Gamereactor internasjonalt Norsk / Dansk / Svenska / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands /
Gamereactor
Medlemsinnlogging






Glemt passordet?
Jeg er ikke medlem, men jeg vil registere meg

Eller logg inn med min Facebook-konto
Gamereactor Norge
nyheter
Star Wars Battlefront II

EA slaktes for Star Wars Battlefront IIs Heroes/Villians-system

Det vil ta flere titalls timer å låse opp enkelte ikoniske figurer.


Det tok ikke lang tid før internettforum verden over ble fylt med svært irriterte Star Wars Battlefront II-spillere da en begrenset utgave av spillet ble sluppet på EA/Origin Access i forrige uke. Grunnen var selvsagt spillet sitt omdiskuterte fremgangssystem, og mer spesifikt hvor mye man må spille for å kunne bruke noen av franchisens ikoniske figurer. Denne gangen falt virkelig ikke EA sitt svar i god jord heller.

Dere som har fått prøve spillet har mest sannsynlig lagt merke til at prisen for å låse opp figurer som Luke og Darth Vader er ekstremt høy i forhold til hvor mye man kan tjene hver kamp. En reddit-tråd har faktisk regnet på det, og funnet ut at det vil kunne ta omtrent 40 timer med spilling for å få tilgang til en av de to, noe som virkelig har kastet bensin på bålet for dem som allerede har beskyldt EA for å presse mikrotransaksjoner på oss. Selskapet sine community-ansvarlige har derfor måtte forsvare spillet i flere dager allerede. Blant annet kom denne uttalelsen i går:

"Vi ønsker at spillerne skal bli stolte og føle at de har oppnådd noe når de låser opp ulike helter.

Når det kommer til kostnadene nå i starten er disse basert på informasjon fra den åpne betaen og andre endringer av milepæl-belønningene før lansering. Blant annet ser vi på hvor mye spillerne tjener i gjennomsnitt hver dag, og vi vil fortsette å gjøre endringer for å gi spillerne utfordringer som er interessante, belønnende og selvsagt mulig å fullføre gjennom gameplay."

Atter en gang sier selskapet altså at de vil fortsette å gjøre endringer basert på tilbakemeldinger fra spillerne, noe som høres bra ut på papiret. Det er uansett mange som mener at denne uttalelsen bare er tullprat. Selskapet har lagt ut flere meldinger hvor de presiserer at systemet stadig justeres, og at de forhåpentligvis finner en løsning som vil føles både belønnende og rettferdig så raskt som mulig. I skrivende stund må vi uansett belage oss på ganske mye stjernekrig for å kunne bruke noen av favorittene våre.

Har du troen på at EA kan løse dette?

Star Wars Battlefront II