Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Assassin's Creed IV: Black Flag ~ Offisiell tråd ~


Velkommen til den offisielle tråden for Assassin's Creed IV: Black Flag.

Oppfølgeren til Assassin's Creed III som har vært i utvikling siden sommeren 2011 ble bekreftet i Ubisofts kvartalsrapport 7. Februar 2013. Etter kort tids spekulasjoner og rykter ble spillets tema avslørt i slutten av måneden: Pirater.

Samtidig ble det avslørt at spillet fikk et nytt nummer bak seg med en undertittel: Black Flag. Dette fikk mange til å lure på om spillet var en fortsettelse på AC III slik Brotherhood og Revelations hadde bygget videre på AC II. Men Ubisoft var raskt ute med å si at spillet skilte seg helt ut fra AC III og dermed fortjente IV i tittelen. De sa til og med at det blir seriens mest unike til nå. Spillets undertittel var dessuten for å legge ekstra vekt på spillets pirat-tema.


Handling

Fortiden: For første gang foregår spillet før forgjengeren. Handlingen er satt til 1715, og spillet vil primært foregå rundt øyene i Karibien. Hovedpersonen heter Edward Kenway, og er faren til Haytham Kenway og bestefaren til Connor fra AC III. Spillets æra vil bli lagt til The Golden Age of Piracy, hvor pirater har opprettet sin egen lovløse republikk der korrupsjon, grådighet og grusomheter er dagligdags. Her vil du kunne møte mange historiske personer, som Benjamin Hornigold, Calico Jack, Anne Bonny, og Charles Vane sammen med Blackbeard.

Nåtiden: Det som gjør AC IV til en oppfølger og ikke en prequel, er spillets handling i Modern Times som fortsetter der den slapp i AC III. Hovedpersonen vil ikke lenger være Desmond Miles, og i stedet for ham er fokuset sentrert rundt spilleren selv, en analytiker hos Abstergo. Spilleren gjenopplever minnene til Edward Kenway gjennom Animus ved å bruke William (faren til Desmond) sitt DNA.

Steder og Navigasjon

Rundt 60% av spillet vil foregå på land, og 40% ute på havet. Det er 50 forskjellige steder å utforske, som strekker seg fra landsbyer, plantasjer, jungler, fort, øyer, Maya ruiner og andre eksotiske steder. Edward vil også få muligheten til å dykke etter skatter og plyndre skipsvrak.

Andre aktiviteter inkluderer jakting og harpunering av blant annet haier og hvaler. Ubisoft har sagt at utforsking er hovedfokuset i spillet; Animus vil ikke lenger begrense spillere med barrierer når de kommer til steder Edward ikke har nådd enda. Istedet vil sterkere fiendlige skip blokkere veien, og den eneste veien rundt dem vil være å faktisk utforske og finne ting som kan gå mot å oppgradere skipet til Edward, the Jackdaw.

Combat

Combatsystemet har blitt oppgradert til å inkludere fri sikting. Mens de forrige spillene har holdt fast på innebygget auto sikting, vil spillere i Black Flag kunne sikte og skyte selv. Dual-wielding er også blitt implementert, og Edward kan bruke 4 flintlock pistoler samtidig. Ved siden av hans Hidden Blade kan han også utstyre seg med flere sverd. Andre våpen inkluderer blåserør med flere prosjektiler, og rope dart. Snikesystemet kommer dessuten tilbake og vil bli oppmuntret i spillet.

Oppgraderinger

Spillere vil kunne oppgradere skipet til Edward med nye våpen og ferdigheter gjennom plyndring, ta over fiendens skip og fullføre oppdrag. Edward kan også rekruttere mannskap ombord på Jackdaw via sideoppdrag. Mannskapet kan bli oppgradert og dø gjennom spillet mens de trosser stormer og invaderer fiendens skip. Spillet vil ha seks forskjellige fiendtlige arketyper på sjøen som alle oppfører seg på veldig forskjellige måter, og krever at spilleren har ulike oppgraderinger for å håndtere dem.

Annet

Det å være beryktet, noe som har vært med i alle de AC spillene, er tatt ut av gameplayet for Black Flag. Det nye "Horizon" open-world systemet" vil dynamisk lage sideoppdrag, som blant annet å rane handelsskip, jakte på hvaler eller redde pirater, avhengig av den enkeltes spillestil.

Multiplayer kommer tilbake og vil inkludere alle modusene fra tidligere spill sammen med nye maps og karakterer. Lorne Balfe har bekreftet at han ikke vil returnere for å lage soundtracket til Black Flag. Har vi lov å håpe på Jesper Kyd?


Spillet er bekreftet til både nye og gamle konsoller 31. Oktober 2013. Men om PS4 og Xbox 720 versjonene rekker det, gjenstår å se.
  • 0
god og fyldig førstepost! har ikke spilt gjennom hele AC3 enda, men har prøvd båtdelen i spillet som virker som basen for Black Flag, og den var veldig godt gjort, så gleder meg veldig til 31. Oktober
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Flott at du laget denne tråden. Hadde planer selv, men du var kjappere. Kjempegod førstepost!
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Kjempe god jobb SirThomas! Endelig finst det ein ACIV tråd
  • 0
Flott førstepost!

Jeg følger spent med på informasjonen om dette spillet, enda jeg er havnet litt på etterskudd i forhold til serien og enda ikke har spilt Assassin's Creed 3. Men et ordentlig sjørøverspill kan bli interessant.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Fremragende førstepost. Den lever opp til forventningene.

