Gamereactor Norge. Gamereactor er Nordens største gaming site. Vi står altid klar med de seneste nyheder og anmeldelser af de nyeste spil. Blogs og brugeranmeldelser er også en stor del af siden, og så har vi nturligvis Danmarks bedste gaming forum. Gamereactor bruker cookies slik at du kan browse nettsiden vår best mulig. Hvis du fortsetter antar vi at du er fornøyd med vår cookies policy.

Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

World of Warcraft (WoW) ~ Offisiell tråd ~

Siterer Glorfindel:
Spekulasjoner

Spoiler:Tar vi knekken så Sargeras er jo historien slutt, tviler på at de går helt dit enda. Vil nå se for meg at Kil'Jaeden, Queen Azhara og kanskje N'Zoth får smake øksa denne gangen. Et angrep på Argus, og den eventuelle døden til Sargeras kommer nok ikke før Blizzard bestemmer seg for å kaste inn WoW-håndkledet for godt
What is best in life? To crush your enemies, see them driven before you, and hear the lamentations of their women. That is good.
  • 0
Siterer AcH Clawed:
Spoiler:Et angrep på Argus, og den eventuelle døden til Sargeras kommer nok ikke før Blizzard bestemmer seg for å kaste inn WoW-håndkledet for godt.

Spoiler:Det er det jeg ser for meg også. Blizzard har vel sagt at det de fremdeles har planer om å slippe en del utvidelser til, så jeg tenker kanskje at både Azshara og N'Zoth dukker opp i egne, respektive utvidelser etterhvert.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Er en ganske spennende teori som poppa opp på Reddit her om dagen, anbefaler Lore-interesserte å lese den!
https://m.reddit.com/r/wow/comments/540e7n/spoilers_everything_sargeras_is_not_our_enemy_we/?utm_source=mweb_redirect&compact=true
What is best in life? To crush your enemies, see them driven before you, and hear the lamentations of their women. That is good.
  • 0
Så, nå som The Emerald Nightmare vært ute en uke og flere her sikkert har fått prøvd Legion litt mer, hva tenker forumet om expansionen så langt?
  • 0
Siterer AcH Clawed:
Så, nå som The Emerald Nightmare vært ute en uke og flere her sikkert har fått prøvd Legion litt mer, hva tenker forumet om expansionen så langt?

Har ikke fått prøvd raidet, men det dabbet litt av igjen etter å ha fått to opp i 110 for min del. Men utvidelsen i seg selv er veldig god og med mer interessant innhold som både vil og kan komme fremover, så skal det nok klare å holde på meg litt til.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
https://www.youtube.com/watch?v=MnSpispAP0M

Cinematic'en fra Nighthold-raidet har visst lekket. Dumt å se den hvis dere vil oppleve den i selve raidet.

Uansett ga den meg store forventninger til fremtidig innhold i Legion. #PurpleJesus.
  • 0
Jeg stoppet mitt wow abonnement for noen uker siden. Det ble for dyrt i forhold til hvor lite jeg spilte
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Det ble for dyrt i forhold til hvor lite jeg spilte

True that. For noen år siden betalte jeg for 3 MMO's på en gang. Det var vel ikke direkte økonomisk...
  • 0
Siterer Glorfindel:
True that. For noen år siden betalte jeg for 3 MMO's på en gang. Det var vel ikke direkte økonomisk...

Helt klart ikke. 100kr (eller 125 for wow?) i måneden høres ikke ut som mye, men hvis man har andre faste utgifter (Netflix, Spotify osv) så blir det mye penger etterhvert. WoW er gøy som en sosial greie for meg, men han jeg planla å spille det med hadde ikke så mye tid og da forsvant interessen igjen. WoW er nok ikke helt mitt spill lenger, egentlig, og når det sosiale heller ikke er der så blir det liksom ikke så morsomt. For min del altså.
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
WoW er gøy som en sosial greie for meg, men han jeg planla å spille det med hadde ikke så mye tid og da forsvant interessen igjen. WoW er nok ikke helt mitt spill lenger, egentlig, og når det sosiale heller ikke er der så blir det liksom ikke så morsomt. For min del altså.

