Gamereactor Norge. Gamereactor er Nordens største gaming site. Vi står altid klar med de seneste nyheder og anmeldelser af de nyeste spil. Blogs og brugeranmeldelser er også en stor del af siden, og så har vi nturligvis Danmarks bedste gaming forum. Gamereactor bruker cookies slik at du kan browse nettsiden vår best mulig. Hvis du fortsetter antar vi at du er fornøyd med vår cookies policy.

Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Fifa 14 ~ Offisiell tråd ~

• gnyg
  • gnyg
Finnes det noe momentum relatert i spillet? For jeg føler det ofte at jeg mister momunt om ting går i mot meg, og at hvis jeg skaper sjangser så skaper jeg plutselig flere. I tredje divisjon på fifa 13 spilte jeg mot Bayern, var Brasil. Oscar fikk to gule kort, som var latterlig billige, og dermed mistet jeg alt tempo i laget. Tullete.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
http://www.easports.com/fifa/news-updates-gameplay/article/fifa-1
4-5-star-skillers?sf16957212=1

FIFA 14 5* skillers.

En ting jeg legger merke til er at Bernard er med, for Shakthar, og at de er med i Rest of the World.

Lagt til 2013-09-07 22:22:
4-colombia-primera-a

Colombiansk førstedivisjon med i FIFA 14.

Og til slutt:

4-top-50

De topp 50 beste spillerne i FIFA 14.

Carlos Tevez er ratet like høyt som Luis Suárez. Og hva har Vidic gjort for å forsvare en rating som er like høy som Thiago Silva sin? Og hva har Wayne Rooney vist de siste årene som forsvarer en rating høyere enn Suárez sin? Hvordan fikk van Persie hele 3 mer i rating enn Suárez? Hvordan fikk Agüero 88? Hvordan fikk Neymar 84?

Ratingene er helt tullete.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Carlos Tevez er ratet like høyt som Luis Suárez. Og hva har Vidic gjort for å forsvare en rating som er like høy som Thiago Silva sin? Og hva har Wayne Rooney vist de siste årene som forsvarer en rating høyere enn Suárez sin? Hvordan fikk van Persie hele 3 mer i rating enn Suárez? Hvordan fikk Agüero 88? Hvordan fikk Neymar 84?

Lets see.

Suarez fikk ikke upgrade pga oppførsel, det kan jeg garantere deg.
Vidic burde blit satt ned til 85, men manu vant ligaen og da er det normalt at spillere er høyere rata uansett hvor retarda det er.
Rooney har kanskje ikke gjort seg fortjent til en rating høyere enn Suarez, men de kan ikke ta å sette han ned så grovt over et år hvor han fortsatt spilte bra og vant ligaen. Han har allerede gått ned 2 ratings.
Van Persie fikk 3 mer i rating enn suarez pga Van Persie vant ligaen og Suarez vant jack shit og finishet mid table.
Aguero og David Silva 88 er absolutt batshit crazy. Aner ikke hva de røyket når de fant ut det.
Neymar 84 er ikke urealistisk, han var 85 ifjor. Tror de fleste trodde han skulle få en upgrade siden han gikk til barca så er happy med en -1.

Dette er selvfølgelig mine tanker om sakene da.

Jeg syntes det er helt sykt tragisk at Walcott er satt ned til 81, statistisk den beste kantspilleren i BPL ifjor og får -1 på overallen mens Ashley Young som spilte 1-2 kamper forblir som en 82 overall spiller.

Er dere interessert i å sjekke stats og overall til alle spillerene i Fifa14 Ultimate team så er det bare å søke her: http://www.futhead.com/

Her er også en liste med Youtuberene som var på Capture eventet til EA i Guilford.

Hjerpseth: http://www.youtube.com/user/Hjerpseth
FifaRalle: http://www.youtube.com/user/FifaRalle
NepentheZ: http://www.youtube.com/user/NepentheZ
KSIOlajidebt: http://www.youtube.com/user/KSIOlajidebt
AirjapesFIFA: http://www.youtube.com/user/AirjapesFIFA
Calfreezy: http://www.youtube.com/user/Calfreezy
MattHDGamer: http://www.youtube.com/user/MattHDGamer
TwoSyncFIFA: http://www.youtube.com/user/TwoSyncFIFA
TheMasterBucks: http://www.youtube.com/user/TheMasterBucks
Kazooie94: http://www.youtube.com/user/Kazooie94

De fikk lov å legge ut filmer fra idag av som de filmet på eventet. Forskjellige av dem vil selvfølgelig spesifisere seg på forskjellige ting.

