Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Super Smash Bros. (WiiU/3DS) ~ Offisiell tråd ~


Er spent på hvordan nye Charizards gameplay er. Var aldri noen stor fan av å spille ham i Brawl, men dette ser mer lovende ut. Gleder meg egentlig til å prøve alle de gamle som har blitt forandret, Olimar ser for eksempel mer håndterlig ut nå, og Lucario med enda mer fokus på Aura. Ser også ut som om Yoshi ikke er like ubrukelig som i Brawl.
"Give a man a fire and he's warm for a day, but set fire to him and he's warm for the rest of his life." - Terry Pratchett
  • 0
Hadde tenkt å kjøpe begge versjonene av spillet, men at den versjonen til 3DS kommer ut før er bare kjempe smart. Da får man en enda større grunn til å kjøpe det.
If You're Good At Something, Never Do It For Free.
  • 0
Greninja var veldig overraskende, men vi trenger jo flere ninjaer i Smash Bros.
Håper at Ridley blir annonsert som en spillbar karakter snart.
  • 0
Mye tøff informasjon i går, ble meget fornøyd. Og må si at Sakurai ser overraskende ung ut! Liker de nye folkene som ble annonsert, og traileren på slutten av sendingen tok virkelig kaka, mest fordi jeg trodde showet var ferdig! I tillegg var de Pokémon-liknende "Who is this"-spørsmålende underholdene.God Nintendo Direct, håper den neste, universelle blir like god!

Siterer Linebeck:
Greninja var veldig overraskende, men vi trenger jo flere ninjaer i Smash Bros.
Håper at Ridley blir annonsert som en spillbar karakter snart.

Kan du være så vennlig å forklare meg hva alt oppstyret rundt Ridley handler om? Jeg har i evigheter sett folk sloss for og imot for at den store kjempeøgla skal bli med, og selv om jeg kan si meg enig i at det ville vært kult, har det en stor "nedside": Han er alt for stor. De fleste fansene har svaret om å gjøre ham mindre, men ødelegger ikke det litt poenget med ham? Og i tillegg, i min mening ville det sett helt idiotisk ut om han skulle vært på størrelse med et menneske, og sloss mot Samus, Link, Bowser osv.
  • 0
Siterer Lazara the Last:
Kan du være så vennlig å forklare meg hva alt oppstyret rundt Ridley handler om? Jeg har i evigheter sett folk sloss for og imot for at den store kjempeøgla skal bli med, og selv om jeg kan si meg enig i at det ville vært kult, har det en stor "nedside": Han er alt for stor.


Det å si at han blir alt for stor føler jeg er feil. Selv om jeg godt forstår hva du mener.

Når du ser på de nyere Mario-spillene så kan du se at Bowser er gigantisk i forhold til Mario. Jeg vet at han i de første spillene omtrent var bare litt høyere enn Mario, men da hadde han heller ikke samme designet som han har nå. Det designet han har nå er likt det som er i Brawl. Se denne videoen av alle Bowser bosskampene i New Super Mario Bros-serien. Legg merke til at han er mye større enn Mario.

Se så her. Samus mot Ridley. Ridley er kanskje litt større i forhold til Samus enn Bowser er i forhold til Mario, men samtidig fant jeg et bilde fra et eldre Metroid-spill, og vi har vel egentlig ikke fått sett Ridleys høyde siden da med mindre du regner med Metroid Prime-spillene. For i Metroid Prime-spillene, som er de nyeste i serien, er jo Ridley enorm. Han er vel like stor som Bowser er når han vokser seg stor i bosskampene. Nintendo har funnet en fin måte å forminske Bowser i form på uten å ødelegge karakteren.

Jeg tror de fint kunne klart dette med Ridley og, men jeg har liten tro på at Ridley får en plass i spillet.

Det kan også være at Lazara har rett. Jeg ville bare dele min mening. Med tanke på at Bowser er så stor. Bowser er vel også en mye mer kjent karakter, og barn nå til dags har knapt hørt om Ridley siden det er så lenge siden sist Metroid-spill. Så please.. Nintendo.. Metroid på Wii U!!!!

Hadde vært kult å få se ham i spille. I bakgrunnen eller noe. Eller at han kom inn og begynte å banke folk.


Siterer Gamezfan:
Er spent på hvordan nye Charizards gameplay er. Var aldri noen stor fan av å spille ham i Brawl, men dette ser mer lovende ut.


Er utrolig enig med det du sier. Likte ham heller ikke så godt i Brawl, men det at han nå er en egen karakter er kult.

Siterer Gamezfan:
Ser også ut som om Yoshi ikke er like ubrukelig som i Brawl.


