Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

3DS-tråden ~ Offisiell Tråd ~


Siterer Crazy Kraken:
Er det noen andre her som koser seg med 3DS spill for tiden?


Er ikke 3DS-spill, men jeg bruker 3DSen iallefall. Plukket opp Pokemon Black 2 igjen i forrige uke, og har begynt å surre med det igjen. Men jeg har en god del 3DS-tittler på vent da, ettersom jeg fikk en del med i den Humble Bundelen som var for noen uker sider.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Etter en lengre pause fra 3DSen har jeg nå plukket den opp igjen og holder på med eventyr i både Xenoblade og Majoras Mask. Fantastiske spille, rett og slett! Er det noen andre her som koser seg med 3DS spill for tiden? Ikke lenge til et nytt fire emblem kommer ut ihvertfall!


Nei, den har ligget rolig en stund nå. Men som du sier, Fire Emblem er rett rundt hjørnet. Så da får den vel litt kjærlighet igjen.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Grallen:
Plukket opp Pokemon Black 2 igjen i forrige uke, og har begynt å surre med det igjen.


Kult! Jeg bestilte nettopp White 2. Var ikke så happy med Y, men har hørt mye bra om Black/white og Black/White 2. White 2 var den eneste jeg fant fra en norsk nettbutikk så da kjøpte jeg den.

Siterer Glorfindel:
Nei, den har ligget rolig en stund nå. Men som du sier, Fire Emblem er rett rundt hjørnet. Så da får den vel litt kjærlighet igjen.


Fire Emblem Birthright skal jeg vente litt med, men gleder meg veldig til å spille det en eller annen gang! Det er også endel andre gode 3DS spill jeg ikke har kjøpt enda. Fantastisk konsoll!

Hva tror folket om Pokemon Sun og Moon?
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Kult! Jeg bestilte nettopp White 2. Var ikke så happy med Y, men har hørt mye bra om Black/white og Black/White 2. White 2 var den eneste jeg fant fra en norsk nettbutikk så da kjøpte jeg den.


Nice. Personlig kjøpte jeg Black 2 fordi Y gjennopplivde gleden min for pokemon, som gikk i dvale etter Diamond og Pearl.

Siterer Crazy Kraken:
Hva tror folket om Pokemon Sun og Moon?


Gleder meg veldig mye. Både på et nytt spill generelt, og på å sette meg inn i det kompetetive igjen, etter at jeg brente meg ut med Alpha Sapphire.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Grallen:
Nice. Personlig kjøpte jeg Black 2 fordi Y gjennopplivde gleden min for pokemon, som gikk i dvale etter Diamond og Pearl.


Spilte aldri Diamond og Pearl, men hørte at de var de dårligste i serien. Ser at de fleste mener Heart Gold/Soul Silver og Black/White (og Black2/White2) er de beste i serien. Prøvde i utgangspuntet å kjøpe Black (1) men det er ikke mulig å finne lenger. Gleder meg til å prøve White 2!

Siterer Grallen:
Gleder meg veldig mye. Både på et nytt spill generelt, og på å sette meg inn i det kompetetive igjen, etter at jeg brente meg ut med Alpha Sapphire.


Jeg syns faktisk de nye starter pokemonene ser ganske kule ut! Tenker litt på å velge Litten
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Spilte aldri Diamond og Pearl, men hørte at de var de dårligste i serien.


Jeg syns de var ganske ok, men nå er det nærmere 9 år siden jeg spilte Diamond, kan hende jeg mener noe annet nå.

Siterer Crazy Kraken:
Prøvde i utgangspuntet å kjøpe Black (1) men det er ikke mulig å finne lenger.


Du har ikke prøvd finn.no da? Selv var jeg heldig og fikk kjøpt Heart Gold der for en lusen 50-lapp, noe som var litt av et kjøp med tanke på prisen det egentlig har på bruktmarkedet. Er du heldig så kan det hende du finner noe lignende for Black.

Siterer Crazy Kraken:
Jeg syns faktisk de nye starter pokemonene ser ganske kule ut!


Var skeptisk i starten, men de har vokst litt på meg, spesielt Litten. Men er fremdeles ikke fan av Popplio, syns den ser latterlig ut. Personlig kommer jeg nok til å starte med Rowlet, starter nesten alltid med gresstypen, pluss at Grass/Flying er en artig kombo.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Grallen:
Du har ikke prøvd finn.no da? Selv var jeg heldig og fikk kjøpt Heart Gold der for en lusen 50-lapp, noe som var litt av et kjøp med tanke på prisen det egentlig har på bruktmarkedet. Er du heldig så kan det hende du finner noe lignende for Black.


