtid, før jeg møter Swansea på bortebane tre dager etter kampen mot Metalist.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Vel, det er rimelig kjedelig. Tungvindt, vanskelig å lære seg. Man kan gå 16 kamper uten tap, for så å tape mot et mye bedre lag med en 5 mål og få sparken. Rett og slett tullete.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Siterer gnyg:
Vel, det er rimelig kjedelig. Tungvindt, vanskelig å lære seg. Man kan gå 16 kamper uten tap, for så å tape mot et mye bedre lag med en 5 mål og få sparken. Rett og slett tullete.

Hvilket lag var du? Jeg har enda ikke opplevd å få sparken, men jeg har også spilt det svært lite. Jeg har også merket at det er en stor fordel å kjenne til klubben fra før. Jeg finner det mye lettere å være manager for Liverpool enn å være manager for Udinese, som jeg knapt kjenner til.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Boston United. Spillet er gammelt, lenge siden jeg ga det en sjangs.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Siterer gnyg:
Boston United. Spillet er gammelt, lenge siden jeg ga det en sjangs.

Haha. Jeg har hørt at spillet hadde en del problemer til å starte med, kanskje det funker bedre på en nyere oppdatering?
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Tipper det blir kjøp på Steam sitt sommersalg. Har hatt lyst på et football manager spill, men betaler ikke over 20€ for det.
  • 0
Siterer fantomena:
Tipper det blir kjøp på Steam sitt sommersalg. Har hatt lyst på et football manager spill, men betaler ikke over 20€ for det.

Go on son, make a move!

Uansett, når det gjelder karrieren min har jeg spilt enda en kamp i Premier League.
En kamp mot Swansea City, der jeg vant 3-1. De hadde ballen mest i kampen, men jeg var langt mer effektiv foran mål, med tre mål, når jeg kun hadde to skudd på mål (skudd som traff stanga, keeperens rygg og trilla over streken). Swansea reduserte med et perlefrispark, men det holdt ikke.

Nå skal jeg spille neste kamp mot Metalurg Donetsk*, som det egentlig var. Jeg tenkte Metalist, men det var Metalurg. Jeg har en fordel ved at jeg vant 2-1 i borteoppgjøret, så jeg kommer nok videre, til tross for at jeg har stilt svekket begge gangene.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Jeg har ikke så mye å si. Godt jobbet i alle fall.

Blir heller med på FM14 og gir det en ny sjangs da.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Siterer gnyg:
Jeg har ikke så mye å si. Godt jobbet i alle fall.

Vel, det gikk fort på hodet igjen.

Neste kamp ble 1-1 etter at Jonjo Shelvey ble utvist tidlig i andre omgang mot Metalurg på stillingen 1-0 til meg. Jeg slapp billig unna ved at jeg "kun" slapp inn ett mål med 10 mann. Det kunne derimot fort vært 2-0, for jeg hadde bla. et skudd i stanga.

Kampen mot Stoke gikk..... dårlig. Meget slapt forsvarsarbeid av Seba Coates og Glen Johnson førte til at Stoke tok ledelsen 2-0..... på Anfield...
Etter å ha kjeftet ned laget i pausen og byttet formasjon fra 4-1-2-1-2 til 4-3-3 entret laget banen, klar for å snu kampen. Det å bytte Borini mot Ince og å bytte formasjon hjalp litt, men det ble ikke mer enn 2-1. Skuffelsen var et faktum, og jeg hadde tapt min første kamp.

Jeg vurderer for øvrig å enten lage en tråd for å følge karrieren min eller en bloggserie om den. Noen som ønsker det?
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Har aldri prøvd eit FM-spill før av ein eller annen grunn. Har noen venner som spiller det veldig ofte. Kanskje eg skulle ta ein titt på disse spillene ein gong. Det ser og høres bra ut, minner meg om "I am player" på facebook (bare eit eksempel). Skal kanskje kjøpe dette spillet eller vente til neste kommer ut.

Blir det noe Football Manager 14?
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Siterer xXAkresSXx94:
Blir det noe Football Manager 14?


Det er like sikkert som at Fifa 15 kommer.

Siterer The Cookiemonster:
Jeg vurderer for øvrig å enten lage en tråd for å følge karrieren min eller en bloggserie om den. Noen som ønsker det?


Jeg skal være ærlig å si at jeg er ikke interessert i å lese om det.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Siterer gnyg:
Citerer xXAkresSXx94:Blir det noe Football Manager 14?

Det er like sikkert som at Fifa 15 kommer.


Okei.
  • 0
Siterer xXAkresSXx94:
Blir det noe Football Manager 14?

Naturligvis.

Siterer gnyg:
Jeg skal være ærlig å si at jeg er ikke interessert i å lese om det.

Okei.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer gnyg:
Et spill jeg alltid forsøker å gi en sjangs. Men som jeg aldri spiller fordi det suger og er rimelig kjedelig. Holder meg til Fifa, men kanskje neste år..


Noen ganger er det kjedelig ja, men syntes ikke det ikke det suger.
AWSOMEDAVIDPOWER
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Siterer AWESOMEDAVIDPOWER:
Noen ganger er det kjedelig ja, men syntes ikke det ikke det suger.


Oppfatningen ville nok vært en annen om jeg fikk det til.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Siterer AWESOMEDAVIDPOWER:
Noen ganger er det kjedelig ja, men syntes ikke det ikke det suger.

Hvilket lag osv. har du karriere med da? Fortell gjerne.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer gnyg:
Oppfatningen ville nok vært en annen om jeg fikk det til.



det blir mye morsommere når man får det til

Lagt til 2013-04-27 23:07:
Siterer The Cookiemonster:
Hvilket lag osv. har du karriere med da? Fortell gjerne.


Vel jeg har egentlig Football manager 2013 på mobil, men jeg har Football manager 2012 på PC så jeg forteller heller om det.

jeg har stort sett spilt på samme save hvor jeg bruker Barcelona. jeg har spilt til året 2022 eller noe så de fleste spillerne som vi vet om idag har lagt opp eller over 30 år, så mange av de jeg har er akademi spillere og unge talenter som jeg har kjøpt. Jeg har fått tilbud om jobb fra England mange ganger, men jeg holder meg lojal. tviler på at jeg noen ganger drar så lenge jeg ikke får sparken da.
AWSOMEDAVIDPOWER
  • 0
Siterer AWESOMEDAVIDPOWER:
Vel jeg har egentlig Football manager 2013 på mobil, men jeg har Football manager 2012 på PC så jeg forteller heller om det.

jeg har stort sett spilt på samme save hvor jeg bruker Barcelona. jeg har spilt til året 2022 eller noe så de fleste spillerne som vi vet om idag har lagt opp eller over 30 år, så mange av de jeg har er akademi spillere og unge talenter som jeg har kjøpt. Jeg har fått tilbud om jobb fra England mange ganger, men jeg holder meg lojal. tviler på at jeg noen ganger drar så lenge jeg ikke får sparken da.

Ah, okei. Synd du ikke har FM 13 til pc da.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
http://www.gamereactor.no/blog/the+cookiemonster/59071/

Jeg vil bare minne om bloggserien jeg muligens begynner på. Jeg vil helst ha litt flere enn 2-3 lesere for å faktisk gidde å bruke tid på det.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
http://bildr.no/view/YUNKdXVi

Jeg er litt stolt nå. Jeg klarte å vinne Champions League-finalen uten å ha storscoreren min med (karantene pga. for mange gule kort...)
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!