Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Wii - dyrere en 360 premium :O


Siterer Ragish:
Citerer 42 å du ville bare legge ut om dine personlige erfaringer med DS,
Herregud, les konklusjonen min, da, mann. (/gutt...)

Citerer 42:og påpeke hvor lite folk på hjemstedet ditt som spiller Wii?
Det var bare en bitteliten notis på slutten. Og du henger deg opp i det. Fantastisk!

Citerer 42:For å følge opp: Jeg, på min side, solgte PSP'en for noen måneder siden - rett og slett på grunn av spillutvalget. 360'en kjøpte jeg pga. spillutvalget. Wii'en kjøpte pga. Nintendos eksklusive titler. PS3 skal jeg kanskje kjøpe når de ekslusive gullperlene kommer. Og DS'en beholder jeg også pga. spillutvalget.
Jepp! Det var noe av poenget mitt, det: folk er forskjellige når det gjelder spill-, spilltype- og konsollsmak!

Citerer 42 ånn, da var det sagt. Det jeg sliter med å skjønne er: hvorfor i helvete er det så nøye? Mer enn enig med Ragish på dette punktet, kjøp hva du liker.
Jepp. Du fatta visst poenget mitt likevel...


Ja, får jeg en klapp på skulderen og en kake... prettyplease?

Man henger seg som oftest opp i litt krokete ting.
Alltid beret! sa motespeideren.
  • 0
Siterer Ragish:
Oppfordrer alle til å ta et søk i Gamereactors arkiver. Der snakkes det ofte om Nintendos nye Revolution (som altså senere fikk navnet Wii). Den skulle etter sigende koste "under en tusenlapp", "rundt 2000 kroner", "1000-1400 kroner " Revolution blir ekstremt billig. Nintendo selv har også sagt at Revolution blir billig, da med en pris på rundt/under 2000 kroner. Selvsagt er dette lenge siden, men: Nintendo har påstått at Wii skulle bli billig.


hmm...Elkjøp hadde en stund Wii-prisen på rett under 2000 kroner...før de fant ut at de kunne sette prisen opp og tjene mer penger
There's a reason it isn't called Grand Theft Public Transport.
  • 0
Og kontrollene! (Jeg fører komplettpriser, beklager for feil)
Hvordan kan en slik viftestang koste 550 kr? og hvis du legger til nunchuck til 299 blir det 850 kr for ett sett komplett kontroll! Insane! Jada, blablabla bevegelsessensor, blablabla mikrofon! En normal Xboxkontroll koster 300 kroner!

Rent økonomisk lønner nok Xbox seg, men wii liker også Wii!
Mhmfphmpfhmmhp!!!!
  • 0
Ja, det er sant... prisen på 499,- skulle inkludert nunchuck, noe som irriterer meg grenseløst. Også derfor jeg mangler en nunchuck til den ene kontrollen min; 300 kroner for et plastpåheng uten nevneverdig funksjon er latterlig.
Alltid beret! sa motespeideren.
  • 0
Siterer 42:
Ja, det er sant... prisen på 499,- skulle inkludert nunchuck, noe som irriterer meg grenseløst. Også derfor jeg mangler en nunchuck til den ene kontrollen min; 300 kroner for et plastpåheng uten nevneverdig funksjon er latterlig.


Word, det var poenget!
Men ingen slår Mario uansett konsoll eller pris!
Mhmfphmpfhmmhp!!!!
  • 0
man kan vel få nunchuken for 225 nok på vanlige butikker har jeg sett...og wii kontrolleren for 425 (eller noe sånt). Som tilsammen vil bli ca. 650 kroner.
There's a reason it isn't called Grand Theft Public Transport.
  • 0
Siterer stigus_pigus:
Citerer 42:Ja, det er sant... prisen på 499,- skulle inkludert nunchuck, noe som irriterer meg grenseløst. Også derfor jeg mangler en nunchuck til den ene kontrollen min; 300 kroner for et plastpåheng uten nevneverdig funksjon er latterlig.

Word, det var poenget!
Men ingen slår Mario uansett konsoll eller pris!


