Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Mass Effect ~ Offisiell tråd ~


jeg syns at KOTOR er verdens beste spill.
så mass effect havner i min hylle
jeg skal slutte å game når: en stum mann, sier til en døv mann, at en blind mann, så en mann gå på vannet
  • 0
Siterer vpvmeizter:
http://www.nettavisen.no/spillmagasinet/article1451073.ece fikk 6'er fra spillmagasinet


han får det til å høres ut som verdens beste spill
jeg skal slutte å game når: en stum mann, sier til en døv mann, at en blind mann, så en mann gå på vannet
  • 0
Siterer Big Hurt:
Citerer Crazy Kraken:
Men, mass effect er jo et RPG ikke sant? Så da er det vel ganske åpent og sånt, som Oblivion ikke sant? Og i oblivion var det ganske stor fokus på sidequests... er det sånn i Mass effect også? Er sidequestene interassange og kule å gjøre?


Joda det er et RPG, men ikke sammenlignbart med Oblivion, har du ikke spilt KOTOR eller Jade Empire før? Ligner mer på de, dessuten er alle kampene i realtid, og man må gjemme seg bak ting og skyte og sikte selv osv. samt styre teamet sitt.


Det var ikke det jeg mente... Jeg lurte på om sidequestene var kule og interessange som i oblivion. Eller er det bare main questet man driver med fordi det er det eneste som er kult?
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Citerer Big Hurt:Citerer Crazy Kraken:
Men, mass effect er jo et RPG ikke sant? Så da er det vel ganske åpent og sånt, som Oblivion ikke sant? Og i oblivion var det ganske stor fokus på sidequests... er det sånn i Mass effect også? Er sidequestene interassange og kule å gjøre?


Joda det er et RPG, men ikke sammenlignbart med Oblivion, har du ikke spilt KOTOR eller Jade Empire før? Ligner mer på de, dessuten er alle kampene i realtid, og man må gjemme seg bak ting og skyte og sikte selv osv. samt styre teamet sitt.

Det var ikke det jeg mente... Jeg lurte på om sidequestene var kule og interessange som i oblivion. Eller er det bare main questet man driver med fordi det er det eneste som er kult?


det er jo ganske mye story bak det.
så sidequestene kan være kule for alt jeg vet da. må nok spille det først.
jeg skal slutte å game når: en stum mann, sier til en døv mann, at en blind mann, så en mann gå på vannet
  • 0
Siterer fanzypanzy:
Leste Itavisen sin anmeldelse og de bekreftet mange av anelsene jeg hadde om dette spillet. VG sin anmeldelse påpekte også en viktig ting nemlig at de ikke anbefalte Mass Effect til folk som faktisk vil ha ett rollespill. Å ikke ett actionspill med rollespillelementer.

Så hvordan foregår selve rollespillinga i form av skills, våpen, levler, taktikk etc. Fordi dette spillet ser virkelig ut til å trenge noe rollespilling. Som action spill ser det veldig middelmådig ut. Å en liten ting til, er det mye forkjellige våpen drakter osv. . Eller er det som i Oblivion der du har 6 drakter som alle egentlig er ganske fantasiløse? Eller med andre ord, er det så mye forkjellig at man faktisk har en konstant følelse av å bygge vider på karakteren. Å at det lizzm er mer enn 2 valg av rustningtype( slik som light/heavy i Oblivion)


Altså bare for å få en ting helt klart, ITavisen suger, og der leser man aldri! ;P

Vil kalle Mass Effect for et action-rpg, for rollespill er det absolutt. Man bygger opp sin karakter, men det er ikke stat-heavy av den grunn. Actiondelen er i realtid og ikke turbasert som hjelper på actionfaktoren. Historien er dyp og man har utallige valg og dialogmuligheter, og alt utstyr er forskjellig og syns akkurat som de foregående Bioware spillene. Det er masse armor i mange varianter, det er også en som ligner på den Power Rangers bruker!

Angående rustiningstyper så er det light, medium og heavy, men alle har ulike utseender. Alle rasene har dessuten sin egen armor og kan ikke brukes av andre raser.

Lagt til 2007-11-20 15:29:
Siterer Crazy Kraken:
Citerer Big Hurt:
Citerer Crazy Kraken:
Men, mass effect er jo et RPG ikke sant? Så da er det vel ganske åpent og sånt, som Oblivion ikke sant? Og i oblivion var det ganske stor fokus på sidequests... er det sånn i Mass effect også? Er sidequestene interassange og kule å gjøre?


Joda det er et RPG, men ikke sammenlignbart med Oblivion, har du ikke spilt KOTOR eller Jade Empire før? Ligner mer på de, dessuten er alle kampene i realtid, og man må gjemme seg bak ting og skyte og sikte selv osv. samt styre teamet sitt.


Det var ikke det jeg mente... Jeg lurte på om sidequestene var kule og interessange som i oblivion. Eller er det bare main questet man driver med fordi det er det eneste som er kult?


