Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Nintendo Switch-tråden


Siterer dark samus nemesis:
Noen her som har møtt på noen av disse problemene?
https://www.youtube.com/watch?v=Cb-srOfRqNc


Heldigvis ikke, for meg fungerer alt fint. Hørte om riper i skjermen pga. docken på Gamestop, så jeg kjøpte en screen protector. Jeg tror skjermen ser verre ut nå fordi den har screen protector enn etter 10 års bruk, spør du meg. Jeg skjønner ikke hvordan folk får ripet opp skjermene sine. De må være utrolig uforsiktige. Men nå er jeg i alle fall beskyttet, om enn skjermen ser skikkelig ille ut. (Finnes det en video om hvordan få det til?)

Det eneste problemet jeg har, er å få åpnet de greiene som støtter skjermen i tabletop mode, fordi jeg ikke har noen negler. Noen av de som prøver å ta av grip'en til joy-conene prøver enkelt og greit å ta den av feil vei. Enkelte på den videoen er bare idioter.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Alle konsoller har slike skrekkvideoer om seg.

Den kanalen der er proppfull av skvip.

Husker jeg var overbevist om at jeg kom til å få ''Yellow Light of Death'' på PS3.

Lagt til 2017-03-07 09:25:
Er det en original skjermbeskytter? Tenkte å kjøpe en, men ikke hvis skjermen ser forferdelig ut, som du sier ^
''eh'' - Link
  • 0
Hah, jeg har aldri hatt et eneste problem med noen av mine konsoller, og da snakker vi 8 forskjellige. Min n64 fungerer fortsatt feilfritt, så at det skal skje noe med Switch tror jeg du absolutt ikke skal bekymre deg for. Det er jo garantier and shit.
  • 0
Siterer Quinzel:
Hah, jeg har aldri hatt et eneste problem med noen av mine konsoller, og da snakker vi 8 forskjellige. Min n64 fungerer fortsatt feilfritt, så at det skal skje noe med Switch tror jeg du absolutt ikke skal bekymre deg for. Det er jo garantier and shit.

Samme, jeg har heller ikke hatt noen problemer med mine konsoller, nå har jeg ikke hatt fult 8 forsjellige , hvis vi ikke tenker med håndholdt da... men , ja 5 konsoller, ( hadde 6 hvis vi tar med at jeg faktiks hadde to ps3 pga grunner), men den eneste av de konsollene som nå ikke funker er gamecuben, du får den på, men leser ikke cdr, n64 har jeg enda og hender jeg bruker engang i blant, må få runnet perfect dark en eller annen gang og rayman 2 kanskje.
Siterer remote:
Men nå er jeg i alle fall beskyttet, om enn skjermen ser skikkelig ille ut.


1. Hvilken skjermbeskytter kjøpte du?
2. Fikk du masse bobler og tull mellom beskytteren og skjermen?
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
1. Hvilken skjermbeskytter kjøpte du?


Kjøpte en offisiell, tror jeg. Var med skjermtørkle og en annen dings til å fjerne boblene (men den ga bare riper).

Siterer Crazy Kraken:
2. Fikk du masse bobler og tull mellom beskytteren og skjermen?


Ja, men skjønner ikke hvordan jeg skal legge det på så det blir bra. Har fjernet det verste, men det kan bli bedre.


Siterer Subject 17:
Alle konsoller har slike skrekkvideoer om seg.


Ja, virket som en svertekampanje. Kjipt hvis det på videoen skjer med mange, men jeg får bare forholde meg til min egen opplevelse.

Siterer Subject 17:
Er det en original skjermbeskytter? Tenkte å kjøpe en, men ikke hvis skjermen ser forferdelig ut, som du sier ^


Var en original. Håper det finnes en bedre måte å legge den på enn det jeg gjorde, men den er i så fall ikke intuitiv.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Kjøpte en offisiell, tror jeg. Var med skjermtørkle og en annen dings til å fjerne boblene (men den ga bare riper).


Vel, det er mange ulike typer. Jeg ville gått for en "tempered glass" protector tror jeg. De er også veldig ulike med tanke hvordan man skal sette de på skjermen. Det er ikke så enkelt.

Siterer remote:
Ja, men skjønner ikke hvordan jeg skal legge det på så det blir bra. Har fjernet det verste, men det kan bli bedre.


Vel, du kan ikke legge den "rett ned" på skjermen ihvertfall. Start i en ende, prøv å få kanten så rett som mulig og "rull" protectoren mot den andre siden. Noen tempered glass protectors har en liten plast film på begge sider, så da kan man sjekke at protectoren passer først, teipe den ene kanten fast og så ta bort plastfilmen som er mellom skjermen og protectoren.

