Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

3DS-tråden ~ Offisiell Tråd ~

Siterer Victorfinne:
Hva tenker folk å kjøpe av Omega Ruby og Alpha Sapphire når de kommer i November?

Jeg tenker å sykle ned til spillbutikken og kjøpe Omega Ruby, som jeg gjorde den dagen Ruby ble lansert. Bare for å dø av nostalgianfall.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Usikker på hva jeg skal skaffe meg, som barn hadde jeg Sapphire, så usikker på om jeg skal kjøpe det igjen, eller kjøpe Omega Ruby fordi jeg ikke hadde Ruby. Blir nok uansett å vente på eksklusiver (og om det blir de samme som i R/S tror jeg kanskje det blir Ruby, liker bedre de eksklusive pokes i de spillene)
Take off every zig, for great justice
  • 0
Tror dere at New 3DS er den neste konsollen til Nintendo, slik som 3DS var arvtakeren til DS? Eller at det bare er slik som DSi var, og at neste konsoll egentlig kommer om ikke lenge? Det kommer jo eksklusive spill til den, men jeg er likevel usikker. Jeg vil bare ikke gå på et bomkjøp.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Tror dere at New 3DS er den neste konsollen til Nintendo, slik som 3DS var arvtakeren til DS? Eller at det bare er slik som DSi var, og at neste konsoll egentlig kommer om ikke lenge? Det kommer jo eksklusive spill til den, men jeg er likevel usikker. Jeg vil bare ikke gå på et bomkjøp.

For meg virker det bare som en oppgradering av 3DS, i likhet med DSi som du nevner. Nintendo er kanskje ikke veldig kreative i navnevalgene på konsollene sine, men jeg tror den neste konsollen ville hett noe annet enn bare "New 3DS".
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
For meg virker det bare som en oppgradering av 3DS, i likhet med DSi som du nevner. Nintendo er kanskje ikke veldig kreative i navnevalgene på konsollene sine, men jeg tror den neste konsollen ville hett noe annet enn bare "New 3DS".

Men det er vel første gangen det kommer egne spill til en slik oppgradering? Da satser jeg på å vente i ett eller to år før den neste greia kommer, så kan jeg sikkert spille de tapte spillene på den nye konsollen.
  • 0
Siterer remote:

Har veldig vanskelig for å tro at det er en oppfølger, men er tross alt Nintendo. Og det at de slipper eksklusive spill(?) virker jo litt merkelig.
  • 0
Siterer remote:
Men det er vel første gangen det kommer egne spill til en slik oppgradering? Da satser jeg på å vente i ett eller to år før den neste greia kommer, så kan jeg sikkert spille de tapte spillene på den nye konsollen.

DSi hadde vel et par eksklusiver den også, uten at det kanskje er all verden å skrive om. Den nye vil jo kjøre spill som krever mer enn den gamle klarer å håndtere, men om det er nødvendig med en slik oppdatering kan jo diskuteres.

Siterer ElGamer:
Og det at de slipper eksklusive spill(?)

Xenoblade babyyyyyy.
  • 0
Siterer Glorfindel:
Xenoblade babyyyyyy.

Så de slipper eksklusive spill til den nye? Føler meg nesten snytt av Nintendo nå.
  • 0
Siterer ElGamer:
Føler meg nesten snytt av Nintendo nå.

Samme her, men jeg har hatt det mye morro med min 3DS og var veldig fornøyd da jeg oppgraderte til XL. Derfor kommer jeg nok til å oppgradere til "New" også. Da kan jeg endelig få spilt Xenoblade. Er faktisk mye mer hyped for å kunne spille Xenoblade enn X til Wii U. Kanskje litt rart...
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Nå føler jeg meg smart som ikke har hatt lyst på 3DS, før nå. Det spørs om det blir å investere i en "Ny" 3DS. Majora's Mask utgaven ser ganske kul ut.

