Gamereactor Norge. Se de nyeste spilltrailerne, pluss ferske intervjuer fra de største spillmessene i verden. Gamereactor bruker cookies slik at du kan browse nettsiden vår best mulig. Hvis du fortsetter antar vi at du er fornøyd med vår cookies policy.

Norsk
Gamereactor
nyheter
Uncharted 4: A Thief's End

Nathan Drake mister ikke helse, men hell i Uncharted-serien

Abonner på vårt nyhetsbrev her!

* Påkrevd felt
HQ

Noen spillutviklere har en spesiell måte å tenke på. Gjennom årene har vi hørt stadig mer om hvorfor og hvordan de gjør ulike ting i spillene sine, og denne gangen er det Naughty Dog som kan fortelle at Uncharted-serien på en måte faktisk er mer realistisk vi tror.

For mange mener at det er merkelig hvordan Nathan Drake tydeligvis tåler å bli skutt unaturlig mange ganger i Uncharted 4: A Thief's End og de andre spillene i serien, men nå kan en av Naughty Dogs hovedanimatører fortelle at Drake i virkeligheten bare tåler ett skudd eller to. Så hvorfor tror de fleste at han tåler så ekstremt mye når skjermen helt klart viser at vi er i fare for å dø? Enkelt. Drake sin flaks holder på å gå ut. Her er Twittermeldingen fra Cooper som Amy Hennig, skaperen av Uncharted-serien også bekrefter i et svar:

"Det er en megasving! Sidenotis jeg lærte da jeg ble en del av studioet: Drake tar aldri skade av kuler. Den røde varslingen du får på skjermen som viser "treff" representerer at "flaksen" hans er i ferd med å gå ut. Til slutt vil fiendene få et klart skudd, og dermed drepe han etter at han har unnsluppet nok kuler med liten margin."

Hennig sier i sin kommentar at dette stemmer, og at de tenkte slik siden det best reflekterer ånden og tonen i filmene de lot seg inspirere av. Dermed kan dere slutte å mase om det punktet når det kommer til "ludonarrative dissonance" i Uncharted:P

Uncharted 4: A Thief's End

Relaterte tekster



Loading next content