Jeg var ikke så gira på å kjøpe brukt, egentlig. Kunne jo sjekket gamestop eller noe, men da gikk jeg heller for white 2. Regnes vel for å være nesten like bra som 1ern.

Siterer Grallen:
Var skeptisk i starten, men de har vokst litt på meg, spesielt Litten. Men er fremdeles ikke fan av Popplio, syns den ser latterlig ut. Personlig kommer jeg nok til å starte med Rowlet, starter nesten alltid med gresstypen, pluss at Grass/Flying er en artig kombo.


Det er mange kule teorier om hvordan de kommer til å bli ferdig utviklet osv. Hvis Popplio blir en water fairy type så gir utseende endel mening syns jeg! Rowlet er kjempekul, men jeg skulle likt å se han være noe annet enn grass flying. Grass Dark hadde vært mer spennende.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Spilte aldri Diamond og Pearl, men hørte at de var de dårligste i serien.


Det er bare ren sprøyt. Legger man fra seg nostalgien så skjønner man fort at de er bedre enn gen 1-spillene, og remakene av de. DPP er gode spill, og tilførte mye bra.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Det er bare ren sprøyt. Legger man fra seg nostalgien så skjønner man fort at de er bedre enn gen 1-spillene, og remakene av de. DPP er gode spill, og tilførte mye bra.


"Dårligst" betyr jo ikke nødvendigvis dårlig. Ingen av pokemon spillene regnes for å være direkte dårlige, det ser man jo også på karakterene spillene har fått, men det virker som mange plasserer DPP lengre ned på listen. Hvordan vil din liste se ut? Er DPP dine favoritter?
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Når vi er inne på rangeringer av Pokémonspill vil jeg selv rangere Ruby/Sapphire øverst. Det var det spillet som kom med flest nye ting og var mer brukervennlig. De to første spillene var selvfølgelig gode, men synes det først ble virkelig bra med den tredje generasjonen. Som nummer to vil jeg plassere X/Y. Der ble min barndomsdrøm oppfylt med et 3D-Pokémonspill. Det fantes jo på N64, men det var et helt annet type spill. Skal legge til at jeg ikke har spilt alle. Som nummer tre vil jeg kanskje plassere Gold/Silver. Har utrolig mange gode minner med det. Den fjerde og femte generasjonen har jeg et lite forhold til.

Nå fikk jeg lyst til å kjøpe remaken av tredje generasjon til 3DS ...

Grunnen til at D/P er rangert så langt nede er nok at det var lite nytt. Hadde det selv, men husker ikke så mye fra det.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Når vi er inne på rangeringer av Pokémonspill vil jeg selv rangere Ruby/Sapphire øverst.


Jeg spilte aldri noe særlig Ruby/Sapphire. Var liksom litt ferdig med pokemon etter Gold/Silver, men lånte de av brodern noen ganger. Tror det er hans favoritt pokemon spill også. Vurderte å plukke opp Omega Ruby, men det ble White 2 isteden denne gangen.

Siterer remote:
Som nummer to vil jeg plassere X/Y. Der ble min barndomsdrøm oppfylt med et 3D-Pokémonspill.


Det er det jeg syns ser kult ut med Sun og Moon, for der ser verdenen enda mer "3D" ut. Forhåpentligvis holder de litt igjen med antall pokemon. For meg ble det alt for mye når hvert nye lille sub område hadde 8-10 nye pokemon. Satt til slutt ikke pris på det som dukket opp.

Siterer remote:
Grunnen til at D/P er rangert så langt nede er nok at det var lite nytt. Hadde det selv, men husker ikke så mye fra det.


Ja, mange har sagt at det er litt "forglemmelig" (om det er rett ord). Folk var jo ekstremt skeptiske til Black/White da de ble vist frem første gang, men det virker som folk virkelig likte spillene da de kom ut (litt som wind waker kanskje?)
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Gold/Silver/Crystal > Red/Blue/Yellow > Ruby/Sapphire/Emerald > resten.

Angående Silver/Moon, så synes jeg det ser greit ut. Egentlig smått fed-up på hele serien, men har ikke spilt noe Pokémon siden X/Y, så da passer det vel bra å prøve litt igjen. Liker 3D retningen der ser ut til å ta.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
"Dårligst" betyr jo ikke nødvendigvis dårlig. Ingen av pokemon spillene regnes for å være direkte dårlige, det ser man jo også på karakterene spillene har fått, men det virker som mange plasserer DPP lengre ned på listen. Hvordan vil din liste se ut? Er DPP dine favoritter?


