Norsk
MEDLEMSANMELDELSE

Halo 3: ODST

Halo 3: ODST, sidespillet til den episke sagaen om Halo. Et utrolig stort konsept. Bra, men ikke kjempebra gjennomført.


Du spiller som The Rookie. Den tause nye fyren i ODST Teamet. En helt vanlig ODST soldat.
Oppdraget Teamet har fått av Mickey (en ODST i teamet) er å infiltrere en såkalt Cruiser å tilintetgjøre den. ODST'ene blir sendt ned i noen drop poder. Mens de er i lufta flyr Cruiseren vekk og etterlater seg en stor trykkbølge som slår alle ut av kurs. Som man kan huske i Halo 2. Når du våkner igjen, er det mørkt og du er fremdeles i poden din. oppdraget er så å sprade rundt i storbyen "New Mombasa" å lete etter spor etter kameratene dine.

Når du går rundt i byen støter du ofte på små grupper med fiender. Du kan velge. Snike deg forbi, eller drepe. Etter at du har gått rundt i byen blir dette fort kjedelig. Det er veldig ensformig og repetetivt. Bra konsept. Dårlig Utført. Problemet er at du altid må gå. Du finner ikke kjøretøy som du kan kjøre rundt i byen. Noe som jeg syntes er rart siden det er en by. Jeg har sett et kjøretøy som blir kjørt av de onde. Og det er en Ghost. Som man ikke kan bruke. Dette blir fort kjedelig. Musikken man hører når man går rundt i byen er veldig fin, litt sånn mysterie musikk.

Når man kommer til sporene man skal finne og du inspiserer de. Da begynner moroa. Som i halo 3 så er actionscenene episke. Faktisk enda mer episk enn Halo 3. Man føler et større press. Man har midre liv og man er svakere. Soldater eller andre ODST'er er ofte med og hjelper deg. De gjør stor nytte. Ikke for stor men stor nok for deg til å overleve samtidig som du har det gøy.
Et minus jeg har merket er at, ikke bare du er svakere. Men våpnene er svakere. For å drepe en Brute med hagle må du skyte 3-4 skudd, I halo 3 trenger man bare 2. Med sniperen kan man ikke skyte headshot på en brute med hjelm. Dette er feil. Siden vi bruker samme våpen og alt.
Et stort pluss i er VISR. Trykker man X så markeres alt med gule linjer og får en slags annen grafikk. Nesten sånn Prince of Persia grafikk. Men det er ikke bare dette som er anderledes med VISR. Fiender markeres mer røde linjer og allierte med grønn. Våpen med blå. VISR hjelper veldig på mørke baner. Men er en ulempe å bruke på baner med lys.

Så kommer vi til den nye multiplayer modusen, Firefight. Denne modusen er kjempebra. Man kan gå solo eller samarbeide og skyte seg igjennom horder av fiender.
Skulls blir aktivert etter hvert for å "spice" opplevelsen litt mer. Det er kjempe!
Det er en modus som jeg gjerne vil se mer av i det kommende Halo: Reach.


En liten ting som jeg har observert i spillet som ikke er så viktig. I cutscenene (og noen ganger i spillet) er animasjonene til de forskjellige personene gjort litt mer tegnefilmaktig enn det var på Halo 3. Feks. Se på Romeo i begynelses cutscenen. (eller på en trailer). Så gir Dutch Romeo en sniper. Så sier han: "What do i need this for inside a covenant ship?" også overdriver han veldig med skulderbevegelsen etter han sa det.
Igjen, bare en liten observasjon.

Grafikk: 10
Grafikken er super.

Lyd: 10
Ingen kan slå Martin O'Donnel sin musikk!
Og stemmeskuespillet er godt gjort.

Gameplay: 10
Super. Bedre enn Halo 3. Firefight er knall!

Historie: 8
Bra. Men må se alle cutscenene. Ellers forstår du ikke en dritt.

Konklusjon:
Som Jon Cato sa, Halo 3: ODST er et steg til siden fra Halo serien.
Men det er fortsatt et veldig bra spill. Kunne gjort spradingen i byen gøyere. Derfor blir det en 9'er istedenfor en 10'er.
Jeg skulle ønske at de hadde planer om å lage et nytt ODST spill....

P.S: Dette er min første skikkelige anmeldelse. Please gi meg god konstruktiv kritikk.

Medlemsanmeldelser13
Samlet karakter: 8.4/10
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10