Det er faktisk litt forskjellig, noen av de er veldig straight-forward mens andre er mer spennende og nesten like involverende som MQ.
Ralph Wiggum "Super Nintendo Chalmers? I got carsick in your office"
  • 0
jeg syns det bare er bra, at du kan pause i kampen for å velge stuff*
så en review der de sa at det var dårlig, og det ødelag tempoet.
det er bare dumt.
jeg skal slutte å game når: en stum mann, sier til en døv mann, at en blind mann, så en mann gå på vannet
  • 0
Siterer Big Hurt:
Altså bare for å få en ting helt klart, ITavisen suger, og der leser man aldri! ;P


lol, men anmeldelsene deres er alikevel vært å lese. Å man må ikke bli så fanboy i forhold til ett spill at hver eneste negative ting som blir sagt gjør anmelderen/siden til "sugen" og teit.

Siterer Big Hurt:
Vil kalle Mass Effect for et action-rpg, for rollespill er det absolutt. Man bygger opp sin karakter, men det er ikke stat-heavy av den grunn. Actiondelen er i realtid og ikke turbasert som hjelper på actionfaktoren. Historien er dyp og man har utallige valg og dialogmuligheter, og alt utstyr er forskjellig og syns akkurat som de foregående Bioware spillene. Det er masse armor i mange varianter, det er også en som ligner på den Power Rangers bruker!

Angående rustiningstyper så er det light, medium og heavy, men alle har ulike utseender. Alle rasene har dessuten sin egen armor og kan ikke brukes av andre raser.


Høres greit ut det. Men hvordan er det med skills og lignende. Er det klasser som alle har sine egne skills imotsetning til Oblivion( elsker virkerlig å bruke Oblivion som eks. ) der alle egentlig kan bruke alt uansett hvilke klasse du måtte velge. Rett og slett om man må bygge opp karakteren(ene) på en hensiktmessig måte. At noen klasser baserer seg mest på powerups og vanlige våpen mens andre bruker mer healing og diverse krefter. Eller blir det fort slik at du og alle lagkammeratene dine blir helt like og er like gode eller dårlige på alt? Bare spør fordi er litt lei av rollespill der det egentlig bare er en måte å bygge opp karakteren sin på. At man bare gir seg selv en unødvendig stor utfordring ved å velge noe annet....ubalansert er vel også ett ord på det.

Edit: Siden det er ganske vanskelig å finne noen ord'lig filmer som viser planeter osv. fra ME så lurer jeg litt på hvordan stedene ser ut/ Variasjonen. Enda vi tydeligvis ikke kan stole på Itavisen var ett av minuset de beskrev at man løp for mye rundt i like miljører. At de føltes litt kjedelige ut. Hvordan er det egentlig? Er det mye variasjon med skog, jungel, snø eller er det for det meste verdener som ligner litt mer på Mars eller mye løping rundt i "romskip" korridorer osv.?
This is great banter, it really is.
  • 0
som sagt, jeg har spilt over 100 timer på KOTOR.
så jeg lurer på om det er littt slik. på mass effect, når det gjelder character class osv...
jeg skal slutte å game når: en stum mann, sier til en døv mann, at en blind mann, så en mann gå på vannet
  • 0
Noen som har peiling når det er trekning på den Mass Effect konkuransen her inne ?
  • 0
gledet meg som en liten unge til spillet og spart opp penger til spillet og snakket mye om det...Men hva skjedde idag...Jo Spillte lost planet og plutselig stoppet det opp. Jeg tok x-boksen av og på og ingenting skjedde. Plutselig...The red rings of death!!!! og det var 3 ringer som lyste rødt!! rett før alle de gøye spillene kommer ut!!! det klikker for meg
"Nemo me Impune Lacessit" - ("No one harrases me and gets away with it")
  • 0
når skulle GR annmeldelsen komme.

de sa at den skulle komme i går kveld.
men det ble utsatt, til i dag.
jeg skal slutte å game når: en stum mann, sier til en døv mann, at en blind mann, så en mann gå på vannet
  • 0
Hm... jeg får ikke bestemt meg om det er et spill jeg bør prøve eller ikke
Er ikke no fan av slike futuristiske greier, men det ser jo litt kult ut da.
  • 0
  • Ole
  • Ole
Var innom en "viss" butikk forleden dag, og sa jeg hadde sett de hadde Mass Effect i hyllene for noen dager siden, og de bekrefta selv at det skulle være 12 inne. Det var ikke før etterpå at de så at spillet skulle ikke slippes ut før fredag, og beklaget seg.
Men dem stoppa meg da jeg surmulet i dørkanten og sa "Åkei, greit, du kan få kjøpe det, men ikke si det til noen."

..Sånt liker vi.
The Fun Machine Took A Shit And Died.
  • 0
Siterer Ole:
Var innom en "viss" butikk forleden dag, og sa jeg hadde sett de hadde Mass Effect i hyllene for noen dager siden, og de bekrefta selv at det skulle være 12 inne. Det var ikke før etterpå at de så at spillet skulle ikke slippes ut før fredag, og beklaget seg.
Men dem stoppa meg da jeg surmulet i dørkanten og sa "Åkei, greit, du kan få kjøpe det, men ikke si det til noen."

