Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Super Mario Odyssey ~ Offisiell tråd ~


Super Mario Odyssey er et plattformspill laget av Nintendo med lansering 27. oktober 2017 for Nintendo Switch. For første gang befinner Mario seg i en realistisk fiktiv by, ved navn New Donk City.

Traileren til E3 2017 kan sees her: http://www.gamereactor.no/spill/68683/Super+Mario+Odyssey/

Hva synes du om spillet?
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
Spillet ser utrolig flott ut! Jeg får nesten litt Super Mario 64 vibber! Det eneste jeg ikke er så fan av (designet) er ironisk nok New Donk City. Men de andre verdenene de har vist frem ser veldig flotte ut!
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Pleier aldri å bli veldig "hyped" på Mario, men gleder meg til å spille Odyssey allikevel. 3D World ble jeg aldri noe særlig fan av, så vi får håpe dette faller bedre i smak. Det virker i hvert fall veldig lovende så langt.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Spillet ser utrolig flott ut! Jeg får nesten litt Super Mario 64 vibber! Det eneste jeg ikke er så fan av (designet) er ironisk nok New Donk City. Men de andre verdenene de har vist frem ser veldig flotte ut!


Ja, virker som et ganske klassisk Mario, i alle fall på noen måter.

Siterer Glorfindel:
Pleier aldri å bli veldig "hyped" på Mario, men gleder meg til å spille Odyssey allikevel. 3D World ble jeg aldri noe særlig fan av, så vi får håpe dette faller bedre i smak. Det virker i hvert fall veldig lovende så langt.


Spør du meg har vi ikke fått et ordentlig Mario-spill siden Galaxy på Wii, så jeg ser veldig fram til dette.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer Glorfindel:
Pleier aldri å bli veldig "hyped" på Mario, men gleder meg til å spille Odyssey allikevel. 3D World ble jeg aldri noe særlig fan av, så vi får håpe dette faller bedre i smak. Det virker i hvert fall veldig lovende så langt.


Ikke jeg heller. Likte 3D World ganske godt selv, men er ikke et spill jeg tenker og lengter tilbake på. Likte 3D land godt og. Odyssey ser helt vilt ut, så kjenner jeg blir mer og mer hyped på det. Kjøper nok switch rundt den tiden det kommer ut.
  • 0
Gleder meg veldig, Odyssey ser fantastisk ut
Take off every zig, for great justice
Synes den siste directen fjernet all tvil, selv om jeg ikke har tvilt så mye. Tror dette kan bli et nytt Galaxy for sin tid. Kommer til å få se en skåre på rundt 95 på metacritic, det vil jeg si er nesten garantert.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
Siterer remote:
Synes den siste directen fjernet all tvil, selv om jeg ikke har tvilt så mye. Tror dette kan bli et nytt Galaxy for sin tid.


Enig enig enig! Det ser helt utrolig bra ut!
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
Denne Super Mario spillet vil jeg tro kommer til å bli den beste, med tanke på så mye kult man kan gjøre i spillet. Utrolig kule verdener som er med og blir spennende å se hva Bowser gjør denne gangen. Kult at Nintendo prøver nytt konsept med Open World aktig spill som er større og vakrere enn noensinne. Blir spennende å se hvor mye Nintendo kommer til å tjene på salget på selveste lanseringsdagen.
Solidus95
  • 0
Siterer Solidus95:
Open World aktig spill


Er det open world da? Har ikke fått inntrykk av det, men kan jo ta feil. Virker litt Galaxy-aktig, bare med større verdener enn små planeter.

(Når jeg nevnte Galaxy, kom mange utrolig gode minner tilbake. Det var litt av et spill!)

Apropos, Galaxy 2, kanskje vi får se en "rask" oppfølger av Odyssey også? Det hadde jeg ikke hatt noe imot.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Virker litt Galaxy-aktig, bare med større verdener enn små planeter.


Jepp, eller som verdenene i Mario 64.

Siterer remote:
Når jeg nevnte Galaxy, kom mange utrolig gode minner tilbake. Det var litt av et spill!


Galaxy er mitt favorittspill i serien!
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Jepp, eller som verdenene i Mario 64.


Det stemmer nok sikkert. Forbinder bare open world med at alt henger sammen. Men det er jo i motsetning til 3D-sidescrolling som vi har sett en del av i Mario-spill også.

Siterer Crazy Kraken:
Galaxy er mitt favorittspill i serien!


Synes også det er an av de to beste Mario-spillene i alle fall!
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Da er det bare en uke igjen til spillet kommer. Er det flere som er spente? Ifølge Metacritic har spillet fått 10/10 av Edge. Aner ikke hvordan de har klart det, men det lover jo bra.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
Siterer remote:
Da er det bare en uke igjen til spillet kommer. Er det flere som er spente?


Selvfølgelig! Men jeg er litt usikker på når jeg får prøvd det selv. Økonomien er ikke så sterk om dagen så jeg er avhengig av å spille det hos noen andre.

Siterer remote:
Ifølge Metacritic har spillet fått 10/10 av Edge.


