Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Nintendo Switch-tråden


Dette er tråden hvor alt rundt Nintendo NX kan diskuteres. Dette gjelder alt fra rykter, hardware og spill osv.

Når dette skrives er det lite vi vet om konsollen, annet enn at det kommer til å bli Nintendos neste stasjonære konsoll med planer om lansering i mars 2017.

Førsteposten og trådnavnet vil oppdateres ettersom mer blir kjent.

Hva synes du om NX så langt? Er du misfornøyd med Wii Us korte levetid, og tror du NX vil lykkes?
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Jeg gleder meg til NX, til tross for at Wii U ennå er såpass fersk. Jeg har full forståelse for at en ny konsoll er på vei, særlig med tanke på manglende støtte fra tredjeparts utviklere. Når Nintendo bruker såpass lang tid på å gi ut de store titlene som Xenoblade og Zelda trenger man noe annet å fylle tomrommet med.

Jeg er stor fan av Nintendo og spiller Super Smash og Mario Kart jevnlig, men jeg er skuffet over hvor få spill som er tilgjengelig ellers. Virtual console har altfor lite å by på, selv om det er mye bra å bryne seg på. Hva gjelder nye spill på E-shop er 80% 2D plattformspill som kunne vært gitt ut til mobilen og totalt uinteressant for meg.

Nintendos store titler er solide, og det solgte Wii U for min del. Jeg kommer nok til å kjøpe NX på release med mindre de har funnet på noe Kinect-liknende tull.

Gode lanseringsspill, en overkommelig prislapp og en enkel kontroller syns jeg høres ut som en god suksessoppskrift.

Det store håpet er selvfølgelig et splitter nytt Mario-spill i samme stil som Mario 64. 3D World var bra, men jeg syns det er på tide med en stor åpen verden og en skikkelig satsing fra Nintendo her. Jeg ser for meg at hvis konsollen kommer neste år vil det være rundt juletider.
''eh'' - Link
  • 0
Jeg er veldig spent på NX og hva den er. Nintendo har prøvd mye rart med Wii og Wii U så dersom de nå bare lager en konsoll som kan konkurrere med PS4 og Xbox One teknisk blir det spennende å se spillene de kommer med. Nintendo er flinke til å lage polerte kvalitetsspill så det hadde vært kult å se hvordan spillene deres ville sett ut på den kraftigste konsollen på markedet. Når det er sagt synes jeg det er latterlig om NX ikke er minst like kraftig som PS4 når den kommer flere år etterpå.

Det blir også interessant å se om det kommende Zelda-spillet får en Twilight Princess-behandling og kommer til NX også.
Long live the Vita!
  • 0
Siterer asshole:
Når det er sagt synes jeg det er latterlig om NX ikke er minst like kraftig som PS4 når den kommer flere år etterpå.


Ikke bli overrasket. Samtidig tror jeg ikke Nintendo har følt noe behov for kraftigere maskinvare når spillene til konsollen ikke krever det, men så er det jo dette med tredjepartsstøtte og hvordan de forholder seg til det. Vi får håpe den blir like kraftig.
''eh'' - Link
  • 0
Siterer Subject 17:
Nintendos store titler er solide, og det solgte Wii U for min del. Jeg kommer nok til å kjøpe NX på release med mindre de har funnet på noe Kinect-liknende tull.

Haha, det er Nintendo vi snakker om her. Vi kjøper NX uansett.

Neida, men det hadde vært deilig med en pur spillmaskin for en gangs skyld. Altså ikke noen innovativ og nyskapende kontroll som på en eller annen måte skal revolusjonere. Noe jeg er spent på er om det er mulig å gjøre NX bakoverkompatibel. De må sikkert ta høyde for de spillene som krever gamepad, og det kan vel bli litt vanskelig?
Oh yeah? Says you and what army?
  • 0
Veldig spent på NX, selv om de kan vente litt med å lansere den for min del. Er med på at de godt kan lage en kraftigere konsoll uten noe gimmick, men er ikke veldig nøye på det.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Siterer asshole:
Når det er sagt synes jeg det er latterlig om NX ikke er minst like kraftig som PS4 når den kommer flere år etterpå.