..Sånt liker vi.


jepp.
skjedde samme med meg.
skulle reise bort 2 dager før Gamecube skulle komme.
også skulle fattern dra bort til senteret for å se om den hadde kommet før.
han ringte meg og sa at de ikke kunne selge den før.
mens han pratet med meg via mobilen, så sa han fyren bak kassa, "greit du kan få den, men ikke si noe til de andre som jobber her"

Så sant, så sant, dette liker vi.
jeg skal slutte å game når: en stum mann, sier til en døv mann, at en blind mann, så en mann gå på vannet
  • 0
Har runnet det å det har egentlig ikke release enda... Genialt.
Hvorfor leser du dette?
  • 0
Jeg må si att mass effect er et jævlig avhengighetsdannende og kult spill. du merker at det er en RPG feeling i det, men jeg syntes det var litt rar begynnelse. jeg anbefaler det på det sterkeste
  • 0
På Absolutt Spill der jeg liker å handle, så var de profesjonelle. Han viste meg Crysis-coveret, men så klart kunne jeg ikke kjøpe spillet før release. Det respekterer jeg!
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
  • Missing Avatar
  • M
Er det flere enn meg som plages av FPS problemer? Hadde det verste i går(man tar en heis etter at man får Asari dama på laget), det kom et bilde ca. hvert 5 sekund, og dette vedvarte til jeg var tilbake i Normandy. Det ble helt umulig å spille, og det er vel kanksje en miniboss....
  • 0
jeg har hørt at det skal være litt framerate problemer men ikke at de skulle være så jævlige. men jeg skal ha det uansett
  • 0
Har Mass Effect nå Ikke så ille hittil syns nå jeg
Hacker's Delight
  • 0
Siterer Hl2 fan:
jeg har hørt at det skal være litt framerate problemer men ikke at de skulle være så jævlige. men jeg skal ha det uansett


FPS-problemer er sinnsykt irriterende Får håpe det ikke gjentar seg så mye da
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Snakka med en som har det, og han sier at det er litt sånn framerate problemer innimellom, og at grafikken kan henge "litt etter" enkelte ganger", men sa også at, det ikke var noe problem i og for seg, og om man synes at dårlig FPS i så liten grad var ille, så måtte det være fordi man ikke liker spillet.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Siterer fanzypanzy:
Å man må ikke bli så fanboy i forhold til ett spill at hver eneste negative ting som blir sagt gjør anmelderen/siden til "sugen" og teit.


IT-avisen sine anmeldere kan ta seg ei bolle, og overlate spillebransjen til kompetente folk.

Siterer fanzypanzy:
Edit: Siden det er ganske vanskelig å finne noen ord'lig filmer som viser planeter osv. fra ME så lurer jeg litt på hvordan stedene ser ut/ Variasjonen. Enda vi tydeligvis ikke kan stole på Itavisen var ett av minuset de beskrev at man løp for mye rundt i like miljører. At de føltes litt kjedelige ut. Hvordan er det egentlig? Er det mye variasjon med skog, jungel, snø eller er det for det meste verdener som ligner litt mer på Mars eller mye løping rundt i "romskip" korridorer osv.?


Miljøene er veldig varierte, sandstormer, isplaneter, tropiske paradiser, romstasjoner osv. osv. Igjen, IT-avisens anmelder har tvilsomt fullført spillet engang... Eventuellt spilt det under et massivt allergianfall og derfor ikke sett skikkelig.
Ralph Wiggum "Super Nintendo Chalmers? I got carsick in your office"
  • 0
Siterer Big Hurt:
Citerer fanzypanzy:
Å man må ikke bli så fanboy i forhold til ett spill at hver eneste negative ting som blir sagt gjør anmelderen/siden til "sugen" og teit.


IT-avisen sine anmeldere kan ta seg ei bolle, og overlate spillebransjen til kompetente folk.


Citerer fanzypanzy:
Edit: Siden det er ganske vanskelig å finne noen ord'lig filmer som viser planeter osv. fra ME så lurer jeg litt på hvordan stedene ser ut/ Variasjonen. Enda vi tydeligvis ikke kan stole på Itavisen var ett av minuset de beskrev at man løp for mye rundt i like miljører. At de føltes litt kjedelige ut. Hvordan er det egentlig? Er det mye variasjon med skog, jungel, snø eller er det for det meste verdener som ligner litt mer på Mars eller mye løping rundt i "romskip" korridorer osv.?


Miljøene er veldig varierte, sandstormer, isplaneter, tropiske paradiser, romstasjoner osv. osv. Igjen, IT-avisens anmelder har tvilsomt fullført spillet engang... Eventuellt spilt det under et massivt allergianfall og derfor ikke sett skikkelig.


Ikke spoil noe da
Hacker's Delight
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!