Siterer remote:
Ja, virket som en svertekampanje. Kjipt hvis det på videoen skjer med mange, men jeg får bare forholde meg til min egen opplevelse.


Folk hadde problemer med PS4 ved lansering også. Ikke unormalt.

Lagt til 2017-03-07 16:05:
Denne videoen er ganske god: https://www.youtube.com/watch?v=8hmpBNRC7N8
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Jeg har heller ikke hatt et eneste problem med Switch. Verken kontakt med kontrollere, bugs eller riper i skjermen. Just saiyan'
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Jeg har heller ikke hatt et eneste problem med Switch. Verken kontakt med kontrollere, bugs eller riper i skjermen. Just saiyan'


Jeg ville nok kjøpt en skjermbeskytter, men de aller fleste har nok ingen problemer.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Noen som aner hvordan jeg kan få lyden fra Switch som er koblet til en projector ut til eksterne høytalere? Så langt ser HDMI ut til å være den eneste muligheten, men da igjen får jeg bare lyden gjennom projectoren, som ikke har de beste høytalerene i verden. Om noen har en løsning på dette så setter jeg pris på det. Ergres litt over å måtte slite med noe så simpelt som lyd på den første dagen med konsollen.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Siterer dark samus nemesis:
Noen som aner hvordan jeg kan få lyden fra Switch som er koblet til en projector ut til eksterne høytalere? Så langt ser HDMI ut til å være den eneste muligheten, men da igjen får jeg bare lyden gjennom projectoren, som ikke har de beste høytalerene i verden. Om noen har en løsning på dette så setter jeg pris på det. Ergres litt over å måtte slite med noe så simpelt som lyd på den første dagen med konsollen.


Har ikke fryktelig erfaring med projectorer, men jeg bruker i hvert fall optisk kabel.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Har ikke fryktelig erfaring med projectorer, men jeg bruker i hvert fall optisk kabel.


Får se hva jeg får til. Der det er vilje er det vei.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Har bare lyst til å dele de første tankene jeg fikk av Switch etter å ha fått kloa i den sist fredag.
Spakene var utrolig små, både selve konsollen var veldig liten og det samme var docken. Dette må være den minste hjemmekonsollen laget til nå. Spakene blir man fort vant til selv for en med lange fingre. Alt i alt er konsollen godt designet. En liten ting jeg slet med var å dra ut støtta til desk top mode. Jeg har ingen negler og måtte bruke saks. Skjermen virker liten når man skal spille sånn, så dette er nok kun aktuelt når man spiller to eller flere på samme skjermen. Jeg ville aldri valgt å spille slik hvis det bare er jeg som spiller vekk fra tv-en. Konsollen starter kjapt, og det samme gjør spillene, nok takket være SSD-en framfor disker. Det jeg savner nå er flere tredjepartsspill. Håper Nintendo endelig klarer mer støtte. Det er ikke mye som ligger på eshopen for tida.

Alt i alt er det meste positivt. Men jeg skjønner om folk venter hvis de har en Wii U. Foreløpig er det bare Zelda og en del mindre aktuelle spill. Hovedforskjellen er at man kan ta med seg spillene hvor man vil, så får man vurdere om det er verdt det.

Siterer Crazy Kraken:
Denne videoen er ganske god: https://www.youtube.com/watch?v=8hmpBNRC7N8


Takk for denne. Får se hva jeg gjør.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
Med tanke på at jeg kan bli usedvanlig lett distrahert og derfor sjeldent spiller andre steder enn i mannehulen, er konseptet om å ta med spillet der man skal svært lite appelerende. Derfor vil jeg nøye meg med min Wii U og 3DS en god stund til.

Det kan jo være at Switch'en utvikler seg til noe betraktelig mer imponerende mens jeg venter, slik jeg håper tilfellet vil bli med PSVR.
  • 0
Var på midnattslansering da den kom ut, spilt en del i det siste og liker den veldig godt Har Zelda, Bomberman og VOEZ så langt, og mine meninger:

Zelda: Veldig fornøyd med dette, Hyrule ser fantastisk ut og det er veldig gøy å bare utforske verden. Har ikke kommet meg så langt som jeg kanskje burde siden jeg har brukt mye tid på å bare se meg rundt og se hva jeg kan gjøre.
Bomberman: Et ord: Vanskelig! Selv på den letteste vanskelighetsgraden er ikke dette et særlig lett spill... fortsatt gøy though!
VOEZ: Flott rytmespill som passer perfekt til touchskjerm. Minner meg om pop n' music/beatmania med touchkontroll og noter som iblant beveger seg vannrett.
Take off every zig, for great justice
Burde ikke Switch ha betydd slutten for 3DS?
''eh'' - Link
  • 0
Siterer IranianNosebone:
Med tanke på at jeg kan bli usedvanlig lett distrahert og derfor sjeldent spiller andre steder enn i mannehulen, er konseptet om å ta med spillet der man skal svært lite appelerende. Derfor vil jeg nøye meg med min Wii U og 3DS en god stund til.


