Gamereactor Norge. Se de nyeste spilltrailerne, pluss ferske intervjuer fra de største spillmessene i verden. Gamereactor bruker cookies slik at du kan browse nettsiden vår best mulig. Hvis du fortsetter antar vi at du er fornøyd med vår cookies policy.

Norsk
MEDLEMSANMELDELSE

Limbo

Lyst på noe helt spesielt å spille? Noe som er kort men forfriskende? Da kan du prøve LIMBO. LIMBO var nemlig slik for meg. LIMBO er et plattform-spill med en spesiell svart-hvit grafikk stil. Det er publisert og utviklet av Playdead.

I tillegg til å ha en spesiell grafikk stil har også spillet et ganske groteskt innhold med en relativt høy vanskelighetsgrad. Selvom vanskelighetsgraden er høy har den en passande kurve. Spillet starter i skogen og går over i et industriområde etterhvert. Det blir ikke forklart hvor du er eller hva du gjør der, men du kommer til å møte feller, gigantiske edderkopper og barn på din egen størrelse. I spillbeskrivelsen på nettet står det at motivasjonen du har for å komme fremover i omgivelsene er at du vil finne søsteren din.

Musikken i spillet er litt forstyrrende, men passer godt til grafikk stilen som er litt "flytende". Med "flytende" mener jeg at noen ganger ser det ut som om du ser gjennom en kameralinse som prøver å fokusere når du spiller. Dette kunne ha vært irriterende, men det blir ikke gjort hele tiden, så det hjelper heller med å sette en stemning av frykt. I det hele tatt er presentasjonen av spillet helt glimrende. Det gjør at spillet skiller seg ut og gir et inntrykk av orginalitet.

Oppgavene du må løse for å komme videre i denne platformeren er enkle og varierte. De er virkelighetsnære på en måte, slik at å løse dem føles ut som om hvordan man ville ha løst lignende oppgaver i virkeligheten. Dette likte jeg. Det var en behagelig "pause" fra alle de fantasi-oppgavene man må løse i andre spill. Jeg vil si at måten man styrer og beveger seg i spillet er enkelt men solid. Man kan ikke utføre lange hopp eller knuse vegger, man kan kun gjøre det en liten gutt kunne ha gjort. Dette tror jeg skjerpet sansene mine, og var derfor med på å øke fryktfølelsen jeg hadde gjennom spillet. Det er en god ting.

I starten møter man flere levende ting, mens i slutten av spillet føles verdenen tom. Dette er et minus. Jeg håpar at om de lager en oppfølger vil de rette på dette. Jeg er fornøyd med spillet og syntes det var underholdane og forfriskende grotesk.

Samlet karakter: 8.1/10
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10