Det er klart, men de får ufortjent mye dritt føler jeg. For min del utgjør regionen veldig mye av opplevelsen, og Sinnoh er en fin og variert region. Foretrekker Hoenn fremfor den, men jeg holder den over både Kanto og Johto, som jeg føler er for repeterende. De er nærmest bare helt standard gressområder, noe som kan bli litt kjedelig i lengden, og man får da også mange av de samme pokemonene på nytt.

Den kritikken som jeg finner rettferdig, er at den tilførte for få originale pokemon som ikke er videreevolusjoner fra andre mons. Den gjorde sistnevnte ting bra, men det skulle nok vært flere originale mons. Eksempelvis er det knapt fire types i hele regionen som følge av de ikke la til annet enn Magmortar. Samtidig føler jeg at de den faktisk la til var av god kvalitet, ikke ulikt det man så med gen 6, som hadde liten kvantitet, men en god del kule mons.

Siterer remote:
Grunnen til at D/P er rangert så langt nede er nok at det var lite nytt. Hadde det selv, men husker ikke så mye fra det.


Tja. Man fikk underground, utvidelse av contests, generell forbedring av muligheten til å spille online og medhørende ting. Kritikken rettet mot at det var for få originale mons skal jeg si meg enig i.

Personlig foretrekker jeg Ruby og Sapphire, og remakene av de mest. Gen 5 har jeg ikke fått spilt, men jeg har White 2 klart til å spilles så fort jeg får ut fingeren.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Det er det jeg syns ser kult ut med Sun og Moon, for der ser verdenen enda mer "3D" ut.


Så noen videoer. Vil se mer, men det ser lovende ut.

Siterer Crazy Kraken:
Folk var jo ekstremt skeptiske til Black/White da de ble vist frem første gang, men det virker som folk virkelig likte spillene da de kom ut (litt som wind waker kanskje?)


Hvorfor var de skeptiske? Hadde ikke Black/white.


Siterer The Cookiemonster:
remakene av de mest.


Du anbefaler?
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Hvorfor var de skeptiske? Hadde ikke Black/white.


Fordi det var 150 nye pokemon og ingen gamle. De gamle kunne bare skaffes i endgame. Folk like ikke dette så godt, før lanseing, men da spillet kom ut og folk prøvde det ut så var de aller fleste veldig glade for å få en helt ny opplevelse istedenfor at det skal bli en nostalgifest. Dessuten hadde visst spillet en veldig god story osv. Jeg har ikke spilt dem, men liker veldig godt White 2 så lang, bedre enn Y vil jeg si. Mange venter spent på en Black/White remake, for å si det sånn.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Fordi det var 150 nye pokemon og ingen gamle. De gamle kunne bare skaffes i endgame. Folk like ikke dette så godt, før lanseing, men da spillet kom ut og folk prøvde det ut så var de aller fleste veldig glade for å få en helt ny opplevelse istedenfor at det skal bli en nostalgifest.


Selv om de har puttet en del av de eldre pokemonene i starten av Black 2, så er jeg veldig fan av at de gjorde dette. Opplever i hvert eneste spill at jeg faller tilbake til de pokemonene jeg pleier å bruke. Så det var veldig forfriskende å bli tvunget til å bruke noe nytt.

Når det kommer til rangering så blir det vel noe ala dette: RSE > XY > FireRed/LeafGreen > DPP. RSE er først pga rein og skjer nostaligi, + generasjon 3 har de kuleste pokemonene. Har fortsatt ikke fullført noe fra generasjon 2 eller 5, så velger å ikke ha de med.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer remote:
Du anbefaler?


Absolutt. For meg var det en nostalgibombe av de sjeldne. Har vel spilt Alpha Sapphire ti ganger mer enn X snart.

Siterer Grallen:
Selv om de har puttet en del av de eldre pokemonene i starten av Black 2, så er jeg veldig fan av at de gjorde dette. Opplever i hvert eneste spill at jeg faller tilbake til de pokemonene jeg pleier å bruke. Så det var veldig forfriskende å bli tvunget til å bruke noe nytt.


Angrer på at jeg gjorde det i X, for det og den merkelige pacingen gjorde at jeg aldri falt helt for spillet, selv om det er noen kule mons i spillet. Føler dog at de jeg virkelig ville bruke var så kronglete å skaffe, slik som Gourgeist, Goodra osv.

Lagt til 2016-05-22 01:46:
Siterer Grallen:
Har fortsatt ikke fullført noe fra generasjon 2 eller 5, så velger å ikke ha de med.


Are you me?
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!