LIVE

Du ser på

Preview 10s
Next 10s
Live broadcast
Annonser
logo hd live | PlayStation Now
Cookie

Gamereactor bruker cookies slik at du kan browse nettsiden vår best mulig. Hvis du fortsetter antar vi at du er fornøyd med vår cookies policy.

Norsk
Startsiden
nyheter

Google vil bekjempe forsinkelser i Stadia ved å forutse spillerens bevegelser

En av de større bekymringene om den kommende Google Stadia-tjenesten er at det vil være en merkbar forsinkelse på forbindelsen, som kan gjøre opplevelsen ukontrollerbar. Google har tidligere slått fast hva Stadia skal bruke for å eliminere "lag", men de holder også på med å utvikle ny teknologi som skal fjerne bekymringen permanent.

I et intervju med Edge (via PCGamesN) forklarer ingeniør Madj Bakar at de jobber på en teknologi de kaller "negative latency", hvor de forutser spillerens neste trekk, for så deretter å simulere det samtidig med at spilleren faktisk gjør det.

Samtidig med det kan antallet av bilder pr sekund også bli hevet dynamisk for å gjøre opp for en plutselig forsinkelse.

"Negative Latency will act as a workaround for any potential lag between player and server. This term describes a buffer of predicted latency, inherent to a Stadia players setup or connection, in which the Stadia system will run lag mitigation. This can include increasing fps rapidly to reduce latency between player input and display, or even predicting user inputs."

Hva tenker du om ideen?

Google vil bekjempe forsinkelser i Stadia ved å forutse spillerens bevegelser
View comments

Loading next content