Helt, helt enig. Ingen
Alltid beret! sa motespeideren.
  • 0
Det var sykt billig! Det billigste jeg har set er Wii Mote til 450kr og Nunchuken til 250kr.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Det er jo kanskje fordi 360 har ligget lenge i hyllene og at de har hatt tid til å senke prisen på den. Wiien er jo ganske ny og de må jo få tjent endel på den før de kan sette den ned i pris.

Samtidig Importerer norge wiiene sine fra sverige (tror jeg) og hvis det må gå gjennom et land så vil det jo alltid bli dyrere. Er mulig jeg tar feil her, men tror det er sånn.

Ja 360 har faktisk vært her i 3år nå
"Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way when you criticize them, you are a mile away from them and you have their shoes."
  • 0
ja, wii er helt klart dyr, og nintendo er den eneste som tjener noe paa aa selge konsoller. Nintendo gaar for aa vaere saa billige, men de er helt klart de som tar seg best betalt. Men for min del betyr det ikke saa mye hva konsollen koster, bare jeg blir fornoyd. Regner med at de som kjoper wii foler at de faar noe for penga( hvorfor skulle de ellers kjope den). Men jeg mener at man garantert faar mye mer for penga om man kjoper en xbox eller ps3. Er utrolig forbannet paa nintendo jeg ogsaa og jeg foler jeg ble litt svindlet naar jeg kjopte wii.
Ære være Naughty Dog!
  • 0
Poenget er jo at mange kjøper Wii + en til "ekte" spillkonsoll
Nå kjøper lale Wiien for de er usikre på hvilken annen spillkonsoll de skal ha. Så salget på Wii kommer nok til å dabbe av snart.
Og på en annen side så tror jeg nok ikke Wii selger like godt på spillsiden som de to andre. Man kjøper stortitlene, de få som er, og thats it.

Dessuten tviler jeg på at folk kjøper mye på Virtual Console, grunnet ekstra utstyret som trengs og at folk enda er skeptiske til online-handel. Og de som ikke er skeptiske er tekno-folket (oss) som vet hva vi driver med, og de fleste som digger Nintendo spillene har nok klassikerne fra før.
Xbox Live og PS Store derimot selger sikkert bedre. Xbox Live får jo penger bare av at folk spiller online, og begge onlinetjenestene har ett godt utvalg av kun nedlastbare spill som holder god kvalitet, og ekstramateriale til spill selvfølgelig.

Den som går av med seieren i denne konsollkrigen tror jeg neppe er Nintendo. De satser for lite på hardcore-folket, som faktisk kjøper spill. Det blir for barnslig (og dårlig, spesielt third party).
Vi får bare håpe at 2008 vil bli det bedre året for third party utviklere på Wii, og at Nintendo forhåpentligvis kommer med en eller flere nye serier, istedefor det gamle (dog gode, enn så lenge) Mario og Zelda-opplegget.
"Aim towards the enemy" - Instruction printed on US rocket launchers
  • 0
Siterer Love-PlayStation:
De satser for lite på hardcore-folket, som faktisk kjøper spill.


Enig, Nintendo satser alt for mye på partyspill og bestemødre, de har vist glemt hvem som har gitt dem den posisjonen de hadde på markedet med Nintendo 64 og delvis GameCube.
Heihei
  • 0
jeeeez.... samma d vell, d kan værre butikken som er fukka wii har større demand så derfor høyere priser......
  • 0
Siterer Love-PlayStation:
Så salget på Wii kommer nok til å dabbe av snart.


Eg trur det snarere vil bli tvert imot
Hvis Nintendo Wii begynner å bli populær, vil flere og flere folk anskaffe seg en tror jeg
Nesten som en kjede. Først kjøper noen få den, så etterhvert kjøper flere og flere den . Statistikkmoral har en god del å si her muligens
There's a reason it isn't called Grand Theft Public Transport.
  • 0
Tviler jeg på torleif. Mario, som er Nintendo's sterkeste merkevare, blir ofte sett på som barnslig. Gamere som vil ha Wii har nok den nå. Og om foreldre kjøper Wii til småbarna sine så blir det nok ikke mange spill på dem.
Og det er ofte slik at en kjøper så spiller alle hos han ene.. Wii Sports suger på single player, og det er nok det mest spilte spillet.
"Aim towards the enemy" - Instruction printed on US rocket launchers
  • 0
Siterer Love-PlayStation:
Og om foreldre kjøper Wii til småbarna sine så blir det nok ikke mange spill på dem.