Ser den. Ikke samme tiltrekningskraft da. Men du kan fortsatt spille hvor du vil hen i huset.

Siterer Worst Username Ever:
Var på midnattslansering da den kom ut, spilt en del i det siste og liker den veldig godt Har Zelda, Bomberman og VOEZ så langt, og mine meninger:


Interessant at du ikke bare har gått for Zelda. Det er det jeg har gjort den siste tiden, for å si det sånn. Har hatt mye glede av Bomberman Blast fra WiiWare, men vurderer foreløpig gleden ikke til å være verdt fullpris. Håper det kommer noe lignende til Switch.

Siterer Subject 17:
Burde ikke Switch ha betydd slutten for 3DS?


Vi får se hva Nintendo gjør. Switch er en hjemmekonsoll som man kan ta med ut, mens 3DS er en dedikert håndholdt konsoll. Switch er mye kraftigere og mer krevende å utvikle spill til, og den er dyrere. Jeg tviler på at Nintendo slutter med et håndholdtmarked i 1500-2000-kronersklassen.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
Omg jeg tror jeg har valgt å kjøpte Nintendo Switch. Zelda ser så bra ut

Hvordan ser det ut fremover med utgivelser? Fått sånn halvveis med meg at Skyrim også kommer, men kommer det flere spill som er tilrettelagt for oss som ikke bruker 63% av dagen på å henge på Outland med rutete strømpebukser, mens man prater engelsk med enkelte japanske ord?

hehe

Men serr, kommer det noen kule "vestligvennlige" spill?
"Damn, sucker. I just got some. Look at me, Brad, I'm a man now, just like you. Except, I don't look like a faggot and talk all educated."
Siterer peterernoob:
bruker 63% av dagen på å henge på Outland med rutete strømpebukser, mens man prater engelsk med enkelte japanske ord


Stalker du meg eller?!

Siterer peterernoob:
Men serr, kommer det noen kule "vestligvennlige" spill?


Mario Odyssey kommer. MK8 kommer. Splatoon 2 kommer.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Fett! Skal googles/youtubes
"Damn, sucker. I just got some. Look at me, Brad, I'm a man now, just like you. Except, I don't look like a faggot and talk all educated."
  • 0
@remote: Hehe, men den plassen jeg liker best å spille i leiligheten er jo i godstolen på spillerommet. Det å ligge i sofaen her i stuen er ikke så spesielt..

Jeg liker jo å spille når jeg tar meg en røyk under kjøkkenviften, men da er Hearthstone midt i blinken. Trenger ikke begge hendene på roret hele tiden, og en runde varer typisk i én sigarett antall minutter.
  • 0
Det kommer mye bra til Switch.

Snart.

Er veldig spent på virtual console, men det har kommet lite info om når det er klart. Går så mye tid på BoTW, så foreløpig har jeg ikke behov for flere spill.

Det blir litt trist å bli ferdig med Zelda. Mye fordi spillet er så bra. Litt fordi "hva skal man gjøre nå da?".
''eh'' - Link
  • 0
Inviterte en del venner over i går, hvor den ene hadde med sin Switch, så vi kunne spille lokal flerspiller med Fast Rmx. Det fungerte utmerket. Utrolig beleilig at man med to Switch-er har fire spaker. Han hadde i tillegg Snipperclips, noe jeg ikke har, og det er utrolig lett å bare bytte Switch i dockingstasjonen, så får man hans konsoll opp på tv-skjermen. Å koble til spakene var også enkelt, siden det bare var å slide joy-conene inn i Switch-en til kompisen. Vi ville prøve å spille fire spillere over to tableter, så det blir to split-screener, men han hadde ikke Fast Rmx. Vet ikke om det går an heller, men hadde vært veldig kult.

Siterer Subject 17:
Litt fordi "hva skal man gjøre nå da?".


Er redd for å komme dit selv, men har sikkert 20-30 timer før det skjer. Utsetter å slå Ganon hvis det skal være en ødeleggende faktor for å oppdage hele verdenen.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
GR la ut en artikkel om en quick fix for venstre joy-con. Tydeligvis bare en skumbit man kan fjerne. Står at Nintendo har kommet ut med "løsningen" selv. Noen som har prøvd? Virker nokså ukomplisert, men vet ikke noe om funksjonen til den skumbiten, om den har en i det hele tatt.
''eh'' - Link
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!