Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

3DS-tråden ~ Offisiell Tråd ~


Siterer Crazy Kraken:
Jøss. Gjorde du mye sidequests og sånt da? Jeg hørt at snitt playtime i spillet var på rundt 100 timer.


Nei, jeg gjorde ytterst få på første gjennomspilling. Er i gang på andre gjennomspilling, så gjør de heller nå.

Howlongtobeat sier 66 timer, så jeg tror gjennomsnittlig 65 timer stemmer ganske greit. Da om du ikke gjør så mye ved siden av.

Siterer Crazy Kraken:
og nå er det umulig å få xenoblade til de konsollene) så Xenoblade 3D er den eneste måten jeg kan få spilt spillet uansett.


Ja, da er det forsåvidt et godt alternativ.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Nei, jeg gjorde ytterst få på første gjennomspilling. Er i gang på andre gjennomspilling, så gjør de heller nå.


Men hvordan gikk det med bossene og sånt? Hørte at noen var ganske vanskelige? Han kompisen min som har brukt 100 timer har gjort endel sidequest men han har litt problemer med noen bosser.

Siterer Glorfindel:
Ja, da er det forsåvidt et godt alternativ.


Det beste, faktisk!
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Men hvordan gikk det med bossene og sånt? Hørte at noen var ganske vanskelige?


De fleste gikk greit, men det var et par stykker jeg måtte grinde litt for å ta. Men jeg passet alltid på å oppgradert utstyr og gems, så det gjorde det mye lettere.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
De fleste gikk greit, men det var et par stykker jeg måtte grinde litt for å ta. Men jeg passet alltid på å oppgradert utstyr og gems, så det gjorde det mye lettere.


Hmm, ok, da må han vel nesten gjøre noe feil? Jeg gleder meg uansett, musikken i seg selv er så bra at jeg må spille spillet. Kampsystemet vet jeg ikke om kommer til å falle 100% i smak, men det finner jeg fort ut av.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Hmm, ok, da må han vel nesten gjøre noe feil?


En stor feil du kan gjøre er å rushe og ikke være bevisst på oppgradering av utstyr som jeg nevnte. I et rollespill av denne typen er det ganske essensielt for å lykkes. Det er også lurt å finne ut hvem karakterer som passer best å bruke i kamp. Noen ganger fungerer noen bedre enn andre.

Musikken er mest sannsynlig det jeg liker aller best med spillet, så det klandrer jeg deg ikke for

Kampsystemet er litt hit-or-miss. Det virker litt inspirert av kampsystemet til blant annet World of Warcraft, så derfor falt det i god jord hos meg. Men jeg vet om folk som ikke synes det var all verden, men som allikevel klarte å nyte spillet godt.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Nå har jeg bestilt Xenoblade til 3DS! Gleder meg til å prøve det, men jeg er litt redd for at jeg aldri kommer til å bli ferdig med det, haha.

Lagt til 2015-04-02 10:25:
Og til alle dere Fire Emblem fans, her er den nyeste traileren til det nye 3DS spillet. Gleder meg utrolig mye.

https://www.youtube.com/watch?v=94CCxVMltQY
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Nå har jeg bestilt Xenoblade til 3DS! Gleder meg til å prøve det, men jeg er litt redd for at jeg aldri kommer til å bli ferdig med det, haha.


Bare unngå å bruke for mye tid på sideoppdrag på første gjennomspilling. Så forferdelig spennende er de ikke.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Bare unngå å bruke for mye tid på sideoppdrag på første gjennomspilling. Så forferdelig spennende er de ikke.


Det var en anmeldelse som mente at det var det eneste negative i spillet. Nemlig at det er så mye å gjøre at en "completionist" vil få hele historien ødelagt, haha. Skal prøve å finne en balanse, vil ikke bli underleveled heller.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Det var en anmeldelse som mente at det var det eneste negative i spillet. Nemlig at det er så mye å gjøre at en "completionist" vil få hele historien ødelagt, haha. Skal prøve å finne en balanse, vil ikke bli underleveled heller.