Vi får se. Denne nyheten er interessant med tanke på det spørsmålet: http://www.nintendolife.com/news/2015/07/dragon_quest_xi_is_co
ming_to_the_nintendo_3ds_and_nintendo_nx


Det skal være mulig å porte spill fra PS4 til NX, trolig. Et annet alternativ er at de nedskalerer det veldig. Men jeg tviler på at de lager tre egne versjoner, siden de har en egen 3DS-versjon. Det finnes jo grenser for nedskalering så det ikke går ut over spillmekanikken.

Siterer Royality-indeed:
Neida, men det hadde vært deilig med en pur spillmaskin for en gangs skyld. Altså ikke noen innovativ og nyskapende kontroll som på en eller annen måte skal revolusjonere. Noe jeg er spent på er om det er mulig å gjøre NX bakoverkompatibel. De må sikkert ta høyde for de spillene som krever gamepad, og det kan vel bli litt vanskelig?


De er hemmelighestfulle for en grunn, så de må ha funnet på noe lurt siden de ikke vil at noen skal kopiere dem. Men jeg tipper at gamepaden kan brukes på NX også, og at man kan spille Wii U-spill på den uten problemer. Det er det jeg tror fra hva de har insinuert.

Siterer Subject 17:
eg har full forståelse for at en ny konsoll er på vei, særlig med tanke på manglende støtte fra tredjeparts utviklere. Når Nintendo bruker såpass lang tid på å gi ut de store titlene som Xenoblade og Zelda trenger man noe annet å fylle tomrommet med.


Husk at Nintendo har slitt med tredjepartsstøtte selv i de tider hvor det var enkelt å porte spill til konsollene deres. I starten av Wii U-løpet så det lovende ut, men så sluttet de å komme etter hvert når de ikke solgte så bra. De burde gitt konsollen mer tid, men de fikk nå ikke det.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Det blir vel feil å si at jeg er skuffet over Wii U. Jeg har fått lagt ned en del timer og fått en del gode spillopplevelser tilbake. Og enda har jeg til gode å la Xenoblade Chronicles X få dra opp snittet.

Når det er sagt, så er jeg mer usikker på om jeg kan kategorisere bevegelseskontrollene under kategorien: suksess. I ganske mange av spillene på Wii U, brukte jeg Pro Controlleren om muligheten var til stede og jeg vet ikke om jeg kan si jeg var særlig glad i Wii Remote'n heller.
Derfor håper jeg på normale kontroller og litt mer maskinkraft på NX.

Noe jeg er enda mer usikker på er hvordan fremtiden til Nintendo kommer til å se ut. Vil de fortsette å legge hovedvekten på de gamle seriene, eller vil de finne på noe nytt som de gjorde med Splatoon? Akkurat nå er det bare Zelda og XCX jeg er spesielt gira på når det gjelder Nintendo. Mario og Pokémon har jeg virkelig gått lei.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Det blir vel feil å si at jeg er skuffet over Wii U.


Jeg kan heller ikke si at jeg er skuffet over Wii U. Jeg har spilt mye på den.

Siterer Glorfindel:
Når det er sagt, så er jeg mer usikker på om jeg kan kategorisere bevegelseskontrollene under kategorien: suksess


Ulempen med bevegelseskontrolleren var om man trengte mange knapper, men ellers hadde den sine forser på ulike områder. Wii Sports var f.eks. en av de morsomste spillene jeg har spilt, men kontrolleren har ikke utviklet seg videre, egentlig. Det kan være godt med en vanlig kontroller også.

Siterer Glorfindel:
Vil de fortsette å legge hovedvekten på de gamle seriene, eller vil de finne på noe nytt som de gjorde med Splatoon?