Føler litt det samme selv. Nå spiller jeg mest for å følge historien, samt litt for nostalgiens skyld. Men når jeg ser tilbake til perioden hvor jeg hadde flere venner som spilte, i tillegg til å være med i en ålreit raiding-guild, kan det ikke måle seg.
  • 0
Siterer Glorfindel:
Føler litt det samme selv. Nå spiller jeg mest for å følge historien, samt litt for nostalgiens skyld. Men når jeg ser tilbake til perioden hvor jeg hadde flere venner som spilte, i tillegg til å være med i en ålreit raiding-guild, kan det ikke måle seg.

Jeg likte faktisk spillet bedre da det var lite/ingen story. Det har liksom blitt så ekstremt "railroada" syns jeg, og med et alt for stort fokus på lategame. Før var liksom eventyret litt det man gjorde det til selv og spillet startet når man klikket "play", ikke når man kom til endgame. Det er ganske grunnen til at jeg aldri kom til noen høy level i vanilla/BC nettopp fordi jeg bare virret rundt. Men det er selvfølgelig en smaksak. Sier ikke at spillet er dårlig slik det er nå, bare at det ikke er like gøy for meg.
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Jeg likte faktisk spillet bedre da det var lite/ingen story. Det har liksom blitt så ekstremt "railroada" syns jeg, og med et alt for stort fokus på lategame.

Men slik har det vel alltid vært. Synes ikke spillet legger noe mer vekt på endgame nå enn tidligere, annet enn at det er litt mer vrient å levle opp alts. I tillegg er det lettere for flere å oppleve endgame innholdet nå, med LFD og LFR etc. Synes også du får en god porsjon av Legion's historie, bare av questing i de nye områdene.

Anyways, mer fokus på historie eller ikke. Jeg også likte spillet bedre før.
  • 0
Siterer Glorfindel:
Men slik har det vel alltid vært.

Ja og nei. Spillet har aldri vært så "fritt" som Everquest og EvE online, men nå er quest chains helt sykt designet. Områdene er designet for å passe quests og ikke omvendt, det skaper en kunstig verden. I tillegg blir man håndholdt fra område til område, fra quest til quest. Før var det faktisk slik at ikke alle quest "tok deg til et nytt område/quest". Og mange quests hadde mye å si for historien til din karakter, feks i forhold til class. Druid, pally, warlock quests osv er helt borte. Det at man bare lærer alle skills automatisk uten å snakke med en trainer gjør at man mister npc interaksjon og et behov for å utforske for å finne trainers (osv).

Så det er mange småting, egentlig.
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Områdene er designet for å passe quests og ikke omvendt, det skaper en kunstig verden. I tillegg blir man håndholdt fra område til område, fra quest til quest. Før var det faktisk slik at ikke alle quest "tok deg til et nytt område/quest".

Joda, slik har det vært i de siste utvidelsene, men Legion har jo faktisk lagt til rette for at du kan gjøre questene på de nye områdene i akkurat hvilken rekkefølge du vil.

Siterer Crazy Kraken:
Og mange quests hadde mye å si for historien til din karakter, feks i forhold til class. Druid, pally, warlock quests osv er helt borte.

Nå har jo Legion egne Class Order quests, men de rene questene for hver klasse savner jeg også.

Siterer Crazy Kraken:
Det at man bare lærer alle skills automatisk uten å snakke med en trainer gjør at man mister npc interaksjon og et behov for å utforske for å finne trainers (osv).

Men dette har vel ikke nødvendigvis noe på gjøre med økt fokus på endgame? At spillet har blitt dummet ned betraktelig er jeg helt enig i, og det er også en av endringene jeg liker minst i de nyere utvidelsene. Jeg savner virkelig de gamle talentrærne...
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!