var det ikke det vi snakka om da? ...mest antall solgte konsoller?

eller var det spill? XD
There's a reason it isn't called Grand Theft Public Transport.
  • 0
Spill. n00b
Jeg sier at Ps3 og Xbox 360 kommer til å selge mer spill enn Wii, og derfor vinne.
"Aim towards the enemy" - Instruction printed on US rocket launchers
  • 0
Jeg tror:
Wii kommer til å selge mest konsoller
PS3(eller muligens Xbox360) kommer til å selge mest spill pr. solgte konsoll

There's a reason it isn't called Grand Theft Public Transport.
  • 0
  • Missing Avatar
  • WES
Syntes tråden er patetisk jeg, mer spill! Wii magler stor spilla for øyeblikket. aah det er digg å ha pc
Det er bare en. BARE en. Han han han, herregud jeg glemte det!
  • 0
Siterer WES:
Syntes tråden er patetisk jeg, mer spill! Wii magler stor spilla for øyeblikket. aah det er digg å ha pc


skulle helst ha en PC nå, har battlefield 2142 og kan ikke spille det.
jeg skal slutte å game når: en stum mann, sier til en døv mann, at en blind mann, så en mann gå på vannet
  • 0
Siterer Love-PlayStation:
Spill. n00b
Jeg sier at Ps3 og Xbox 360 kommer til å selge mer spill enn Wii, og derfor vinne.


Næh, Wii kommer til å være den andre konsollen til de fleste, og salget dabber definitivt ikke av. De fleste jeg kjenner har en Wii pluss en 360, og sånn har det blitt.

Nintendo har selv sagt at de ikke har for mål å konkurrere med verken MS eller Sony, så jeg ser egentlig ikke hvorfor folk diskuterer dette så hyppig.
Alltid beret! sa motespeideren.
  • 0
Siterer 42:
Citerer Love-PlayStation pill. n00b
Jeg sier at Ps3 og Xbox 360 kommer til å selge mer spill enn Wii, og derfor vinne.

Næh, Wii kommer til å være den andre konsollen til de fleste, og salget dabber definitivt ikke av. De fleste jeg kjenner har en Wii pluss en 360, og sånn har det blitt.

Nintendo har selv sagt at de ikke har for mål å konkurrere med verken MS eller Sony, så jeg ser egentlig ikke hvorfor folk diskuterer dette så hyppig.


har alle 3 konsollene jeg, og er glad for det.
jeg skal slutte å game når: en stum mann, sier til en døv mann, at en blind mann, så en mann gå på vannet
  • 0
Whops, har godt glipp av 5 sider med intens diskusjon nå!
Hmm hva skal jeg si til dette da?
At Wii er overpriset er det ikke noe å snakke om. Den koster 1500 kr å produsere med alle komponenten, i tillegg er ikke spillutvalget så mye å skryte av og tilbehøret som selges til Wii er (unskyld utrykket) jævlig dyrt! Ikke det at Xbox 360 har så mye billigere tilbehør, men når Nintendo lovet en billig konsoll så burde utstyr også være billig, attpåtil at Xbox 360 har mye mer maskinkraft, bedre internett, større spillutvalg og tilbehørsutvalg.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Siterer kokiri:
Citerer 42:Citerer Love-PlayStation pill. n00b
Jeg sier at Ps3 og Xbox 360 kommer til å selge mer spill enn Wii, og derfor vinne.

Næh, Wii kommer til å være den andre konsollen til de fleste, og salget dabber definitivt ikke av. De fleste jeg kjenner har en Wii pluss en 360, og sånn har det blitt.

Nintendo har selv sagt at de ikke har for mål å konkurrere med verken MS eller Sony, så jeg ser egentlig ikke hvorfor folk diskuterer dette så hyppig.

har alle 3 konsollene jeg, og er glad for det.


Jeg skal nok kjøpe PS3, og da har jeg alle sammen også <3
Alltid beret! sa motespeideren.
  • 0
jeg har har svaret på hvorfor Wii er dyrere enn 360prem.( jeg har ikke lest noen av de tidligere innleggene)

Wii er mer populær enn 360 og dermed er det ikke noe vits i å presse konsollen ned i pris!

enkelt og greit.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!