Jeg håper de vil gjøre begge deler. Splatoon er absolutt et bra spill, og slike ideer vil jeg se mer av fra Nintendo og fra andre for den saks skyld.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Wii U har vært en suksess for meg også og gitt meg mange fine spilløyeblikk, noe den ennå gjør og kommer til å gjøre i aller høyeste grad. Men jeg kan forstå at noen er skuffet. Og jeg kan forstå at noen er lei Mario som Glorfindel nevner at han er.
''eh'' - Link
  • 0
Folk må forvente at Wii U fortsatt har noen år igjen, det blir vist frem til neste år, og får sikkert en release tidlig 2017, og blir utsatt til jul 2017 eller tidlig 2018. Nintendo utsetter som oftest konsollene sine

Nå er det vel på tide at Nintendo kommer seg ut av den lille bobla si, for Nintendo klarer ikke å henge med på utviklingen til spillbransjen i det hele tatt. Akkurat nå har Xbox One flere n64 klassikere enn Wii U Virtual Console. og de sære kontrollene til Nintendo har gjort at Wii U aldri har klart å få den boosten den trengte

Men, Wii U har også hatt noen av de sterkeste og artigste spillopplevelsene jeg har hatt, med Splatoon, Pikmin 3, Mario Kart 8, og nå kommer det jo et nytt Star Fox spill og Xenoblade Chronicles.

Ingen kan 1st party bedre enn Nintendo, men de bør kunne klare å henge med videre. JEg er utrolig spent på å få ny informasjon om NX. Nintendo sliter med å markedsføre konsollene sine riktig. Det har vært en av deres største svakheter de siste årene
  • 0
Siterer stikox93:
Folk må forvente at Wii U fortsatt har noen år igjen, det blir vist frem til neste år, og får sikkert en release tidlig 2017, og blir utsatt til jul 2017 eller tidlig 2018. Nintendo utsetter som oftest konsollene sine


Jeg frykter også at det kommer til å bli magre år. Kommer det noen spill vi har lyst til å spille imens?

Siterer stikox93:
Ingen kan 1st party bedre enn Nintendo, men de bør kunne klare å henge med videre. JEg er utrolig spent på å få ny informasjon om NX. Nintendo sliter med å markedsføre konsollene sine riktig. Det har vært en av deres største svakheter de siste årene


Det virker som det var markedsføring det sto på med Wii U også. Vi får se om det vil fortsette. Synes du det vi har fått vite så langt er god markedsføring av NX?
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Jeg frykter også at det kommer til å bli magre år. Kommer det noen spill vi har lyst til å spille imens?


Nå kommer jo Star Fox og Xenoblade, neste år kommer Zelda U, ellers er det magert, noe som er litt merkelig. Jeg renger med at Nintendo har et triks eller 2 i baklomma, de er ikke kjent til å gi opp konsoller så fort. og Wii U er kreativ, veldig kreativ, potensialet er der.

FOrhåpentligvis får Nintendo en bedre leder nå, en som faktisk vet hvordan styre et firma. Iwata var på vei til å skakkjøre hele firmaet de siste 4 årene, hvor ting bare har falt og falt for dem. Takeda er mannen som kan snu Nintendo og redde dem.


Det er vanskelig å si hvordan Nintendo har markedsført NX, vi vet for lite. Men det dem bør gjøre, er å "Slutte" å være så kreative, folk vil ha tradisjonell kontroll. De bør satse på en maskin som er nærmere Gamecuben, Gamecuben var en kraftig liten plugg med Nintendos dags dato beste håndkontroller. . Jeg er spent. Jeg nekter å gi opp trua på Nintendo helt enda
  • 0
Siterer stikox93:
Folk må forvente at Wii U fortsatt har noen år igjen, det blir vist frem til neste år, og får sikkert en release tidlig 2017, og blir utsatt til jul 2017 eller tidlig 2018. Nintendo utsetter som oftest konsollene sine


Jeg mener å ha lest at Nintendo nesten uten unntak har sluppet en ny maskin året etter å ha annonsert den, men det kan selvfølgelig være at jeg har lest feil.