Siterer Strategist:
Men et ordentlig sjørøverspill kan bli interessant.


Definitivt. Du burde prøve noen av sjøoppdragene fra treeren. Den mest underholdende delen av spillet, synes jeg.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Håper Ubisoft satser mer på SP enn MP denne gangen. Kan være det som gjorde at 2ern car uendelig mye bedre enn 3ern.
  • 0
Siterer Ole-Christian Johansen:
Definitivt. Du burde prøve noen av sjøoppdragene fra treeren. Den mest underholdende delen av spillet, synes jeg.


Ja. Jeg gleder meg til å prøve det.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Siterer fantomena:
Håper Ubisoft satser mer på SP enn MP denne gangen. Kan være det som gjorde at 2ern car uendelig mye bedre enn 3ern.


amen, Ubisoft gjorde en stor feil ved å fokusere på MP
Living so the last night feels like a past life
  • 0
God og oversiktlig førstepost, slikt liker jeg! Jeg tror derimot at jeg hopper elegant over spillet.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer fantomena:
Håper Ubisoft satser mer på SP enn MP denne gangen. Kan være det som gjorde at 2ern car uendelig mye bedre enn 3ern.


Jeg har ikke prøvd multiplayeren ordentlig i noen av spillene. Det sier vel alt om hvor lite jeg bryr meg om den.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Siterer Ole-Christian Johansen:
Citerer fantomena:Håper Ubisoft satser mer på SP enn MP denne gangen. Kan være det som gjorde at 2ern car uendelig mye bedre enn 3ern.

Jeg har ikke prøvd multiplayeren ordentlig i noen av spillene. Det sier vel alt om hvor lite jeg bryr meg om den.


Jeg prøvde kun betaen til Brotherhood.
  • 0
Grundig og god førstepost, og jeg kan ikke si annet enn at jeg gleder meg stort. Dette kommer til å bli knall!
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
Utrolig god og utfyllende første post! Men hva annet kunne en forvente?
Må si jeg gleder meg til dette. Synes det beste med ACIII var sjøslagene, så at det tas videre til ACIV gleder meg stort
  • 0
For folk som er interessert i mer info, linker jeg her til 25 Spørsmål og Svar om spillet.

Kan også nevne at Damien Kieken som er flerspilleransvarlig for AC IV snakker varmt om PS4, som han mener vil forandre måten vi spiller på ettersom bredbåndet vi har idag er for dårlig.

Kieken sier at han ser fram mot enda kjappere Internett. Det vil gjøre jobben hans med å inkludere de nye funksjonene til PlayStation 4 mye lettere. Deling, strømming og stadig større esport-ambisjoner på konsoller, er noe av det som vil prege fremtiden.

Hørtes jo bra ut, men jeg har selv bestilt AC IV: Black Flag på PS3.
  • 0
Siterer Q&A:
Players will obviously be able to attack, board and plunder ships at sea but a LOT of activities will be set on ground.

From attacking plantations, exploring shipwrecks, debunking smugglers from their caves, discovering Mayan ruins without forgetting our 3 main cities Havana, Nassau and Kingston.


Høres ut som nøyaktig det jeg håpet på. Gleder meg til å endelig få spille et ordentlig piratspill (forhåpentligvis).
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Siterer SirThomas:
Hørtes jo bra ut, men jeg har selv bestilt AC IV: Black Flag på PS3.


Hadde tenkt til å bestille det til Xbox 360, men kanskje jeg venter til annonseringa om 18 dager før jeg bestiller da. Se om det blir til 360, Nextbox eller PS4
  • 0
Det er det eneste spillet eg garantert skal ha dette året! AC IV: Black Flag på enten Xbox 360 eller PS3. Synd at det ikkje kommer ut før i november.
  • 0
Siterer xXAkresSXx94:
Det er det eneste spillet eg garantert skal ha dette året! AC IV: Black Flag på enten Xbox 360 eller PS3. Synd at det ikkje kommer ut før i november.


Det koster jo omkring 500 spenn? Da skal vel ikke du ha det med en gang?
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Siterer Predator:
Citerer xXAkresSXx94 et er det eneste spillet eg garantert skal ha dette året! AC IV: Black Flag på enten Xbox 360 eller PS3. Synd at det ikkje kommer ut før i november.

Det koster jo omkring 500 spenn? Da skal vel ikke du ha det med en gang?


Siden eg er ein enormt stor fan av Assassin`s Creed serien, så kan eg ikkje la være. Eg veit det er dyrt, men akkurat nå "driter" eg i kor mykje det koster, eg vil bare ha det.
  • 0
Siterer xXAkresSXx94:
Eg veit det er dyrt


500 kr er ikke dyrt da, har betalt 1129 kr for min utgave. But you know, that's just me.
  • 0
Gleder meg. Håper dette blir bra.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Siterer SirThomas:
500 kr er ikke dyrt da, har betalt 1129 kr for min utgave. But you know, that's just me.


Leter en på riktig sted finner en det til 399 kroner, så er langt i fra dyrt. Men så følger jeg også SirThomas sitt eksempel og kjøpte det for 1199 kroner.
  • 0
Siterer ElGamer:
Men så følger jeg også SirThomas sitt eksempel og kjøpte det for 1199 kroner.


Watch Out, we've got a True AC fan over here.
  • 0
Siterer SirThomas:
Watch Out, we've got a True AC fan over here.


Oh indeed my good Sir. But I see two
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!