Hahaha! Jeg likte faktisk Yoshi. Han var artig å spille som, og hadde noen fine moves, men var ikke han jeg brukte mest for å si det sånn.
If You're Good At Something, Never Do It For Free.
  • 0
For et skikkelig størrelsesbilde, her er Ridley i Zero Mission:

http://www.primaryignition.com/wp-content/uploads/Metroid-Zero-
Mission-Ridleys-Lair.gif


Kanskje litt i største laget, men gjørbart.

Selv skulle jeg gjerne heller sett Midna eller Dark Samus, men den drømmen er vel knust nå som begge er Assist Trophies. Håper at Nintendo gjør en bedre jobb med skins til fighterene denne gangen, ikke bare en fargeforandring. Den til Little Mac var absolutt en forbedring. Skulle gjerne sett en Peach med fullt Daisy-utseende, Samus med full Dark Samus eller de faktiske modellene på de forskjellige drakene, Links røde og blå drakter som dem fra Twilight Princess osv. Rett og slett litt forandring på modellen.

Er også veldig spent på om Ganondorf vender tilbake, eller om han kanskje er blitt erstattet med Ghirahim og Demise. Jeg har tidligere uttrykt entusiasme for en Ghirahim/Demise-combo som skifter på samme måte som Zelda og Sheik, men nå er det ute av bildet. Var også ganske imponert over å få se selve Arceus på banen. Å få besøk av Ham i egen skikkelse er rått. Master Ball-konseptet er et steg i riktig retning, så kan man spille med Pokéballs uten at én får Goldeen mens en annen får Ho-oh.
"Give a man a fire and he's warm for a day, but set fire to him and he's warm for the rest of his life." - Terry Pratchett
  • 0
Siterer Gamezfan:
Håper at Nintendo gjør en bedre jobb med skins til fighterene denne gangen, ikke bare en fargeforandring.


Enig. Litt større forandringer hadde gjort seg.

Siterer Gamezfan:
Er også veldig spent på om Ganondorf vender tilbake, eller om han kanskje er blitt erstattet med Ghirahim og Demise.


Ghirahim er en av de jeg har lyst til å se som en nykommer. Tror han kunne fått noen interessante knep. Og de kan godt bytte han inn mot Ganondorf for min del. Synes han alltid (og spesielt i Brawl) har vært alt for tung og treg å spille som. En litt kjedelig kopi av Captain Falcon.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Gamezfan:
Er også veldig spent på om Ganondorf vender tilbake, eller om han kanskje er blitt erstattet med Ghirahim og Demise.

Jeg kan nærmest garantere at Ganondorf kommer tilbake. Han er tross alt hovedskurken i serien, pluss at Link og Zelda har Twilight Princess design.
  • 0
Håper i sa fall at han får et eget moveset denne gangen. Kanskje noe basert på sverdet hans i Twilight Princess, med tennisballangrepet fra Ocarina of Time så klart.
"Give a man a fire and he's warm for a day, but set fire to him and he's warm for the rest of his life." - Terry Pratchett
  • 0
Siterer Victorfinne:
Det å si at han blir alt for stor føler jeg er feil. Selv om jeg godt forstår hva du mener.

Når du ser på de nyere Mario-spillene så kan du se at Bowser er gigantisk i forhold til Mario. Jeg vet at han i de første spillene omtrent var bare litt høyere enn Mario, men da hadde han heller ikke samme designet som han har nå. Det designet han har nå er likt det som er i Brawl. Se denne videoen av alle Bowser bosskampene i New Super Mario Bros-serien. Legg merke til at han er mye større enn Mario.

Se så her. Samus mot Ridley. Ridley er kanskje litt større i forhold til Samus enn Bowser er i forhold til Mario, men samtidig fant jeg et bilde fra et eldre Metroid-spill, og vi har vel egentlig ikke fått sett Ridleys høyde siden da med mindre du regner med Metroid Prime-spillene. For i Metroid Prime-spillene, som er de nyeste i serien, er jo Ridley enorm. Han er vel like stor som Bowser er når han vokser seg stor i bosskampene. Nintendo har funnet en fin måte å forminske Bowser i form på uten å ødelegge karakteren.

Jeg tror de fint kunne klart dette med Ridley og, men jeg har liten tro på at Ridley får en plass i spillet.

Det kan også være at Lazara har rett. Jeg ville bare dele min mening. Med tanke på at Bowser er så stor. Bowser er vel også en mye mer kjent karakter, og barn nå til dags har knapt hørt om Ridley siden det er så lenge siden sist Metroid-spill. Så please.. Nintendo.. Metroid på Wii U!!!!

Hadde vært kult å få se ham i spille. I bakgrunnen eller noe. Eller at han kom inn og begynte å banke folk.

