Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Kjøp av aktiveringsnøkler

Det har blitt populært å kjøpe produktnøkler (serial key) fra utenlandske nettsider. En del slike sider er seriøse mens de mindre troverdige aktørene virker å være mange. Jeg har ønsket meg det nye spillet Doom, og på Steam koster det i skrivende stund kr. 399. Det er ikke dyrt, men hvorfor ikke kjøpe det billigere dersom det er mulig? Jeg sjekket derfor ulike nettsider og kom over denne artikkelen http://www.kotaku.co...es-to-buy-doom/. I kommentarfeltet ble en del sider anbefalt, deriblant:

- cdkeys.com
- Gaming dragons
- Oz Game shop
- Greenmangaming

Etter å ha sammenliknet priser fant jeg ut at spillet Doom var billigst hos cdkeys.com. De opererer med Australske dollar, Britiske pund, Kanadiske dollar, Amerikanske dollar og Euro.

Spillet koster altså AUD 38,99 og dersom man trykker "Liker" på Facebook-siden deres, får man ytterligere rabatt på 5 %. Dersom man sammenlikner de ulike valutaene til norske kroner, får man følgende etter dagens valutakurs (Finn Valutakalkulator):

- i Australske dollar koster spillet $52,99 (Nkr 315,60)
- i Britiske pund koster spillet £26,99 (317,40)
- i Kanadiske dollar koster spillet $49,99 (317,35)
- i Euro koster spillet 32,99 (Nkr 305,66)
- i Amerikanske pund koster spillet $38,99 (Nkr 318,52)

Jeg betalte med Britiske pund via VISA-kortet og etter å ha brukt promoteringskoden, ble totalbeløpet på £25,64 (Nkr 301,53), og kr. 308,00 ble trukket fra kontoen min hos Nordea.

Det jeg lurte på er i hvilken valuta dere ville handlet i og hvorfor?
  • 0
Jeg oppdaget at dette gikk ann for et år eller to siden, og det er veldig kjekt. Man sparer penger, og det er lovlig på de fleste sidene som tilbyr det. Kjøpte Dark Souls 3 på Instant-gaming.com for rundt 370 kr, eller 39,69 britiske pund. Jeg har ikke tenkt så mye på hvilken valuta som er best å handle med. En side som sammenligner nøkkelpriser er allkeyshop.com.
Siterer Superdaniel:
Jeg oppdaget at dette gikk ann for et år eller to siden, og det er veldig kjekt. Man sparer penger, og det er lovlig på de fleste sidene som tilbyr det. Kjøpte Dark Souls 3 på Instant-gaming.com for rundt 370 kr, eller 39,69 britiske pund. Jeg har ikke tenkt så mye på hvilken valuta som er best å handle med. En side som sammenligner nøkkelpriser er allkeyshop.com.

Takk for svar.

Som jeg skrev i den første posten så ville jeg kjøpe Doom. For en 1 måned siden var den priset til kr. 499, men som etter lansering ble endret til kr. 399. I og for seg er det ikke så dyrt, men jeg har erfaring med at Alien: Isolation kostet kr. 499, og ble i et midtukesalg priset til kr. 199. Da slo jeg til. Nå koster spillet kr. 339,99 på Steam (uten DLC), men hos cdkeys.com koster det £7,99 (uten DLC) eller 93,96 norske kroner. Jeg tipper at det vil koste rundt kr. 100 dersom man betaler med VISA eller Mastercard.

Ved å ha kjøpt Doom hos cdkeys.com for kr. 308, sparer jeg hele kr. 91. Spørsmålet mitt er om det hadde vært billigere å handle med Euro basert på oversikten under?

- Australske dollar $52,99 = Nkr 315,60
- Britiske pund £26,99 = Nkr 317,40
- Kanadiske dollar $49,99 = Nkr 317,35
- Euro 32,99 = Nkr 305,66
- Amerikanske pund $38,99 = Nkr 318,52
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!