Skal du gjøre absolutt alt, så må du belage deg på et tresifret antall timer ja. Men slike ting kan du gjøre når du har fullført hovedhistorien, f.eks. ved å fortsette på en New Game +.
Jeg gjorde knapt noen sideoppdrag på min første gjennomspilling og det var kun noen få bosser jeg måtte grinde litt ekstra for å klare. Det var flere jeg fint klarte å ta selv om de var 2-3 level høyere. Det viktigste er at du stadig oppgraderer og gemmer utstyret ditt.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Det viktigste er at du stadig oppgraderer og gemmer utstyret ditt.


Men hvordan får du råd til det hvis du ikke gjør sideoppdrag??
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Men hvordan får du råd til det hvis du ikke gjør sideoppdrag??


Du finner materialer rundt omkring i verden. Blant annet miner du det fra steiner.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Du finner materialer rundt omkring i verden. Blant annet miner du det fra steiner.


Åja, skjønner.

Er det noen Bravely Default fans på forumet her? Det har kommet en trailer for 2ern (Bravely second):

https://www.youtube.com/watch?v=E3AMOGtI2TQ

Veldig fengende J-pop for dem som liker det.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Syns folk her at det er verdt å oppgradere til New 3DS? Har veldig lyst til å oppgradere til den, men er ikke sikker på om det er verdt det.

Og imens vi er inne på New 3DS, et av fjorårets beste spill, The Binding of Isaac: Rebirth ble annonsert til New 3DS for et par dager siden. Liker ikke trenden med at spill ikke kommer til den gamle 3DSen.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Grallen:
Syns folk her at det er verdt å oppgradere til New 3DS? Har veldig lyst til å oppgradere til den, men er ikke sikker på om det er verdt det.


Selv har jeg funnet ut at det ikke er verdt det for min del i hvertfall. Eneste spillet man virkelig trenger systemet for er Xenoblade, men det har jeg på Wii (er ikke en gang ferdig med det, men nesten da), og føler ikke for å spille det igjen på håndholdt. Jeg er sikker på at du får en mye bedre opplevelse med spillene dine da.
  • 0
Siterer SirGalahad:
Jeg er sikker på at du får en mye bedre opplevelse med spillene dine da.


Nja, eneste spillene jeg har som kommer til å bli bedre er MGS3D og Majora's Mask 3D, ettersom de har støtte til Circle Pad. Men jeg føler de allerede fungrerer bra som de gjør.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Grallen:
Nja, eneste spillene jeg har som kommer til å bli bedre er MGS3D og Majora's Mask 3D, ettersom de har støtte til Circle Pad. Men jeg føler de allerede fungrerer bra som de gjør.


Da tror jeg ikke du burde oppgradere med det første, med mindre du har store planer om å bruke 3Den mye. Med mindre du har den standar 3DSen og ikke XL så tror jeg det hadde vært lurt å oppgradere til New 3DS XL. Det gjør opplevelsen mye bedre.
  • 0
Blir vel helt sikkert til at jeg venter til det kommer nok New 3DS-only titler. Eventuelt til at det blir så mye støv under skjermen på den jeg allerede har nå at jeg blir lei. Syns det er veldig godt gjort å lage en konsoll der det kan komme støv under skjermen.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Grallen:
Blir vel helt sikkert til at jeg venter til det kommer nok New 3DS-only titler. Eventuelt til at det blir så mye støv under skjermen på den jeg allerede har nå at jeg blir lei. Syns det er veldig godt gjort å lage en konsoll der det kan komme støv under skjermen.



Høres lurt ut. Haha.
  • 0
Siterer Grallen:
Syns folk her at det er verdt å oppgradere til New 3DS? Har veldig lyst til å oppgradere til den, men er ikke sikker på om det er verdt det.


Dette kommer an på noen få ting:

1. Bryr du deg om 3D delen av 3DSen? Isåfall kan jeg si at den nye 3DSen har en utrolig mye bedre, behagelig og stabil 3DS. Etter å ha byttet til den nye 3DSen så har jeg faktisk brukt 3Den endel og er veldig fornøyd med det.

2. Ønsker du deg de eksklusive spillene til konsollen? Foreløpig er det bare Xenoblade men Nintendo har sagt at det skal komme flere.