Gleder meg ekstremt mye til å spille det selv, career mode ser ekstremt kjekt ut. Masterbucks er den av de som var der som spesifiserer seg mest på Career mode om dere er interesserte.
"Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
  • 0
Siterer NewAge:
Suarez fikk ikke upgrade pga oppførsel, det kan jeg garantere deg.

Noe som i seg selv er idiotisk. Skal man nå dele ut bonuser for "snilleste spiller"?

Siterer NewAge:
Van Persie fikk 3 mer i rating enn suarez pga Van Persie vant ligaen og Suarez vant jack shit og finishet mid table.
Aguero og David Silva 88 er absolutt bats

Noe som også er idiotisk. Mye mer imponerende å score masse mål for et mindre bra lag enn å score masse for et lag som vinner alt imo. Og jo, trekker man fra straffer scoret de faktisk like mange i ligaen.

Siterer NewAge:
Aguero og David Silva 88 er absolutt batshit crazy. Aner ikke hva de røyket når de fant ut det.

Silva er grei, men Agüero er håpløst høyt ratet. Silva skapte masse sjanser forrige sesong, men de som skulle putte målene for City sviktet gang på gang.

Siterer NewAge:
Neymar 84 er ikke urealistisk, han var 85 ifjor. Tror de fleste trodde han skulle få en upgrade siden han gikk til barca så er happy med en -1.

Ratingen er grei, med etter et veldig bra confederations cup for hans del virker det rart at de setter han ned.

Siterer NewAge:
Jeg syntes det er helt sykt tragisk at Walcott er satt ned til 81, statistisk den beste kantspilleren i BPL ifjor og får -1 på overallen mens Ashley Young som spilte 1-2 kamper forblir som en 82 overall spiller.

ASHLEY YOUNG ER RATET HØYERE ENN WALCOTT, BEN ARFA OG STORT SETT ALLE VINGER I PREMIER LEAGUE!? EA Sports har sikkert tenkt som så at de måtte ha en LW/LM over 80 i PL for FUT. Det kan ikke være noen annen grunn.

Jeg klarer ikke la vær å tro at EA justerer ratingene basert på ratinger i FUT. F.eks. kan jeg trekke inn Jordan Henderson, som hadde 74 i FIFA 13. Det gjorde han til en dominerende sølvspiller i FUT, perfekt for EA.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Noe som i seg selv er idiotisk. Skal man nå dele ut bonuser for "snilleste spiller"?

Absolutt ikke, men jeg kan se hele utestengelsen hans på slutten av sesongen ha ødelagt sjangsene hans for en upgrade.

Noe som også er idiotisk. Mye mer imponerende å score masse mål for et mindre bra lag enn å score masse for et lag som vinner alt imo. Og jo, trekker man fra straffer scoret de faktisk like mange i ligaen.

Idiotisk må det bare være men spillere som vinner vil alltid være høyere rata.

Silva er grei, men Agüero er håpløst høyt ratet. Silva skapte masse sjanser forrige sesong, men de som skulle putte målene for City sviktet gang på gang.

Silva som 88 er langt ifra greit, fortjente aldri å beholde samme rating. Jeg rater Cazorla høyere og han fikk bare 85, jeg rater Mata enda høyere igjen og hans upgrade endte på 87 med en tragisk 83 passing. David Silva burde ligge på rundt 86 sammen med Cazorla mens Mata ligger på 88.

Jeg klarer ikke la vær å tro at EA justerer ratingene basert på ratinger i FUT. F.eks. kan jeg trekke inn Jordan Henderson, som hadde 74 i FIFA 13. Det gjorde han til en dominerende sølvspiller i FUT, perfekt for EA.

To be fair, basert på sesongen til Henderson året som ledet opp til fifa13 så fortjente han ikke høyere enn 74. Nå ligger han på ratingen han fortjener fra ifjor, en solid 75.

Men ja, visse spillere ser ut til å forbi silvers sånn at EA kan tjene på det, noe som er greit for meg om de er en 74 overall. Fortsetter da formen får de seg en winter upgrade til en gull uansett. Sånn som Pogba ifjor.
"Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
  • 0
Siterer NewAge:
Absolutt ikke, men jeg kan se hele utestengelsen hans på slutten av sesongen ha ødelagt sjangsene hans for en upgrade.

Tragikomisk dumt.

Siterer NewAge:
Silva som 88 er langt ifra greit, fortjente aldri å beholde samme rating. Jeg rater Cazorla høyere og han fikk bare 85, jeg rater Mata enda høyere igjen og hans upgrade endte på 87 med en tragisk 83 passing. David Silva burde ligge på rundt 86 sammen med Cazorla mens Mata ligger på 88.