Jeg håper også på en konsoll som likner Gamecube i forhold til at det er en ren spillmaskin.
''eh'' - Link
  • 0
Siterer stikox93:
FOrhåpentligvis får Nintendo en bedre leder nå, en som faktisk vet hvordan styre et firma. Iwata var på vei til å skakkjøre hele firmaet de siste 4 årene


Du har også den holdningen? Jeg tenkte også på det samme. Iwata virker gammeldags, så kanskje det er bra med noen nye? Kjenner imidlertid ikke til Takeda.

Siterer stikox93:
Nå kommer jo Star Fox og Xenoblade, neste år kommer Zelda U, ellers er det magert, noe som er litt merkelig. Jeg renger med at Nintendo har et triks eller 2 i baklomma, de er ikke kjent til å gi opp konsoller så fort. og Wii U er kreativ, veldig kreativ, potensialet er der.


X blir nok utrolig bra, mens Star Fox ser ikke så imponerende ut. Spørs om Zelda kommer på NX også, eller kanskje istedenfor. Men det er i alle fall et must.

Siterer stikox93:
De bør satse på en maskin som er nærmere Gamecuben


Gamecube var en bra konsoll, men den gjorde det heller ikke bra salgsmessig. Men det kan jo ha hatt noe med markedsføring å gjøre dette også. De signalene vi har fått fra NX tyder jo på at de har tenkt å gjøre noe helt nytt igjen, for de har jo sagt at de ikke vil at de andre skal stjele ideene deres. Mye kommer an på hva denne ideen er.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Nå ryktes det at NX ikke vil støtte disker. Det hadde vært synd for alle som liker fysiske kopier av spillene sine. Og vi hadde ikke fått spille Wii U-spillene våre. Tror ikke det er noe særlig hold i disse ryktene, men man vet aldri hva Nintendo finner på. En konsoll som bare baserer seg på digitalt innhold blir sannsynligvis en standard i fremtiden.
''eh'' - Link
  • 0
Siterer Subject 17:
Nå ryktes det at NX ikke vil støtte disker. Det hadde vært synd for alle som liker fysiske kopier av spillene sine. Og vi hadde ikke fått spille Wii U-spillene våre. Tror ikke det er noe særlig hold i disse ryktene, men man vet aldri hva Nintendo finner på. En konsoll som bare baserer seg på digitalt innhold blir sannsynligvis en standard i fremtiden.


I så fall bør de være flinkere på å gi konsollen nok lagringsplass (med mindre det er snakk om mye streaming). Det er synd med tanke på bakoverkompatibilitet, men håper de lager flere digitale versjoner av spillene. Hvis det er slik at man skal kunne spille spillene på flere plattformer, er det lettere å løse dette med digitale kopier. Vi får imidlertid svar på dette før eller siden.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Noen som vet når Nintendo har tenkt til å si litt mer om NX? Kommer vi ikke til å høre mer før E3? Synes det har drøyet ganske lenge.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Noen som vet når Nintendo har tenkt til å si litt mer om NX? Kommer vi ikke til å høre mer før E3? Synes det har drøyet ganske lenge.

Hvis de virkelig planlegger å selge NX allerede neste år (som jeg vil tro) tror jeg de kommer til å snakke om det før E3. Da de snakket om NX for første gang sa de at de ikke kom til å snakke mer om konsollen før 2016.
  • 0
Flere rykter om kraften: http://www.nintendolife.com/news/2016/05/rumour_sources_go_to_battle_again_over_nintendo_nx_power

Sier det skal være omtrent som Xbox One. Hva er egentlig forholdet mellom XO og PS4? PS4 er litt kraftigere?
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Sier det skal være omtrent som Xbox One. Hva er egentlig forholdet mellom XO og PS4? PS4 er litt kraftigere?