Men helt ærlig talt er jeg usikker på om jeg har lyst på denne "New" 3DSen også. Det er jo så latterlig mange utgaver av DS at det strengt tatt ikke er godt å si om det kommer enda en utgave.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Samme her, men jeg har hatt det mye morro med min 3DS og var veldig fornøyd da jeg oppgraderte til XL. Derfor kommer jeg nok til å oppgradere til "New" også. Da kan jeg endelig få spilt Xenoblade. Er faktisk mye mer hyped for å kunne spille Xenoblade enn X til Wii U. Kanskje litt rart...

Skaffet meg en 3DS XL i starten av september i fjor, så muligens derfor jeg føler meg såpass snytt. Men hadde ikke giddi å brukt 2k på en ny 3DS når det bare kommer noen eksklusive spill.

Lagt til 2015-01-15 23:36:
Siterer dark samus nemesis:
Men helt ærlig talt er jeg usikker på om jeg har lyst på denne "New" 3DSen også. Det er jo så latterlig mange utgaver av DS at det strengt tatt ikke er godt å si om det kommer enda en utgave.

Det er ikke bare latterlig mange utgaver av DS, men de kommer jo med så kort mellomrom at det blir latterlig føler jeg. Så er glad jeg utsatte investeringen til september i fjor, og fikk en 3DS XL for 1100 med 3 spill.
  • 0
Siterer ElGamer:
Så de slipper eksklusive spill til den nye?

Vet ikke hva de har planlagt, men Xenoblade har ihvertfall ikke den gamle 3DS'en sjans til å kjøre. Om det kommer nye eklusiver eller om det bare er remakes etc. gjenstår vel å se.

Siterer Crazy Kraken:
Er faktisk mye mer hyped for å kunne spille Xenoblade enn X til Wii U. Kanskje litt rart...

Neida. Joda. Neida. Ok, kanskje litt. Eller ikke. Jeg ville vært hypet på begge.

Siterer ElGamer:
Men hadde ikke giddi å brukt 2k på en ny 3DS når det bare kommer noen eksklusive spill.

Tror jeg skal satse på å bytte inn min XL. Gamestop kjører sikkert noe tilbud på det. Eller så selger jeg den rett før den nye kommer.
  • 0
Siterer ElGamer:
Det er ikke bare latterlig mange utgaver av DS, men de kommer jo med så kort mellomrom at det blir latterlig føler jeg. Så er glad jeg utsatte investeringen til september i fjor, og fikk en 3DS XL for 1100 med 3 spill.

Det er akkurat det, ja. Tror det er akkurat det som er hovedårsaken til at jeg ikke har orket å skaffe meg en 3DS enda, eller om jeg gidder i det hele tatt. Jeg føler Nintendo sliter med å finne ut hvor kraftig de skal lage de håndholdte konsollene sine, og at de føler det er okay å lage en helt ny maskin når de finner tre-fire nye funksjoner å inkludere i dem.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Jeg føler Nintendo sliter med å finne ut hvor kraftig de skal lage de håndholdte konsollene sine, og at de føler det er okay å lage en helt ny maskin når de finner tre-fire nye funksjoner å inkludere i dem.

Litt av samme følelsen jeg har hatt og før jeg måtte gi etter, da for Pokemon sin skyld... Kan jo nesten sammenligne måten Nintendo slenger ut DSer på, med hvordan Activision slenger ut CoD på.

Siterer Glorfindel:
Vet ikke hva de har planlagt, men Xenoblade har ihvertfall ikke den gamle 3DS'en sjans til å kjøre. Om det kommer nye eklusiver eller om det bare er remakes etc. gjenstår vel å se.

Da har sikkert ikke 3DS XL mulighet heller. Samme for meg sånn egentlig, Xenoblade har jeg ikke prøvd og kommer nok ikke til å skaffe heller. Spesielt om jeg må ut med 2k for den nye 3DSen.

Siterer Glorfindel:
Tror jeg skal satse på å bytte inn min XL. Gamestop kjører sikkert noe tilbud på det. Eller så selger jeg den rett før den nye kommer.

