Kostnadsbesparende tiltak kan ikke bare ramme enkeltjobber, men noen ganger kan de også ta knekken på hele selskaper. Dessverre skjedde dette med det digitale underholdningsmerket Rooster Teeth i mai 2024. Etter ni lange måneder er selskapet imidlertid tilbake.
Rooster Teeth-merkevaren og IP-en har skiftet eier, og kontrolleres nå i sin helhet av en av grunnleggerne, Burnie Burns. Burns kjøpte Rooster Teeth gjennom sitt Box Canyon Productions-selskap.
"Jeg gleder meg til utfordringen med å bringe Rooster Teeth tilbake til røttene", sier Burns via en pressemelding. "Hjertet i dette merket har alltid vært fansen, og jeg ser frem til å skrive et nytt kapittel sammen med dem."
Fans av Rooster Teeth er veldig glade for å ha det tilbake, men spørsmålet er likevel hvem som kommer tilbake fra de gamle favorittene fra YouTube-kanalene og podkastene. Mange har gått videre til å skape sine egne verk, noe som kanskje vil føre til en ny generasjon av folk hos RT.