Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Pokémon GO ~ Offisiell tråd ~


Pokémon Go er et gratis app-spill (med mikrotransaksjoner) for smarttelefoner og det første Pokémon-spillet utenfor en Nintendo-plattform. Man spiller det ved å fysisk bevege seg rundt i verden for å lete etter Pokémon som man kan fange. Populariteten har ikke latt vente på seg: http://www.gamereactor.no/nyheter/437513/7%2C5+millioner+amerikanere+har+lastet+ned+Pokemon+Go/

I denne tråden kan alt som har noe å gjøre med Pokémon Go diskuteres.

Noen erfaringer her inne?
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
Har spilla det siden det kom, bor ganske langt fra en by og det er rundt 6 pokestops innen 2 mil. Helt forferdelig om man ikke bor der mange er, pokemonene jeg finner er alltid på 2 faste plasser der en bedrift er stasjonert rett ved her jeg bor. Ganske teit og basere hvor pokemons skal være basert på mobiltrafikken i et område..

Hadde fått en fiks på dette hadde jeg vært 100% hekta, og er ingen gyms her. Men regner med oppdateringer kommer så man får se hva som skjer.
Siterer Meliodas:
Hadde fått en fiks på dette hadde jeg vært 100% hekta, og er ingen gyms her. Men regner med oppdateringer kommer så man får se hva som skjer.


Det ser ut som svakheten er at det er lite innhold på små plasser, men håper de kan klare å fikse det etter hvert. Virker som Nintendo jobber med mer innhold.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Morsomt med Pokémon Go som nyhetsinnslag på Tv2. Kanskje noen av gamerene er aktive her på forumet?
-Kill -Loot -Return.
  • 0
Prøvde det ut av nysgjerrighet. Var festlig i 20 minutter så ble jeg lei.. som med de fleste mobilspill som benytter seg grovt av mikrotransaksjoner. Går nok raskt av moten skal du se
Hvis Gud eksisterte ville han ikke skapt meg, dårlig trekk å skape en overmann!
  • 0
Siterer Bob-Ingolf:
Prøvde det ut av nysgjerrighet. Var festlig i 20 minutter så ble jeg lei.. som med de fleste mobilspill som benytter seg grovt av mikrotransaksjoner. Går nok raskt av moten skal du se


Det er vel strengt tatt heller lite nødvendige mikrotransaksjoner, har selv ikke spilt det ennå men har flere kompiser som har spilt en del og ingen av de har følt seg noe presset etter å bruke penger.
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Da har jeg endelig fått den skikkelige Pokémon GO-opplevelsen! Var på Level 4 rundt 22:00, ved endt spilling rundt 02:30 kom jeg meg på Level 9.

Noe av det beste var helt i begynnelsen mens jeg gikk rundt i byen - fanger en Zubat, og en random kommer rett foran meg og utbryter: "Wææ, fikk du en?" og high fiver meg nærmest før jeg får reagert.

Ellers ble opplevelsen boostet ytterligere når jeg ble plukket opp i bil av to andre, og vi kjørte rundt i byen i 4 timer - spesielt å oppleve Poképarty på Nordnes (Bergen) var noe for seg selv.

Overraskende mye livsglede i spillet, virkelig.

Siterer Bob-Ingolf:
Var festlig i 20 minutter så ble jeg lei..


Det sier seg selv. Er du i egen leilighet eller går rundt på et bestemt område, får du ingenting på den tiden. Maksimal effekt av 20 minutter vil være å kjøre på populære steder med bil, men selv da er det beste å ta seg noen timer til rådighet, for å få mest mulig ut av hva områdene har å by på.
  • 0
Startet opp når det ble lansert i Norge forrige uke. Har kommet meg til level 14. Fanget 51 unike pokémon, så har fremdeles mye å gjøre. Dog bor jeg på et såpass lite sted, at det er langt mellom severdighetene. Jeg må stort sett ned i byen for å få gjort noe som helst. Jeg bruker det også mer som en treningsapp enn noe annet, så jeg har nesten utelukkende løpt, syklet eller gått når jeg har spilt. Folk som kjører rundt i biler er teite.

Siterer Lt Mactawish:
Det er vel strengt tatt heller lite nødvendige mikrotransaksjoner, har selv ikke spilt det ennå men har flere kompiser som har spilt en del og ingen av de har følt seg noe presset etter å bruke penger.


De er ikke nødvendige for å kunne fortsette å spille, nei. Men at man ikke blir fristet til å kjøpe noe, kan jeg ikke si meg helt enig i. Har bare brukt rundt 200 kr da
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Hva er du liksom har følt mest behov for å bruke penger på? Alt?(pokeballs, eggs osv...)
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0
Siterer Taktikkeren:
Hva er du liksom har følt mest behov for å bruke penger på? Alt?(pokeballs, eggs osv...)


Pokéballer, incense og et par ekstra incubators.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Det ble en litt sen start på meg i spillet men jeg er nå på Level 9,er heldig og har både Pokestop & Gym i gå-avstand og kort avstand til byen hvor jeg bor med mange pokestops.
Merker at det har blitt noen lengre turer i det siste i jakten på nye Pokemon og klekking av egg.
"Living My Life In A Japanese Garden of Dreams"
  • 0
Hva tenker dere om det tiltenkte Harry Potter GO? Er veldig spent på konseptet i alle fall. Hvis det blir en realitet da.
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0
Akkurat passert Level 21. Det er altså over en måned siden jeg fanget min første Dragonite som kunne skryte på seg hele 49 cp. Ekstra godt var det derfor å fange min første skikkelige Dragonite på mandag etter å ha brukt godt over 50 baller på den, som til slutt viste seg å ha 1412 cp - tok en Power Up og fikk den på 1459 cp, samme årstall som Ezio er født i

Har selvfølgelig gjort den til min Buddy. Flere som går turer med sin buddy?
  • 0
Spiller folk virkelig dette fortsatt?

Jeg slutta å spille den dagen Suicide Squad hadde premiere, når alle jeg var med dro frem telefonen og spilte det istedenfor å være sosiale. Da tok jeg frem min telefon og avinstallerte det foran trynet på dem. #SyktDeilig

Jeg kom til Level 22 da, og fikk aldri en dragonite.
#Drittspill
The D' is silent.
  • 0
Siterer Finalfantasyfrelst:
Spiller folk virkelig dette fortsatt?


Enn så lenge. Level 20, ingen pokeballer igjen, og skal klekke et 5km-egg før jeg legger opp, i alle fall midlertidig fra det spillet. Hvis egget gir meg en Growlithe med 45-50 Growlithe-candy slik at jeg får en Arcanine så skal jeg revurdere. Mangler kun 300 meter for at det skal klekkes, så det skjer på vei til trening i morgen.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Kan eg bare si. Eg er ingen fan av spillet, men eg har ingenting i mot det heller. En ting er hvorfor så mange spiller det? Viss du ser på Google Play så hadde Pokemon Go (sist eg så) 100+ mill nedlastninger og Candy Crush har 500+ millioner nedlastninger. Så eg vet ikke hvorfor Pokemon Go er så mye bedre enn Candy Crush....
Rainbow Mushroom
  • 0
Det er merkelig hvordan man kan være totalt hektet på et spill en periode, legge det fra seg og knapt røre det på flere måneder, for så å bli hektet igjen etter en "liten" oppdatering. Pokémon GO, ladies and gents...

https://www.youtube.com/watch?v=vfc42Pb5RA8&
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!