WEBVTT 00:01.000 --> 00:10.000 Hei alle sammen og velkommen til en helt ny Gamereactor Gamescom Impressions-video, der vi i dag skal snakke om et skrekkspill. 00:10.000 --> 00:14.000 Ja, tiden er inne. 00:14.000 --> 00:24.000 Jeg tror faktisk dette er det eneste skrekkspillet jeg har sett på Gamescom 2023, bare i møtene mine, selvsagt. 00:24.000 --> 00:35.000 Men som du kanskje vet, hvis du kjenner meg, hvis du har sett livestreamene mine eller gameplayene mine, vet du at jeg vanligvis ikke spiller skrekkspill fordi jeg er for redd til å spille dem. 00:35.000 --> 00:45.000 Men vel, tiden er inne, og nå må vi snakke om Post Trauma, som er skrekkspillet jeg oppdaget på Gamescom 2023. 00:45.000 --> 00:53.000 Post Trauma er i utgangspunktet et skrekkspill inspirert av sjangerdefinerende klassikere fra de siste tiårene. 00:53.000 --> 00:56.000 Det er superviktig, men det forklarer jeg senere. 00:56.000 --> 01:12.000 Først og fremst vil jeg at du skal vite at dette spillet er utviklet av Red Soul Games og utgitt av Raw Fury, og at det vil bli utgitt på PC, Xbox One og PlayStation 4 på et eller annet tidspunkt. 01:12.000 --> 01:19.000 Vi har ingen offisiell utgivelsesdato, så den er ennå ikke kunngjort. 01:19.000 --> 01:44.000 Men når vi snakker om selve spillet, må jeg si at denne definisjonen om å være inspirert av sjangerdefinerende klassikere fra de siste tiårene er superviktig, for de kommer til å spille mye på de elementene som disse skrekkklassikerne spilte på da de ble utgitt. 01:44.000 --> 01:56.000 I utgangspunktet kommer de til å leke med synsvinkelen, med kameraet, for et hovedtrekk ved dette spillet er at du ikke kommer til å kunne kontrollere kameraet. 01:56.000 --> 02:07.000 Kanskje bare litt i noen spesifikke rom, i noen spesifikke synsvinkler, men generelt vil spillet at du skal se det de vil at du skal se. 02:08.000 --> 02:14.000 Så ikke forvent at du bare skal se på hvert hjørne, se på alle omgivelsene. 02:14.000 --> 02:16.000 Det er klart at de kommer til å leke med det. 02:16.000 --> 02:27.000 De kommer til å leke med noen elementer som bare er i hjørnet av skjermen for å få deg til å tro at det er noe skjult der, men helt til slutt er det ingenting. 02:27.000 --> 02:39.000 De kommer til å få deg til å tro at det kommer til å skje en jump scare bare på grunn av kameraet, bare på grunn av synsvinkelen, men helt til slutt kommer ingenting til å skje. 02:39.000 --> 02:52.000 Og så, når du tror at ingenting kommer til å skje og at de leker med følelsene dine og tankene dine, da kommer du til å bli skremt. 02:52.000 --> 02:59.000 Kanskje ikke en jump scare, det er noen ganger at de ikke er jump scares i seg selv, men ok, med noen skremsler generelt. 02:59.000 --> 03:10.000 Og det er en ting jeg likte veldig godt, for noen ganger når du spiller skrekkspill, er det som om du forventer hva som kommer til å skje, akkurat som i skrekkfilmer. 03:10.000 --> 03:16.000 Det er tydeligvis for eksempel en garderobe, og kameraet peker bare mot garderoben. 03:16.000 --> 03:21.000 Garderoben er midt i rommet, kameraet peker mot garderoben, og du må åpne den. 03:21.000 --> 03:29.000 Og du åpner den, og du åpner den med frykt, fordi du tror at noe kommer til å slippe ut, men dette spillet leker bare med det. 03:29.000 --> 03:38.000 Dette spillet spiller på spenningen, på det å ikke vite hva som kommer til å skje. 03:38.000 --> 03:46.000 Og jeg synes det var superinteressant at de i dette tilfellet har brukt den følelsen og mekanikken så godt. 03:46.000 --> 03:51.000 Og det synes jeg er noe av det beste med dette spillet. 