PS4 skal visst være litt kraftigere, ikke at det har så mye å si i praksis. Ryktene bør tas med en god mengde salt. Husker ryktene om at 3DS skulle ha "nær Xbox 360 level grafikk".

Personlig tror jeg NX kommer til å være like "kraftig" som Wii U.
  • 0
Synes ikke Nintendo skal fokusere på å få konsollen kraftigst mulig, men heller å øke brukervennligheten. Først og fremst med en ordentlig kontroll, men også softwaren. I forhold til PS4, så synes jeg Wii U sitt oppsett er rotete, uoversiktlig og tungvint. Sist, men ikke minst, må de få inn noe støtte for tredjepartsutviklere, slik at ikke alt kommer og står på deres egne spill. For noe av det tror jeg en del begynner å bli lei.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Synes igrunn at Nintendo for en gangs skyld burde fokusere på kraft fremfor innovasjon.
Wii U var på ingen måter banebrytende innenfor teknologi og den hadde et begrenset potensiale nettopp grunnet mangel på kraft. Vet ikke hvor langt de kan strekke teknologien med NX, og jeg håper for alt i verden at de ikke slenger seg på virtual reality bølgen. Håper og tror at de har lært av feilene de gjorde med Wii U og lanserer en kraftpakke med fokus på kvalitet fremfor kvantitet.

Skål
Hvis Gud eksisterte ville han ikke skapt meg, dårlig trekk å skape en overmann!
  • 0
Siterer Glorfindel:
Synes ikke Nintendo skal fokusere på å få konsollen kraftigst mulig, men heller å øke brukervennligheten. Først og fremst med en ordentlig kontroll, men også softwaren. I forhold til PS4, så synes jeg Wii U sitt oppsett er rotete, uoversiktlig og tungvint. Sist, men ikke minst, må de få inn noe støtte for tredjepartsutviklere, slik at ikke alt kommer og står på deres egne spill. For noe av det tror jeg en del begynner å bli lei.


Konsollen må ihvertfall være så kraftig at det ikke blir noe problem å ha multiplatform spill på den uten ekstremt mye jobb. Ubisoft skulle jo i utgangspunktet støtte Wii U, men gav jo opp det prosjektet.

Personlig bryr jeg meg ikke så mye om grafikken, noen av de beste spillene jeg har spilt har tross alt vært på 3DS, men jeg vil heller se at de lager en kraftig og tradisjonell konsoll som det er lett å programmere spill til, og så kan de heller innovere i gameplayet, istedenfor med kontrollerne.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Jurginator:
Personlig tror jeg NX kommer til å være like "kraftig" som Wii U.


Dette tviler jeg på. Det har kommet mange rykter som sier det samme om NX, så jeg tror det nogenlunde stemmer. Det kom rykter om at Wii var like kraftig som Xbox og det stemte, jo.

Siterer Bob-Ingolf:
Wii U var på ingen måter banebrytende innenfor teknologi og den hadde et begrenset potensiale nettopp grunnet mangel på kraft.


Stemmer at det ikke er banebrytende teknologi, men det var ikke Wii heller, men Wii Us potensiale mener jeg ikke blir begrenset av teknologi. Man kunne fått til det samme prinsippet med, ja, en DS. For meg virker det som om de har tenkt å innovere igjen, og det blir nok ikke noe VR. Har aldri opplevd at de har vært så tilbakeholdne noen gang.

Siterer Crazy Kraken:
Konsollen må ihvertfall være så kraftig at det ikke blir noe problem å ha multiplatform spill på den uten ekstremt mye jobb. Ubisoft skulle jo i utgangspunktet støtte Wii U, men gav jo opp det prosjektet.


Nintendo har i alt for mange år prøvd å få flere tredjepartsutviklere, men har ennå ikke fått det til. Jeg har personlig ingen tro på det prosjektet lenger. I den perioden Wii U kom og PS3 og 360 fortsatt var gjeldende, kom jo mange spill framdeles ikke på Wii U. Men det virket lovende en stund.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!