Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Assassin's Creed Origins ~ Offisiell tråd ~


Siterer Crazy Kraken:
Hvis jeg allerede har betalt 600kr for et spill


Du drar opp det argumentet så mye at det begynner å bli ganske utvannet, så jeg kan egentlig bare runde av med å si at du lever i feil tiår.

I 2007 var det slik du beskriver, ikke i 2017.

Da jeg med pengene jeg fikk på 8 årsdagen min brukte alt på Jak II som kostet 599 på Brio i 2003, så fikk jeg hele spillet, hele opplevelsen.

Nå til dags håper jeg for utviklerne sin del at de har planlagt mer innhold etter at de har utgitt spillet, både for å holde på min egen interesse, og for å holde på spillets popularitet. Med mindre spillet er så langt at jeg ikke gidder å spille gjennom det i utgangspunktet (Hei, The Witcher 3).

Lagt til 2017-10-14 14:13:
Siterer Crazy Kraken:
Vel, hvis man kan betale penger for å gjøre spillet enklere, så er det ikke et spesielt godt designet spill er det?


Her virker du bare trangsynt. Et spill som kan være dødens vanskelig å komme seg gjennom for noen, kan være pissenkelt for andre.

For å dra inn skole mens vi først kan, det finnes de som trenger ekstra leksehjelp. Kanskje de ikke har de forutsetningene som barn flest burde ha, to foreldre som er der for å hjelpe dem. Kanskje de opplever rus i hjemmet. Kanskje de har sine egne utfordringer med konsentrasjon etc. Uansett, det er grunner til at de får den ekstra hjelpen. Alle elever blir vel tilbudt den hjelpen, men det er virkelig ikke alle som har det største behovet for det.

Hvis du spilte spill som Claw eller Croc back in the days, da ville du fått deg en skikkelig overraskelse med tanke på vanskelighetsgrad. Og da var det ingen hjelpemidler, ingen betalingsmåter, ingen youtube.

Siterer Crazy Kraken:
Det ser ut som Ubi har tatt serien seriøst igjen


Dette er bare vas. Ubisoft har tatt serien seriøst i alle årene, men det vet jo du lite om. Alt du ser er en ganske skrekkelig lansering i 2014, som de helt sikkert har lært av siden den gang. Det kan skje den beste, de er ikke de første eller siste til å ha press med å gi spillet ut før de får gjort den siste finpussen. Likevel klager folk når spillene faktisk blir utsatt.

Siterer Crazy Kraken:
og jeg har ikke vært så gira på AC siden AC2.


Skjønner du hva jeg mener? AC2 er nesten 10 år siden. Du bør ta deg selv litt i nakken.

Siterer Crazy Kraken:
Tenk om klassiske spill fra 10 og 20 år tilbake skulle fått denne behandlingen? Hva om man kjøper Final Fantasy 9 for 600kr men så måtte man bruke 100kr på en bonus disk for å få slutten? Eller kanskje Vivi ikke er spillbar uten at man betaler litt ekstra? Kanskje en ekstra bonus disk for 100kr kunne gjøre spillet enklere? Who knows?


Hvordan du i det hele tatt klarer å sammenligne disse tingene er nesten utenfor min evne til å forstå hvordan det går an. Verden er i stadig utvikling Kraken, den står ikke i ro. For 20-30 år siden var spill mye dyrere, og bransjen så helt annerledes ut. Spillmediet har jo slitt lenge med å i det hele tatt bli "godtatt" av samfunnet.

På samme måte som at det for 10-20 år siden var utleiebutikker der du betalte 100 kr for å leie en film i 24 timer. Det er jo helt utenkelig idag, når du har Netflix der du kan betale 90 kr i mnd for å se tusenvis av filmer så mye du vil.
Når folk har kjøpt et spill til 990 kroner uten dlc, collectors, mikrotransaksjoner så kan de dele sin misnøye. Til dess så er det vel best å bare la spillbransjen gjøre det de mener er best for DERES økonomi. Ja, de jobber for at folk skal være fornøyd. Men de har også utgifter som skal dekkes. Det er beundringsverdig av mange som jobber i bransjen at de fortsatt gidder.

