
"Vi tok feil, men det er bra når utviklere er villige til å lytte." Slik begynner Kunos Simulazioni-sjef Marco Massaruttos utviklingsdagbok, der han kunngjør at teamet har lyttet til tilbakemeldinger fra fansen på Assetto Corsa Evo sim-racing-tittelen, som er tilgjengelig i Early Access, og vil gi en rattvridning til det nåværende designet.
Tittelen, som selv på dette stadiet har blitt franchisens beste utgivelse, siktet mot ren online-utvikling, men Massarutto sier at det ikke vil være tilfelle, og gir informasjon om den første av de store endringene som kommer. Åpen modus vil være en helt offline-modus, og det samme vil karrieremodus, der vi også vil kunne utvikle oss lokalt med spillerprogresjon. Spesielle hendelser vil imidlertid fortsatt være knyttet til å ha en online-tilkobling.
Tekniske aspekter som fører-AI, ytelse og teknisk optimalisering, samt brukergrensesnittet, blir også forbedret, selvsagt med tanke på at dette er et Early Access-spill. Mod-støtte er også under utvikling (som han sier vil komme "raskere enn forventet"), og testingen av flerspillermodusen er i rute, og den første versjonen av flerspillermodusen skal være tilgjengelig i løpet av sommeren.
Til slutt bemerker han at Kunos Simulazionis medgrunnlegger Stefano Castillo er tilbake som AC EVOs nye Chief Technology Officer. Castillo regnes som en av de ledende utviklerne innen sim-racing og er i stor grad ansvarlig for suksessen til de tidligere Assetto Corsa-titlene. Hans tilbakekomst er en intensjonserklæring til spillerne, heter det i pressemeldingen.
Du kan se hele videouttalelsen fra Kunos Simulazioni nedenfor.