Når du setter det i forhold til andre så er ratingen grei, men i seg selv er ikke 88 så dumt for Silva. At han er fast foran Mata på Spania veier tungt i Silvas favør og.

Siterer NewAge:
To be fair, basert på sesongen til Henderson året som ledet opp til fifa13 så fortjente han ikke høyere enn 74.

Han hadde langt fra en storsesong, men jeg nekter å tro at de satte han ned "tilfeldigvis" til 74. De ville nok heller ha en høyt ratet silver enn en lavt ratet gold.

Siterer NewAge:
Nå ligger han på ratingen han fortjener fra ifjor, en solid 75.

Han har 75 i FIFA 14? Oh dear EA, oh dear.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
http://www.futhead.com/14/squads/178919/

Jeg skal bare så lage det laget der. Fart av en annen verden.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Noen som prøvde FIFA 14 demoen idag? Isåfall, hva synes dere. Jeg synes at dette kommer til å bli digg
Not race from me, if I say no.
  • 0
Jeg har spilt en del på demoen nå. Jeg har litt blandede inntrykk, egentlig.

Det er lettere å drible mot CPU-en, og man trenger ikke å holde inne L2 for å bruke skillmoves, noe som er bra.

På en annen side føler jeg at lagkameratene ikke beveger seg helt slik jeg liker at de gjør, men det kommer trolig av at jeg ikke fikk endre taktikken. Det problemet har jeg i FIFA 13 og, men så fort jeg får byttet til taktikken jeg foretrekker presterer jeg bedre. Tipper at det samme gjelder med FIFA 14.

Og av lagene i demoen vil jeg si at Manchester City var best. Barcelona var brukbare, men føltes litt veike. PSG var ikke imponerende på noen måte. Dortmund var for gjennombruddshissige for min smak, og jeg slet med å holde på ballen, siden medspillerne konstant løp vekk fra meg, i stedet for å gjøre seg tilgjengelige. Tottenham var dårlige.

AC Milan var ganske greie, men det var frustrerende at både Robinho og El Sharaawy var blitt justert ned til 3* skills, når de hadde henholdsvis 5* og 4* i FIFA 13. Balo er også 3*. Det hele ble ikke hjulpet av at også midtbanen hadde blitt justert ned. Både Montolivo, Nocerino og De Jong hadde 2* skills. Lame, med andre ord. Dog, spesielt Robinho er fortsatt god til å drible, fordi han har ganske høy dribbling og ball control.

NY Red Bulls og Boca har jeg ikke prøvd.

Edit: Etter å ha spilt det ytterligere har jeg funnet ut at det egentlig er et utrolig irriterende spill. Stort sett alt med forsvaring går ut på å ha mest fart og styrke. Det å komme seg forbi f.eks. Kyle Walker er umulig i spillet, ettersom han er så rask. Eneste måten er å ha en 5* skiller og å skille hele tiden, noe som fungerer med variabel kvalitet.

Slik det ligger an nå frister det egentlig ikke å kjøpe spillet.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Etter å ha spilt det ytterligere har jeg funnet ut at det egentlig er et utrolig irriterende spill. Stort sett alt med forsvaring går ut på å ha mest fart og styrke. Det å komme seg forbi f.eks. Kyle Walker er umulig i spillet, ettersom han er så rask. Eneste måten er å ha en 5* skiller og å skille hele tiden, noe som fungerer med variabel kvalitet.

Og hva vanskelighetsgrad spiller du på?

Til nå har jeg spilt på pro og world class og finner begge doable. Liker at du må fokusere mer på build up play enn å bare pace deg forbi motstanderen sånn du gjør på fifa 13.

Til nå tror jeg Milan er favoritt laget, kaster Poli på banen istedenfor Nocerino og det laget gjør det ekstremt bra for meg.

Barca er det mest ubrukelige laget på demoen for meg, er egentlig bare Sanchez som stod ut for meg i kampene jeg har spilt med dem.

Gleder meg til spillet og da spesielt til å starte opp Career.
  • 0
Siterer NewAge:
Barca er det mest ubrukelige laget på demoen for meg, er egentlig bare Sanchez som stod ut for meg i kampene jeg har spilt med dem.

Enig. Neymar har vært bra når han får litt rom, men han er for veik i kroppen.

Siterer NewAge:
Til nå tror jeg Milan er favoritt laget, kaster Poli på banen istedenfor Nocerino og det laget gjør det ekstremt bra for meg.

Jeg klarte å få de til å fungere ved å stille i en 4-3-3 Attacking, med Robinho som CAM.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Liker demoen. Har alltid spilt possessionfotball, så det var innertier for meg i hvertfall. Det laget jeg har likt best er faktisk Dortmund, ettersom jeg bruker denne formasjonen:

Weidenfeller
Schmelzer - Hummels - Subotic - Pisczeck
Gündogan - Bender - Mkhitryan
Aubameyang - Lewandowski - Reus

Funker ypperlig.

