
Nintendo Switch 2 er allerede noe håndgripelig og nært i tid, ettersom mange detaljer, noen tekniske spesifikasjoner, utgivelsesdato (5. juni) og pris ble avslørt i går. Men en ting Nintendo holdt tilbake (i tillegg til å vise oss en ny 3D Mario) var detaljer om Nvidia-brikken som skal drive konsollen, og hva som gjør at maskinvaren oppnår grafikk med 4K-oppløsning og 120 bilder per sekund.
Nå ser det ut til at prosessorprodusenten, Nvidia, har kommet Nintendo i forkjøpet ved å publisere at Nintendo Switch 2 bruker en Nvidia GPU med RT- og Tensor-kjerner som utnytter KI-omskalering.
RT-kjernene muliggjør realistisk belysning, skygger og refleksjoner, mens Tensor-kjernene driver KI-drevne funksjoner som Deep Learning Super Sampling (DLSS). Det er også disse som regulerer ansiktssporing, regulering av mikrofonvolum og fjerning av bakgrunn i videochat når du bruker GameChat-funksjonen.
Til slutt bruker den variable oppdateringsfrekvensen (VRR) Nvidia G-SYNC i konsollens håndholdte modus, som gjør det mulig å oppnå 120 bilder i sekundet på skjermen. For å gi deg en idé, er Mario Kart World-spillingen du kan se nedenfor som vi spilte inn i morges, begrenset til 100 fps, så forvent enda mer flyt i fremtidige titler.
Hva synes du om disse nye tekniske tilleggene til Nintendo Switch 2?