Vi traff på to av Nyamakop sin fulltidsmedlemmer, Ben Myres og Cukia "Sugar" Kimani, under Stugan-finalen, og slo like godt av en prat om det kommende Semblance, tiden de har hatt i Stugan sine svenske skoger, og hvordan det er å utvikle spill i Sør-Afrika.
"Vi kom frem til konseptet med at prøving, feiling, og bugs ble til mekanikker. Det ble en gjentakende prosess som vi kom over uten å tenke over det. Det startet med at vi lagde et spill hvor figuren kunne endre form, og plutselig kom det en bug som gjorde at figuren gikk i gulvet. Figuren bare fortsatte å gå dypere og dypere, noe jeg syntes var artig, og derrfor tweetet om det. Da sendte Ben meg en privat melding hvor han skrev 'Søtnos, der har du mekanikken våre, det er spillet, la oss lage det!" Jeg sa det var greit, og at jeg skulle prøve".
Slik startet altså det hele. Nå er spillet i en finpusset alpha-fase, så det er nok ikke lenge før vi får se sluttresultatet.