Eneste jeg ikke liker er det med pacey forsvar. Det kommer til å bli pain når man spiller online. Ser for meg at Thiago Silva, Chiellini, Ogbonna osv kommer til å være OP as fuark.
AI DUN'T GEHT Y PPLZ R MÆD ÆTT DONULD TRUMP. HI IZ DUIN D SÆIM ÆS TSJANIA. BUILD THAT WALL. LOCK HER UP - Et poetisk innblikk i alt-right bevegelsen anno 2017
  • 0
Siterer A to the H:
Eneste jeg ikke liker er det med pacey forsvar. Det kommer til å bli pain når man spiller online. Ser for meg at Thiago Silva, Chiellini, Ogbonna osv kommer til å være OP as fuark.

Nettopp det som irriterer voldsomt. De har ikke fikset det heller, de har gjort det verre. Juventus kommer til å være populære online, med Ogbonna, Chiellini og Bonucci i forsvaret.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Nettopp det som irriterer voldsomt. De har ikke fikset det heller, de har gjort det verre. Juventus kommer til å være populære online, med Ogbonna, Chiellini og Bonucci i forsvaret.

Har forresten 6 brukere på PSN nå, så jeg får kontinuerlig med packs på alle sammen. Hells to the yes
AI DUN'T GEHT Y PPLZ R MÆD ÆTT DONULD TRUMP. HI IZ DUIN D SÆIM ÆS TSJANIA. BUILD THAT WALL. LOCK HER UP - Et poetisk innblikk i alt-right bevegelsen anno 2017
  • 0
6 brukere? Wtf man, wtf. Jeg har to, en jeg faktisk bruker, og en useriøs køddebruker som jeg har brukt online i diverse spill når jeg vil være useriøs.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
6 brukere? Wtf man, wtf. Jeg har to, en jeg faktisk bruker, og en useriøs køddebruker som jeg har brukt online i diverse spill når jeg vil være useriøs.

Lagde dem når FIFA 12 skulle komme ut, så brukte jeg dem i fjor og fikk spillere som Chicharito, Falcao og litt sånn forskjellig av gratis packs. Genistrek.
  • 0
Cheatah. Ikke dumt tenkt da.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Cheatah. Ikke dumt tenkt da.

EA er cheaters i seg selv, med de elendige packsa man får.
  • 0
Veldig stor mulighet for at jeg plukker opp dette litt etter realease. Jeg har fått et veldig sug etter FIFA!
If You're Good At Something, Never Do It For Free.
  • 0
Siterer Victorfinne:
Veldig stor mulighet for at jeg plukker opp dette litt etter realease. Jeg har fått et veldig sug etter FIFA!

Vi klandrer deg ikke.
  • 0
Siterer A to the H:
EA er cheaters i seg selv, med de elendige packsa man får.

Jeg har aldri fått en TOTW eller TOTS i noen pakker. Beste jeg har fått er Javier Hernandez. Og han er ikke spesielt god.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Jeg har aldri fått en TOTW eller TOTS i noen pakker. Beste jeg har fått er Javier Hernandez. Og han er ikke spesielt god.

Beste jeg har fått er Zlatan.
  • 0
Siterer A to the H:
Har forresten 6 brukere på PSN nå, så jeg får kontinuerlig med packs på alle sammen. Hells to the yes

Vel, får ikke det helt til å funke på Xboxen... Men hadde nok ikke endt opp med å gjøre det om jeg hadde hatt det på PS3 heller. Så må nok gå den lange veien for å bygge meg et stjerne lag. Sett bort i fra at jeg har bestilt Ultimate Edition som gir 24 pakker fordelt på 4 måndeder, og 4 ekstra helt fra start.
  • 0
Siterer ElGamer:
Sett bort i fra at jeg har bestilt Ultimate Edition som gir 24 pakker fordelt på 4 måndeder, og 4 ekstra helt fra start.

"Betal mer og få fordeler!"

Siterer A to the H:
Beste jeg har fått er Zlatan.

Som igjen er mye bedre og mye mer verdt enn Hernandez. Vanligvis får jeg bare crappy spillere som ikke er verdt mer enn det man kan quickselle de for.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Som igjen er mye bedre og mye mer verdt enn Hernandez. Vanligvis får jeg bare crappy spillere som ikke er verdt mer enn det man kan quickselle de for.

Det har jeg fått en drøss av også.

"Betal mer og få fordeler!"

You see? EA er sleipe.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!