3. Hvis du vil spille spill med en ekstra styrespak. Jeg spilte hele OoT på 3DS uten en ekstra styrespak, men nå som jeg spiller MH4 og Majoras Mask og har muligheten til å bruke en ekstra styrespak så ville jeg aldri gått tilbake. Det går helt fint å spille spillene uten, men jeg ville ikke valgt det.

4. Den nye 3DSen har et litt penere design og er raskere. Apps åpnes fortere, og lastes ned fortere. Dette skaper også en bedre opplevelse.

Selv har jeg New 3DS XL. Ingen av de tingene jeg har nevnt her gjør at det er noe "must" å bytte ut den gamle og kjøpe den nye. Men jeg vil si det slik for å gjøre det enkelt. Har du 3DS XL nå og har spilt Xenoblade fra før av så kan du droppe det. Har du bare den vanlige 3DSen så kan du trygt bytte. New 3DS XL er mye bedre enn den første 3DSen og litt bedre enn 3DS XL. Håper det hjalp litt.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
1. Bryr du deg om 3D delen av 3DSen?


Ikke sånn egentlig, men det er jo fordi 3Den på 3DSXL er så irriterede fordi man må se rett på skjermen og sånt. Om den er bedre så kommer den til å bli brukt, for jeg har jo sett gode 3D-effekter i noen av spillene.

Siterer Crazy Kraken:
3. Hvis du vil spille spill med en ekstra styrespak.


Hvor godt fungerer egentlig den ekstra styrespaken? Går det greit selv om den er så liten?

Og hvordan er batteritiden på New 3DSXL i forhold til de andre modellene? Nå vet jeg ikke om du hadde 3DS eller 3DSXL før, men jeg har 3DSXL, og jeg syns at batteritiden egentlig er ganske dårlig.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Grallen:
Hvor godt fungerer egentlig den ekstra styrespaken? Går det greit selv om den er så liten?


Den fungerer veldig bra, utrolig nok. Det ser ikke veldig behagelig ut å bruke den men den er god å bruke og overraskende presis.

Siterer Grallen:
Og hvordan er batteritiden på New 3DSXL i forhold til de andre modellene? Nå vet jeg ikke om du hadde 3DS eller 3DSXL før, men jeg har 3DSXL, og jeg syns at batteritiden egentlig er ganske dårlig.


Om du syns batteritiden på XL er dårlig så skal du prise deg lykkelig for at du ikke hadde den første 3DSen. New 3DS XL har ca lik batteritid som XL, kanskje 15 min mer men ikke noe man merker.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
3. Hvis du vil spille spill med en ekstra styrespak. Jeg spilte hele OoT på 3DS uten en ekstra styrespak, men nå som jeg spiller MH4 og Majoras Mask og har muligheten til å bruke en ekstra styrespak så ville jeg aldri gått tilbake. Det går helt fint å spille spillene uten, men jeg ville ikke valgt det.


På flere titler kan man bruke Circle Pad Pro. Den har jeg, og hvis man bare vil ha en ekstra styrespak, så er det et billigere alternativ. Det eneste som er synd at jeg glemte den igjen hjemme fra Påska.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
På flere titler kan man bruke Circle Pad Pro. Den har jeg, og hvis man bare vil ha en ekstra styrespak, så er det et billigere alternativ. Det eneste som er synd at jeg glemte den igjen hjemme fra Påska.


Selvfølgelig, men jeg har alltid hatt et ønske om at den Circle paden skulle være innebygget, og nå er den endelig det. Og da sier jeg ikke nei takk.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Selvfølgelig, men jeg har alltid hatt et ønske om at den Circle paden skulle være innebygget, og nå er den endelig det. Og da sier jeg ikke nei takk.


Det kan jeg skjønne. Jeg må si at jeg ble fristet av New 3DS veldig lenge, men slik det er nå, blir det ikke et kjøp. Jeg satser på at en ordentlig ny hånholdtkonsoll kommer om ikke lenge. Jeg håpet inderlig at førsteaprilspøken til GR ikke var en spøk. Det stemmer nok egentlig!!!
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Etter en lengre pause fra 3DSen har jeg nå plukket den opp igjen og holder på med eventyr i både Xenoblade og Majoras Mask. Fantastiske spille, rett og slett! Er det noen andre her som koser seg med 3DS spill for tiden? Ikke lenge til et nytt fire emblem kommer ut ihvertfall!
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!