Om de kommer med et bra tilbud, så kanskje jeg skal vurdere jeg og. Men samtidig føler jeg ikke for det, for hele opplegget med konstant nye DSer begynner å bli for dumt.
  • 0
Det er akkurat det, ja. Tror det er akkurat det som er hovedårsaken til at jeg ikke har orket å skaffe meg en 3DS enda, eller om jeg gidder i det hele tatt. Jeg føler Nintendo sliter med å finne ut hvor kraftig de skal lage de håndholdte konsollene sine, og at de føler det er okay å lage en helt ny maskin når de finner tre-fire nye funksjoner å inkludere i dem.

Nå er det jo ikke slik at man MÅ ha den nye 3DS'en heller. Sikker på at flesteparten av spillene som kommer fremover fortsatt kan spilles på den gamle. Det er jo bare Xenoblade som er eksklusiv enn så lenge. Og det går jo fortsatt an å spille på Wii (om enn noe vanskelig å få tak i...)
  • 0
Siterer Glorfindel:
Tror jeg skal satse på å bytte inn min XL. Gamestop kjører sikkert noe tilbud på det.

Er inne på samme tanken, men har noen spill liggende på 3DSen min. Så er litt usikker på hvordan det blir å overføre saker og ting fra en 3DS til en annen.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Grallen:
Så er litt usikker på hvordan det blir å overføre saker og ting fra en 3DS til en annen.

Det er lett å overføre dataene, men du trenger nødvendigvis den gamle og den nye 3DSen for å gjøre det. Derfor blir det å bytte den inn på Gamestop litt vrient tror jeg.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Jeg har nøyd meg med den vanlige DS'en og den vanlige 3DS'en så langt, og jeg akter å fortsette, selv om New 3DS er oppgraderingen som frister meg mest. Jeg venter til den skikkelige konsollen viser seg. New 3DS har raskere CPU, men ikke kraftigere grafikkort, så den kan vel ikke kjøre bedre grafikk. Det er kanskje tegnet på at det ikke er en ny konsoll. Jeg tipper at den ordentlige vil vise seg om ikke lenge, ett til to år.
  • 0
Jeg ble den heldige i fjor som fikk en Wii U av Gamereactor. Ikke bare ble jeg overrasket av at den ble levert rett på døren, men jeg fant jammen meg en 3DS XL med Super Smash på også. Da tenkte jeg at det virkelig var på tide å dykke inn i Nintendo sin verden. Takknemligheten min er stor for muligheten.

Mario er ganske så gøy og jeg har mye å utforske der, men med 3DS-en tenkte jeg å utforske Zelda universet. Det er en av de få seriene som jeg som liten skulle ønske jeg kunne spille (men jeg hadde Playstation). Jeg så aldri venner spille disse spillene, så Zelda er forsovet ganske ukjent for meg. Jeg er derimot ganske sikker på at det er noe jeg kommer til å kunne like, så jeg vil gi det et forsøk.

Jeg vet ikke hvor ofte Nintendo har tilbud på disse spillene, men jeg klarer ikke å vente stort lenge uansett. Så mitt spørsmål til dere er: Hvilket Zelda spill anbefaler dere at jeg begynner med? Selv står jeg mellom Ocarina of Time og Majora's Mask. Begge ser og høres fantastiske ut, av det lille jeg har sett og hørt. Traileren til Majora's Mask får det til å se ut som et spill som kunne falt meg godt i smak. Snålt, sært, spesielt, eventyrlig, osv. Derimot sies det at Ocarina of Time er en evig klassiker.

Hvilket av disse to ville dere anbefalt først? Hvis det er en annen tittel dere ville anbefalt høyere, så vær så god.

Jeg vil forresten også takke Gamereactor igjen for den fantastiske gaven. Jeg verdsetter det høyt, og det er ærlig talt den eneste måten jeg ville ha utforsket Nintendo på.
  • 0
Siterer IranianNosebone:
Hvilket av disse to ville dere anbefalt først? Hvis det er en annen tittel dere ville anbefalt høyere, så vær så god.