Det er flaut å se folk klage på noe så simpelt som en 100lapp eller 200lapp ekstra for mer innhold/variasjoner. Kjøp det eller la vær!
I don't start trouble.. I finish it!
  • 0
Jeg kjøpte faen Assassin's Creed Unity collectors edition for en tusenlapp. Tidenes rip off
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Men her lurer jeg på et par ting. Når du sier "konkurransebasert", mener du da multiplayer (feks Battlefront?).


Ja.

Siterer Crazy Kraken:
Og hva om person A, som har tid til å spille mer enn person B (og vil da sannsynligvis bli bedre), også kjøper mikrotransaksjonene? Vil ikke dette utgjevne forskjellene eller gi person A en enorm fordel over person C, som ikke har mye penger og ikke mye tid? Vil ikke dette kanskje gjøre at "alle" må kjøpe disse mikrotransaksjonene? Og hvis det er tilfellet så koster ikke spillet 600kr lenger, da koster det kanskje 700kr, eller 800kr. Og det er uten et seasonpass (som kan koste alt fra 200-500kr ekstra).


Jo, du har jo en eventuell person C som er en blanding av både A og B og da sklir det jo ut igjen. Men et slikt system føler jeg det er umulig å balansere helt uansett, så det er enten eller. Hadde man fjernet mikrotransaksjonene, hadde man vært tilbake til den gode gamle: "Den som spiller mest, blir best". På sett og hvis rettferdig nok det, men.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Gode poeng SirThomas, enig med deg.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Herrefred, SirThomas. Jeg er rimelig sikker på at hvis Ubisoft dreit i senga di ville du forsvart det.
  • 0
Siterer onkelcleo:
Jeg er rimelig sikker på at hvis Ubisoft dreit i senga di ville du forsvart det.


Jeg nekter i hvert fall å stå å se på at Ubisoft blir gjort målskive for noe som ikke bare gjelder dem, men også resten av bransjen.
Siterer SirThomas:
Jeg nekter i hvert fall å stå å se på at Ubisoft blir gjort målskive for noe som ikke bare gjelder dem, men også resten av bransjen.


Hvorfor blir jeg minnet på det evig traurige argumentet fra troende; "Herrens veier er uransaklige?" Ubisoft er en stor gutt nå. De trenger ikke å bli forsvart, og et par stykker som mumler i enighet om de grådige vanene til utgivere kommer ikke til å redusere noen på kontorene deres til nervøse gråtkvalte vrak med det første. Hvis du har planer om å gjøre deg selv til martyr i skuddlinjen håper jeg for guds skyld du har nok av gassbind og en ukes feltproviant snurring, for folk er ikke nådige der ute.

Sant nok er det ikke rett å peke ut en enkel syndebukk blant alle Usual Suspects-AAA-utgiverne, men Ubisoft, likesom Warner, har VIRKELIG ikke gjort det lett for seg selv gjennom årene, hvor man ikke trenger se lengre enn Unity og Syndicate som i et hvert våkent øyeblikk har veggene sine tapetsert med oppfordringer til å betale for mer rølp og laste ned appene deres. Det er avslørende for hva de anser deg som, og her er et hint, det rimer på "dummebok."

Jim Sterling går i dybden på dette fenomenet. Anbefales.

https://youtu.be/9m0OOurtOj8?t=1m23s
https://youtu.be/pHSso2vufPM?t=47s
  • 0
Mitt inntrykk så langt:

...

This gonna be good.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
Det jeg kanskje liker best til nå, er at musikken er mer fremtredende igjen. Har knapt et minneverdig lydspor fra både Unity og Syndicate...
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Det jeg kanskje liker beste til nå, er at musikken er mer fremtredende igjen. Har knapt et minneverdig lydspor fra både Unity og Syndicate...


Enig der. Virkelig nydelig soundtrack. Glad jeg fikk med fysisk CD av soundtracket når jeg kjøpte deluxe edition sånn at jeg kan høre på musikken i bilen.