Du har mye godt å si, kan forsåvidt si meg enig i det. Har ikke vurdert hvor stor Bowser egentlig er, selv når han er i vanlig form! Men jeg holder meg der jeg stod før, Ridley passer nok best som en boss IMO!
  • 0
Siterer Lazara the Last:
Men jeg holder meg der jeg stod før, Ridley passer nok best som en boss IMO!


Sier meg enig i det. Størrelsen kunne de nok løst enkelt, men jeg klarer ikke helt å se for meg Ridley som en spillbar karakter uansett, spesielt med tanke på moveset. Men Metroid har alltid kun hatt en karakter med i denne serien (Samus og ZS blir to forskjellige nå men), så de kunne vel kanskje hatt en til.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Selv har jeg vært en fan av Sylux fra Metroid Prime: Hunters siden barneskolen, hadde elsket å sett ham. Men med tanke på at han kun har vært i ett spill (med en kameo i MP3), som kom ut... vel... når jeg gikk på barneskolen, er vel sjangsene små. Dark Samus kunne ha passet, muligens som en skin til Samus, men nå som hun er Assist Trophy skjer vel ikke det med det første. Samus og Ridley er vel egentlig de eneste fra Metroid vi ser ofte nok til å være ikoniske for serien. Kanskje Space Pirate med design fra Zero Mission kunne ha funket? Problemet er at ingen spesifikke Space Pirates noen gang er blitt framhevet, med unntak av Weavel - igjen fra MPH. Adam Malkovich er jo ett alternativ, siden han var prominent i det nyeste spillet, eller muligens Anthony Higgs, som vi fikk se sloss.

Men når alt kommer til alt, sliter jeg med å komme på noen andre Metroid-karakterer enn Samus som faktisk passer inn i SSB - de fleste er enten for lite prominente eller for monsteraktige.
"Give a man a fire and he's warm for a day, but set fire to him and he's warm for the rest of his life." - Terry Pratchett
  • 0
Siterer Glorfindel:
Sier meg enig i det. Størrelsen kunne de nok løst enkelt, men jeg klarer ikke helt å se for meg Ridley som en spillbar karakter uansett, spesielt med tanke på moveset. Men Metroid har alltid kun hatt en karakter med i denne serien (Samus og ZS blir to forskjellige nå men), så de kunne vel kanskje hatt en til.


Kunne sett for meg Ridley som karakter der han var en blanding av Alex fra Tekken-serien, og Firebrand fra Ultimate Marvel Vs. Capcom 3.
If You're Good At Something, Never Do It For Free.
  • 0
Litt på etterskudd, men tenkte jeg likevel ville diskutere Directen jeg også. Den hadde noe av det som har manglet i mange av de andre directene, nemlig humor og et fokus på kjernespillerne. Likte hvordan sakurai trollet oss stort sett hele veien, og såklart klesplaggene hans

Begge versjonene ser særdeles lovende ut, men jeg fikk mer lyst på 3DS-versjonen nå enn jeg har hatt tidligere. Særlig Smash Run moden ser spennende ut, var skikkelig fan av City Trial på Kirby Air-Ride. Det ender nok opp med at jeg skaffer begge versjonene med tanke på hvor lang tid før den andre 3DS-versjonen kommer.

Jeg er litt skuffet over at ikke Midna er en karakter man kan spille som, men en assist-trophy er vel bedre enn ingenting i guess. Ellers er det bra at Yoshi er tilbake, var redd en liten stund for at de kom til å droppe han. Yoshi har vært min favorittfigur å spille som gjennom melee og brawl, så det at de har gjort noen endringer til han kommer som en positiv overraskelse for min del. Jeg synes at han ble tonet litt ned i brawl, for i melee var han en ganske kraftig karakter, så det er bra de gjør noen endringer til movesettet hans i denne omgangen

Kort sagt er jeg veldig hypet for spillene, og for hva vi kan bli vist på E3!
  • 0
Siterer projecthammer:
Litt på etterskudd, men tenkte jeg likevel ville diskutere Directen jeg også.


Bedre sent enn aldri

Siterer projecthammer:
Den hadde noe av det som har manglet i mange av de andre directene, nemlig humor og et fokus på kjernespillerne. Likte hvordan sakurai trollet oss stort sett hele veien, og såklart klesplaggene hans


Helt enig. Latterlig morsomt når han lurte oss. ''Nah, I'm just kidding''.

Siterer projecthammer:
Begge versjonene ser særdeles lovende ut, men jeg fikk mer lyst på 3DS-versjonen nå enn jeg har hatt tidligere. Særlig Smash Run moden ser spennende ut, var skikkelig fan av City Trial på Kirby Air-Ride. Det ender nok opp med at jeg skaffer begge versjonene med tanke på hvor lang tid før den andre 3DS-versjonen kommer.
!


