Norsk
MEDLEMSANMELDELSE

Dragon Age II

O boy....O boy. jeg vet ikke helt hvor jeg skal starte med denn anmeldelsen.
(ADVARSEL SMÅ SPOILERS OG REFERANSER TIL DRAGON AGE 1)

Ok la oss starte fra begynnelsen.....huff...

Dragon age 2 (ikke origins 2 rart) er oppfølgeren til en av 2009 beste rollespill Dragon age: Origins. Jeg elsket Dragon Age: Origins. Den er definert verdt navnet spirituell oppfølger til Baldurs Gate (et av mine favoritt spil)l Du spiller som Hawke en flyktning fra lothering som prøver og unslippe the blight, en gigantisk hær som skal ødelegge allt.

Du flykter i lag med familien din. Til Kirkwall mulighetenes by tror du. Og vi som spiller får følge Hawke til han ultiamte skjebne som Champion of Kirkwall. Det er opp til deg og forme hans skjebne som du vil.
Det er prinsippet til Dragon Age 2.

Dragon Age 2 er et Rollespill med en Action orientert kampsystem. I motsettning til 1 som hadde mer rollespill orientert kamp system (med autoangrep som du kan sette på i 2). Og dar er bare ett lite problem av mange som blir og komme opp i løpet av denne anmeldelsen.

Du kan spille som Warrior, Rouge, Mage.
Alle spilles forskjellig. Med Warrior bruker du hele tiden til og trøkke på angrips knappen og av og til spesiell angrep. Med rouge prøver du og gå bak om fienden og gjøre det samme som warrior. Og som mage prøver du og holde avstand fra fiende og gjøre det samme som de andre klassene.

hmm kjenner et lite problem alle klassene føles veldig lik. I 1 hadde man mer diversitet med klassene du kunne lage deg warrior som var både god med bue og two handed sword.
Jeg følte alltid at jeg blei tvunget til og velge et skill tree og føge det.

Så jeg følte ekstremt lite variasjon i klassene. Og at alle klassen endte opp med det samme, hamre på angrips knappen til tingen foran meg var død. En av de få untakene var i bosskampene som jeg skal inrømme var artig. Det hjelpet ikke at jeg følte at jeg aldri fikk noe positivt ut av vanlige kamper.

Grafikk messig er spillet et lunde bedre en enern men, hele spillet skjer neste allt på ett sted. Du blir ekstremt syk av og se denne byen på nytt og nytt. Det er litt variasjon med lokaler utfør byen men de er ikke så mange.

Nå jeg skal inrømme at Dragon age 1 var ikke ekstremt åpen world spill men, du hadde hvertfall en verden og utforske. Her føles det akkurat som Final fantasy 13 at du må springe hit og dette er den linjen du skal følge.

Seriøst alle klaget over at Final Fantsy 13 var linjær og kjedelig men ingen har kallt ut at Dragon Age 2 gjør akkurat det samme BULLSHIT.

Ok kannskje jeg burde se på noen av de tingene som faktisk er positiv til en hvis grad da. Jeg likte at spillet går over lengre tid du føler at verden rundt forandres. Ting du gjore før eller ting som du ikke gjore, kommer tilbake enten som positiv eller negativ.

Også dar er det en liten feil du hopper så dramatisk over tid at, hverfall i begynnelsen møter du karakterer som har kjent deg lenge og du som spiller setter bare og tenkte ja hyggelig og møte deg igen......kem i faen er du.

Det er så rart å hoppe i tid og bare forvente at vi som spiller skal bare akkseptere at disse du karakterene har kjent hvær andre i lenger tid selv om vi som spiller har aldri møtt dem.

Ok, ok. jeg vet at jeg trekker mye negativt det, er bare at jeg likte 1 så mykje bedre en 2. At det er vanskelig og se bort fra alle disse problemene.

Hmm ha meg se en annen positiv er karakterene. Jeg læst mange anmeldelser som sier de er uintresange og kejdelig. Jeg i motsettning likte dem alle hm.....de fleste i hverfall. Varrick er den beste.

Jeg likte at du ikke bare kan bil venn med din medfølgere men, også at hvis de er uenig i dine valg vises de som rival poeng og hvis du får en medfølger enten som venn eller en rival som respekterer deg får de bonus i skills.

Og tilbake til det negative HVEM SIN EKSTREMT DUM IDE var det og gjøre at du kan ikke gi medfølgerne dine armor og noen kan engan ikke få nye våpen. Det gjør alle den armor du finn ubrukelig og har ikke noe poeng. Jeg følte ekstrem begrenset i allt.

All fra og lage ruins til poitons making. og dar er problemet Begrensing eller som bioware kallte det STREAMLINING BULLSHIT. Dem gjore dette i mass effect 2 og det fungerte til en hviss grad. Folk kalgte fortsatt at rollepsill elementene var nesten forsvunnet. Det samme skjer her bare i mykje større grad.

Jeg hater og si det men dette føles neste som Mass effect med sverd og drager......AAAAAAAAAAA hvorfor kan ikke Bioware la Dragon age være sitt eget spill.

Jeg blir ikke klage på at all dialog i spillet er snakket og at karakteren min (som jeg kallte Ethan he he) hadde stemme. For at stemmebruk i bioware spill har alltid vært toppers og dette spillet er ikke noe unntak. Men, igjen er det sammenligning med mass effect. Dialog hjulet som jeg så ikke som noe dårlig men det trenger ikke å være i hvært eneste spill som bioware lager.

Og så komme vi til mitt største problem. Navnet og det som det følger første spillet het Dragon Age: ORIGINS he ser dar Origins det hadde my med det som gjore dragon age forskjellig fra andre rollespill du kunne velge og spille din egen bakgrunn (Dwarf noble og Human Noble de beste)

Og det mangler i Dragon Age 2 (kannskje derfor fet ikke har origins i navnet) men, dette gjore origins spesiellt og jeg husker hvor mye styr bioware lagte ut av det. Så er det bare borte som at de tenkte at nei, det var en dum ide.

Vi blir ikke å ha det i 2. Det gjore faktisk noe utrolig med spillet at du kunne spille det på nytt. WHAt ikke mulig et spill som går ann og spille mer en en gang.....Ha dum ide fuck all that. La oss bare gjøre det enkelt mann eller kvinne.

Ok la oss ta bare meg som eksempe. jeg har spill igjennom Origins 4 ganger, 4 forskjellige origins story 4 forskjellige opplevelser Dragon age 2 1 gang og har absolutt ikke løst og spille igjen. Origins kan jeg faktsik tenke på og spille igjen.

Ok la oss bare oppsummere..

Dragon age 2 er spill med en identitets krise det vet ikke om det vil være et action hack and slash spiller eller et rolle spill. Det har med sammenligninger med et 3 person skyte spill in space en det opprinnelig spillet. Det har noen gode punkter med og god story og underholdende karakterer. Desverre er det for mange ting som trekker ned spillopplevelsen for at jeg kan anbefale det og det gjør ekstremt ondt og si det men hvis dette er rettningen biowatre skal. Begynner jeg å frykte at bioware har møstet gnysten som gjore dem kongen av rollespill.

Final karakter 5 en skuffende karakter for heg hadde så løst og like dette spillet.

Som alltid this is themaninthejacket saying have a nice day =)

Samlet karakter: 5.5/10
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10