Så langt syns jeg spillet er helt konge. Elsker settingen og verdenen. Combaten føles også mye bedre i dette spillet i forhold til de tidligere. Det her er bare supert!
  • 0
Har dette spillet loot bokser med random våpen man får av å kjøpe poeng? Om ja, så skippes det lett.
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0
Niks. Mikrotransaksjonene i AC: Origins lar oss kjøpe spesifikke ting, ikke tilfeldig genererte gjenstander fra lootbokser. Samtidig presser de aldri disse i trynet på spilleren. Det føler i alle fall ikke jeg.
  • 0
Siterer Cherno:
Har dette spillet loot bokser med random våpen man får av å kjøpe poeng? Om ja, så skippes det lett.


Som Eirik sier: helt valgfritt. Jeg har enda ikke blitt fristet til å kjøpe noe og jeg tviler på at jeg kommer til å gjøre det heller.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Ett av mine ankepunkter på de siste AC spilla har vært historieopplysninga. Såpass dårlig var det at jeg faktisk ikke har runna de. Det ble for kjedelig å løpe rundt (sjøl om det å faktisk ta sitt eget tog, er litt kult) og den franske revolusjonen var den mest skuffende i mine øyne.

Så jeg har forhåpninger til Origins, men det blir ikke på denne sia av jul at det blir kjøpt inn, COD WW2 kommer snart i posten og jeg ser fram til å ta ladegrep nok en gang om min Garand og se nazi røv falle for mine velplasserte hue skudd...
When you nail that last NKVD soldier with a over 1000 m headshot on SniperElite1... That feeling... Complete satisfaction...
  • 0
Siterer Carpenter85:
COD WW2 kommer snart i posten


Brace yourself
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0
Fullførte The Hidden Ones DLCet nå i dag. Ganske bra for så lite penger, vel verdt det.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
På en Assassins Creed skala, fra Assassins Creed 3 til Assassins Creed 2, hvor Assassins Creed er Assassins Creed: Origins?
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
På en Assassins Creed skala, fra Assassins Creed 3 til Assassins Creed 2, hvor Assassins Creed er Assassins Creed: Origins?


Assassin's Creed: Brotherhood
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
På en Assassins Creed skala, fra Assassins Creed 3 til Assassins Creed 2, hvor Assassins Creed er Assassins Creed: Origins?


Top 3 hos meg, yeahboii.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Liker Origins bedre en AC2, på nesten alle punkter.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Siterer dark samus nemesis:
Liker Origins bedre en AC2, på nesten alle punkter.


Så det er ditt favorittspill i serien? Eller liker du AC:4 best?
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Tror egentlig Origins står igjen som favoritten. Digger fortsatt Black Flag, men etter over 100 timer har det vokst utrolig mye på meg. Verdenen er utrolig vakker, og Bayek er en karakter jeg faktisk klarer å sympatere med. Og musikken er det beste den har vert siden Black Flag.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Bayek var i grunn ganske kjedelig. Ingen overgår Ezio, though. Men om ryktene stemmer legges det jo opp til at vi skal få en trilogi med han, der neste tur går til Hellas.

Verst av alt var antagonistene i Origins, som hadde null personlighet. Det eneste som skilte seg ut med Origins er at det har den beste verdenen i serien. Historien var bare så som så.
  • 0
Bayek lider av at karakterutviklingen går veldig i rykk og napp, noe som er en bieffekt av måten spillet er lagt opp på. Et annet problem ved det er den konstante mangelen på støttekarakterer rundt Bayek, da de kommer og går, og knapt får en halvtime på skjermen hver, om de i det hele tatt får det. Aya var den som fikk mest, men selv hun følte jeg var fraværende mesteparten av tiden. Dermed føltes også historien mellom hun og Bayek ganske utydelig og dårlig forklart. Spillet har jevnt over en del å gå på når det gjelder historien og karakterene, men verdenen er som ridderen av den runde ost nevner bedre enn det man har sett tidligere i serien.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!