Galacticare er fullt av sjarm, noe vi så med en gang da vi fikk ta en titt på det i forrige måned. Vi fikk også sjansen til å sette oss ned med Josh Bishop, Creative Director hos Brightrock Games, og snakke litt om den sjarmerende og sprø stilen i denne nye simuleringen.
"Hvert nivå er som en episode av en tegnefilm", sier Bishop. "Du har en hel rekke sprø karakterer med egne stemmer, og i hvert nivå oppstår det forskjellige og vanligvis ganske dumme situasjoner. I ett nivå er du på en musikkfestival, og du behandler alle fra moshpits, eller en artist har kastet flytende metall over pasientene sine. I et annet nivå er du kanskje på en gigantisk romfarm der alle grønnsakene er døende, og de har bedt deg om å komme og behandle dem."
I tillegg til en rekke interessante figurer har du også noen merkelige måter å behandle pasienter på. Rommet med prosjektilmedisin, for eksempel, skyter behandlinger rett i ansiktet på pasientene. Det finnes mange flere interessante behandlingsrom, og Bishop trekker frem "utbeningskammeret" som sin personlige favoritt.
Ta en titt på hele intervjuet nedenfor og gjør deg klar til Galacticare, som kommer til PC, PlayStation og Xbox tidlig neste år.