Ocarina of Time er nok et godt sted å starte. Majoras Mask er egentlig en direkte oppfølger til Ocarina of Time, selv om de ikke har voldsomt mye å gjøre med hverandre generelt sett. Det er kanskje også litt "særere" enn de andre spillene i serien, siden det har et litt mer dystert og merkelig preg over seg. Ocarina of Time er vel omtrent elsket av alle. Men når det er sagt, så anbefaler jeg å spille Majoras Mask etterhvert også, for det er et fantastisk spill.

Når vi først er inne på 3DS, så er også A Link Between Worlds verdt å plukke opp. Et av de beste spillene som er å få tak i på konsollen.

Når det gjelder Wii U, så er Wind Waker HD et must. Wii spillene Skyward Sword og Twilight Princess vil du nok heller ikke gå glipp av. Kan forsåvidt nevne at Twilight Princess fremdeles er min favoritt i serien.
  • 0
Siterer IranianNosebone:
Jeg vil forresten også takke Gamereactor igjen for den fantastiske gaven. Jeg verdsetter det høyt, og det er ærlig talt den eneste måten jeg ville ha utforsket Nintendo på.

Må si du har vært heldig! Det er litt av en premie du stakk av med!

Jeg stiller meg bak Glorfindels uttalelse om Zelda-spillene. OoT er et bra sted å starte, og det er også mitt favoritt-spill gjennom tidene.
  • 0
Takk for tipsene. Da blir det nok Ocarina of Time jeg starter med. Det høres dog ut som jeg kan komme til å like Majora's Mask best, men det kan jeg vente med.

Siterer Glorfindel:
Når vi først er inne på 3DS, så er også A Link Between Worlds verdt å plukke opp. Et av de beste spillene som er å få tak i på konsollen.

Bør jeg spille A Link to the Past først da? Eller er det å ta litt hardt i?

Siterer Glorfindel:
Når det gjelder Wii U, så er Wind Waker HD et must. Wii spillene Skyward Sword og Twilight Princess vil du nok heller ikke gå glipp av. Kan forsåvidt nevne at Twilight Princess fremdeles er min favoritt i serien.

Er disse spillene historier for seg selv, eller bør jeg planlegge rekkefølgen? Jeg tenker i forhold til referanser til hendelser i tidligere spill, og slikt.
  • 0
Du trenger ikke å spille dem i spesiell rekkefølge, eneste som hører sammen er Ocarina of Time og Majoras Mask.

Men jeg vil si gå for Skyward Sword først. Det er unikt, herlig kontroller. grenser til helt perfekt. Og det har Ghirahim.
  • 0
Siterer IranianNosebone:
Bør jeg spille A Link to the Past først da? Eller er det å ta litt hardt i?

Nei, du må ikke. Men det er jo forsåvidt også et spill som er verdt en gjennomspilling.

Siterer IranianNosebone:
Er disse spillene historier for seg selv, eller bør jeg planlegge rekkefølgen? Jeg tenker i forhold til referanser til hendelser i tidligere spill, og slikt.

Tidslinjen i Zelda er ganske inviklet og hvert spill har lite å gjøre med hverandre historisk sett. Det er som regel alltid en ny Link og Zelda i hvert av spillene. På denne måten har det ikke all verden å si hvilken rekkefølge du spiller dem. Men rent kronologisk er Skyward Sword det første spillet i serien, mens Ocarina of Time er et veiskille som kan føre i tre ulike retninger. Twilight Princess, Majoras Mask og Wind Waker bygger alle på en av disse retningene, så det finnes noen referanser til Ocarina of Time i alle disse spillene.

Det er derfor jeg anbefaler å spille det først. Etter det står du rimelig fritt.

Siterer stikox93 :
eneste som hører sammen er Ocarina of Time og Majoras Mask.

Og Wind Waker og Phantom Hourglass.
  • 0
Siterer Glorfindel:
Siterer stikox93 :eneste som hører sammen er Ocarina of Time og Majoras Mask.

Og Wind Waker og Phantom Hourglass.

Stemmer! de glemte jeg. Wind Waker, Phantom Hourglass og Spirit Tracks faktisk!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!