Norsk
Gamereactor
nyheter
Semblance

Vi snakker med Nyamakop om Semblance

Abonner på vårt nyhetsbrev her!

* Påkrevd felt
HQ

Vi traff på to av Nyamakop sin fulltidsmedlemmer, Ben Myres og Cukia "Sugar" Kimani, under Stugan-finalen, og slo like godt av en prat om det kommende Semblance, tiden de har hatt i Stugan sine svenske skoger, og hvordan det er å utvikle spill i Sør-Afrika.

"Vi kom frem til konseptet med at prøving, feiling, og bugs ble til mekanikker. Det ble en gjentakende prosess som vi kom over uten å tenke over det. Det startet med at vi lagde et spill hvor figuren kunne endre form, og plutselig kom det en bug som gjorde at figuren gikk i gulvet. Figuren bare fortsatte å gå dypere og dypere, noe jeg syntes var artig, og derrfor tweetet om det. Da sendte Ben meg en privat melding hvor han skrev 'Søtnos, der har du mekanikken våre, det er spillet, la oss lage det!" Jeg sa det var greit, og at jeg skulle prøve".

Slik startet altså det hele. Nå er spillet i en finpusset alpha-fase, så det er nok ikke lenge før vi får se sluttresultatet.

HQ
Semblance

Relaterte tekster

0
Vi snakker med Semblance-utviklerne

Vi snakker med Semblance-utviklerne

NYHET. Skrevet av Tor Erik Dahl

Vi møtte de to utviklerne Ben Myres og Cukia Kimani, som begge er fullt opptatt i indiestudioet Nyamakop. De jobber for tiden med spillet Semblance, og her forteller de...

0
Vi snakker med Nyamakop om Semblance

Vi snakker med Nyamakop om Semblance

NYHET. Skrevet av Eirik Hyldbakk Furu

Vi traff på to av Nyamakop sin fulltidsmedlemmer, Ben Myres og Cukia "Sugar" Kimani, under Stugan-finalen, og slo like godt av en prat om det kommende Semblance, tiden de...

0
Semblance er et plattformspill med en vri

Semblance er et plattformspill med en vri

NYHET. Skrevet av Tor Erik Dahl

Vi møtte indieutvikleren Ben Myres på E3 i Los Angeles. Han jobber med det interessante plattformspillet Semblance til PC, et spill som tilfører sjangeren noe nytt i form...



Loading next content