Cartoon Network: Punch Time Explosion

Cartoon Network: Punch Time Explosion til Nintendo 3DS har alvorlige feil og mangler, og er kanskje det dårligste spillet jeg noen gang har våga meg bortpå. En håndfull av Cartoon Networks kjæreste karakterer er invitert til tidenes mest traurige dengefest, dette på tvers av programmene.

Spillet er i korte trekk en platt kopi av Nintendos svært populære Super Smash Bros.-serie, som også byr på crossover mellom sitt selskaps univers. Her er målet å dytte motstanderne ut av skjermen, noe som blir letter jo mer skade de har tatt. Selv om de to spillene kan virke skammelig like, er det skremmende enkelt å se forskjell på dem. Der Super Smash elegant leker seg på grensa mellom kaos og finesse, er Punch Time Explosion et perplekst makkverk uten dybde.

I tillegg til å kunne utfordre en A.I. til kamp, er det lagt til en historiemodus. Her må man gjennom lange, repetitive brett som ikke byr på noen utfordringer overhodet, før man så dør på grunn av kontrolloppsettet eller fordi man må gjennom et minispill med ekstreme tekniske feil. Dør du må du starte på nytt fra starten av brettet, noe som er like kjedelig den andre og den tredje gangen som det var den første. I tillegg til mange mindre bugs, opplevde jeg at spillet krasja to ganger i løpet av min første halvtime, og 3DSen måtte restartes.

Av et Cartoon Network-spill forventer jeg at stemmeskuespillet er godt, men den gang ei. Stemmeskuespillerne er ikke de originale fra TV-seriene, og hver karakter har bare tre fraser hver, noe som gjør at jeg forstår enda mindre av den forvirrende historien i spillet. Det er ufattelig irriterende å høre Powerpuffjentene introdusere seg hver gang de snakker gjennom en dialogboks, og å høre Dexter proklamere seg selv som et geni ti ganger på to minutter er både unødvendig og teit.

3D-effekten er blass og plastisk, og gir ingen reel dybde i bildet. Den øvrige grafikken hører dessuten hjemme i forrige tiår, bortsett fra animasjonene. De burde ikke eksistere i noe tid eller rom, ettersom de er uhyre stive og til tider statiske. Når en karakter flyr, flyttes en jpeg av karakteren rundt på skjermen, noe som kun er flaut og tragisk å se på. Den samme håpløse teknikken brukes i diverse fallsekvenser gjennom spillets gang. Disse sekvensene er ikke bare det som ser verst ut i spillet, men også det som fungerer dårligst av alt gameplay i spillet, ettersom at de usynelige boksene som blir brukt for å dele ut skade er unøyaktige, slik at du ofte ikke forstår hvorfor du dør gang på gang, helt fram til det helvetes spillet krasjer, selvfølgelig.

Det er inkludert en lokal flerspiller hvor det er fritt fram å slåss måt venner og kjente, noe som er flott i seg selv, men ingen jeg kan kjenner fortjener å spille dette triste tegneseriemakkverket.

Cartoon Network: Punch Time Explosion gjør ingenting riktig og bør egentlig bare gå bortvises til et hjørne hvor det kan dø en stille død. Ingen ville gråte. Der hvor de fleste dårlige spill har en viss underholdningsverdi ettersom de er latterlig dårlige, klarer ikke dette å trekke på smilebånda mine én eneste gang. Spillet virker ikke bare upolert, men også uferdig. Det er som om noen fant ut at det ville være lurt å slippe ut et spill etter bare noen dager i produksjon.

Mitt beste råd til verdens 3DS-eiere er å holde seg langt unna Punch Time Explosion, spillet er nemlig selvpining. Å gå til innkjøp av dette spillet er like lite gjennomtenkt som å sove med en jerv i soveposen. Styr unna!

2/10
+Godt konsept...
- ...men bare Nintendo utvinner gull av det.