Helt enig. Selv hadde jeg tenkt å kjøpe begge uansett, men denne directen forsterket bare lysten min på 3DS-versjonen.

Siterer projecthammer:
Kort sagt er jeg veldig hypet for spillene, og for hva vi kan bli vist på E3!


Jeg og. Er vel det Nintendo-spillet jeg gleder meg mest til på linje med ''X''!
If You're Good At Something, Never Do It For Free.
  • 0
Håper virkelig at de tar med en karakter eller flere fra Xenoblade Chronicles! Tror nok Shulk er mest aktuell.
If You're Good At Something, Never Do It For Free.
  • 0
Siterer Victorfinne:
Håper virkelig at de tar med en karakter eller flere fra Xenoblade Chronicles! Tror nok Shulk er mest aktuell.


My boi.

Shulk + Chrom + Ghirahim = satisfied Glorfindel.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Hadde likt å se Ghirahim der jeg og!
If You're Good At Something, Never Do It For Free.
  • 0
Siterer Glorfindel:
Shulk + Chrom + Ghirahim = satisfied Glorfindel.

Skal vi se:

-Chrom er nok ganske sannsynlig. Brawl og Melee har hatt to Fire Emblem medlemmer hver, så det er veldig gode muligheter for at han er med.
-Shulk er mulig, men Sakurai er så uforutsigbar at det er vanskelig å si. Jeg tror ikke han er med.
-Ghirahim er vel så og si umulig. Med Zelda, Link, Toon Link, Sheik og Ganondorf er det nok av karakterer fra den serien. I tillegg har han bare vært med i ett spill.
  • 0
Liker forslagene til Glorfindel, men er også skeptisk til om de blir en realitet. Med det sagt, så hadde jeg ikke takket nei til Myunit/avatar fra FE:Awakening. En blanding av sverd og magi hadde vært stilig.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Siterer Jurginator:
-Chrom er nok ganske sannsynlig. Brawl og Melee har hatt to Fire Emblem medlemmer hver, så det er veldig gode muligheter for at han er med.


Regner nesten med at det kommer inn en til ja. Marth har alltid vært min hovedfavoritt i Smash Bros. serien, men de andre fra Fire Emblem synes jeg har vært så som så. Roy var kun en ren kopi av Marth og Ike synes var voldelig treg.

Siterer Jurginator:
-Shulk er mulig, men Sakurai er så uforutsigbar at det er vanskelig å si. Jeg tror ikke han er med.


Det har gått noe rykter om en "lekkasje" fra en fyr som visstnok skal ha truffet riktig på ting tidligere, men nei, jeg tror ikke på noen ting før jeg ser det bekreftet fra Nintendo. Men jeg må ærlig innrømme at jeg kommer til å bli direkte sur om de ikke tar med noen ting fra Xenoblade...

Siterer Jurginator:
-Ghirahim er vel så og si umulig. Med Zelda, Link, Toon Link, Sheik og Ganondorf er det nok av karakterer fra den serien. I tillegg har han bare vært med i ett spill.


At han kun har vært med i ett spill synes jeg ikke skal være noe hinder. Hinderet er vel heller, som du nevner: Ganondorf. Skal fryktelig mye til for at han blir utelatt, uansett hvor vanvittig kjedelig han er å spille.

Siterer sonic og link:
Med det sagt, så hadde jeg ikke takket nei til Myunit/avatar fra FE:Awakening. En blanding av sverd og magi hadde vært stilig.


Det er også en interessant tanke, men jeg for min del vil nok helst ha en spesifikk karakter fra serien. Føler vel ikke at My Unit kan representere Fire Emblem i like stor grad som de andre karakterene.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Jeg tror at de inkluderer noe fra Xenoblade!
If You're Good At Something, Never Do It For Free.
  • 0
ÅHH det er så kjedelig å vente helt til neste år med wii u versjonen. Men kan i hvertfall kose meg med 3DS versjonen til sommeren da.
"Be carefull out there! we dont want to see you go holowed" -Andrew of Astora
  • 0
Siterer thosol01:
ÅHH det er så kjedelig å vente helt til neste år med wii u versjonen. Men kan i hvertfall kose meg med 3DS versjonen til sommeren da.


Wii U versjonen kommer i år den også. Til vinteren en gang.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Siterer thosol01:ÅHH det er så kjedelig å vente helt til neste år med wii u versjonen. Men kan i hvertfall kose meg med 3DS versjonen til sommeren da.

Wii U versjonen kommer i år den også. Til vinteren en gang.


Å ja det stemmer.
"Be carefull out there! we dont want to see you go holowed" -Andrew of Astora
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!