Jøss, det var tidlig! Blir spennende å se hva resultatet blir andre steder også.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Hørte av en youtuber jeg pleier å være enig med når det kommer til spill som har prøvd spillet at mario odyssey var perfeksjon. Er veldig spent på det. Vet ikke helt om jeg skaffer meg en Switch og spillet akkurat denne måneden, men er sikker på at det blir et kjøp en gang i fremtiden. Ser jo helt fantastisk ut!
Siterer remote:
Ifølge Metacritic har spillet fått 10/10 av Edge. Aner ikke hvordan de har klart det, men det lover jo bra.


De var vel tidlig ute med BOTW også. Sikkert noe samarbeid med Nintendo.

Hadde nesten glemt at spillet er så nær lansering selv. Pleier aldri å være kjempehypet på Mario lenger, men jeg ser veldig frem til spillet allikevel. Håper det blir mer likt Galaxy enn 3D World.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
Siterer Glorfindel:
De var vel tidlig ute med BOTW også. Sikkert noe samarbeid med Nintendo.

Ja, jeg minres å huske det samme, vel du bekreftet det for meg, selv om det bare skulle et kjapt søk til.

Uansett så er jeg ganske så sikker på at jeg skaffer meg en Switch etter hvert. Men, ja det blir nok bra
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Selvfølgelig! Men jeg er litt usikker på når jeg får prøvd det selv. Økonomien er ikke så sterk om dagen så jeg er avhengig av å spille det hos noen andre.


Have faith in the economy! (ref.: South Park).

Siterer SirGalahad:
Hørte av en youtuber jeg pleier å være enig med når det kommer til spill som har prøvd spillet at mario odyssey var perfeksjo


Ja, det ser utrolig bra ut, så har høye forhåpninger.

Siterer Glorfindel:
Hadde nesten glemt at spillet er så nær lansering selv. Pleier aldri å være kjempehypet på Mario lenger, men jeg ser veldig frem til spillet allikevel. Håper det blir mer likt Galaxy enn 3D World.


Det ser ut som et ekte Mario-spill, noe vi ikke har fått siden Galaxy. Galaxy var så utrolig bra, så håper det kan være noe i nærheten. Det kan være et stykke unna, egentlig, og fortsatt være knall.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
97 på Metacritic akkurat nå. Mulig det går ned litt, men det ser fantastisk bra ut. Gleder meg til i morgen.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
Siterer remote:
97 på Metacritic akkurat nå. Mulig det går ned litt, men det ser fantastisk bra ut. Gleder meg til i morgen.

Tror ikke det kommer til å falle så mye siden det har godt over 60 anmeldelser , i tillegg ligger det meget høyt på gamerankings og opencritic å , ikke nødvendigvis at sånn tall har så mye å si, men tyder jo hvertfall på at det er bunnsolid. Ja, det blir nok switch på meg engang, damn jeg på få runnet galaxy spilla først haha, nesten ferdig med nr 1
  • 0
Har fått tak i rundt 160 Power Moons og spilt en del timer. koser meg veldig med det, og det overrasker stadig. 10/10 så langt.

Siterer Xtord:
Tror ikke det kommer til å falle så mye siden det har godt over 60 anmeldelser , i tillegg ligger det meget høyt på gamerankings og opencritic å , ikke nødvendigvis at sånn tall har så mye å si, men tyder jo hvertfall på at det er bunnsolid. Ja, det blir nok switch på meg engang, damn jeg på få runnet galaxy spilla først haha, nesten ferdig med nr 1


Nei, det blir nok der.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
  • Los
  • Los
Sitter å spiller litt på det her. Spiller som Hatty mens samboeren spiller Mario. Merker at Mario i 3D ikke er helt min type spill. Det er så klart et solid spill, men for min del ser jeg ikke ett 10/10.. det ligner på ting vi har sett før fra Mario. Et nytt godt Mario spill men ikke veldig nyvinnende..

Men det er veldig kjekt å spille sammen. Så jeg koser meg veldig! Men når jeg spiller selv er det Zelda som kommer på. (Kjøpte Switch, Zelad og Mario på fredag)
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Rundet spillet i helga, og jeg må si avslutningen var en av tidenes beste. Endgamet er utrolig bra også, så føler meg langt ifra ferdig.

Siterer Los:
det ligner på ting vi har sett før fra Mario


Jeg har ikke spilt det Wii U-spillet som fikk gode anmeldelser, men jeg synes det er mye friskt blod her.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Rundet spillet i helga


Oi, det gikk fort! Men har hørt at endgamet er ganske enormt

Fikk sett litt på spillet på i går, og spillet ser helt nydelig ut!
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Noen som har bedre tid enn 23:16 i bilbane minispillet i Metro Kingdom?

Siterer Crazy Kraken:
Oi, det gikk fort! Men har hørt at endgamet er ganske enormt


Du velger selv når du vil dra videre til neste sted etter å ha samlet x måner, og hvis du drar med en gang kan du nok slå Bowser på ikke mange timer. Men spillet slutter jo egentlig ikke der. Selv brukte jeg relativt lang tid på hvert sted og prøvde å få tak i alle månene jeg så.

Verdensrekorden er under 1.20 nå, tror jeg, og det er sikkert ikke noe problem for folk flest å klare spillet på rundt 3 timer hvis de vil skynde seg mest mulig.

Kunne endelig se hvor mye jeg har spilt det selv, og det er over 35 timer. Tida har gått fort, hehe.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!