03:51.000 --> 03:53.000 Historien er åpenbart interessant. 03:53.000 --> 04:03.000 Disse å være fanget og ikke vite hvorfor, å være fanget hvor, fordi alt er så truende, men alt er så uvirkelig. 04:03.000 --> 04:12.000 Alt virker så rart, og jeg vet ikke, omgivelsene er så kule, og det får deg til å føle deg ukomfortabel helt fra begynnelsen, fordi du ikke vet noe. 04:12.000 --> 04:24.000 Og det er en del av spillet, for, vel, jeg sa det ikke, men hovedpersonen heter Roman, og vi er fanget i denne forskrudde virkeligheten, ok? 04:24.000 --> 04:36.000 Så det er derfor jeg sa at alle disse truende omgivelsene er så viktige, fordi de kommer til å være, vel, jeg vil ikke si mørke fantasi-omgivelser, men du skjønner poenget. 04:36.000 --> 04:47.000 De omgivelsene som kommer til å forandre seg, som har rare former, som har noen rare vesener som vi ikke vet hva er, osv. 04:47.000 --> 05:00.000 Og i bunn og grunn er hovedformålet vårt i dette spillet bare å utforske disse ukjente stedene og disse ukjente, ja, labyrintene, hvis vi kan kalle det det. 05:00.000 --> 05:12.000 Utforsk disse truende omgivelsene, utforsk og avdekk mysteriene, for vi vet ikke hva som skjer, hvorfor vi er fanget, hva alt dette har med oss å gjøre osv. 05:12.000 --> 05:25.000 Og vi må selvsagt prøve å overleve, ok? Prøv å komme deg ut derfra, prøv å overleve alle truslene som kommer til å følge etter oss og som kommer til å prøve å drepe oss, ok? 05:25.000 --> 05:31.000 Men, som sagt, historien er veldig interessant, men de leker mye med å ikke vite hva som kommer til å skje. 05:31.000 --> 05:45.000 Så det viktigste i spillet bør være gameplayet, omgivelsene og lyden, for historien får vi først vite om helt mot slutten av spillet, ok? 05:45.000 --> 05:52.000 Og de har bygget alle disse hovedfunksjonene veldig, veldig bra, ok? Jeg er nødt til å si det. 05:52.000 --> 06:06.000 Alle omgivelsene er supermørke, superskumle, som sagt, de får deg til å føle deg ukomfortabel helt fra begynnelsen, de får deg til å føle deg anspent helt fra begynnelsen, fordi du ikke vet hva som skjer, du vet ikke hva du kan forvente. 06:06.000 --> 06:15.000 Alt er så rart, alle disse vesenene du kommer til å finne er rare, det kommer til å være objekter som ser ut til å bevege seg, men som faktisk ikke beveger seg. 06:15.000 --> 06:32.000 Og dette faste kameraet er, tror jeg, den virkelige hovedpersonen i dette, vel, hovedpersonen, nei, hovedfunksjonen, hovedelementet og hovedstjernen, jeg vil si, jeg ville si det, hovedstjernen i spillet, ok? 06:32.000 --> 06:41.000 På grunn av det kommer vi til å være redde hele tiden, eller i det minste kommer vi til å være i spenning, og det tror jeg er veldig vanskelig å oppnå i dag. 06:41.000 --> 06:51.000 Fordi vi alle har spilt mange skrekkspill, vi har alle spilt, vel, vi har alle sett mange skrekkfilmer, og vi vet mer eller mindre hva vi kan forvente. 06:51.000 --> 06:58.000 Men det kommer ikke til å skje med dette spillet, folkens, det kommer til å bli veldig, veldig vanskelig, veldig annerledes, beklager. 