Prince of Persia: The Forgotten Sands

Skrevet av: albaga   2010-12-12

Prince of Persia: The Forgotten Sands er på en måte en oppfølger til sands of time. Nå har jo ubisoft gjort en god jobb,men ikke en så god jobb som jeg trodde de skulle gjøre.

Prinsen skal besøke sin bror,men når han kommer til palasset set han at det er krig og vold o.s.v. Prinsens bror heter melik,men dessverre så vil ikke melik høre på han. Melik slipper løs hæren,og kongen heter solomon. Så deres oppdrag nå er å redde palasset. Det ser også ut som solomon suger inn kraften til prinsen ig melik. Prinsen møter heldigvis en dame,som han møter da han går gjennom en portal. Hun gir han spesielle krefter hver gang han møter henne.

Som sakt er spillet\historien veldig lik sand of time,men det er jo på en måte en oppfølger så det et godt spill selv om jeg ble litt skuffet.

Jeg ble vant med kontrollene med en gang. i dette spillet så har du nye krefter:du kan fryse vann,fly\hoppe på fienden,skru tilbake tiden og bringe tilbake ødelagte ting. Alle disse tingene bli nytige i spill,og som er utfordrende.Du kan også lage en tonado som kan drepe en gruppe fiender på en gang. Det var plutselig noe som ødela spenningen da jeg spillte jo nemlig prinsens fjes! Det så veldig fuckt up ut det ser ut som han står der å driter også er jo også noen rare bugs.

Kampene er veldig gode du kan hoppe på fienden også angripe med sverd. Det føles så deilig når du ser at alle fiendene er døde. Du kan bruke nye og flere moves enn det,men jeg brukte de ikke så mye da men enn del brukte jeg.

Graffiken er meget bra i The forgotten sands,men det ser jo veldig gammeldags ut som sakt er også prinsens fjes fucka. Han ligner ikke på den gamle prinsen som jeg kjenner. Områdene er fantastike og mange gode animasjoner også. Designet er også likt de andre spillene,men det er litt ustabilt da.

Musikken,lyden og stemmene var veldig gode. De var kanskje den beste. Når jeg hører den nydelige musikken i mens jeg spiller begynner jeg nesten å gråte. Monstrene da ja hva kan jeg si om de sine stemmer? vell de har litt rare lyder da de angriper da det samme med melik sin stemme,men eller gode stemmer. Dette spillet har en god lyd og gode stemmer.

det jeg heller ikke likte med spille er jo at den er litt kort den kunne ha vært lengre. Også er det også vanskelighetsgraden! Dette spillet er ganske lett uansett hvile vanskelighetsgrad du velger(lett\middels) er det fremdeles lett vis ikke du er en treåring da. Kampanjen var bra,men kunne ha vært bra. Når du er ferdig med den så kan du ha kamp duell(som bonus) osgå kan du gå på noe,som heter U-play. Der kan du kjøpe theme,s Ezio fra assasin creed og andre bonusgreier,men da må du ha brukernavn og passord. Du får u-play poeng da du spiller kampanjen med de kan du kjøpe noe.

KONKLUSJON:Vis du vil ha et spill,som du bare kommet til å spille en gang så er dette det perfekte spillet for det. Men dessverre kan det ikke måle seg med 8\10. Men det er et bra spill som du kommer til å ha det gøy med i noen timer. Et bra spill spesielt til ps3(har testet det på ps3),men du får en godt eventyr da du spiller.

+:Kule krefter,god graffik,nydelig musikk, og gode moves.

-:Litt dårlig stemme på personene,veldig lett,prinsen,s fjes ser litt teit ut og noen få kameraproblemer.

Grafikk:8\10