Gamereactor Norge. Gamereactor er Nordens største gaming site. Vi står altid klar med de seneste nyheder og anmeldelser af de nyeste spil. Blogs og brugeranmeldelser er også en stor del af siden, og så har vi nturligvis Danmarks bedste gaming forum. Gamereactor bruker cookies slik at du kan browse nettsiden vår best mulig. Hvis du fortsetter antar vi at du er fornøyd med vår cookies policy.

Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Walkthrough - Ja eller nei?

Bruker du walkthrough når det gjelder spill? Hvis ja, hvorfor? Og hvis nei, hvorfor ikke?

Jeg må innrømme å ha brukt walkthrough i spill jeg virkelig sitter fast i. Egentlig så er det ren latskap for min dekfordi man finner som regel en løsning hvis en bruker litt tid. Men noen ganger orker man bare ikke. Hva med dere?
  • 0
Jeg bruker så godt som aldri walkthrough. Da jeg brukte det, var det som regel kun til achievement-innsamling, men for en god del år siden begynte jeg å legge merke til hvor betydningsløst det var å få achievements når det ble gjort på denne måten.

Spillet blir rett og slett mye kjekkere, og følelsen av overvinnelse mye større, når man finner ut av alt selv. Jeg hater dessuten spoilers.
  • 0
Bruker det til trophies.speedruns osv...
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0
Jeg har en regel med walkthroughs, og det er at hvis alternativet er at jeg slutter å spille spillet fordi jeg har sittet fast så lenge, da bruker jeg det. Som regel er det helt dustete grunner, men det kan også komme av at jeg overså en så liten detalj at det ikke burde vært lov ha å med noe slikt.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
  • Los
  • Los
Det eneste spillet jeg har brukt Walkthrough på er faktisk Dark Souls. Noe som jeg på en og samme gang føler er greit på grunn av vanskelighetsgraden og skikkelig teit fordi det fjernet en del av oppdagelsen og vanskeligheten.

Jeg brukte det ikke på oppfølgeren eller på Bloodborne, jeg har slått opp et par små detaljer som jeg ikke forsto men ikke lest noen guide.

Jeg gjorde det i Dark Souls fordi jeg elsket spille så mye, men var ikke kjent med denne typen spill. Jeg var usikker på hvor jeg skulle gå og gjøre osv. Så for å komme meg gjennom måtte jeg ty til en walkthrough. Nå forstår jeg setien mye bedre og vet selv hvordan jeg skal finne veien og teste ut omgivelsene
Vis vinden løye går e rett på tryne
Aldri brukt walkthroughs faktisk. Men hadde tendenser til å ringe Nintendo tips telefonen før i tiden da jeg satt fast i Zelda - A Link to the past.. Lang historie, det spillet betydde absolutt alt for meg og jeg fikk ikke sove på grunn av det
Hvis Gud eksisterte ville han ikke skapt meg, dårlig trekk å skape en overmann!
Må si meg skyldig i Ja til walkthrought.
Hvis jeg kjøper ett RPG spill og det finnes en fysisk strategy guide til den så kjøper jeg som oftest den også.Skal ærlig innrømme at jeg er en samler/hoarder så det har blitt en solid bunke over åra som står i bokhylla mi nå.Bruker de etter behov så noen taes kun frem når jeg står fast i noe mens andre ligger rett ved siden av meg når jeg spiller.

Dette gjelder særlig for spill som Pokemon og Fire Emblem hvor de brukes til og sjekke hvilkne Pokemon som jeg kan fange hvor og hvilkne konsekvenser valgene jeg gjør innad i spillet har på storyen.Etter at jeg har fullført ett spill setter jeg meg gjerne ned og leser igjennom strategy guiden for tips og info jeg misset første gangen og når jeg er ferdig blir det ofte en ny runde med spillet for og ta igjen det jeg misset første gangen.
Det blir også enklere for meg og ta frem guiden hvis jeg starter opp igjen ett spill det er lenge siden jeg spilte,da kan jeg lese i guiden og se hvor langt jeg kom forrige gang istedenfor og gi opp og starte spillet på nytt igjen. Er litt eksentrisk på det punktet der...

Spill som ikke har en fysisk guide spiller jeg som oftest uten så mye jeg kan uten og bry meg,med mindre jeg står fullstendig fast og er klar til og hive noe i gulvet,da bruker jeg internettet og søker meg opp til og komme meg videre. Men til vanlig er pcen slått av når jeg spiller slike spill da jeg finner at online walkthroughts er mer en distraksjon for meg enn de er til hjelp.
"Living My Life In A Japanese Garden of Dreams"
I senere år har jeg falt litt under det du beskriver, altså lat. Så er det et spill jeg prøver å spille gjennom fortest mulig, så tyr jeg fort til litt hjelp.

Før gjorde jeg ikke det i like stor grad. Da kunne jeg ofte stå fast i på et sted over lengre tid. Til relativt stor frustrasjon.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!