06:58.000 --> 07:12.000 Og jeg vil si at det var alt, for jeg hadde dessverre ikke tid til å spille så mye, kanskje bare 20 minutter eller noe sånt. 07:12.000 --> 07:29.000 Og det var veldig, veldig rart, på en uhøflig måte, ok? Det var veldig skremmende, skummelt, veldig mystisk, veldig rart, men jeg likte det veldig godt. 07:29.000 --> 07:46.000 Og for eksempel, for folk som meg, som ikke liker skrekkspill, bare på grunn av jumpscares, bare fordi, jeg vet ikke, de får deg til å føle en viss intensjon, men uten grunn, og med rare lyder, dette spillet er ikke sånn. 07:46.000 --> 08:01.000 Dette spillet kan være perfekt for den typen mennesker, for folk som meg, fordi du føler, jeg følte at jeg spilte for eksempel Resident Evil, som de gamle, eller Signalis, hvis du kjenner det spillet, ok? 08:01.000 --> 08:20.000 Det skjer rare ting rundt omkring, men de kommer ikke til å hindre deg i å ville utforske osv. De er ikke så skremmende, de er ikke konstante, for de kommer til å leke med den intensjonen. 08:21.000 --> 08:39.000 Så bare på grunn av det lar de deg, disse elementene, de lar deg fortsette å utforske, og du ønsker å bli kjent med historien, selvsagt med intensjoner, selvsagt med å bli skremt fra tid til annen, men det er ikke fokusert på å få deg til å lide, ok? 08:39.000 --> 08:49.000 Det er bare fokusert på å fortelle deg en historie, på å få deg til å føle deg ukomfortabel og på å få deg til å føle at du utvikler deg i historien, og jeg tror det er det viktigste i et spill som dette. 08:49.000 --> 09:05.000 Så etter min mening er det et veldig, veldig bra spill for folk som liker skrekkspill, som meg, men som ikke liker disse spillene som får deg til å lide uten grunn, eller som får deg til å ikke ville åpne den døren, for eksempel, ikke sant? 09:05.000 --> 09:20.000 Så der har du det. Et virkelig kult spill, et virkelig skremmende, merkelig spill, inspirert av disse sjangerdefinerende klassikerne fra de siste tiårene, som kanskje kan være noe for deg som ikke liker de vanlige skrekkspillene. 09:20.000 --> 09:26.000 Et veldig godt alternativ til å begynne med, eller for folk som meg, ok? 09:27.000 --> 09:46.000 Og, vel, hvis du vil vite mer om dette spillet, har du vårt eget intervju på gamereactor.yourdomainofchoice, ok? I tilfelle du vil vite mer om det, i tilfelle du vil vite, vel, utviklerens meninger, etc., ok? 09:46.000 --> 10:04.000 Og der har du det. Jeg minner om at vi har spilt Post Trauma, vel, apropos Post Trauma, vi spilte det på Gamescom 2023, et spill utviklet av Red Soul Games og utgitt av Raw Fury, som blir tilgjengelig på PlayStation, Xbox og PC en gang, ok? Det vet vi ikke ennå. 10:04.000 --> 10:13.000 Men et veldig bra skrekkspill, et spill som jeg ville spilt, og med tanke på at jeg vanligvis ikke spiller skrekkspill, er det veldig bra. 10:13.000 --> 10:22.000 Så, der har du det. Jeg håper du likte det. Jeg håper at du nå vet mer om denne tittelen, og at du kanskje kan prøve den når den blir offisielt utgitt. 10:22.000 --> 10:28.000 Og, vel, kanskje bli introdusert for skrekkspill, akkurat som meg. Så vær så god. 10:28.000 --> 10:35.000 Tusen takk for at dere har vært her. Jeg håper dere har likt det. Jeg håper at du kommer til å ønske deg dette spillet, og at du kommer til å prøve det når det blir offisielt utgitt. 10:35.000 --> 10:42.000 Vi ses i neste gamereactor-video. Takk for at du var her. Ha det bra! 10:43.000 --> 10:47.000 Takk for at du ser på!